Hak do Freemonta - jaki?

Dodatki do Freemonta

Moderatorzy: awanturnik, mireks, pająk

kaacka

ZNAWCA
Posty: 290
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0

Post autor: kaacka » 01 wrz 2016, 20:41

dobry pomysł 8-)

michter

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 14
Rejestracja: 25 sie 2015, 21:46
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 4000

Transport przyczepką

Post autor: michter » 07 paź 2016, 14:05

Witam,
Koledzy , czy ktoś z Was ciągnął przyczepą więcej niż te nieszczęsne 1100 , czy tam 1250 kg?
Montuje własnie hak i mam zamiar okazjonalnie pociągnąć przyczepkę z łodzią ok 1800 kg razem z przyczepką 2100 kg. Czy ktoś z Was to robił? obawiam się trochę , że mogę coś uszkodzić. Nie wspominam oczywiście o łamaniu przepisów.Zgodnie z taryfikatorem mandatów grozi mi 100- 300 złotych...gdybym miął pecha. Moje trasa będzie liczyła ok 70 km i do wykonania 2 razy w roku. Planuje takie przejazdy nocą.
Michał Gdańsk

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2922
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 07 paź 2016, 14:17

Lepiej jeździj za dnia. W nocy wszystkich łapią :-P

gucwiz

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 192
Rejestracja: 22 kwie 2016, 19:32
Miejsce zamieszkania: czeladź
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 105000

Re: Transport przyczepką

Post autor: gucwiz » 07 paź 2016, 15:58

michter pisze:Witam,
Koledzy , czy ktoś z Was ciągnął przyczepą więcej niż te nieszczęsne 1100 , czy tam 1250 kg?
Montuje własnie hak i mam zamiar okazjonalnie pociągnąć przyczepkę z łodzią ok 1800 kg razem z przyczepką 2100 kg. Czy ktoś z Was to robił? obawiam się trochę , że mogę coś uszkodzić. Nie wspominam oczywiście o łamaniu przepisów.Zgodnie z taryfikatorem mandatów grozi mi 100- 300 złotych...gdybym miął pecha. Moje trasa będzie liczyła ok 70 km i do wykonania 2 razy w roku. Planuje takie przejazdy nocą.
kolego 100-300 zł za bramkę viatoola, 2100 masz na haku 2100 auto razem masz 4,2 t więc powinieneś mieć viatoola bo przekraczasz 3,5 , abstrahując że powinieneś mieć prawko c, lub b+e, co do viatoola jak im nie udowodnisz jaka drogą jechałeś , a droga którą w danej chwili się poruszasz ma za sobą 10 bramek viatool to masz 10*300+ mandat za brak prawka, i to nie od policji ale póki co ITD.

kaacka

ZNAWCA
Posty: 290
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0

Post autor: kaacka » 07 paź 2016, 18:23

dobre podejście - "jak im nie udowodnisz którą drogą jechałeś" 8-)
w takim razie musisz co jakiś czas przystanąć i wypuścić psa na siku - wtedy przed sądem będziesz mógł zawnioskować o psy tropiące :mrgreen:

gucwiz

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 192
Rejestracja: 22 kwie 2016, 19:32
Miejsce zamieszkania: czeladź
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 105000

Post autor: gucwiz » 07 paź 2016, 18:48

nie masz mieć viatoola i wtedy widzą prze jakie bramki jechałeś, ja po prostu uprościłem ,a jak go nie masz , to 300 razy ilość bramek jak jest 30 to masz 9tys , co do udowodnienia jest to nie realne

kaacka

ZNAWCA
Posty: 290
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0

Post autor: kaacka » 07 paź 2016, 19:13

ja Ciebie rozumiem p oprostu :-) też jeżdzę z viatollem - osobowym. i mimo że go mam to czasem muszę z ręki płacić za przejazd bo urządzenie nie wie przez jakie bramki jechałeś...
ostatnio (po raz trzeci czy czwarty w tym roku) bramka wrocławska odmówiła współpracy z moim nadajnikiem. nie wytrzymałem, napisałem reklamacje na serwis viatolla.
ważna uwaga - serwis viatolla odpowiada na reklamacje 8-)
wkleję Wam fragment ich odpowiedzi:
"Informujemy, że na poprawność komunikacji pomiędzy urządzeniem pokładowym viaAUTO a infrastrukturą przydrożną, wpływ mogą mieć różnego rodzaju czynniki, które mogą mieć przełożenie na propagację fal radiowych. Ponadto, przyczyną braku komunikacji i naliczonych transakcji w Systemie może być nieprawidłowe umieszczenie urządzenia w pojeździe lub brak wskazanego w reklamacji urządzenia w momencie przejazdu Drogą Płatną." i potem jeszcze cała litania o tym jak należy zamontować toto cudo w samochodzie...
czy to znaczy że oni myślą że ja albo nie przykleiłem go do szyby albo wyrzuciłem z auta zaraz za bramką wjazdową... ale że tak ogólnie na pozostałych bramkach działa wszystko bez problemu to znaczy że chyba jednak zamontowałem dobrze...
czasem coś się uda :mrgreen:

michter

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 14
Rejestracja: 25 sie 2015, 21:46
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 4000

Post autor: michter » 07 paź 2016, 19:45

Dziękuję za info o viatoll, tyle ,że pytałem się o techniczne aspekty...czy ktoś tyle taskal ff.?
Michał Gdańsk

kaacka

ZNAWCA
Posty: 290
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0

Post autor: kaacka » 07 paź 2016, 21:07

demontowałem ostatnio cały swój hak razem z jego ramą - mam steinhoffa z wypinaną kulą - rama i sam montaż do budy auta wygląda dość solidnie. zapiąłbym na niego przyczepkę 2t i spróbował pociągnąć. resztę zobaczysz sam. daj znać jak przeżyjesz próbę :mrgreen:

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2248
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 08 paź 2016, 22:10

Ciągnąłem dwa-trzy razy przyczepę dwu osiową, z ładunkiem w sumie ponad 2.5t. ( ciężki agregat-generator). Po wiejskich drogach :mrgreen:, w sumie po kilka- kilkanaście km w jedna stronę. Nic się złego nie działo i nie stało, jazda z prędkością do 60km/h (droga więcej nie pozwalała). Jedyny efekt to pod kawałek góreczki skrzynia trochę czuła ten ciężar - przełączanie biegów było na wyższych obrotach. I hamowanie było bardziej odpowiedzialne - ale ten kto jeździ z przyczepą, to wie o różnicach.

Hak mam Westfalię, wypinany. Belka porządna i dobrze mocowana do belek w podwoziu - sprawdzałem. Nacisk na kulę haka nie sądzę aby był przekraczany niż max.dopuszczalny, ze względu na dwuosiówkę i równomierne rozłożenie ładunku.

Tak że technicznie nie sądzę aby coś przeszkadzało ci w ciągnięciu tej łodzi.
Z prawnego punktu widzenia, nie wiem jednak czy odważyłbym się na dłuższą jazdę z takim ciężarem, nie mającym pokrycia w dowodzie - Viatoll, Policja, ITD i cała masa problemów.... To panie UE a nie Stany :cry:
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2922
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 08 paź 2016, 22:58

Grunt, to nie przeładować.
Załączniki
IMG_2469.JPG
IMG_2469.JPG (167.09 KiB) Przejrzano 10991 razy

raven

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 140
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:56
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: raven » 21 sty 2017, 21:06

kupiłem wiązkę 300210300113
https://www.westfalia-automotive.com/fi ... 01-005.pdf

na 23 stronie jest info co trzeba zrobić, aby zadziałało odłączanie czujników cofania
ale za chiny nie mogę tego rozkodować .

czy ktoś montował już taką wiązkę i może się podzielić informacją jak to zrobić?

czy w tyle jest gdzieś wyjście na 15 i 30 A żeby się podłączyć z zasilaniem ?

pozdro

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2922
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 21 sty 2017, 21:25

Nie powiem jak, bo sam tego nie mam. Nie wiem jak często jeździsz z przyczepą, bo ja stwierdziłem, że na przejazdy, które realizuję w ciągu roku nie jest mi to do niczego potrzebne. Pytałem o to w serwisie, podczas montażu, ale powiedzieli że się nie da. Pewnie nie wiedzieli jak. Z przyczepą staram się nie cofać :)
Zastanów się czy warto przy tym dłubać.

kaacka

ZNAWCA
Posty: 290
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0

Post autor: kaacka » 21 sty 2017, 21:35

mam dwa manuale do hakow gdzie jest to troche inaczej rozpisane / rozrysowane. pewnie wziete gdzies z sieci. moge Ci podeslac na meila.

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2248
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 21 sty 2017, 21:37

Na 2 stronie tego wątku podesłałem 2 manuale. Dla wiązki 13pin jest konkretnie dla Freemonta, jak się wpiąć i co przeciąć.

https://freemont.pl/viewtopic.php?t=72&p ... c&start=15

Moduł dla wiązki 7 pin i 13 pin jest podobny (lub nawet taki sam), w każdym razie sygnały z instalacji auta wpinane są tak samo.

Masz tam podaną lokalizacje odpowiednich przewodów w aucie (czujniki, przeciwmgielne, itp), a także ich kolory w wiązkach.

Zasilanie powinieneś podłączyć poprzez bezpiecznik do złącza PLUS pod maską, bezpośrednio - z tyłu nie ma obwodu o takiej mocy, a jak nawet się znajdzie podobny (gniazdo w bagażniku ma chyba 180W max) to jest za słabe.

W komplecie Westfalii jest specjalny wzmacniany peszelek do osłony tego przewodu, który normalnie jest prowadzony pod podwoziem.

Tylko chyba ta twoja wiązka nie ma przewodów do odcinania czujników cofania...
Znalazłem tylko do świateł przeciwmgielnych. I chyba jednak moduł nie posiada tej funkcji.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

raven

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 140
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:56
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: raven » 22 sty 2017, 8:44

@Tomek

twoją instrukcję wykorzystuję do lokalizacji przewodów, ale jeśli chodzi o czujniki to wydaje mi się te ten przewód należy podpiąć w centralce w samochodzie gdzie jest sterowanie czujnikami cofania. dlatego jest info -->FIAT..

pozdro

raven

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 140
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:56
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: raven » 22 sty 2017, 14:19

Juz wiec co trzeba zrobić z tym przewodem do czujników...

po ściągnięciu obudowy schowka od strony zderzaka znajduje się sterownik czujnkików cofania 56054121AD i właśnie do niego podpina się przewód który informuje że jest podłączona przyczepa.

czy ktoś ma dostęp do schematów wyprowadzeń tego sterownika lub ma działające odłączani czujników po montażu haka i może sprawdzić w który pin ma wpięty przewód? (najlepiej z fotką wtyczek )

pozdr

machoni

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 15
Rejestracja: 29 cze 2017, 20:56
Miejsce zamieszkania: Kostrzyn nad Odrą
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 62000

Post autor: machoni » 18 lip 2017, 13:51

raven teraz ja stoję przed tym samym dylematem, chętnie bym się dowiedział co i jak?

raven

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 140
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:56
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: raven » 24 lut 2018, 15:26

odgrzewając temat, ktoś wie jak wpiąć się w wiązkę aby odłączać czujniki ?

wolin

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 26
Rejestracja: 22 mar 2018, 8:00
Miejsce zamieszkania: Żyrardów
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 50000

Post autor: wolin » 02 sty 2020, 17:35

Cześć,

Polecicie jakiś warsztat z okolic Warszawy do montażu haka?

ODPOWIEDZ