Problem ze strefą pasażera.
Moderatorzy: mireks, awanturnik
-
- Posty: 66
- https://32.phpbb3styles.net
- Rejestracja: 03 cze 2019, 12:05
- Model: FREEMONT
- Silnik: 2.0 MJ 170 KM
- Skrzynia biegów: MANUAL
- Rok produkcji: 2014
- Przebieg: 145000
- Dziękuję za post;: razy
- Otrzymał Podziękowanie: razy
Re: Problem ze strefą pasażera.
Mały poradnik dot. servomechanizmu temperatury.
1.Operację na klapie mieszajacej i dzwigniach tej klapy (białe elementy) najwygodniej przeprowadzić po demontażu kanału wentylacyjnego doprowadzajacego powietrze na nogi - jest na prymitywne zatrzaski i łatwo to odpiąć od nagrzewnica,
2. Poluzowanie górnej śruby mocującej servo nie pomoże na blokowanie się mechanizmu, a może zaszkodzić. Poluzowanie gornej śruby powoduje, że servo ma większy zakres pracy niż przewidział producent i może się wypiąć z tego "U" o ktorym tu juz pisano,
3. Ustawianie temperatury tylko maksymalnie na 25*Ć nie jest antidotum na wypięcie silnika z "U" gdyż przy niskiej temperaturze na zewnątrz i wychłodzonym wnętrzu, samo ustawienie temperatury z LO na 14*C powoduje maksymalne wychylenie servo i operowanie trzpienia silniczka w okolicy wypięcia z "U"
Mechanizm blokuje się w skutek stwardnienia białego smaru, którym jest pokryty. Usunięcie stwardnialego smaru, przeplukanie mechanizmu silikonem penetrującym i powtórne nałożenie białego smaru pomaga - najlepiej wybrać biały smar w aerozolu, który początkowo jest płynny i przezroczysty i silnie penetrujący, po czym zastyga i trzyma się powierzchni.
1.Operację na klapie mieszajacej i dzwigniach tej klapy (białe elementy) najwygodniej przeprowadzić po demontażu kanału wentylacyjnego doprowadzajacego powietrze na nogi - jest na prymitywne zatrzaski i łatwo to odpiąć od nagrzewnica,
2. Poluzowanie górnej śruby mocującej servo nie pomoże na blokowanie się mechanizmu, a może zaszkodzić. Poluzowanie gornej śruby powoduje, że servo ma większy zakres pracy niż przewidział producent i może się wypiąć z tego "U" o ktorym tu juz pisano,
3. Ustawianie temperatury tylko maksymalnie na 25*Ć nie jest antidotum na wypięcie silnika z "U" gdyż przy niskiej temperaturze na zewnątrz i wychłodzonym wnętrzu, samo ustawienie temperatury z LO na 14*C powoduje maksymalne wychylenie servo i operowanie trzpienia silniczka w okolicy wypięcia z "U"
Mechanizm blokuje się w skutek stwardnienia białego smaru, którym jest pokryty. Usunięcie stwardnialego smaru, przeplukanie mechanizmu silikonem penetrującym i powtórne nałożenie białego smaru pomaga - najlepiej wybrać biały smar w aerozolu, który początkowo jest płynny i przezroczysty i silnie penetrujący, po czym zastyga i trzyma się powierzchni.
Fiat Freemont 2.0 170KM - 2012r. (SPRZEDANY)
Fiat Freemont 2.0 450Nm@200KM - 2014r.
Fiat Freemont 2.0 450Nm@200KM - 2014r.
- maq
- Posty: 2957
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
- Miejsce zamieszkania: Julianów
- Model: FREEMONT
- Silnik: 3.6 280 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2014
- Przebieg: 16161
- Otrzymał Podziękowanie: razy
Re: Problem ze strefą pasażera.
Na prowadnicach nie było zaschniętego białego smaru. Dwie śrubki poluzowane po pół obrotu i działa. Przesmarowane dodatków silikonem i teflonem w sprayu. Warto położyć pod spodem jakiś ręcznik papierowy, żeby nie kapało na wykładzinę. Całość jakieś dwadzieścia minut i jedno piwo.
Tomku, Twoje zdjęcie mistrzostwo. Bardzo dziękuję.
Sprawdzałem również tylne ogrzewanie i z góry cały czas leci zimne powietrze.
Tomku, Twoje zdjęcie mistrzostwo. Bardzo dziękuję.
Sprawdzałem również tylne ogrzewanie i z góry cały czas leci zimne powietrze.
- Załączniki
-
- A6DD3FF7-7F5C-4FD9-A3A1-87A77BAFA2DA.jpeg (205.04 KiB) Przejrzano 4062 razy
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 lis 2020, 12:29
- Miejsce zamieszkania: Skórzewo
- Model: FREEMONT
- Silnik: 2.0 MJ 170 KM
- Skrzynia biegów: MANUAL
- Rok produkcji: 2013
- Przebieg: 159000
Re: Problem ze strefą pasażera.
Wspomnieliście Panowie o tylnym ogrzewaniu, czy ktoś naprawiał? Bo oprócz grzania od strony pasażera, które udało się naprawić, mam problem z ciepłym powietrzem u dzieciaków z tyłu, z góry leci ciepło, sprawdzone na trasie przy obecnych temperaturach i 8 godzinnej jeździe, pozdrawiam
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 lis 2020, 12:29
- Miejsce zamieszkania: Skórzewo
- Model: FREEMONT
- Silnik: 2.0 MJ 170 KM
- Skrzynia biegów: MANUAL
- Rok produkcji: 2013
- Przebieg: 159000
Re: Problem ze strefą pasażera.
Żadnych sugestii? Trochę ciepło ostatnio, chętnie bym skorzystał z dobrodziejstw klimatyzacji na tył;)
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 27 lip 2022, 17:42
- Miejsce zamieszkania: Gdów
- Model: FREEMONT
- Silnik: 2.0 MJ 170 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2014
- Przebieg: 136000
Re: Problem ze strefą pasażera.
Hej a ja mam odwrotnie cały czas zimno z tyłu poradziłeś sobie jakoś? Czy to pukanke/odkręcanie śrubek może coś dać na zimno z tyłu?
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 15 sty 2022, 12:40
- Miejsce zamieszkania: Lublin
- Model: DODGE
- Silnik: 3.6 280 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2013
- Przebieg: 151000
- Dziękuję za post;: razy
- Otrzymał Podziękowanie: razy
Re: Problem ze strefą pasażera.
Panowie... ta sama usterka co z przodu. Parownik z klapami macie za tylnym prawym boczkiem. Niestety więcej roboty żeby się dostać.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 27 lip 2022, 17:42
- Miejsce zamieszkania: Gdów
- Model: FREEMONT
- Silnik: 2.0 MJ 170 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2014
- Przebieg: 136000
Re: Problem ze strefą pasażera.
Ok dzięki za info a masz jakieś info jak boczek ściągnąć bez urywania połowy Ten silniczek lepiej wymienić czy oczyścić?
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 27 lip 2022, 17:42
- Miejsce zamieszkania: Gdów
- Model: FREEMONT
- Silnik: 2.0 MJ 170 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2014
- Przebieg: 136000
Re: Problem ze strefą pasażera.
A rurki od nagrzewnicy koło wydechu dlaczego są zimne? Klapka nie przepuszcza płynu?
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 gru 2021, 20:25
- Model: FREEMONT
- Silnik: 2.0 MJ 170 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2014
- Przebieg: 160000
- Otrzymał Podziękowanie: razy
Re: Problem ze strefą pasażera.
Witam. Mam problem ze strefą pasażera- u mnie przy nastawionym HI w zimie leci lekko ciepłe powietrze a po stronie kierowcy gorące. Serwo mieszacza wygląda że działa prawidłowo ,widać pełen zakres ruchu przy zmianie temperatury. Przy ustawieniu minimalnej wieje zimnym tak że wykluczyłbym serwa. Czy macie inne pomysły zanim zabiorę się za nagrzewnicę. Auto z 2014 roku i nie bardzo chce mi się wierzyć że nagrzewnica byłaby przytkana tylko w strefie pasażera.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 paź 2021, 8:58
- Model: FREEMONT
- Silnik: 2.0 MJ 170 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2015
- Przebieg: 0
Re: Problem ze strefą pasażera.
Mam problem ze strefą pasażera. Od strony kierowcy leci mocno ciepłe powietrze a od pasażera tylko ledwo letnie. Silniczek i dźwignia mieszacza działają, jak dam na LO to dźwignia się przełącza i leci zimne powietrze, jak podniosę temperaturę to od razu dźwignia też się przełącza ale leci tylko ledwo ciepłe powietrze bez względu jak wysoką temperaturę ustawię. Co może być przyczyną?
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 lut 2024, 17:43
- Miejsce zamieszkania: Rybnik
- Model: FREEMONT
- Silnik: 2.0 MJ 140 KM
- Skrzynia biegów: MANUAL
- Rok produkcji: 2013
- Przebieg: 218000
Re: Problem ze strefą pasażera.
Witam umnie to samo występuję co o ciebie i nie wiem jak jest przyczyna i chyba się nie dowiemy .
Nadmuch powietrza z prawej strony od pasażera .....
Witam piszę w sprawie nadmuchu powietrza z prawej strony od pasażera , mianowicie chodzi o to że jak ma ustawionę temperaturę na HI to słabo nadmuchuję powietrze z prawej strony od pasażera a od strony kierowcy ustawienia temperatur działa prawidłowo co może być przyczyną że z prawej strony nie dmucha prawidłową temperaturą jaką ustawiam na panelu mamcie jakieś rady albo pomysły ? Jeszcze wszystko raz sprawdzałem otwarłem schowek od pasażera i uważnie przyglądałem się czy silniczek zmiany temperatury od pasażera reaguje przy zmienianiu temperatury , silniczek działa prawidłowo , tylko jest różnica teperatury od strony kierowcy jest inna jak od strony pasażera w ustawieniu na hi strona od kierowcy jest o wiele cieplejsza niż od strony pasażera ?
Nadmuch powietrza z prawej strony od pasażera .....
Witam piszę w sprawie nadmuchu powietrza z prawej strony od pasażera , mianowicie chodzi o to że jak ma ustawionę temperaturę na HI to słabo nadmuchuję powietrze z prawej strony od pasażera a od strony kierowcy ustawienia temperatur działa prawidłowo co może być przyczyną że z prawej strony nie dmucha prawidłową temperaturą jaką ustawiam na panelu mamcie jakieś rady albo pomysły ? Jeszcze wszystko raz sprawdzałem otwarłem schowek od pasażera i uważnie przyglądałem się czy silniczek zmiany temperatury od pasażera reaguje przy zmienianiu temperatury , silniczek działa prawidłowo , tylko jest różnica teperatury od strony kierowcy jest inna jak od strony pasażera w ustawieniu na hi strona od kierowcy jest o wiele cieplejsza niż od strony pasażera ?