Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Przeglądy, etc.

Moderatorzy: mireks, awanturnik

Awatar użytkownika
TomekD

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 171
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 09 wrz 2014, 7:32
Miejsce zamieszkania: Wawa
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Post autor: TomekD » 10 lis 2017, 10:38

maq - jak możesz to daj namiary na kolegę w Piasecznie (ew. priv)
Yankes czyli Dodge Journey

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2957
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Julianów
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 16161
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 10 lis 2017, 10:47

Bardzo proszę, Piotrek: https://pp-service.pl/Kontakt

Awatar użytkownika
TomekD

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 171
Rejestracja: 09 wrz 2014, 7:32
Miejsce zamieszkania: Wawa
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Post autor: TomekD » 14 lis 2017, 14:53

Dzięki-może skorzystam.
Yankes czyli Dodge Journey

NEOTRONIK

OBSERWATOR
Posty: 10
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:56
Miejsce zamieszkania: Lublin
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2015
Przebieg: 55000

Post autor: NEOTRONIK » 07 gru 2017, 16:44

To jak to w końcu jest z tą wymianą w 3.6 bo nie łapie?

Obdzwoniłem dzisiaj kilka serwisów te bardziej polecane z samymi pozytywnymi opiniami google - panie zadzwoń końcem stycznia to może w lutym zrobimy.
Pozostałe polecane przyszły tydzień ale jest pewna rozbierzność
1. wymiana dynamiczna z płukanką (70zł) olejem mopar 12l, wszystko za 1050zł,
lub zwykła za ok połowe bo połowa oleju schodzi
2. 800zł na moparze i ponoć cały schodzi w tej skrzyni normalnie no i 650 zamieniki
3. ok 1000zł na moparze, ale nie wiem jaka wymiana, razem z wymianą oleju w silniku.
Journey jest bezpieczny, robiłem testy ;)

Awatar użytkownika
DreamTeam-KwK

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 122
Rejestracja: 28 sie 2013, 21:16
Miejsce zamieszkania: Kutno/Duchnice k. Warszawy
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 62000

Post autor: DreamTeam-KwK » 27 kwie 2019, 15:15

Ja spędziłem sporo czasu na szukaniu informacji czy wymienić statycznie czy dynamicznie, jaki olej czy Mopar ATF+ czy Motul, dzwoniłem po różnych firmach i w końcu stwierdziłem, że wymienię tam gdzie aktualnie mam najbliżej, żebym ewentualnie miał blisko na reklamację :) i nie ma co kombinować.

Zadzwoniłem i pojechałem do Samko na Połczyńskiej w Warszawie http://www.samko.pl/, stwierdziłem, że jak mają napisane, że specjalizują się głównie skrzyniach automatycznych to chyba olej będą umieli wymienić. Bez umawiania można podjechać tam każdego roboczego dnia od rana, części mają na miejscu, czas wymiany 2h. Momentalnie dobrali się do miski, chlusnął oryginalny olej i zaczęli działać, wyglądało, że naprawdę wiedzą co robią :) a ludzi to tam sporo pracuje z tego co widziałem.

Za całość zapłaciłem 400zł brutto jest to cena z materiałami tj. nowy filtr + olej Ravenol ATF4+ i była to wymiana tzw. statyczna z demontażem misy, filtra, czyszczeniem magnesu, misa ponownie montowana na płynną uszczelkę – ponoć tak jest w oryginale => efekt skrzynia tak jak wcześniej zdarzało się jej szarpnąć przy zmianie biegów tak teraz działa płynnie, fakt zrobiłem pierwszą wymianę przy 90 tysiącach (wg. książki Fiata i tak za wcześnie bo nie jeżdżę jako karetka), może wyszło to trochę późno ale następne polecili mi robić co 40 tysięcy km.

Czyli Samko w Warszawie mogę polecić. I jeszcze jedno w Internecie mają średnią ocenę 3,8 na google ale trzeba mieć na uwadze, że najczęściej opinie zostawiają ludzie jak coś się nie uda, a nie myli się tylko ten co nic nie robi, mszczą się a ile dziennie tam aut się przewinie i udana naprawa jest to tego już nikt nie pisze :)

Dla porównania inne firmy i przedstawione mi ceny:
https://autowawer.pl => 1250 brutto wymiana statyczna połączona z dynamiczną olej Mopar
https://pp-service.pl => 850 brutto wymiana statyczna olej Motul i uszczelka z gumy, nie płynna
http://midparts.pl => 850 netto wymiana statyczna olej Mopar
http://www.carserwis.pl => 1400 brutto wymiana statyczna olej Mopar

Jeśli chodzi o wymiany oleju to wg. zebranych przeze mnie informacji najgorzej wymienić olej dynamicznie bez wymiany filtra – wypłukują się wtedy z dna opiłki i syf, który szkodzi skrzyni. Trzeba co najmniej wymienić statycznie odkręcając misę, czyszcząc magnes, wymienić filtr i można połączyć to z wymianą dynamiczną tzn. Ci co mają to podłączają jakąś maszynkę, która przepłukuje olej pozostały w skrzyni co nie zleciał po odkręceniu misy. Ponoć statyczna wymiana wystarcza.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2019, 13:17 przez DreamTeam-KwK, łącznie zmieniany 1 raz.

kaacka

ZNAWCA
Posty: 293
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: kaacka » 28 kwie 2019, 12:38

akurat o samko to wszyscy z naszego forum bardzo pozytywnie sie wypowiadaja..... i jest jak mowisz - zadowoleni klienci wracaja a malkontenci..... zawsze gdzies sie znajda..... cena - ok. olej ravenol tez wielu uzywa i poleca.

mam na tej skrzyni prawie 200 kkm, skrzynia juz po powazniejszym remoncie i nie planuje nic wiecej poza zwyklymi statycznymi wymianami - czy zrobisz co 40 kkm czy co 60 kkm - wazne zebys zrobil. skrzynia i tak sie rozleci gdzies plus minus 200 kkm. 8-) wg roznych opinii skrzynie w nowych jgc padaja przy podobnych przebiegach tyle ze pracuja ladniej. powershift jest troche zywotniejszy ale bardziej zamotany przy remoncie. generalnie - jestem malkontentem w tej kwestii :oops: i poddaje sie kompletnie bo nie mam dobrego pomyslu na nastepny samochod .....

p.s. u mnie robia serwis olej + filtr statycznie za jakies 500 - 600 pln. za 800 i wiecej sam poloze sie pod autem - 15 minut na podnosnik, odkrecenie paru srub i zdjecie filtra. olej splywa sam i nie potrzeba na to patrzec. potem 20 minut na umycie magnesu, miski i przygotowanie powierzchni na uszczelniacz, zakladasz nowy filtr, dajesz uszczelniacz i skrecasz srubki. jak wszystko wyschnie zalewasz nowy olej, odpalasz i sprawdzasz czy nic nie cieknie - w calosci jakas godzinka roboty nie liczac przerw.dwie godziny to dobre tempo. ja spuszczam olej i uszczelniam wieczorem. po nocy zalewam swiezym olejem. tak tez robi dwoch gosci w mojej okolicy. od 800 pln w gore moge to uslugowo wykonac wszystkim malkontentom 8-)

yoshimura

OBSERWATOR
Posty: 9
Rejestracja: 14 sie 2018, 8:23
Miejsce zamieszkania: krk
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2015
Przebieg: 0

Post autor: yoshimura » 08 sie 2019, 15:00

DreamTeam-KwK pisze:Ja spędziłem sporo czasu na szukaniu informacji czy wymienić statycznie czy dynamicznie, jaki olej czy Mopar ATF+ czy Motul, dzwoniłem po różnych firmach i w końcu stwierdziłem, że wymienię tam gdzie aktualnie mam najbliżej, żebym ewentualnie miał blisko na reklamację :) i nie ma co kombinować.

Zadzwoniłem i pojechałem do Samko na Połczyńskiej w Warszawie http://www.samko.pl/, stwierdziłem, że jak mają napisane, że specjalizują się głównie skrzyniach automatycznych to chyba olej będą umieli wymienić. Bez umawiania można podjechać tam każdego roboczego dnia od rana, części mają na miejscu, czas wymiany 2h. Momentalnie dobrali się do miski, chlusnął oryginalny olej i zaczęli działać, wyglądało, że naprawdę wiedzą co robią :) a ludzi to tam sporo pracuje z tego co widziałem.

Za całość zapłaciłem 400zł brutto jest to cena z materiałami tj. nowy filtr + olej Ravenol ATF4+ i była to wymiana tzw. statyczna z demontażem misy, filtra, czyszczeniem magnesu, misa ponownie montowana na płynną uszczelkę – ponoć tak jest w oryginale => efekt skrzynia tak jak wcześniej zdarzało się jej szarpnąć przy zmianie biegów tak teraz działa płynnie, fakt zrobiłem pierwszą wymianę przy 90 tysiącach (wg. książki Fiata i tak za wcześnie bo nie jeżdżę jako karetka), może wyszło to trochę późno ale następne polecili mi robić co 40 tysięcy km.

Czyli Samko w Warszawie mogę polecić. I jeszcze jedno w Internecie mają średnią ocenę 3,8 na google ale trzeba mieć na uwadze, że najczęściej opinie zostawiają ludzie jak coś się nie uda, a nie myli się tylko ten co nic nie robi, mszczą się a ile dziennie tam aut się przewinie i udana naprawa jest to tego już nikt nie pisze :)

Dla porównania inne firmy i przedstawione mi ceny:
https://autowawer.pl => 1250 brutto wymiana statyczna połączona z dynamiczną olej Mopar
https://pp-service.pl => 850 brutto wymiana statyczna olej Motul i uszczelka z gumy, nie płynna
http://midparts.pl => 850 netto wymiana statyczna olej Mopar
http://www.carserwis.pl => 1400 brutto wymiana statyczna olej Mopar

Jeśli chodzi o wymiany oleju to wg. zebranych przeze mnie informacji najgorzej wymienić olej dynamicznie bez wymiany filtra – wypłukują się wtedy z dna opiłki i syf, który szkodzi skrzyni. Trzeba co najmniej wymienić statycznie odkręcając misę, czyszcząc magnes, wymienić filtr i można połączyć to z wymianą dynamiczną tzn. Ci co mają to podłączają jakąś maszynkę, która przepłukuje olej pozostały w skrzyni co nie zleciał po odkręceniu misy. Ponoć statyczna wymiana wystarcza.

yoshimura

OBSERWATOR
Posty: 9
Rejestracja: 14 sie 2018, 8:23
Miejsce zamieszkania: krk
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2015
Przebieg: 0

Post autor: yoshimura » 08 sie 2019, 15:05

cześć powiedzcie ile lejecie oleju przy takiej wymianie statycznej i czy jest tam jakaś miarka czy inna forma sprawdzenia poziomu oleju

yoshimura

OBSERWATOR
Posty: 9
Rejestracja: 14 sie 2018, 8:23
Miejsce zamieszkania: krk
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2015
Przebieg: 0

Post autor: yoshimura » 15 paź 2019, 17:12

Witam. Nikt nie odpowiedział ile oleju i jak sprawdzić jego poziom więc znalazłem sam . Link z filmem (skrzynia jak w naszych ffach) https://www.google.pl/url?sa=t&source=w ... JywqzxCdPg

Tabelka z której korzysta to tabela C czyli między innymi do dodge journey a tam te same skrzynie co u nas czyli 62TE. Ja w swoim wymieniłem i wszystko ok.

kaacka

ZNAWCA
Posty: 293
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: kaacka » 15 paź 2019, 18:30

i poradziłeś sobie sam :idea: brawo. jak przejrzysz "to" forum nieco głębiej zobaczysz że w wielu miejscach było nawiązywane do ilości oleju, czego używać i jak to to wymienić samemu. jak sie nudzisz to poczytaj..... 8-) jakieś linki też są. 6L oleju, filtr, uszczelniacz i wolne popoludnie. pewnie sobie poradzisz sam.
a że nikt Ci nie odpowiedział..... powoli chyba Ci co tak ekscytowali się fiacikiem na początku przechodzą z tym do porządku dziennego. a może też do innego auta.... pozdrówko :mrgreen:

p.s. i ja też mam miarke do skrzyni zrobioną na bagnecie silnikowym. wystarczająco dobre.

Dodge

ZNAWCA
Posty: 409
Rejestracja: 05 gru 2016, 12:40
Miejsce zamieszkania: Tomaszów Lubelski
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 80000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Dodge » 04 sie 2022, 14:52

Witam, moim dodge zrobiłem 40000 km przez 6 lat na nowym oleju,zastanawiam się nad zmianą po raz kolejny ze względu na wiek. Czy są jakieś terminy przydatności ATF? Drugie pytanie o zestawy z allegro, oczywiście chcę koniecznie oryginalny filtr i olej ale różnią się tym że w niektórych jest uszczelka w płynie lub uszczelka gumowa. Który zestaw wybrać? Wiem że fabrycznie nie jest na uszczelce gumowej ale wymianę pewnie zrobię sam i z gumą pewnie było by mi łatwiej.

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2515
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 280000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Post autor: tomek » 04 sie 2022, 19:05

Ja od jakiegoś czasu stosuję normalną uszczelkę, ze względu na w sumie dosyć częste wymiany. Po prostu za którymś razem nie chciało mi się babrać z czyszczeniem silikonu.
Więc dwie ostatnie wymiany zrobiłem na normalnej uszczelce. Nic nie cieknie z miski, grunt to stosować właściwy (niezbyt duży) moment dokręcenia i poprawną kolejność kręcenia śrub. Najlepiej użyć kluczyka dynamometrycznego (musi być mały zakres) - taka uszczelka działa poprawnie, jak nie przykręcisz za mocno - nie może za bardzo "wyleźć" na zewnątrz.
No i podstawa to wyczyszczenie miski i rantu skrzyni ze starego silikonu.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

Dodge

ZNAWCA
Posty: 409
Rejestracja: 05 gru 2016, 12:40
Miejsce zamieszkania: Tomaszów Lubelski
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 80000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Dodge » 05 sie 2022, 18:43

Dzięki za odpowiedź, pytałem bo na forum kolega pisał że uszczelkę prędzej czy później wydmucha ale jak już przetestowałeś to ok.

lukaszek

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 43
Rejestracja: 28 sty 2022, 21:47
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 110
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Post autor: lukaszek » 10 paź 2022, 12:21

Witajcie
wymieniał ktoś niedawno olej (ciśnieniowo) w automatycznej skrzyni biegów w FF ? jak to cenowo wygląda ?
FF V6 3.6L Pentastar, AWD Lounge

ODPOWIEDZ