Zaparowany Freemont

Moderatorzy: pająk, awanturnik, mireks

Awatar użytkownika
JackK

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 68
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 10 sty 2019, 12:04
Miejsce zamieszkania: Chorzów
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2015
Przebieg: 228000
Dziękuję za post;: razy

Post autor: JackK » 13 lut 2019, 9:34

Mam kłopot z zakręceniem z powodu małej ilości miejsca na ręce i braku odpowiednich narzędzi.
Myślę, że znacznie łatwiej byłoby mi to wykonać, gdyby dało się wyjąć na chwilę poniższą wtyczkę (bo chyba jest to wtyczka). Poradzi ktoś, jak to zrobić?

Wtyczkę, którą chciałbym wyjąć zaznaczyłem na czerwono, a śrubkę do dokręcenia na zielono.
Załączniki
Wtyczka, którą chciałbym wyjąć - na czerwono / Śrubka do dokręcenia - na zielono.
Wtyczka, którą chciałbym wyjąć - na czerwono / Śrubka do dokręcenia - na zielono.
wtyczka.jpg (106.61 KiB) Przejrzano 3678 razy

wma

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 76
Rejestracja: 08 mar 2018, 0:09
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 0

Post autor: wma » 21 lut 2019, 23:14

Po co wyciągać tą wtyczkę? Jak ktoś wyżej napisał weź bita i klucz oczkowy 6 i idzie jak po maśle.
A co do silniczka to nic się nie łamie ani nie zacina problemem jest połączenie elektryczne pomiędzy blaszkami zasilającymi a blaszkami silniczka. Wystarczy je trochę podgiąć i posmarować pastą stykową lub smarem miedziowym.

Sylwester 76

ZNAWCA
Posty: 327
Rejestracja: 26 sty 2017, 12:08
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 170000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: Sylwester 76 » 17 wrz 2019, 9:43

Strzelił mi ten silniczek od regulacji klapą nawiewu pod schowkiem pasażera.
Czy ktoś z Was ma dostęp do nr tej części?
To jest wg Mopara " Actuator HVAC" ale nie wiem który...:(
Loud pipes save live.

Awatar użytkownika
styroslaw

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 120
Rejestracja: 13 cze 2018, 6:58
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 167000

Post autor: styroslaw » 22 wrz 2019, 13:28

Strzelił silniczek? Jak postawiłeś diagnozę? Często tam po prostu przekładnia się zacina i wystarczy rozebrac mechanizm, wyczyscic, wlac swiezy smar i poskladac ladnie.
Jak coś to mam kabel i multiecuscana najnowszego - Wrocław :)
Aktualnie 200KM@430Nm

Sylwester 76

ZNAWCA
Posty: 327
Rejestracja: 26 sty 2017, 12:08
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 170000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: Sylwester 76 » 22 wrz 2019, 15:43

styroslaw pisze:Strzelił silniczek? Jak postawiłeś diagnozę? Często tam po prostu przekładnia się zacina i wystarczy rozebrac mechanizm, wyczyscic, wlac swiezy smar i poskladac ladnie.

Nooo"strzelił" , może się nieprecyzyjnie wyraziłem.
słychać "tyrkotanie" przy zamykaniu/otwieraniu obiegu.

OK. Czyli sugerujesz wyjęcie i rozebranie diabla.
Boje się tej operacji bo miejsca jest tam tragicznie mało..
Loud pipes save live.

Awatar użytkownika
styroslaw

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 120
Rejestracja: 13 cze 2018, 6:58
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 167000

Post autor: styroslaw » 22 wrz 2019, 22:14

Wyciagniesz schowek i masz 3 sruby do wykrecenia, grzechotka z krzyzakiem zalatwia sprawe. Do ogarniecia w godzine jak sie nie ma wprawy ;]
Jak coś to mam kabel i multiecuscana najnowszego - Wrocław :)
Aktualnie 200KM@430Nm

michbl1

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 13
Rejestracja: 17 lip 2019, 8:56
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 161000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: michbl1 » 14 paź 2019, 22:12

Miałem taki sam problem, podczas automatycznego zamykania nawiewu z wnętrza schowka od strony pasażera dochodziły odgłosy "trykotania".

Usunąłem schowek pasażera razem z obudową, wyjąłem filtr kabinowy i przyjrzałem się "kapturowi" który zamyka cyrkulację powietrza (widoczne gołym okiem jego skoki), odkręciłem mechanizm napędzający owy kaptur (dwa lub trzy torxy - rozmiaru nie pamiętam), rozkręciłem silniczek i okazało się że trzpień na którym zamocowana była jedna z zębatek jest ułamany, używając cienkiego śrubokręta z zewnątrz zrobiłem otwór w obudowie w miejscu gdzie fabrycznie wychodził owy trzpień, włożyłem na swoje miejsce zębatkę i złożyłem obudowę w całość, następnie używając wkrętu to płyt G-K (miałem pod ręką) zastąpiłem trzpień (średnica taka jak ułamany trzpień), wkręt wyszedł z drugiej strony obudowy na jakieś 1-2 mm.

Następnie wszystko złożyłem do tzw. kupy i sprawdziłem działanie mechanizmu, wynik mojej prowizorki zakończony sukcesem, wszystko działa jak należy a niepokojące trekotanie zniknęło.

Czas ok 30 minut, mało miejsca na pracę z grzechotką, narzędzia użyte, mała grzechotka, przedłużenie, torxy, śrubokręt płaski 4 mm, jeden wkręt do płyt G-K, 2 napoje 5,4 %

Sylwester 76

ZNAWCA
Posty: 327
Rejestracja: 26 sty 2017, 12:08
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 170000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: Sylwester 76 » 15 paź 2019, 11:31

michbl1 pisze:....
Czas ok 30 minut, mało miejsca na pracę z grzechotką, narzędzia użyte, mała grzechotka, przedłużenie, torxy, śrubokręt płaski 4 mm, jeden wkręt do płyt G-K, 2 napoje 5,4 %
Dobre. Własnie wróciłem do domu z dalekich wojaży, zakupię 2 napoje i zabieram się do rozkręcania. :mrgreen:
Loud pipes save live.

Sylwester 76

ZNAWCA
Posty: 327
Rejestracja: 26 sty 2017, 12:08
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 170000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: Sylwester 76 » 17 paź 2019, 16:08

Hej.
Temat rozwiązany. Choć po wypiciu dwóch napojów 5,4% wczoraj już mi się nie chciało wykonywać żadnej gimnastyki :-P
Dzisiaj rano się za to zabrałem. Bez %.
Mała "grzechotka" z bitem krzyżakowym paręnaście minut i wytargałem dziada z auta ( gimnastyka była, a jakże ):

Obrazek


Potem rozpołowiłem obudowę. Łatwizna, bo tam wszystko na zatrzaskach jest.
Oczom ukazały się zębatki i jak "michbl1" napisał wcześniej, jeden z trzpieni był ułamany.

Obrazek

Nawierciłem i nagwintowałem otwór po trzpieniu na M4:
Obrazek

Zastosowałem śrubke M4 :
Obrazek

Człość zamknąłem i zamontowałem w samochodzie. Przeprowadziłem też kalibrację oraz testy klap w MES.
Wszystko działa bez zarzutu.

Obrazek

I tu uwaga: Recyrkulacja nie działa w trybie AUTO. Nie działa też w trybie nawiewu na nogi oraz nogi/szyba.
Tak to ma być widocznie, bo sprawdzałem "online" jak się otwierają/zamykają klapy w konkretnych trybach.

Dziękuję za uwagę :mrgreen:
Loud pipes save live.

Sylwester 76

ZNAWCA
Posty: 327
Rejestracja: 26 sty 2017, 12:08
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 170000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: Sylwester 76 » 27 gru 2019, 14:50

Dlaczego zniknęły fotki które wrzuciłem?
Loud pipes save live.

Skóra

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 12
Rejestracja: 06 sie 2019, 19:29
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 140 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 90

Re: Zaparowany Freemont

Post autor: Skóra » 08 sty 2020, 19:18

Mnie również dopadła ta przypadłość, przyczyna to brak kontaktu elektrycznego na stykach silniczka napędowego. Dziękuję kolegom za przetarcie szlaku.

kejno

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 30
Rejestracja: 12 sty 2020, 12:25
Miejsce zamieszkania: Gdańsk
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Zaparowany Freemont

Post autor: kejno » 29 sty 2020, 13:35

U mnie również ten problem wystąpił - rocznik 2014.
Tak jak koledzy wspomnieli winowajcą jest słaby styk elektryczny na wtyczce do silniczka ustawiającego przesłonę obiegu zamkniętego pod schowkiem. Wystarczy ją odpiąć, przeczyścić dwie blaszki w środku gniazda po stronie silniczka i lekko je odgiąć aby miały lepszy styk.

HulajDusza

OBSERWATOR
Posty: 2
Rejestracja: 09 mar 2020, 8:27
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2011
Przebieg: 0

Re: Zaparowany Freemont

Post autor: HulajDusza » 11 mar 2020, 16:10

U mnie nowy filtr kabinowy, klapki od obiegu działają, wszystko wydaje się być ok na pierwszy rzut oka. Sprężarka "cyka" więc chyba działa.
A zdarzyło mi się w przeciągu 10 minut dwukrotne zaparowanie szyb ale to takie że nie szło tego szybko odparować i czuć było w aucie wilgocią, niemal jak w saunie. Ma ktoś jakieś pomysły co tu się stało?
W aucie raczej sucho, nie padało ale wilgotno na zew.

Awatar użytkownika
Orson

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 151
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:21
Miejsce zamieszkania: Jaworzno
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 153000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Zaparowany Freemont

Post autor: Orson » 12 mar 2020, 13:10

Mam podobnie. W najbliższym czasie oddam auto do przeglądu klimy, bo coś mi się wydaje, że jakieś żyjątko mi zdechło i tam zostało... Czasami zaleci padliną...
Pozdrawiam,
Mateusz.

ODPOWIEDZ