Nabicie klimatyzacji - parametry z nieautoryzowaneg serwisu.

Moderatorzy: awanturnik, mireks

thomasse

OBSERWATOR
Posty: 8
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 22 lut 2020, 0:32
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 136000
Dziękuję za post;: razy

Re: Nabicie klimatyzacji - parametry z nieautoryzowaneg serwisu.

Post autor: thomasse » 19 mar 2020, 21:44

Dopiszę się odnośnie problemu z wyciekiem z rurek klimatyzacji w okolicach prawej tylnej osi.

U mnie niestety ten sam problem w samochodzie z 2014 roku. Oczywiście bardzo chciałem, żeby to była uszczelka od tylnego parownika, ale niestety przeżarte były przewody aluminiowe. Oglądałem te rurki i miały po prostu takie wżery lekkie, ale mimo wszystko wystarczy malutki wżer i mamy sączącą się nieszczelność i spory wyciek zielonego płynu.
Niby aluminium mówi się, że nie koroduje, ale jednak koroduje w warunkach wilgoci i soli oraz utlenia się. W szczególności w miejscach, gdzie są mocowania - tam u mnie też to puściło.
Polecam zabezpieczyć sobie sprayem z preparatem antykorozyjnym.

A jeśli komuś przydarzy się to co mi, to po konsultacji z serwisem naprawiającym wyłącznie klimatyzacje, powiedzieli mi, że takie aluminiowe rurki wymieniają na gumowe... Rozwiązanie jest tańsze niż wymiana całego oryginalnego zestawu rurek aluminiowych i wcale nie jest nietrwałe z tego co mówią specjaliści. Można też to robić punktowo usuwając fragment skorodowany i zastępując łączeniem gumowym. W końcu dobrymi przewodami neoprenowymi idzie w moim motocyklu paliwo, a i oprócz rurek miedzianych, przewodami gumowymi w oplocie idzie płyn hamulcowy...
Ja niestety dałem się namówić na wymianę całego zestawu rurek, co łącznie kosztowało mnie 2700zł (1550zł same rurki, a reszta to montaż, demontaż, ustawienie geometrii, napełnienie układu klimatyzacji). Teraz żałuję, bo rozwiązanie proponowane przez specjalistów od klimatyzacji wydaje się sensowne i tańsze...

A jeśli ktoś Wam zaproponuje spawanie, to niby można, ale jeśli jest 1 wżer, to zwykle jest też dużo innych mniejszych wżerów, które po roku lub kilku lat mogą znowu sprawiać problemy, a serwis w Warszawie zaproponował mi za próbę reanimacji tych rurek około 1200zł, więc zasadniczo dałem się namówić na wymianę kompletu, żeby nie mieć w przyszłości problemów...

el_guapo

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 12:05
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 145000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Nabicie klimatyzacji - parametry z nieautoryzowaneg serwisu.

Post autor: el_guapo » 25 mar 2020, 20:40

thomasse pisze:
19 mar 2020, 21:44
Dopiszę się odnośnie problemu z wyciekiem z rurek klimatyzacji w okolicach prawej tylnej osi.

A jeśli komuś przydarzy się to co mi, to po konsultacji z serwisem naprawiającym wyłącznie klimatyzacje, powiedzieli mi, że takie aluminiowe rurki wymieniają na gumowe...
Czy możesz podzielić się kontaktem do tego serwisu?
Mam wyciek w okolicy tych rurek i jeżeli nie będą to oringi, to jednak wolę naprawę niż wymianę całych rurek alu.

Obrazek
Fiat Freemont 2.0 170KM - 2012r. (SPRZEDANY)
Fiat Freemont 2.0 450Nm@200KM - 2014r.

thomasse

OBSERWATOR
Posty: 8
Rejestracja: 22 lut 2020, 0:32
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 136000
Dziękuję za post;: razy

Re: Nabicie klimatyzacji - parametry z nieautoryzowaneg serwisu.

Post autor: thomasse » 30 mar 2020, 12:05

Hej El_guapo, gość w ASO polecił mi serwis na Szyszkowej w Warszawie --> https://euro-klima.pl/
Pojechałem do nich i tam właśnie dowiedziałem się o stosowaniu węży gumowych do naprawy.
Anyway bardziej bym się wybrał właśnie do takiego serwisu od klimy niż do warsztatu od wszystkiego - łatwiej o fachową naprawę i sprawniejsze załatwienie części. Z drugiej strony jak coś innego nie gra (u mnie temat ciągłego grzania od strony pasażera poruszany na tym forum) i trzeba się podłączyć pod komputer, to nie mają odpowiedniego softu :-/
Powodzenia. PS podobnie u mnie to wyglądało, że wyciek był przy tym mocowaniu czarnym --> tam ponoć zbiera się wilgoć, która w połączeniu jeszcze z solą świetnie radzi sobie z aluminiowymi rurkami...

el_guapo

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 12:05
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 145000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Nabicie klimatyzacji - parametry z nieautoryzowaneg serwisu.

Post autor: el_guapo » 08 kwie 2020, 10:30

Zrobiłem na rurkach gumowych wysokociśnieniowych. Robiłem w Clima-Team na Staniewickiej w Warszawie.
Cena 1300zł z napełnieniem układu. We wrześniu darmowy przegląd klimy. Pozostałe rurki Alu pomalowali w miejscach, w których przechodzą przez klamry.
Zeszło im się od 9.00 do 16.30.
Dokładnie potwierdzili, że problem występuje na tej klamrą plastikowej.
Fiat Freemont 2.0 170KM - 2012r. (SPRZEDANY)
Fiat Freemont 2.0 450Nm@200KM - 2014r.

hydrol_gda

OBSERWATOR
Posty: 2
Rejestracja: 28 kwie 2021, 14:11
Miejsce zamieszkania: Gdańsk
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2011
Przebieg: 152000

Re: Nabicie klimatyzacji - parametry z nieautoryzowaneg serwisu.

Post autor: hydrol_gda » 30 kwie 2021, 20:10

Odgrzeje temat, u mnie chyba podobny problem, byłem u "nabijacza" od klimy, nie wiedział ile ma byc czynnika, na necie znalazł informację że 630 i tyle dobił, po czym stwierdził, że jest za mała różnica ciśnień miedzy lp i hp. lp- 3 bary hp 5 barow. generalnie stwierdził ze kompresor do wymiany. Po tygodniu w celu potwierdzenia pierwszej diagnizy pojechalem do innego speca który ściągnął 550 gr czynnika i również stwierdził ze kompresor jest do wymiany, powiedzial ze nie warto dobijać klimy boewno jest nie szczelna, dopiero wymiana kompresora i uszczelnienie instalacji da efekt czyli na start 1900 kompresor+ robocizna i uszczelnianie nie wiadomo ile+ dobijanie do 980 gram jakies , razem grubo ponad 3000. Dodał rowniez, ze test próżni nijak ma się do szczelności instalacji.

podsumowujac- być może należy sprawdzić szczelność i ewentualne uszczelnić instalację, dobić ją do tych 980 gram i moze kompresor zacznie pompować odpowoednie ciśnienie?
z gory dzieki za każdą sensowną podpowiedź.

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2935
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 131313
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Nabicie klimatyzacji - parametry z nieautoryzowaneg serwisu.

Post autor: maq » 02 maja 2021, 20:10

Może się mylę, ale „dobijanie” klimatyzacji, to chyba wynik nieszczelności? Miałem sporo samochodów od nowości i kilka używanych. W żadnym nie było tego tematu, chyba że gdzieś uciekał czynnik chłodzący.

ODPOWIEDZ