Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Dział dla zainteresowanych kupnem samochodu

Moderatorzy: awanturnik, mireks, pająk

jtdm

OBSERWATOR
Posty: 5
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 06 sty 2020, 22:34

Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: jtdm » 06 sty 2020, 22:55

Witam wszystkich. Możliwe, że dołączę do tego forum na stałe. Od jakiegoś czasu rozważam zakup FF. Interesuje mnie jedynie silnik 2.0 170KM. Kilka pytań odnośnie takiej wersji napędowej.

1. Czy manualna skrzynia biegów 6 biegowa z wstecznym do przodu to M32 Opla (podobnie jak w wielu przypadkach innych markach grupy Fiata) czy to skrzynia fiatowska?
2. Jaka jest kultura pracy tej skrzyni - wbijanie biegów, haczenie itp. Miałem okazję przez jakiś czas jeździć Fiatem Croma i ta oplowska skrzynia pozostawiała wiele do życzenia. Stąd rozważam FF z automatem gdyby miało by być to samo.
3. Czy w silniku 2.0 170KM występuje problem z uszczelką smoka pompy olejowej? Jaki ewentualnie jest dostęp by ją wymienić, wystarczy zdjąć miskę czy trzeba wyjmować skrzynię lub silnik. Interesuje mnie przypadek z manualną skrzynią, jak i automatem, i automatem z napędem 4x4
4. Czy problem z hamulcami często opisywany, da się ogarnąć tarczami i klockami EBC i zapominamy o temacie czy mimo takiego zestawu powraca?
5. Czy awarie modułu bluetooth to częsta przypadłość i jak na szybko sprawdzić czy jest ok podczas oględzin auta?
6. Jakie są koszty wymiany akumulatora i czy zamiast żelowego można zastosować jakiś inny - nazwijmy go standardowy.
7. Jakie jest realne spalanie w mieście zakorkowanym, jakie na autostradzie przy 130-140km/h ?
8. Czy to prawda, że zawieszenie postukuje i TTTM? Czy mógłby ktoś porównać pod względem komfortu do cromy?
9. Jak jest z wyciszenie silnika. Czy słychać wyraźny klekot diesla? Też jakby ktoś mógł porównać do cromy byłoby super.
10. Czy w związku z brakiem tylnej rolety bagażnika FF jest wyraźnie głośniejszy z tyłu w kabinie (odgłosy kół itp)

Awatar użytkownika
mireks

ADMIN
Posty: 2901
Rejestracja: 21 kwie 2012, 19:43
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 140 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 111000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: mireks » 06 sty 2020, 23:52

Moje spostrzeżenia.

1. Nie wiem jaka to skrzynia fiatowska czy oplowska.
2. Jak działa skrzynia biegów. Trudno powiedzieć. Biegów się nie szuka. Jedynka wchodzi ciaśniej niż inne biegi. U mnie nic nie haczy. Jakoś specjalnie nic mi w niej nie dokucza lecz z pewnością są bardziej precyzyjne mechanizmy.
3. Problem z uszczelką smoka olejowego. U mnie nic takiego nie miało miejsca. Samochód mam od nowości (tyle że w z dieslem z opcją o mocy 140 KM), czyli już ósmy rok i 110 tys. km przebiegu, skrzynia manualna. Szczegółów na temat ewentualnych napraw nie znam.
Zajrzyj do tego wątku:
viewtopic.php?f=28&t=1995
Kultura pracy skrzyni biegów. Pierwszy bieg dosyć krótki i wolny. Pozostałe przełożenia normalne - porównywalne z benzyniakiem 120 KM.
4. Hamulce i krzywe tarcze. Prawdopodobnie zmiana na inne tarcze i klocki pomoże. Więcej szczegółów na Forum.
5. Awaria modułu BT. Jest spore ryzyko, że się przytrafi. Tyle, że piszą tylko Ci, co ich ten problem dotknął. Trudno oszacować czy to jest 1 czy 10 procent awarii w spośród wszystkich jeżdżących FF.
6. Akumulator typu AGM jest droższy o minimum 100 % od tradycyjnego kwasowego i z pewnością nie uda się go kupić byle gdzie. Czyli trzeba liczyć się z kosztami ok. 700 zł plus usługa serwisowa. A wymienić go nie jest łatwo, bo trzeba zdemontować koło i nadkole. Prawdopodobnie mogą ulec zniszczeniu zatrzaski mocujące nadkole do błotnika, więc będzie potrzebna wizyta w sklepie ASO, aby je dokupić kila sztuk nowych lub trzeba szukać alternatywnych. Na Forum były informacje, że w miejsce oryginału wkładano kwasową Centrę model Centra Plus CB 620 62Ah 540 A P+. Wątek o tym tutaj:
viewtopic.php?f=45&t=1264
Problem tkwi w dwóch aspektach - w różnicy pomiędzy sposobem ładowania akumulatora AGM i kwasowego oraz rozmiarze. Każdy potrzebuje innego prostownika. Jak jest z ładowaniem w samochodzie - nie wiadomo. Z pewnością akumulator AGM jest dużo trwalszy niż kwasowy. Mój ma już ósmy rok i wciąż działa dobrze. Lecz nie mam pojęcia czy nie zdechnie gdy temperatura spadnie poniżej -10 stopni. Póki co nie ma takich niskich temperatur.
7. Spalanie. Miasto do 10 l ON. Zazwyczaj ok. 9 l. Autostrada - 8 l. Ekspresówka V=120 km/h 7.5 l. Drogi krajowe max do 100 km/h ok. 6.5 l lecz często komputer pokazuje 5.6.-5.9, a zazwyczaj 6.3-6.8. Wskazanie z ostatnich 100 km, więc niemiarodajne. Na zbiorniku w przypadku diesla bez problemu można przejechać 900 km przy stałej prędkości 120 km/h i jeszcze nie zapali się lampka rezerwy (czyli pozostanie zapas paliwa na ok. 100-120 km).
8. Stukot zawieszenia. Tył nie stuka. Przód - mam wrażenie, że czasem coś zadudni. Tylko, że ja mam już 110 tys. km przebiegu i coś już może niedomagać. Przegląd techniczny przechodzi wzorcowo. Gdy samochód był nowy, nic nie pukało.
9. Wyciszenie silnika. Nie słychać klekotu diesla. Silniki Fiata nie klekocą, bo cykl wtrysku paliwa w Multijecie składa się aż do pięciu wtrysków na jeden cykl pracy. Lecz słychać przeciętnie atrakcyjny pomruk, którego gang dodatkowo cichnie gdy zatankuje się dobrej jakości paliwo. Silnik VW są cichsze głównie dlatego, że kręcą się z obrotami 1600-2000. Skrzynia manualna jest tak zestrojona, że zasadniczo wymusza jazdę z obrotami 2000-3000. Przy 140 km/h na szóstym biegu silnik kręci się z obrotami 3000. Czy jest hałaśliwy - radia nie ma potrzeby pogłaśniać. A reszta to kwestia przyzwyczajenia i akceptacji. Nie ma punktu odniesienia. Przy takich prędkościach głośniej szumi opływ powietrza w samochodach kompaktowych grupy VW niż hałasuje silnik we FF.
10. Brak rolety i hałas z okolic tylnej osi. Problem hałasu pochodzącego od tylnej osi nie występuje. Jednak jeśli trafisz na ekspresówkę lub autostradę betonową oraz będziesz mieć założone opony zimowe, to możesz usłyszeć szum dochodzący z tylnej osi.
Pozdrawiam.

Publos

OBSERWATOR
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 2019, 6:33
Miejsce zamieszkania: Wrocław
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: Publos » 07 sty 2020, 22:47

Odpowiem tylko na te punkty, na które mam jakąś wiedzę/opinię.

2. Niestety w moim przypadku skrzynia lekko haczy. Na szczęście dotyczy to tylko jednego biegu, trójki. Z tego, co wiem nie ma dobrego wyboru w kwestii skrzyni biegów w tym modelu. Manualna skrzynia jest dziwnie zestrojona. Od prędkości 65 km/h można już wbijać 5-tkę, a od 85 km/h - 6-stkę. Na autostradzie przy 120 km/h obroty podchodzą już pod 2,5k. Takie dobranie przełożeń ma także tą wadę, że jak na niższym biegu się trochę mocniej depnie, to po wbiciu wyższego biegu i puszczeniu sprzęgła jest taki niemiły efekt hamowania. Jednak świadomie zdecydowałem się na skrzynię manualną, bo z kolei automat był dla mnie okropnie ospały. Lubię przy delikatnym naciśnięciu na pedał gazu czuć, że jest tam spory zapas mocy. Przy silniku 170 KM i skrzyni manualnej wyczuwam taki zapas.

4. Nie zauważyłem problemu z hamulcami. Co więcej pozytywnie mnie one zaskoczyły. Auto ma jakiś system wspomagający hamowanie i przy mocniejszym wciśnięciu na pedał potrafi stanąć w miejscu. No takie mam przynajmniej wrażenie jeżdżąc po mieście. Kiedyś chyba czytałem na tym forum, że od pewnego momentu montowali w tym aucie lepsze hamulce. Być może mi się takie właśnie trafiły. A może za krótko nim jeżdżę (pół roku) i problem mnie jeszcze nie dotknął.

7. Odnośnie spalania mogę tylko potwierdzić, to co napisał mireks. Miasto około 9l, autostrada 7,5-8 (zależy od prędkości), drogi krajowe około 6l.

8. Prawdę mówiąc jeszcze nie udało mi się usłyszeć tego efektu. Jednak jeżdżę dosyć spokojnie, więc to może dlatego.

9. Jako że bardzo lubię dobrze wyciszone auta, to muszę przyznać, że nie jest ani jakoś szczególnie dobrze, ani źle. Odgłos silnika w ogóle nie jest dla mnie irytujący. Niestety na autostradzie jest wyraźnie słyszalny z uwagi na to, co pisałem w pkt. 2 o zestrojeniu skrzyni biegów. Przy wyższych prędkościach słychać też szum opon i powietrza. Do klasycznej limuzyny (zwłaszcza dobrze wyciszonych francuzów) nie ma co porównywać, ale tragedii nie ma. Istnieje chyba możliwość polepszenia czegoś w tym temacie, bo są firmy, które się tym zajmują. Jedna taka, z dobrymi opiniami, znajduje się nawet blisko Wrocławia, gdzie mieszkam. Jednak na razie nie zdecydowałem się skorzystać z ich usług.

Sylwester 76

ZNAWCA
Posty: 329
Rejestracja: 26 sty 2017, 12:08
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 170000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: Sylwester 76 » 08 sty 2020, 10:16

Hej.
Mam FF z 12 roku , wersja Urban ( czyli napęd na 1 oś, 5 osobowy, manual, ale w skórze ) Przelatałem w 3 lata 80 tys, więc myślę, że coś o nim już wiem:

1. Ale tego akurat nie wiem. :lol:
2. Moja haczy. Mimo wymiany oleju w niej. Szczególnie na zimnym. Kultura w porównaniu z moim poprzednim Fordem, albo "żonowymi" Citroenami ( C3, C4 Picasso ) pozostawia wiele do życzenia. Nie dawno wymieniałem sprzęgło, dwumasę, wysprzęglnik, etc. i to też nie pomogło.
3. Tego nie wiem, na razie latam - olej wymieniam co maksymalnie 20 tys.
4. Po wymianie na komplet EBC ( green stuff ) absolutnie nic sie nie dzieje i IMO działają dobrze- mają już na kole ponad 40 tys i przejechały ostatnio skutecznie i bezpiecznie serpentyny Karpat w Rumuni.
5. No, raczej możesz parując telefon z modułem. ?
6. Płaciłem jakieś 750zł. Są na forum koledzy, którzy wymieniali na kwasowe, ale to raczej w benzynie ile pamiętam.
7. Mniej więcej takie same wyniki mam jak koledzy.?
8. Po tylu latach nic mi nie puka i stuka. Bardzo dobrze wybiera nierówności i dziury.
9. Nie jest tak źle. A u mnie nawet nie ma wyciszenia maski
10. Hmm, ja jeżdżę zawsze z roletą ( 5 osobowy )

Pozdrawiam
Loud pipes save live.

jtdm

OBSERWATOR
Posty: 5
Rejestracja: 06 sty 2020, 22:34

Re: Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: jtdm » 08 sty 2020, 11:41

Dzięki Panowie za odpowiedzi. Nie ukrywam, że ciężko znaleźć złoty środek jeśli chodzi o wybór skrzyni. Nie chciałbym też odczuć spadku mocy po przesiadce z cromy - tu jest naprawdę dobrze, a wiadomo, że freemont pół tony cięższy. Właśnie interesują mnie najbardziej opinie względem cromy bo ją przez ostatni rok jeździłem. Wyciszenie wnętrza, wielkość wnętrza, praca skrzyni, komfort zawieszenia, jakość plastików we wnętrzu - trzeszczenie itp, trwałość przeniesienia napędu - półosie, przeguby - czy często padają. I jak to jest z tym napędem 4x4 - czy warto. Rozumiem, że wersja 5 osobowa lounge automat 4x4 w rzeczywistości nie występuje (7 miejsc byłoby mi zbędne, a roleta by się przydała).

Leszek

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 36
Rejestracja: 03 maja 2019, 7:25
Miejsce zamieszkania: Bolesławiec
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 112

Re: Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: Leszek » 08 sty 2020, 13:34

mam FF 2012 4x4 170km7 osób przebieg 120tyś,km
po imporcie z Niemiec wymiana olejów silnik-skrzynia-i oba mosty
jestem zadowolony
urlop na Chorwację trasa petarda
kolor mocca jest na czym oko zawiesić (rzadki kolor)

Leszek

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 36
Rejestracja: 03 maja 2019, 7:25
Miejsce zamieszkania: Bolesławiec
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 112

Re: Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: Leszek » 08 sty 2020, 13:38

Załączniki
ładny co
ładny co
images.jpg (15.17 KiB) Przejrzano 2158 razy

arekk

OBSERWATOR
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2020, 20:23
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 120000

Re: Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: arekk » 08 sty 2020, 17:51

Leszek pisze:
08 sty 2020, 13:34
mam FF 2012 4x4 170km7 osób przebieg 120tyś,km
po imporcie z Niemiec wymiana olejów silnik-skrzynia-i oba mosty
jestem zadowolony
urlop na Chorwację trasa petarda
kolor mocca jest na czym oko zawiesić (rzadki kolor)
Mam taki sam model :D Mozna wiedziec ile kosztowal Cie w PL ten pakiet startowy?

Sylwester 76

ZNAWCA
Posty: 329
Rejestracja: 26 sty 2017, 12:08
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 170000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: Sylwester 76 » 08 sty 2020, 18:58

arekk pisze:
08 sty 2020, 17:51
Leszek pisze:
08 sty 2020, 13:34
mam FF 2012 4x4 170km7 osób przebieg 120tyś,km
po imporcie z Niemiec wymiana olejów silnik-skrzynia-i oba mosty
jestem zadowolony
urlop na Chorwację trasa petarda
kolor mocca jest na czym oko zawiesić (rzadki kolor)
Mam taki sam model :D Mozna wiedziec ile kosztowal Cie w PL ten pakiet startowy?
Na trasy ten samochód jest jak najbardziej. Bardzo wygodny i stabilny. Nie mam napędu na 4 łapy ale mi to wystarcza. Nigdy jeszcze nie byłem w "podbramkowej" sytuacji. A jeździłem nim do Finlandi ( w śniegach ), czy Szwecji, a ostatnio byłem w Bułgarii przez Rumunię. Zawsze po kilkunastu godzinach jazdy miałem jeszcze siły na małe piwko w hotelu :-P . Jak na 2t masy to uważam że jest ekonomiczny. Średnio taka trasa nie wychodzi więcej jak 7l . No, chyba że cała autostradami, a ja latam około 150 na autostradach ( oczywiście niemieckich ;-) ) to wtedy około 9-9,5.
Loud pipes save live.

arekk

OBSERWATOR
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2020, 20:23
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 120000

Re: Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: arekk » 08 sty 2020, 19:23

Sylwester 76 pisze:
08 sty 2020, 18:58
arekk pisze:
08 sty 2020, 17:51
Leszek pisze:
08 sty 2020, 13:34
mam FF 2012 4x4 170km7 osób przebieg 120tyś,km
po imporcie z Niemiec wymiana olejów silnik-skrzynia-i oba mosty
jestem zadowolony
urlop na Chorwację trasa petarda
kolor mocca jest na czym oko zawiesić (rzadki kolor)
Mam taki sam model :D Mozna wiedziec ile kosztowal Cie w PL ten pakiet startowy?
Na trasy ten samochód jest jak najbardziej. Bardzo wygodny i stabilny. Nie mam napędu na 4 łapy ale mi to wystarcza. Nigdy jeszcze nie byłem w "podbramkowej" sytuacji. A jeździłem nim do Finlandi ( w śniegach ), czy Szwecji, a ostatnio byłem w Bułgarii przez Rumunię. Zawsze po kilkunastu godzinach jazdy miałem jeszcze siły na małe piwko w hotelu :-P . Jak na 2t masy to uważam że jest ekonomiczny. Średnio taka trasa nie wychodzi więcej jak 7l . No, chyba że cała autostradami, a ja latam około 150 na autostradach ( oczywiście niemieckich ;-) ) to wtedy około 9-9,5.
U mnie Alpy pod nosem i glownie po autostradach sie bujam. Zobaczymy za pol roku co wyszlo w praniu :D

Awatar użytkownika
mireks

ADMIN
Posty: 2901
Rejestracja: 21 kwie 2012, 19:43
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 140 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 111000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: mireks » 08 sty 2020, 19:51

Publos pisze:
07 sty 2020, 22:47

4. [...]Auto ma jakiś system wspomagający hamowanie i przy mocniejszym wciśnięciu na pedał potrafi stanąć w miejscu. No takie mam przynajmniej wrażenie jeżdżąc po mieście. Kiedyś chyba czytałem na tym forum, że od pewnego momentu montowali w tym aucie lepsze hamulce. Być może mi się takie właśnie trafiły. A może za krótko nim jeżdżę (pół roku) i problem mnie jeszcze nie dotknął.
Tak, samochód ma system awaryjnego hamowania. Gdy zdziała, samochód staje dęba. Lecz ten system jest tak zaprogramowany, że działa faktycznie tylko wtedy, gdy człowiek myśli sobie - będzie dzwon. U mnie w ciągu kilku lat zadziałał może 3-4 razy.
Co do lepszych hamulców - tak to prawda. Zaczęto je montować. Począwszy od połowy rocznika 2012 lub może od początku rocznika 2013 zaczęto z przodu montować większe tarcze i klocki. Ja mam jeszcze te starsze, mniejsze tarcze i powiem tak - muszę uważać. Tak do 90 km/h wystarczają. Lecz od 90+ trzeba trzymać dystans (szczególnie na autostradzie), bo może zbraknąć kilku metrów. Co ciekawe na przeglądzie stosunek siły hamowania do masy jest OK. Lecz po prostu są zbyt mało skuteczne przy wyższych prędkościach podróżowania.
Plusem mniejszych tarcz jest to, że jest dostęp do felg 16" co znacząco zwiększa dostęp do alufelg i nawet felg blaszanych pod zimówki. Lecz to jedyna zaleta. Wolałbym jej nie mieć w zamian za skuteczniejsze hamulce.

kaacka

ZNAWCA
Posty: 293
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: kaacka » 09 sty 2020, 0:18

nie żebym jakoś specjalnie się upierał - ale nie rozumiem po co się tak gnieciecie przy tym dieslu ?? średnie spalanie ropy na trasie + - 150 km/h - piszecie 9 - 10 L. średnie spalanie benzyny na takiej samej trasie 14 L, LPG - 16 L........ w kwestii ekonomii lpg bije diesla na glowe, w kwestii dynamiki - nawet nie wiem co powiedziec.... rzeczywiście słabym elementem tego auta jest skrzynia - ale w obu automat jest ten sam. po prostu jest dziwny i tyle. półosie, przeguby, zawieszenie, etc - no Panowie, wejdźcie pod auto i zobaczcie jak to to wszystko wygląda. połowy europejskich aut nie ma nawet co porównywać do fiacika. gdybym mial go kupic jeszcze raz fabrycznie nowego - bez wahania w takiej samej wersji jak teraz.

Sylwester 76

ZNAWCA
Posty: 329
Rejestracja: 26 sty 2017, 12:08
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 170000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: Sylwester 76 » 09 sty 2020, 8:56

kaacka pisze:
09 sty 2020, 0:18
nie żebym jakoś specjalnie się upierał - ale nie rozumiem po co się tak gnieciecie przy tym dieslu ?? średnie spalanie ropy na trasie + - 150 km/h - piszecie 9 - 10 L. średnie spalanie benzyny na takiej samej trasie 14 L, LPG - 16 L........ w kwestii ekonomii lpg bije diesla na glowe, w kwestii dynamiki - nawet nie wiem co powiedziec.... rzeczywiście słabym elementem tego auta jest skrzynia - ale w obu automat jest ten sam. po prostu jest dziwny i tyle. półosie, przeguby, zawieszenie, etc - no Panowie, wejdźcie pod auto i zobaczcie jak to to wszystko wygląda. połowy europejskich aut nie ma nawet co porównywać do fiacika. gdybym mial go kupic jeszcze raz fabrycznie nowego - bez wahania w takiej samej wersji jak teraz.
Wiesz, jak zaczniemy dyskutować o wyższości świąt bożego narodzenia nad świętami wielkiej nocy to się zrobi niezły off top.
W każdym razie mi bardzo przeszkadzała w LPG konieczność tankowania co 2-3 dni, oraz słaba infrastruktura w Europie ( wtedy jak miałem LPG ).
Loud pipes save live.

arekk

OBSERWATOR
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2020, 20:23
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 120000

Re: Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: arekk » 09 sty 2020, 16:50

kaacka pisze:
09 sty 2020, 0:18
nie żebym jakoś specjalnie się upierał - ale nie rozumiem po co się tak gnieciecie przy tym dieslu ?? średnie spalanie ropy na trasie + - 150 km/h - piszecie 9 - 10 L. średnie spalanie benzyny na takiej samej trasie 14 L, LPG - 16 L........ w kwestii ekonomii lpg bije diesla na glowe, w kwestii dynamiki - nawet nie wiem co powiedziec.... rzeczywiście słabym elementem tego auta jest skrzynia - ale w obu automat jest ten sam. po prostu jest dziwny i tyle. półosie, przeguby, zawieszenie, etc - no Panowie, wejdźcie pod auto i zobaczcie jak to to wszystko wygląda. połowy europejskich aut nie ma nawet co porównywać do fiacika. gdybym mial go kupic jeszcze raz fabrycznie nowego - bez wahania w takiej samej wersji jak teraz.

Przymierzalem sie do benzyny z lpg. Duzo smigam po autostradach i koniecznosc tankowania co 250-300km skutecznie mnie zniechecila.

jtdm

OBSERWATOR
Posty: 5
Rejestracja: 06 sty 2020, 22:34

Re: Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: jtdm » 09 sty 2020, 18:29

Przymierzalem sie do benzyny z lpg. Duzo smigam po autostradach i koniecznosc tankowania co 250-300km skutecznie mnie zniechecila.
Dzięki za podsumowanie wątku LPG. Interesuje mnie tylko diesel 170, zwłaszcza że od kilkunastu lat jeżdżę jtdkami. Jeśli miałby ktoś porównanie do cromy we wcześniej poruszonych tematach to piszcie. I jeszcze jedno. Zorientowałem się że hamulce przednie zmieniły się około 2013/2014 roku na większe tarcze. Czy zmiana dotyczyła także tyłu i czy ewentualnie da się zmienić przednie zaciski i tarcze na większe w przypadku freemontow przed 2014 bez zmiany pompy i przewodów? Trochę niepokojące są informacje o kiepskich hamulcach we freemontach wolałbym wersję z większymi tarczami.

xtrzy

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 28
Rejestracja: 17 gru 2015, 22:30
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Re: Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: xtrzy » 13 sty 2020, 17:17

Przed FF jezdzilem Croma, wersja Emotion automat, 150 KM.
Kompletnie rozne samochody.

Awatar użytkownika
normi

ZNAWCA
Posty: 554
Rejestracja: 08 lip 2015, 16:36
Miejsce zamieszkania:
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2019
Przebieg: 0000

Re: Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: normi » 13 sty 2020, 17:32

jtdm pisze:
09 sty 2020, 18:29
Przymierzalem sie do benzyny z lpg. Duzo smigam po autostradach i koniecznosc tankowania co 250-300km skutecznie mnie zniechecila.
Dzięki za podsumowanie wątku LPG. Interesuje mnie tylko diesel 170, zwłaszcza że od kilkunastu lat jeżdżę jtdkami. Jeśli miałby ktoś porównanie do cromy we wcześniej poruszonych tematach to piszcie. I jeszcze jedno. Zorientowałem się że hamulce przednie zmieniły się około 2013/2014 roku na większe tarcze. Czy zmiana dotyczyła także tyłu i czy ewentualnie da się zmienić przednie zaciski i tarcze na większe w przypadku freemontow przed 2014 bez zmiany pompy i przewodów? Trochę niepokojące są informacje o kiepskich hamulcach we freemontach wolałbym wersję z większymi tarczami.
Też miałem przed FF Cromę 150KM Automat i jeśli chodzi o skrzynię to niebo a ziemia na korzyść Cromy niestety, ale po zmianie stylu jazdy i przyzwyczajeniu do FF-a już nie wracam myślami do japońskiej skrzyni. Jeśli zmienisz na komplet EBC (podobno są jeszcze inne dobre firmy do FF-a) to zapomnisz o problemie z hamulcami. Do mniejszych też jest zestaw od EBC jakby coś.
Pozdrawiam

JEEP Compass

jtdm

OBSERWATOR
Posty: 5
Rejestracja: 06 sty 2020, 22:34

Re: Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: jtdm » 13 sty 2020, 21:03

Ja z kolei mam doświadczenie z cromą 150 manualna. Myślałem o FF z automatem głównie ze względu na awd ale im więcej czytam to bardziej skłaniam się ku manualnej skrzyni. Możecie coś więcej napisać w kwestii porównania FF do cromy? Przestronność wnętrza na szerokosc, wyciszenie, zawieszenie, moc 170 w stosunku do masy bo w Cromie 150 jest nieźle.

kaacka

ZNAWCA
Posty: 293
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: kaacka » 02 lut 2020, 21:45

arekk pisze:
09 sty 2020, 16:50
Przymierzalem sie do benzyny z lpg. Duzo smigam po autostradach i koniecznosc tankowania co 250-300km skutecznie mnie zniechecila.
a ja wiem jak założyć baniak 72 L lpg...... :roll: i wchodzi 65 L gazu :-P

filonpilon

OBSERWATOR
Posty: 1
Rejestracja: 15 lut 2020, 20:23
Miejsce zamieszkania: poznań
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2015
Przebieg: 130000

Re: Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: filonpilon » 15 lut 2020, 20:45

Szalom, ja jestem po Cromie 150km/2010/manual
Obecnie FF 170km/2015/automat
1.wygoda: w cromie siedzisz jak na wygodnej kanapie przed netflixem w FF jest wyżej moim zdaniem mniej wygodnie, jednakowoż ogólnie(przód, tył) FF jest bardziej przestronny/wygodny
2.zawieszenie w cromie mniej stuków w FF większa kultura działania/lepiej tłumi nierówności
3.skrzynia tu i tu taka sobie we FF za bardzo przeciąga biegi moim zdaniem, do zaakceptowania
4. FF na tak!!! Polecam

jtdm

OBSERWATOR
Posty: 5
Rejestracja: 06 sty 2020, 22:34

Re: Kilka pytań o FF 2.0 170KM i ogólne

Post autor: jtdm » 17 lut 2020, 22:19

Dzięki za konkrety. Powracając do zawieszenia bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Czy FF ma bardziej komfortowe zawieszenie, lepiej tłumi i generuje mniej stuków niż croma?

ODPOWIEDZ