Tarcze GTR po 35 tys km

Moderatorzy: mireks, pająk, awanturnik

astorino

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 105
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 27 sty 2016, 18:29
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Tarcze GTR po 35 tys km

Post autor: astorino » 24 lip 2019, 11:15

Tak wyglądają moje tarcze po 30 tyś km wymienione na początku zeszłego roku.
Tarcz polecana na forum do wersji GTR. Klocki niestety z polecenia sprzedającego bo na forum pisaliście że chyba zielone najlepsze.
Komplet zakupiony również w firmie polecanej na forum.
Tarcze nie przegrzane.
Załączniki
67171999_410748966203917_4537013665479524352_n.jpg
67171999_410748966203917_4537013665479524352_n.jpg (58.64 KiB) Przejrzano 1459 razy
66789323_884392288571671_1899145306050658304_n.jpg
66789323_884392288571671_1899145306050658304_n.jpg (45.01 KiB) Przejrzano 1459 razy

astorino

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 105
Rejestracja: 27 sty 2016, 18:29
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Post autor: astorino » 25 lip 2019, 15:27

Właśnie odebrałem telefon z firmy Bozarto która tak polecacie na forum.
Zostałem poinformowany ze tarcze przekroczyły minimalną grubość użytkowania, na jednej 1mm na drugiej 0.5 mm i gwarancja nie zostaje uznana. Na tarczach przejechałem 35 tys. Km przez 1.5 roku. Zostałem poinformowany że pęknięcia na wentylach są spowodowane zużyciem tarcz. Na oryginalnych przejechałem dwa razy tyle, na tych klocki wytrzymały więcej niż sama tarcza ponieważ ich zużycie jest na poziomie 70%.
Jestem zszokowany jakością tego produktu .

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2229
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 25 lip 2019, 17:22

Hm, nie wiem kto ci tak je polecał i jeszcze wersję do sportu.

Ja na przykład nigdy nie byłem zwolennikiem zakładania tarcz nawiercanych i nacinanych do samochodów cywilnych - z reguły są one przeznaczone do jakiegoś wyczynu (np typu tor czy wyścigi) i mają spełnić oczywiście jedno - jak najlepiej hamować podczas tego zdarzenia. Natomiast inne właściwości (np. hałas podczas hamowania, trwałość w dłuższym okresie), są pomijane lub mniej istotne, bo najczęściej i tak są na śmietnik po kliku jazdach torowych.

Weź np. żółte klocki EBC (Yellow Stuff) - hamują jak obłąkane, ale często po 15-20kkm nadają się na śmietnik, a przy okazji masz uwalone smołą/pyłem felgi i wszystko dookoła.

Oczywiście nie bronię tego Bozarto i tych tarcz - mają raczej wadę stopu (na każdej z czterech taki efekt?). Chociaż rant na nich znaczny, a to znaczy, że jeśli przejechałeś na nich tylko 35kkm, to kiepskie klocki (zbyt twarde) założyłeś.

Do Freemonta zawsze polecałem klocki zielone EBC (Green Stuff) i DOWOLNE gładkie tarcze, uznanego producenta..

Jak stwierdziliśmy z wieloma użytkownikami forum, problemem Freemonta / Journey-a z krzywieniem się tarcz, nie były oryginalne tarcze, lecz oryginalne ceramiczne i zbyt twarde klocki, które po pierwsze słabo hamowały, a po drugie przegrzewały dowolne (nawet super/ hiper wytrzymałe) założone tarcze.

Dlatego po doświadczeniach kliku użytkowników z różnymi klockami, optymalne są EBC zielone - bardzo dobrze hamują (nawet przy oryginalnych tarczach), mają dobrą trwałość, nie pylą tak mocno (pylą więcej niż totalnie ceramiczne klocki) i przede wszystkim, nie przegrzewają tarcz, nawet przy ostrych hamowaniach tego ciężkiego w końcu auta. A tarcze które wymieniałem ostatnio, zeszły dużo poniżej uznanego minimum a przejechały sporo więcej niż 35kkm.

Polecane były także Yellow Stuff EBC, ale ze względu na ich właśnie słabą trwałość i duże pylenie, ludzie przestali je stosować, pomimo ekstremalnie dobrego hamowania (niektórzy pewnie dalej je stosują)


U mnie Freemont ma aktualnie nabite ponad 180kkm, jeżdżę już na którymś zestawie EBC Green Stuff + tracze gładkie.
Tylne tarcze były wymieniane przy 120kkm (mają więc już 50kkm) i jeszcze pojeżdżą,
Przednie były wymieniane przy 157kkm (mają więc 23kkm) i ledwo widać zużycie.

Jeżdżę normalnie szybko, czasami ze sporym (ciężkim) ładunkiem, co na autostradzie czy w trasie pozwala "sprawdzić" układ hamulcowy - na oryginalnych klockach tuż po założeniu kiedyś przez ASO nowego zestawu tarcze-klocki, tarcze pogięły się mi po jednej!!! trasie Kraków - Zielona Góra - Kraków.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

astorino

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 105
Rejestracja: 27 sty 2016, 18:29
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Post autor: astorino » 25 lip 2019, 17:53

Tak jak pisałem tarcze przekroczyły swoje parametry 0,5 mm a na drugiej 1mm. Od początku coś nie tak było z klockami, długo piszczały, dzwoniłem do Bozarto i powiedziano mi że norma
Klocki założyłem z polecenia sprzedającego bo na początku zgodnie z tym co wyczytałem na forum chciałem zielone, poradzono mi żebym założył właśnie te co obecnie mam. Na bank miałem źle dobrane klocki,skoro klocki w połowie zużyte a tarcze do śmietnika to innej możliwości nie widzę. Zastanawia mnie fakt pęknięcia na wentylach.
Sprawa dotyczy przednich bo tylko te wymieniałem, tylne są jeszcze OK. Obydwie tak wyglądają, na każdej taka sytuacja z wentylami.
Teraz zamówiłem Zimermana z klockami tej samej firmy.

astorino

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 105
Rejestracja: 27 sty 2016, 18:29
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Post autor: astorino » 26 lip 2019, 12:24

Nie złamałem żadnego punktu gwarancji która obejmuje DOŻYWOTNIO tarcze
Załączniki
67626610_2520037271380663_8371676001968586752_n.jpg
67626610_2520037271380663_8371676001968586752_n.jpg (61.16 KiB) Przejrzano 1301 razy

Sylwester 76

ZNAWCA
Posty: 320
Rejestracja: 26 sty 2017, 12:08
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 155000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: Sylwester 76 » 26 lip 2019, 13:44

Generalnie większość na forum polecała EBC zielone i tarcze gładkie ( mogą być EBC ). Bo jak wspomniał Tomek, wentylowane w tym aucie to przerost formy.
Dodam że "namówiony" postami z tego forum zmieniłem na taki zestaw własnie i przejechałem do tej pory na tym 40 tys km . Klocki zużyte może w 40 % a tarcze to nawet rantu nie mają.Przyłożyłem się do montażu odpowiednio - łącznie ze sprawdzeniem bicia wstępnego zegarem. Opisałem gdzieś zmianę z fotkami włącznie.

Ja jestem usatysfakcjonowany. :mrgreen:

W Twoim przypadku walczyłbym o swoje, choć wiem że z gwarancją może być ciężko. Oni zawsze coś wymyślą żeby nie płacić. Najczęstsza odpowiedź to źle założone tarcze, lub źle dobrany zestaw. BTW. W poprzednim moim aucie ( S-max ), Zimmermany poszły na śmietnik po 10 tys km. :evil: To tak na pocieszenie. :-P

freealbercik

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 36
Rejestracja: 27 lis 2017, 16:09
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2015
Przebieg: 0

Post autor: freealbercik » 26 lip 2019, 17:36

astorino pisze:Nie złamałem żadnego punktu gwarancji która obejmuje DOŻYWOTNIO tarcze
Popraw mnie jeśli źle rozumiem, ale dokładnie jest tam napisane, że Gwarancja obejmuje tarcze do momentu osiągnięcia granicznego zużycia. U Ciebie zostało to przekroczone? Jeśli tak to odrzucają gwarancję. A to że graniczne zużycie nastąpiło po 35 czy 135tys. to chyba inna rzecz.

astorino

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 105
Rejestracja: 27 sty 2016, 18:29
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Post autor: astorino » 27 lip 2019, 20:00

No tak , tylko gdzie leży wina bo ewidentnie winne są za twarde klocki skoro są zużyte w połowie a tarcz do śmietnika. Druga sprawa to to ze producent może sobie wpisać graniczne zużycie na takim poziomie że po 5 tys. już tej gwarancji nie uzna. Po cholere pisać gwarancja dożywotnia jak to jest fikcją.

astorino

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 105
Rejestracja: 27 sty 2016, 18:29
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Post autor: astorino » 30 lip 2019, 12:46

Tak wyglądają klocki polecone przez Pana z Bozarto
Załączniki
67373945_650157345490263_8008454676489961472_n.jpg
67373945_650157345490263_8008454676489961472_n.jpg (124.82 KiB) Przejrzano 1180 razy

ODPOWIEDZ