Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Moderatorzy: awanturnik, mireks

pitutu91@

OBSERWATOR
Posty: 9
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 19 maja 2021, 14:52
Miejsce zamieszkania: Stockholm
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 185000
Dziękuję za post;: razy

Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: pitutu91@ » 19 maja 2021, 15:11

Witam wszystkich użytkowników. Sledze forum od kilku lat i wiem, że wiele osób uzyskało pomóc od Was :-)

Teraz ja znalazłem się w obliczu wyzwania :mrgreen: i mam nadzieje, że znajdzie się ktoś kto może dać mi jakąś wskazówkę.

Problem związany jest ze skrzynią automatyczną we fiacie Freemont 2013 2.0MJ
Dwa tygodnie po zmianie oleju i filtra skrzynia wskoczyła na tryb awaryjny. Jest wbity cały czas trzeci bieg i okropnie szarpie przy zmianie na pozycje R i D. Przy analizie błędów znalazłem 2 błędy dotyczące skrzyni: nieaktywny P0868- niskie cisnienie oraz aktywny P1745- ciśnienie zbyt wysokie przez zbyt długi czas. Sprawdzając temperature skrzyni pokazuje na komputerze -19. Na wyświetlaczu między zegarami pokazuje graficznie najwyższą wartość temperatury leczamiast wartości widać tylko --- Myślę ze przyczyną mógł być kiepski filtr i zbyt gesty olej atf. Czy zmiana filtra i oleju na Moparowskie powinna pomóc? Proszę o pomoc. Nie wiem od której strony mam to ugryźć. Czy wstawiać na warsztat Czy mogę sobie poradzić z tym sam. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam :-)

Dodge

ZNAWCA
Posty: 359
Rejestracja: 05 gru 2016, 12:40
Miejsce zamieszkania: Tomaszów Lubelski
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 80000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: Dodge » 19 maja 2021, 17:45

Mój mechanik zawsze mówi - jak chcesz popsuć skrzynię to wlej do automatu inny olej niż zaleca producent. Co do szarpnięcia z P na D to trzeba zrobić adaptację skrzyni tzw. Quick learn

Dodge

ZNAWCA
Posty: 359
Rejestracja: 05 gru 2016, 12:40
Miejsce zamieszkania: Tomaszów Lubelski
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 80000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: Dodge » 19 maja 2021, 17:45

Mój mechanik zawsze mówi - jak chcesz popsuć skrzynię to wlej do automatu inny olej niż zaleca producent. Co do szarpnięcia z P na D to trzeba zrobić adaptację skrzyni tzw. Quick learn

pitutu91@

OBSERWATOR
Posty: 9
Rejestracja: 19 maja 2021, 14:52
Miejsce zamieszkania: Stockholm
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 185000
Dziękuję za post;: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: pitutu91@ » 19 maja 2021, 18:13

Dzięki za odpowiedź. Olej zgodny ze standardem lecz nie Mopar. Właśnie myślałem żeby zrobić adaptacje skrzyni. Wydaje mi się,że to powinno pomóc na szarpnięcia.

Ps. Gdybym sam miał kupić olej to raczej kupiłbym właściwy, a że poprosiłem kogoś o przysługę to teraz mogę mieć pretensje jedynie do samego siebie :-P

Jak mogę zrobić Quick learn? Jaki program potrzebuję?

Dodge

ZNAWCA
Posty: 359
Rejestracja: 05 gru 2016, 12:40
Miejsce zamieszkania: Tomaszów Lubelski
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 80000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: Dodge » 19 maja 2021, 18:22

Wi-tech, alfa obd, muliecuscan, lanch. Wiem że tym zrobisz ale koledzy na forum mają większe doświadczenie w tym, pewnie coś podpowiedzą. Ja robię alfa obd przez smartfona. Mechanicy którzy szukają Quick learn robią to szukając sterownika skrzyni a trzeba po prostu wejść w Engine i tam jest ta funkcja. Minuta roboty i to na pewno pomoże. Powodzenia

Ralf78

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 40
Rejestracja: 17 lis 2019, 20:51
Miejsce zamieszkania: Lędziny
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 104000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: Ralf78 » 19 maja 2021, 20:21

pitutu91@ pisze:
19 maja 2021, 15:11
Witam wszystkich użytkowników. Sledze forum od kilku lat i wiem, że wiele osób uzyskało pomóc od Was :-)

Teraz ja znalazłem się w obliczu wyzwania :mrgreen: i mam nadzieje, że znajdzie się ktoś kto może dać mi jakąś wskazówkę.

Problem związany jest ze skrzynią automatyczną we fiacie Freemont 2013 2.0MJ
Dwa tygodnie po zmianie oleju i filtra skrzynia wskoczyła na tryb awaryjny. Jest wbity cały czas trzeci bieg i okropnie szarpie przy zmianie na pozycje R i D. Przy analizie błędów znalazłem 2 błędy dotyczące skrzyni: nieaktywny P0868- niskie cisnienie oraz aktywny P1745- ciśnienie zbyt wysokie przez zbyt długi czas. Sprawdzając temperature skrzyni pokazuje na komputerze -19. Na wyświetlaczu między zegarami pokazuje graficznie najwyższą wartość temperatury leczamiast wartości widać tylko --- Myślę ze przyczyną mógł być kiepski filtr i zbyt gesty olej atf. Czy zmiana filtra i oleju na Moparowskie powinna pomóc? Proszę o pomoc. Nie wiem od której strony mam to ugryźć. Czy wstawiać na warsztat Czy mogę sobie poradzić z tym sam. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam :-)
Temperatura -19 masz na zapalonym silniku?. Jeśli tak to albo walnięty czujnik temperatury, albo w najgorszym wypadku komputer.
Fiat Brava 1.2 16V
Fiat Croma 1.9 Automat
Fiat Freemont 2.0 Black Code

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2396
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 235000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: tomek » 19 maja 2021, 21:25

A co to za olej zalałeś? Bo to, że nie był to Mopar, nie znaczy że był niewłaściwy.
Być może niewłaściwie została przeprowadzona wymiana?
Była to wymiana statyczna czy dynamiczna?
Jakiej marki nowy filtr został założony?
Czy ktoś sprawdził po przejechaniu kilku km, poziom tego oleju/płynu w skrzyni, zgodnie z procedurą?
Czy była ruszana główna złączka elektryczna skrzyni (znajduje się na czole skrzyni, na jej górnej pokrywie, łatwo sprawdzić po otwarciu maski)
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

pitutu91@

OBSERWATOR
Posty: 9
Rejestracja: 19 maja 2021, 14:52
Miejsce zamieszkania: Stockholm
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 185000
Dziękuję za post;: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: pitutu91@ » 19 maja 2021, 23:01

Ralf78 pisze:
19 maja 2021, 20:21
pitutu91@ pisze:
19 maja 2021, 15:11
Witam wszystkich użytkowników. Sledze forum od kilku lat i wiem, że wiele osób uzyskało pomóc od Was :-)

Teraz ja znalazłem się w obliczu wyzwania :mrgreen: i mam nadzieje, że znajdzie się ktoś kto może dać mi jakąś wskazówkę.

Problem związany jest ze skrzynią automatyczną we fiacie Freemont 2013 2.0MJ
Dwa tygodnie po zmianie oleju i filtra skrzynia wskoczyła na tryb awaryjny. Jest wbity cały czas trzeci bieg i okropnie szarpie przy zmianie na pozycje R i D. Przy analizie błędów znalazłem 2 błędy dotyczące skrzyni: nieaktywny P0868- niskie cisnienie oraz aktywny P1745- ciśnienie zbyt wysokie przez zbyt długi czas. Sprawdzając temperature skrzyni pokazuje na komputerze -19. Na wyświetlaczu między zegarami pokazuje graficznie najwyższą wartość temperatury leczamiast wartości widać tylko --- Myślę ze przyczyną mógł być kiepski filtr i zbyt gesty olej atf. Czy zmiana filtra i oleju na Moparowskie powinna pomóc? Proszę o pomoc. Nie wiem od której strony mam to ugryźć. Czy wstawiać na warsztat Czy mogę sobie poradzić z tym sam. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam :-)
Temperatura -19 masz na zapalonym silniku?. Jeśli tak to albo walnięty czujnik temperatury, albo w najgorszym wypadku komputer.
Temperatura caly czas -19. Na zapalonym silniku wzrosła do -19,4 :roll:

Nigdzie nie mogę znaleźć czujnika temperatury skrzyni 62te? Masz może numer katalogowy? Gdzie on wgl. Siedzi?

pitutu91@

OBSERWATOR
Posty: 9
Rejestracja: 19 maja 2021, 14:52
Miejsce zamieszkania: Stockholm
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 185000
Dziękuję za post;: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: pitutu91@ » 19 maja 2021, 23:34

tomek pisze:
19 maja 2021, 21:25
A co to za olej zalałeś? Bo to, że nie był to Mopar, nie znaczy że był niewłaściwy.
Być może niewłaściwie została przeprowadzona wymiana?
Była to wymiana statyczna czy dynamiczna?
Jakiej marki nowy filtr został założony?
Czy ktoś sprawdził po przejechaniu kilku km, poziom tego oleju/płynu w skrzyni, zgodnie z procedurą?
Czy była ruszana główna złączka elektryczna skrzyni (znajduje się na czole skrzyni, na jej górnej pokrywie, łatwo sprawdzić po otwarciu maski)
Dzięki za masę pytań :-)
Olej liqui moly atf 1200- wydawał się trochę gesty ale spełnia normę chrysler atf+4 ... myślałem, że to dotyczy też fiata
Wymiana statyczna. Przeprowadzona tak jak inne poprzednie wymiany.
Nic oprócz miski olejowej i korka wlewu nie było ruszane.
Najgorsze jest to że filtr to chyba jakaś firma krzak.
Myślę, że trochę gesty olej i filtr z niską przepustowością zrobiły swoje w duecie :oops:
Poziom oleju nie był sprawdzony zgodnie z procedurą. Wiem.. tez olbrzymi błąd ale wlałem tyle samo co spłynęło.

Dopiero później sprawdziłem dokładnie Poziom na zimnym i ciepłym oleju. Na zimnym 12mm a na ciepłym (okolo 70°C) okolo 22mm. Wniosek- Olej nie przeplywa przez filtr tak jak powinien.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2396
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 235000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: tomek » 20 maja 2021, 14:29

Filtr zalecam tylko Mopar. To tylko pakowacz, ale trzyma jakość.
Jak kiedyś zastosowałem JEDEN RAZ ProKinga (tania chińszczyzna), to po około 200km zaczęły się problemy z błędem P0868.
Nie wiem co do ProKinga wsadzają za materiał filtracyjny, ale ten syfiasty materiał przestał być przepuszczalny po tym przebiegu, mimo idealnie czystego oleju. A filtr w tych skrzyniach nie ma bypass-u - jak się przytka, to amen - nie ma właściwego obiegu.
Po wymianie wyłącznie filtra na oryginalny (zalane z powrotem to co było zlane + niezbędna dolewka), problemy zniknęły.

Ten olej co zastosowałeś jest b. dobry.
Sam stosuję od dawna inny niż Moparowski - AMSOIL
Na zimnym poziom jest ok, ale na ciepłym przy tej temp (70stC) powinieneś mieć w zakresie 28-42mm, ja leję zawsze pod górny zakres.
Załączniki
62TE_Fluid Level and Condition Check.pdf
(195.21 KiB) Pobrany 59 razy
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

pitutu91@

OBSERWATOR
Posty: 9
Rejestracja: 19 maja 2021, 14:52
Miejsce zamieszkania: Stockholm
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 185000
Dziękuję za post;: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: pitutu91@ » 20 maja 2021, 17:27

Hahaha :lol: czyli sam filtr zrobił robotę. Jestem w szoku ze taki shit jest dopuszczony do kupienia.

Mam tylko nadzieję, że nic innego nie pierdyknęło..
W sumie chyba wyskoczyły by inne błędy..

pitutu91@

OBSERWATOR
Posty: 9
Rejestracja: 19 maja 2021, 14:52
Miejsce zamieszkania: Stockholm
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 185000
Dziękuję za post;: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: pitutu91@ » 20 maja 2021, 19:54

Przy próbie zrobienia quick learn skrzyni wyskakuje mi błąd, że temperatura oleju skrzyni jest zbyt niska. :-|
Co mogę teraz zrobić? Czy adaptacja tcm coś da? Czy wgl zrobię to przez alfaobd? Pomocy :-(

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2396
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 235000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: tomek » 20 maja 2021, 20:39

Być może problemem jest któryś z czujników prędkości / ciśnienia, lub z solenoid pack - tam jest zabudowany także termistor czujnika temperatury (czujnik temperatury oleju w skrzyni, nie występuje osobno w tej skrzyni).
Dokładnie to czujnik temperatury w 62TE jest częścią zespołu wyłącznika ciśnieniowego (czujnika range sensor i solenoid pack) który jest zamontowany za korpusem zaworów, który jest zamontowany za tą miską czołową, przednią skrzyni biegów.
Może tu jest problem, iż padł ten czujnik (z powodu problemów z filtrem). Dlatego masz te dwa błędy - temperatura i ciśnienie.

Czujniki ciśnienia jak wymienić masz tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=-9JZWdhh5D8

Tutaj masz jak dostać się do tzw. range sensor, który także może być problemem.

https://www.youtube.com/watch?v=OO_AwBsrxpw

Film ma 3 części.

Czujnik temperatury (termistor) będzie zabudowany na płytce Solenoid Pack, za główną kostką elektryczną:

https://www.youtube.com/watch?v=IH4XMD-X8iI

W 4:54 jest widoczny czerwony lub pomarańczowy termistor przy gnieździe.
62TE - temp sensor.jpg
62TE - temp sensor.jpg (62.05 KiB) Przejrzano 1438 razy
nr 4 to czujnik temperatury

Sprawdź także połączenia, wtyczki i wiązki do nich - może wystarczy przeczyścić lub naprawić.

Tu masz rozpiskę Pinów na dla kostki głównej:

https://www.sonnax.com/tech_resources/3 ... or-pin-out

Piny 22-23 są od termistora mierzącego temperaturę.

Tu masz rozpiskę Pinów i jakie wartości są poprawne i jak sprawdzać:
Screen-Shot-2018-10-19-at-11.46.56-AM.png
Screen-Shot-2018-10-19-at-11.46.56-AM.png (27.12 KiB) Przejrzano 1448 razy
CONNECTOR PIN CHECK

The first thing to do is to check the resistance of the solenoids, pressure switch resisters, and the temperature sensor at the case connector (figure 1). Pin number 10 is the main power pin, so do all your resistance checks with one lead on pin 10, then use the chart (figure 2) to test the component you want. The only exception is for the temperature sensor; for that, use pins 22 and 23.

All solenoids should have 1.8 ohms resistance, except the line pressure solenoid, which is 4.9 ohms. The pressure switch resisters should measure around 300 ohms.


Sprawdź także czy coś nie pogryzło wiązek - czasami najprostsza przyczyna wydaje się niemożliwa.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2021, 22:03 przez tomek, łącznie zmieniany 2 razy.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

Dodge

ZNAWCA
Posty: 359
Rejestracja: 05 gru 2016, 12:40
Miejsce zamieszkania: Tomaszów Lubelski
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 80000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: Dodge » 20 maja 2021, 22:02

Jak robiłem Quick learn przez alfa obd też mi taki komunikat wyskoczył ale przejechałem się kawałek i jak się skrzynia rozgrzała to procedura ruszyła.

pitutu91@

OBSERWATOR
Posty: 9
Rejestracja: 19 maja 2021, 14:52
Miejsce zamieszkania: Stockholm
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 185000
Dziękuję za post;: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: pitutu91@ » 20 maja 2021, 22:31

Dziękuję Tomek i Dodge za wskazówki.
Chyba nie czuję się na siłach żeby demontować blok elektrozaworow (wiązki i kabelki oczywiście sprwadze) ale idę się przejechać i sprawdzić czy na cieplejszym oleju uda się zrobić adaptacje. Ciekawe tylko czy czujnik wykryje zmianę temperatury.. jak się nie uda to chyba pozostaje znaleźć jakiegoś magika od tych spraw :roll:

Jeszcze raz dzieki chłopaki :-)

Romek

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 52
Rejestracja: 08 gru 2014, 19:39
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 91600
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: Romek » 21 maja 2021, 10:27

Witam wszystkich
Mam problem ze skrzynia biegów automat
Przy biegu z 2 na 3 mam teraz lekkie szarpnięcie-reszta działa ok
Przed wymianą oleju(zwykła wymiana nie dynamiczna) i filtra było znacznie gorzej
Ktoś z Was miał podobny problem?
Pozdrawiam

pitutu91@

OBSERWATOR
Posty: 9
Rejestracja: 19 maja 2021, 14:52
Miejsce zamieszkania: Stockholm
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 185000
Dziękuję za post;: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: pitutu91@ » 23 maja 2021, 12:22

Udało mi się odzyskać temperaturę oleju w skrzyni czyli czujnik temperatury dziala :mrgreen:
zresetowałem ustawienia skrzyni i ECU później zaczęło poprostu działać..

Niestety przy próbie quick learn wyskakuje błąd po ustawieniu pozycji N i kliknięciu ok w aptece.

Błąd P1745 znikną lecz pojawił się nowy P0882. Nic z tego nie rozumiem :-|

komin302

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 11
Rejestracja: 23 maja 2021, 15:05
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2011
Przebieg: 0

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: komin302 » 23 maja 2021, 15:26

witam wszystkich mam taka prozbe czy moglby ktos podeslac program alfaobd na pc pelna wersje jest taka mozliwosc?

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2396
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 235000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: tomek » 23 maja 2021, 16:22

pitutu91@ pisze:
23 maja 2021, 12:22
Udało mi się odzyskać temperaturę oleju w skrzyni czyli czujnik temperatury dziala :mrgreen:
zresetowałem ustawienia skrzyni i ECU później zaczęło poprostu działać..

Niestety przy próbie quick learn wyskakuje błąd po ustawieniu pozycji N i kliknięciu ok w aptece.

Błąd P1745 znikną lecz pojawił się nowy P0882. Nic z tego nie rozumiem :-|
Masz tutaj dokładnie opisane, co oznacza ten błąd:
https://gearsmagazine.com/magazine/bypa ... ode-p0882/

The code sets when the computer detects less than 3.0 volts at the transmission control relay output circuits at the powertrain control module (PCM) when the PCM is energizing the relay.
"Typically, this code indicates an issue with the transmission control relay, a faulty wire from the relay to the PCM, chafed wires, connector problems, or a failure in either the powertrain control module (PCM) or the totally integrated power module (TIPM)."

Zacząłbym od tego przekaźnika i wiązek / wtyczek.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

pitutu91@

OBSERWATOR
Posty: 9
Rejestracja: 19 maja 2021, 14:52
Miejsce zamieszkania: Stockholm
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 185000
Dziękuję za post;: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: pitutu91@ » 24 maja 2021, 23:02

Witam ponownie,

Problem tymczasowo- chociaż mam nadzieję, że na stałe- rozwiązany. :-D Skrzynia narazie działa jak należy. Czekam na olej i filtr z Polski.

Moim zdaniem jedyną przyczyną był niskoprzepustowy filtr. Po resecie ECU samochod zgasł (nie wiem czy to normalne) zaczęły wyskakiwać inne dziwne błędy. Po prostu komputer i TCM zwariował.
Dzisiaj po przeskanowaniu i usunięciu wszystkich błędów samochod zaczął znowu zachowywać się normalnie oraz zmieniać biegi płynnie i bez szarpania. Po jeździe próbnej okolo 5km przy różnych prędkościach nie znajduje już żadnych błędów po skanie. Jest to dla mnie całkowicie niezrozumiałe ale cieszę się, że w zasadzie sam się naprawił :lol:

Zmienię filtr i olej, następnie będę obserwował zachowanie skrzyni. Za jakis czas dam znać jak wszystko hula :mrgreen:

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc i poświęcony czas! Jesteście super ;-)

P.s. ostatnim nowym znalezionym i usuniętym bezpowrotnie błędem był
U0402 Invalid data received - transmission control module (TCM)

Grzesiek313

OBSERWATOR
Posty: 3
Rejestracja: 16 lip 2021, 19:03
Miejsce zamieszkania: Lublin
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2011
Przebieg: 218950

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: Grzesiek313 » 16 lip 2021, 19:07

Cześć mam od niedawna Fiata F i posiadam identyczne objawy.
Olej wymieniony w serwisie Fiata filtr zamiennik (lecz przed wymianą był już błąd P0868)proszę o porade kogo w okolicach Lublina polecacie by przeprowadził Adaptacje i ewentualnie wymienił filtr na orginalny

Dodge

ZNAWCA
Posty: 359
Rejestracja: 05 gru 2016, 12:40
Miejsce zamieszkania: Tomaszów Lubelski
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 80000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: Dodge » 16 lip 2021, 19:19

Bedę w Lublinie we wtorek to mogę ci adaptację zrobić

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2396
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 235000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: tomek » 18 lip 2021, 18:38

Jeśli macie odpowiednią apkę, to warto również wykonać reset ilości cyklów przekroczeń/spadków ciśnień w skrzyni (wszystkie VLP counter).
Sterownik pamięta ilość błędów przekroczeń ciśnienia z czujników (z różnych powodów, np. zapchany filtr), i po przekroczeniu limitu (ustanowionego fabrycznie) sypie błędem P1745 m.in. a później przełącza skrzynię w tryb awaryjny.
Z ogólno-dostepnych aplikacji, to płatna wersja AlfaOBD ma tą opcję na pewno.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

Grzesiek313

OBSERWATOR
Posty: 3
Rejestracja: 16 lip 2021, 19:03
Miejsce zamieszkania: Lublin
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2011
Przebieg: 218950

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: Grzesiek313 » 19 lip 2021, 19:40

@Tomek Dzięki za poradę
sytuacja wygląda następująco błąd P1745 wyskakuje już po samym zapłonie bez odpalania (oraz brak wskazania temperatury oleju w skrzyni nawet po kilku kilometrach przejechania)
jutro z @Dodge będziemy czyścić pamięć VLP counter zgodnie z twoją poradą i przeprowadzimy adaptacje
Będę pisał jaki efekt został osiągnięty oraz co radzicie dalej
-wymiana filtra na oryginał i nowy olej??
- czy iść za poradą specjalistów od skrzyń którzy doradzają wymianę / lub regeneracje bloku Hydraulicznego

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2396
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 235000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Skrzynia w trybie awaryjnym błąd P1745

Post autor: tomek » 19 lip 2021, 21:18

Na razie skasujcie wszystkie VLP Counters i wykonajcie po tym QiuckLearn, jak wróci do normalnej pracy.
Polecam AlfaOBD (pełna wersja) do VLP Counters i AppDiagFCA do QuicLearn.
Potem bardzo dokładnie sprawdzić poziom oleju, wg tabeli i procedury - absolutnie nie może być powyżej maksymalnego zakresu, w każdym przedziale temp.
Najlepiej jak będzie w połowie zakresu min-max.
Jeśli olej nie ma więcej niż 30kkm, to na razie jeździć.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

ODPOWIEDZ