Instalacja LPG wyłączyła się podczas jazdy.

Paliwo alternatywne

Moderatorzy: awanturnik, mireks

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2951
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 131313
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 10 kwie 2018, 17:41

OK. Mam Tomkowe.
Załączniki
95F4989F-6A7B-49F7-BFE0-C11F86EF415C.jpeg
95F4989F-6A7B-49F7-BFE0-C11F86EF415C.jpeg (28.94 KiB) Przejrzano 8506 razy
36049D77-B1DB-4C71-8B9C-6EA51265792B.jpeg
36049D77-B1DB-4C71-8B9C-6EA51265792B.jpeg (18.16 KiB) Przejrzano 8504 razy

Byq

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 158
Rejestracja: 08 lut 2018, 13:01
Miejsce zamieszkania: Wrocław
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 93000

Post autor: Byq » 10 kwie 2018, 18:33

Trzy ostatnie, zaciskowe odpuść, mi się właśnie takie poluzowały i wymieniałem na skręcane.
zajęło im to mniej więcej rok czasu, syczenie było bardzo bardzo słabe i słyszalne tylko przy podniesionej masce i przyłożonym uchu w okolice opaski. Te opaski gps wyglądają ciekawie, chociaż u mnie śmigało później na zwykłych i było ok, kwestia nie przesadzenia z dokręceniem.

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2504
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 235000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 10 kwie 2018, 22:00

Panowie, u mnie jest to jeszcze inaczej, jak widać na poniższym zdjęciu.
Nie ma żadnych złączek rozdzielających, a wąż zasilający wtryski w ciekły lpg jest od wtryskiwacza do wtryskiwacza.
Złączki są jedynie przy wtryskach i przy zaworze pod maską i przy butli.

Jak widać, węże są cienkie, z tego co widziałem, do środka wchodzi długa cienka garbowana cześć złączki, wąż się nakłada na nią, a nakrętką na wężu się to zaciska...

Może coś podobnego uda się także znaleźć do standardowych węży?

Coś takiego właśnie się sprawdza. Ale i tak u mnie wszystkie te złączki dokręcali na wszelki wypadek, jak pisałem.

Te GBS wyglądają solidnie. Ale podejrzewam, że problem to też układanie czy też ugniatanie się węży, tzn. przy montażu zaciski/opaski są na maksa skręcone i luzu nie ma, a po kilku mc od temperatury węże się robią mięciutkie i klops. Normalnie są gumowe czy igielitowe? U mnie są igielitowe, twarde i sztywne, guma jest tylko osłoną zewnętrzną. Może lepsze węże, bardziej odporne na trwałe odkształcenie poprawią sprawę?
Załączniki
Ville zestaw.jpg
Ville zestaw.jpg (17.35 KiB) Przejrzano 8485 razy
DSC_2923-1.jpg
DSC_2923-1.jpg (117.78 KiB) Przejrzano 8485 razy
DSC_2925.jpg
DSC_2925.jpg (58.05 KiB) Przejrzano 8485 razy
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2951
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 131313
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 11 kwie 2018, 7:49

Tutaj chyba nie ma mądrego. Tylko doświadczony majster, jeżeli sam układa instalację i używa znane sobie komponenty, to wie jak się tym zająć i skręcić, żeby było dobrze. Najgorzej jak łapy wsadzi taki cieć jak ja. Wtedy kłopoty murowane. Z całą pewnością zacisnąłem opaski o wiele mocniej niż je w samochodzie zastałem. Jedyne co mogę zrobić, to co jakiś czas sprawdzać stan przewodów. Bez problemu można jeden odłączyć i ocenić czy nie jest przez opaskę przecięty. Muszę się jeszcze położyć pod samochód i dokręcić wszystko przy butli. Pod maską zdaje się sprawa ogarnięta. Nie ukrywam, że pierwszą myślą było, iż można na złączki i trójniki zastosować jakiś klej, lub pastę uszczelniającą. Z drugiej strony, szersze opaski również by nie zaszkodziły. No, ale nic. Nie będę teraz przerabiał całości, bo może się sprawdzi. Tymczasem, nawet najmniejszego śladu niepożądanego aromatu.

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2951
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 131313
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 17 kwie 2018, 8:36

Byłem wczoraj u gazowników. Jako, że sprawca wraca na miejsce zbrodni, to pojechałem do tych 'moich'. Chciałem im popatrzeć głęboko w oczy, ale chodzili ze spuszczonymi głowami. Był jednak koleś, który jakoś lepiej wszystko ogarnia. Powiedziałem co zrobiłem sam. Znalazł jeszcze dwie opaski i je dokręcił (po dwa obroty kluczem). Samochód podłączony do komputera nie wykazał najmniejszej ułomności.
Majster rozwiał moje obawy o przecięcie przewodów opaskami, jak to kiedyś zrobiłem z odmą w quadzie. Te gazowe są z o wiele twardszej gumy i do tego zbrojone. Poza tym wszystkie króćce i trójniki mam metalowe. Opaską się ich nie odkształci, bo w tej zwyczajnie zerwie się gwint, jeżeli będzie dociągana na siłę.
Na koniec pokazałem jeszcze zdjęcie świecy i zasugerowano mi, żeby wymieniać je mniej więcej w połowie zalecenia producenta. Fiat pisze 140, zatem co 70 tysięcy kilometrów z LPG można zakładać nowe. Moje tak zresztą wyglądają. Jeszcze pojeżdżą, ale nowe nie zaszkodzą. Na gazie przejechane 60 tys km, wcześniej na benzynie 30.

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2951
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 131313
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 01 lip 2018, 20:15

Dzisiaj powrót na pusto z Konina. Właściwie, to dopiero teraz mam pełniejsze porównanie zużycia gazu sprzed uszczelnienia układu LPG. Samochód chyba poerwszy raz pokonał ta trasę na jednym zbiorniku i jeszcze się nie przełączył. Przejechałem 228 kilometrów. W tamtą stronę, z pasażerami i pełnym bagażnikiem oraz rowerami na klapie, zasięg był 160 km. Przedmości identyczne. Jedna połowa drogi 140 km/h, druga 160.

verbea

ZNAWCA
Posty: 449
Rejestracja: 13 lis 2014, 9:33
Miejsce zamieszkania: Płock
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2009
Przebieg: 175000

Post autor: verbea » 03 lip 2018, 19:48

te interwały wymian fiat są jakieś śmieszne. Nie chciałbym kupić auta serwisowanego według książki obsługi fiata. Po co się wtrącają skoro auto jest zaprojektowane w USA i powinno być serwisowane według instrukcji dodge!!
Fuck Fuel Economy

Byq

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 158
Rejestracja: 08 lut 2018, 13:01
Miejsce zamieszkania: Wrocław
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 93000

Post autor: Byq » 03 lip 2018, 20:53

dobrze, że temat ogarnięty, szkoda, że tyle to trwało.
co do zasięgu na LPG to współczuję, teraz jechałem do Chorwacji to przy 420km jeszcze dojechałem do stacji, ale już opary bo weszło 58l gazu, także maks co można zatankować
jak będę na przeglądzie za 4kkm to poproszę o sprawdzenie wszystkich opasek, bo mi wymieniali z zaciskowych na kręcone, bo zaciskowe puściły po roku
co do interwałów to najlepiej patrzeć na instrukcję dodge'a, np skrzynia biegów to maks 60kkm, najlepiej nawet co 30, ale już trochę przesada, świece wymieniałem co 2 wymiany oleju w poprzednich autach, ale tu są wypasione to będzie co 4 wymiany oleju, czyli 60kkm

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2951
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 131313
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 04 lip 2018, 7:59

Dopiero niedawno sprawa się wyprostowała, bo nie wiedziałem że przez cały czas było źle. Inaczej dawno problem byłby rozwiązany. W serwisie gadali, że jest ok, a wyszło inaczej. Teraz jestem już mądrzejszy, ale to pierwszy wóz na gaz :)
Przede wszystkim zapachu gazu nie ma być prawa czuć i kropka.
Zasięg na LPG natomiast zupełnie mi nie przeszkadza. Dzięki temu zatrzymuję się na przerwy co kilka godzin podróży i łapię oddech. Z drugiej strony nie jeżdżę wyłącznie na gazie i nie przeszkadza mi zupełnie, kiedy się skończy a w okolicy nie ma stacji. Na dalekie trasy zbiornik LPG traktuję jako zwiększenie zasięgu auta, a nie podstawowe źródło zasilania.

dsi84

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 42
Rejestracja: 29 sty 2019, 14:12
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 98000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: dsi84 » 23 lut 2019, 8:00

Witajcie, u mnie też czuć było LPG, główne po zakończonej jeździe , jak auto od stało trochę czasu, mam parownik Tartarini, stety albo niestety cała instalacja jest tej marki. Ma zrobione 98 tys km , działa, od pukać ma się dobrze. Nieszczelność kazała się być w parowniku , padł oring króćca fazy lotnej. Wymiana na nowy i spokój. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2951
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 131313
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Instalacja LPG wyłączyła się podczas jazdy.

Post autor: maq » 20 lip 2020, 13:29

U mnie kolejne perypetie z LPG. Po ostatnim przeglądzie samochód na wolnych obrotach, kiedy przełączał się akurat na gaz, to obroty na chwilę spadały. Po jakimś czasie potrafił nawet zgasnąć. Nie było tego przy przełączaniu podczas jazdy. Na koniec, jak jechaliśmy spakowani pod dach na weekend na Mazurach, to nie dość, że zgasł przy wolnej jeździe, to jeszcze mocno zaśmierdziało gazem. Pojechałem na benzynie z podkulonym ogonem do serwisu. Zdiagnozowali „zaklejony” reduktor, ale powiedzieli że można jechać na LPG, tylko go przełączyć ręcznie, jak się bardziej rozgrzeje. Po powrocie wymiana reduktora za 700 zł i chodzi jak złoto ;)

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2504
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 235000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Instalacja LPG wyłączyła się podczas jazdy.

Post autor: tomek » 21 lip 2020, 13:36

Na to chyba żadne filtry nie pomogą. Znaczy na zawodniony i zaolejony gaz...
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2951
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 131313
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Instalacja LPG wyłączyła się podczas jazdy.

Post autor: maq » 21 lip 2020, 15:45

Przejechane miałem na tym zestawie prawie 100 tys km. Teraz chodzi o niebo lepiej i co ciekawe, to mniej pali.

daro_DM

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 80
Rejestracja: 01 mar 2020, 16:03
Miejsce zamieszkania: Var
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 250
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Instalacja LPG wyłączyła się podczas jazdy.

Post autor: daro_DM » 08 paź 2020, 15:55

No to podzielę się moją sytuacją z początku roku...
Instalacja STAG 4 Qmax
Objawy:
wyłączanie się instalacji na trasie przy jakimś obciążeniu.
Później wyłączanie się przy dodawaniu gazu dynamicznie
Później przy delikatnej próbie dodania gazu. Aplikacja w telefonie wskazuje problem z ciśnieniem.

Diagnoza w serwisie? Czujnik ciśnienia (który jest zintegrowany z czujnikiem temperatury). Manometr wpięty za czujnikiem pokazywał stałe ciśnienie podczas gdy czujnik dla sterownika zniżał wartości przy obciążeniu. Na wolnych obrotach chodził ok.
Serwisant mi powiedział, że ostatnio zdarza mu się ten zintegrowany czujnik wymieniać. Jak kiedyś były oddzielnie to były solidniejsze. Zintegrowane są słabsze...
Ostatnio zmieniony 30 sty 2021, 22:49 przez daro_DM, łącznie zmieniany 1 raz.

Dodge

ZNAWCA
Posty: 395
Rejestracja: 05 gru 2016, 12:40
Miejsce zamieszkania: Tomaszów Lubelski
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 80000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Instalacja LPG wyłączyła się podczas jazdy.

Post autor: Dodge » 08 paź 2020, 16:01

Ja ostatnio go zmieniłem, u mnie było za duże ciśnienie i rozłączyło instalację. Faktycznie coś z nimi jest nie tak bo gazownik mówił że strasznie padają

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2951
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 131313
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Instalacja LPG wyłączyła się podczas jazdy.

Post autor: maq » 15 lut 2022, 19:46

Ostatnia wizyta w serwisie gazu i padło na wtryski. Wymienione obydwie listwy. Podobno niektóre wytrzymują zaledwie 60 k km. Poprawa natychmiastowa. Objawem było szarpanie na wolnych obrotach, na przełożeniu D z lekko naciśniętym hamulcem, pozwalającym na powolne toczenie.
Dodatkowo został wyczyszczony zawór, który się zakleja w trakcie eksploatacji. Samochód lubił nawet zgasnąć po przełączeniu na gaz, po rozgrzaniu zimnego silnika.

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2504
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 235000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Instalacja LPG wyłączyła się podczas jazdy.

Post autor: tomek » 15 lut 2022, 22:50

No taki mamy gaz, niestety.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2951
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 131313
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Instalacja LPG wyłączyła się podczas jazdy.

Post autor: maq » 17 lut 2022, 20:56

We Włoszech na zbiorniku przejechałem kiedyś 260 km. U nas najwiecej 220. A standard, to 180.

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2951
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 131313
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Instalacja LPG wyłączyła się podczas jazdy.

Post autor: maq » 10 cze 2022, 20:41

U mnie instalacja LPG działa jak Cię mogę. Już kilka razy jeździłem na czyszczenie jakiegoś „tłoczka”. Robił ktoś to sam? Może następnym razem, jak się nie będzie przełączać, w efekcie czego auto potrafi zgasnąć w takcie jazdy, sam się tym zajmę?

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2504
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 235000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Instalacja LPG wyłączyła się podczas jazdy.

Post autor: tomek » 12 cze 2022, 10:51

Pytanie co to za "tloczek" - elektrozawór? Bo szkoda rozbierać pół instalacji w szukaniu...
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2951
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 131313
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Instalacja LPG wyłączyła się podczas jazdy.

Post autor: maq » 12 cze 2022, 14:21

Tak, tłok elektrozaworu reduktora. Pytałem czy nie wymienić, ale podobno po czyszczeniu jest jak nowy. Zatem prawdopodobnie zabrudzenie w zbiorniku. Co jakiś czas trzeba to czyścić.

ODPOWIEDZ