Freemont 3.6v6

Freemont jako samochód - dyskusja ogólna

Moderatorzy: pająk, awanturnik, mireks

bziki123

OBSERWATOR
Posty: 7
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 27 lut 2020, 19:52
Miejsce zamieszkania: Rybnik
Model: FREEMONT
Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 0

Freemont 3.6v6

Post autor: bziki123 » 27 lut 2020, 20:16

Siemka wszystkim;) czy 3.6 v6 , co się tam może zepsuć powyżej 150tysi ;) fajny i dynamiczny silnik z lpg oszczędny, proszę o odpowiedźi;) no i o automat jak z tym silnikiem

Awatar użytkownika
jano129

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 29
Rejestracja: 02 lut 2020, 17:28
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Model: DODGE
Silnik: 2.4 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 146000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Freemont 3.6v6

Post autor: jano129 » 28 lut 2020, 10:10

Poszukaj tematów na forum. Jak nie znajdziesz nic ciekawego wejdz na grupę na facebooku i tam poszukaj lupką, jest tego od groma.

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2192
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Freemont 3.6v6

Post autor: tomek » 28 lut 2020, 10:56

Generalnie, to w miarę prosty silnik, bez udziwnień, nie żyłowany, bez turbo - burbo, więc co się może popsuć?
U mnie już praktycznie 200kkm i nic się nie popsuło, grunt to oczywiście regularny serwis olejowy z dobrym olejem.
Dla silnika do tej pory wymieniłem:
- pompę wody wraz z termostatem przy około 100kkm (profilaktycznie),
- świece zapłonowe przy 100kkm na DENSO (także profilaktycznie, nic się nie działo),
- pasek akcesoryjny i rolkę podczas wymiany pompy wodnej.

Jak minie te 200kkm, to planuję wymienić znowu świece (profilaktycznie) i całkowicie płyn chłodniczy.

Silnik na łańcuchach w rozrządzie, normalnie się ich nie zmienia, chyba że przy okazji jakiś innych prac wymagających rozbiórki.

Do tej pory silnik praktycznie nie bierze oleju (różnica minimalna miedzy wymianami), a łatwo u mnie nie ma (często załadowany pasażerami i duże prędkości, ze sporymi obrotami),

LPG na ciekłym wtrysku mam od przebiegu silnika gdy miał około 40kkm, o ile pamiętam. Nic to nie zmieniło jeśli chodzi o osiągi czy awaryjność.

Roczniki przed 2012r i część 2013 miało problem z lewą głowicą (wypalenie gniazda któregoś z zaworów), ale praktycznie wszystkie przypadki były w USA, głównie w Jeep, producent twierdzi że ze względu na słabą jakość paliwa i jazdę w terenie (duże obciążenie i słabe chłodzenie).
W każdym razie nowszy rocznik niż 2012 powinien już mieć nowsze bardziej grubsze i utwardzone głowice, producent silnika szybko wprowadził zmianę na wszelki wypadek.

W Polsce jeśli miał ktoś problem z głowicami, to raczej przez źle zamontowaną lub niewyregulowaną instalację LPG, był taki przypadek na forum, przynajmniej jeden.

Skrzynia 62TE to najbardziej słaby punkt tego auta - nie chodzi o awaryjność ale kulturę. W dieslu to moim zdaniem masakra (chyba że ktoś robił jakiś tunning), przeszczep się średnio udał, mimo zmian oprogramowania, to jeszcze problemy ze zmienionym kołem zamachowym, w 3.6 nie jest ona (skrzynia) może problemem, i jakoś daje radę (jest zestrojona pod 3.6 oryginalnie), ale wyraźnie ogranicza osiągi tego motoru i nie lubi ostrej jazdy, mam porównanie z jazdą JGC (cięższy od Freemonta o jakieś 300kg) z silnikiem 3.6 i skrzynią ZF8HP.

I jak to zwykle bywa, najważniejszy jest regularny serwis - nie co 160 czy 190kkm jak w instrukcji auta, ale maksymalnie co 60kkm wymiana płynu ATF jak producent podaje, i nawet ten 6 biegowy automat pracuje poprawie i zmienia biegi aksamitnie. Ale oczywiście daleko mu do ZF8 :-(

bziki123 pisze:
27 lut 2020, 20:16
Siemka wszystkim;) czy 3.6 v6 , co się tam może zepsuć powyżej 150tysi ;) fajny i dynamiczny silnik z lpg oszczędny, proszę o odpowiedźi;) no i o automat jak z tym silnikiem
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

bziki123

OBSERWATOR
Posty: 7
Rejestracja: 27 lut 2020, 19:52
Miejsce zamieszkania: Rybnik
Model: FREEMONT
Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 0

Re: Freemont 3.6v6

Post autor: bziki123 » 28 lut 2020, 22:37

Wow dziękuję znawco, ;)) bardzo mi pomogles, pozdrawiam bo akurat żona niedawno mi oznajmiła że będą trojaczki i stąd wybór FF

ODPOWIEDZ