lift zawieszenia do FF

Moderatorzy: awanturnik, mireks, pająk

raven

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 140
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:56
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

lift zawieszenia do FF

Post autor: raven » 28 paź 2017, 12:20

https://www.ebay.com/b/Lift-Kits-Parts- ... bn_1367923

pytanie czy warto podnieść o 3 4 cm ?

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2248
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 29 paź 2017, 18:31

Też się nad tym zastanawiam, bardziej mi chodzi o tył, bo jeżdżę często dociążony. Ale max myślałem o 3 cm - akurat tyle, aby nie wyglądał dziwnie. Natomiast sporo szukałem właśnie jakiś dedykowanych podkładek, ale z miernym skutkiem.
Jak widzę, jest to wykonane z gumy i podkłada się to między mocowanie amortyzatora, a budę?
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

raven

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 140
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:56
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: raven » 29 paź 2017, 19:44

tak to wygląda że w górnym mocowaniu amortyzatorów.
mój trochę siadł od zbiornika gazu i haka

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2248
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 01 lis 2017, 19:29

Chyba spróbuję to zakupić, 30mm na tył.
Jak dzisiaj popatrzyłem z boku, jak siedziało 5 osób, plus pełny bak benzyny i pełny zbiornik LPG (także mam hak), to nie wyglądało to dobrze :-P
A jeżdżę tak dosyć często...

edit.
Zamówiłem, na tył. Mają przyjść pod koniec miesiąca - jak będę je miał to wrzucę fotki.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

raven

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 140
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:56
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: raven » 02 lis 2017, 20:52

Ja zamówiłem 2cm, nie wiem czy 3cm nie będzie za duzo

kaacka

ZNAWCA
Posty: 290
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0

Post autor: kaacka » 07 lis 2017, 21:33

hejho, kiedys juz o tym rozmawialismy.... mam podkladki 30 (albo 32mm) stalowe, tylko pod tylem. fiacik w pelnym zaladunku wazy lekko ponizej 2,5 tony. i wtedy stoi prosto :mrgreen:

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2248
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 08 lis 2017, 9:15

No, ale stalowe podkładki się nie ugną, a te są z gumy czy poliuretanu, więc są bardziej podatne, trochę pewnie z tego powodu będzie niżej..
Zobaczymy, jak dojadą i podłożę, to zrobię zdjęcia.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2922
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 08 lis 2017, 9:26

A sprawdzał ktoś geometrię w swoim aucie? Ciekawe czy pochylenie kół, przy nieco już wypracowanym tylnym zawieszeniu, jest w normie?

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2248
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 08 lis 2017, 9:38

Tak.
We Freemontach wahacze są wytrzymałe, natomiast u mnie do wymiany z tyłu były te krótkie dolne łączniki, na których którymi reguluje síę z tyłu zbieżność - luz po 120kkm i częstej jeździe po dziurach z obciążeniem, w zakresie do 1mm. Do uchwycenia wyłącznie podczas dokładnej regulacji geometrii i sprawdzania elementów odpowiedzialnych za nią. Bo żadnych objawów innych nie było. Koszt takiego łącznika to około 200zł netto w ASO.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2922
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 08 lis 2017, 9:52

Ja u siebie sprawdzę geometrię po zimie. Zobaczymy jak wyjdzie.

kaacka

ZNAWCA
Posty: 290
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0

Post autor: kaacka » 08 lis 2017, 14:46

sprawdzalem geometrie zaraz po zalozeniu i teraz niedawno ponownie. ani wtedy ani teraz niczego nie korygowali - ale "gotowy do drogi" ma tak jak powinien, a jesli oproznic bagaznik tylne kola sa minimalnie poza tolerancja - krzywi je w O.
plus jaki przypadkiem wyszedl jest taki ze pomiedzy dwoma kontrolami zrobilem ok 40 moze 50 kkm a geometria w tym czasie rozbiegla sie minimalnie. moze to czesciowo zaleta wysokich opon :-)
tomek - to powinna byc twarda guma, zobaczysz sam co wyjdzie.... zawsze mozesz dac dwa komplety :mrgreen:

raven

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 140
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:56
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: raven » 18 lis 2017, 13:01

tomek pisze:Chyba spróbuję to zakupić, 30mm na tył.
Jak dzisiaj popatrzyłem z boku, jak siedziało 5 osób, plus pełny bak benzyny i pełny zbiornik LPG (także mam hak), to nie wyglądało to dobrze :-P
A jeżdżę tak dosyć często...

edit.
Zamówiłem, na tył. Mają przyjść pod koniec miesiąca - jak będę je miał to wrzucę fotki.
Ja już zamontowałem razem z nowymi amorami. Tył poszedł 3 cm górę.
śruby które są w zestawie mają za mały trzpień wchodzący do kielicha i się obracają podczas dokręcania. Po wale z różnymi patentami zostały przyspawane :)

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2248
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 20 lis 2017, 18:38

Też przyszły i są założone.
Potwierdzam także, że dołączony zestaw śrub ma odpowiednią średnicę i szerokość gwintu, ale zbyt małą średnicę przy mocowaniu do kielicha, pod trzpieniem. Niewiele bo zaledwie 0,5 mm.
U mnie zostało to zrobione w ten sposób, że zostały lekko zaklepane otwory w górnym mocowaniu sprężyny (kielichu), co spowodowało zmniejszenie średnicy otworu (oryginalne śruby otwory te powiększają przy wbijaniu w fabryce).
Wtedy śruby dołączone do zestawu mocują się prawidłowo, trzeba je wprasować z niezłą siłą. Dodatkowo, styk śruby i otworu został potraktowany jakimś specjalnym mazidłem (klejem) na wszelki wypadek.
Śruby nawet nie drgnęły podczas dokręcania kielicha do budy, a dokręcone na maksa, na granicy zerwania gwintów :mrgreen:
Mam także wrażenie, że odgłosy z tyłu trochę ten poliuretan tłumi, przy najeżdżaniu na progi...
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

Łysoczachy

OBSERWATOR
Posty: 5
Rejestracja: 01 lip 2019, 10:34
Miejsce zamieszkania: Łódź
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 80000

LIFT

Post autor: Łysoczachy » 22 sie 2019, 8:48

Witam Freemontowiczów

Znalazłem taką aukcje

https://allegro.pl/oferta/fiat-freemont ... 7805008285

Przymierzam sie do podniesienia FF ,najlepiej o 4 cm (dojazd do domu po polnej drodze) i mam pare pytań.

Czy "na oko" części z tej aukcji wyglądają sensownie?

Jak myslicie, czy wpłynie to bardzo na warunki jezdne , zakręty etc?

Czy przy takim lifcie trzeba jeszcze coś wymieniać?

Czy ktoś zna jakiś serwis w okolicach Łodzi który by się tego podjął?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2922
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 22 sie 2019, 9:46

A czepiasz podwoziem? Jeżeli nie, to nie warto się w to bawić, Freemont ma spoty prześwit, zjeżdżałem swoim z asfaltu i nigdy nie szorował brzuchem. Podwyższony samochód, to mniejsza stabilność w zakrętach, ale wystarczy je pokonywać o 5 czasem 10 km/h wolniej i po sprawie. Może mieć to wpływ na żywotność przegubów.
http://www.extrem4x4.pl/index.php/aktua ... o-off-road

Łysoczachy

OBSERWATOR
Posty: 5
Rejestracja: 01 lip 2019, 10:34
Miejsce zamieszkania: Łódź
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 80000

Post autor: Łysoczachy » 22 sie 2019, 9:54

No niestety czasem po deszczach jak podmyje to trochę szoruje podwoziem.
PS
Fajnie zrobili tego FF Offroadera

Czy ktoś zna jakiś serwis w okolicach Łodzi który by się tego podjął?

DARIUSZFREE

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 25
Rejestracja: 14 maja 2018, 14:11
Miejsce zamieszkania: Poznań
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 100000

Re: LIFT

Post autor: DARIUSZFREE » 03 wrz 2019, 14:08

Łysoczachy pisze:Witam Freemontowiczów

Znalazłem taką aukcje

https://allegro.pl/oferta/fiat-freemont ... 7805008285

też oglądałem, ale przynajmniej w moim wypadku kontakt z tym sprzedającym był mierny....
więc dałem sobie spokój bo nie chciałem ryzykować. kupilem za to u niego nakłądki na progi,
przyszły po tygodniu, tylko blacha niesamowicie cieńka.
MAM NOWEGO MULTIECUSCANA I INTERFEJS JAKBY CO ;)

ODPOWIEDZ