Akumulator - wymiana

Opinie i spostrzeżenia

Moderatorzy: pająk, awanturnik, mireks

Dodge

ZNAWCA
Posty: 310
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 05 gru 2016, 12:40
Miejsce zamieszkania: Tomaszów Lubelski
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 80000

Post autor: Dodge » 21 lut 2019, 6:55

Jak pisałem wyżej centra wchodzi z luzem 64ah 640a, kupiłem wczoraj za 300 zl

raven

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 138
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:56
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Post autor: raven » 21 lut 2019, 19:35

i nie miałeś problemu z podłączeniem - + ?

Dodge

ZNAWCA
Posty: 310
Rejestracja: 05 gru 2016, 12:40
Miejsce zamieszkania: Tomaszów Lubelski
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 80000

Post autor: Dodge » 21 lut 2019, 19:43

Pośpieszyłem się z wypowiedzią, przyjechałem do domu i okazało się że plus nie z tej strony, skończyło się na boschu 60 ah, tylko znowu pojawił się problem przy wrzucaniu z P na D, jest wyczuwalne szarpnięcie. Znowu muszę zrobić quick learn skrzyni. Zawsze jak zabraknie mu prądu muszę to robić. Dziwi mnie tylko że jak przypłynął to było ok tylko ze wtedy długo bez prądu stał, może jak go rozłącze na noc to coś pomoże. Na szczęście learn pomaga i na 2 lata spokój aż do wymiany akumulatora bo tyle mi wytrzymuje ale to przez to że auto sporadycznie używane.

raven

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 138
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:56
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Post autor: raven » 21 lut 2019, 19:49

jest futura CA601 tez ma 60ah i ma plusa po prawej
60Ah i 600A nie będzie za mało ?

Dodge

ZNAWCA
Posty: 310
Rejestracja: 05 gru 2016, 12:40
Miejsce zamieszkania: Tomaszów Lubelski
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 80000

Post autor: Dodge » 21 lut 2019, 19:53

Z prawym plusem ma 64 ah 640a, z lewym 62 ah 600a, pytałem mechaników o agm to odradzali jak nie jest oryginalnie stosowany.Do tej pory 60ah i 540 a dawało u mnie rade, w tą małą klitkę nie ma co wsadzić

raven

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 138
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:56
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Post autor: raven » 23 lut 2019, 9:49

w norauto jest VARTA D39 SILVER DYNAMIC 63 AH - 610 A za 299zł , montaż 60zł.

Usunięty użytkownik 1283

Post autor: Usunięty użytkownik 1283 » 01 maja 2019, 20:12

Kurde... aku 2 miesiace, auto postaoo tydzien bo czeka na znachora od automatu. Dzis chcialem podjechac tylko pod garaz i podpiac pod prostownik... AKU PADL! Odpalilem kablami i podjechalem pod garaz, podpialem prostownik automatyczny na 3godz w miejsca do rozruchu kiedy aku padnie - te kolo skrzynki bezpiecznikowej. Efekt byl taki ze caly czas poziiom ladowania startowal z 12.7V na koniec 12.0V... poziom naladowania aku caly czas 1/4.
O co chodzi?

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2918
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114

Post autor: maq » 01 maja 2019, 22:07

Akumulator zasiarczony. Do wymiany. Chyba, że prostownik popsuty.
Jaka jest historia baterii? Od kiedy w aucie? Kwasowy czy AGM? Jakie przebiegi robisz zazwyczaj?

Usunięty użytkownik 1283

Post autor: Usunięty użytkownik 1283 » 01 maja 2019, 22:29

Czlowieku... aku nowy - ma 2 miesiace. Zrobione jakies 5000 km od tlczasu montazu. Prostownik jest ok bo na aucie tescia doladowal bezproblemowo do 100% w 1.5godz.

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2918
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114

Post autor: maq » 01 maja 2019, 23:29

Człowiek nie zrozumiał. Weź akumulator do sklepu, w którym go kupiłeś. Niech sprawdzą. Ja bym tak zrobił.

Usunięty użytkownik 1283

Post autor: Usunięty użytkownik 1283 » 01 maja 2019, 23:33

Bez żadnej urazy kolego czy też nerwów... Po prostu śmiem twierdzić, że to coś żre prąd w aucie (np. Moduł hfm) niż zły aku dostałem... zwłaszcza że 2 miechy temu podobna akcja

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2918
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114

Post autor: maq » 02 maja 2019, 10:30

Spoko. Wepnij się miernikiem ustawionym na napędy na między kabel minusowy i nadwozie. Zobacz jakie będzie wskazanie multimetru.
https://www.freemont.pl/viewtopic.php?p=31755#31755

kejno

OBSERWATOR
Posty: 9
Rejestracja: 12 sty 2020, 12:25
Miejsce zamieszkania: Gdańsk
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Akumulator - wymiana

Post autor: kejno » 06 lut 2020, 11:57

Chciałbym odświeżyć temat wymiany akumulatora. Wiem że polecanym jest Optima AGM. Jednak trochę dziwi mnie że z tego co przejrzałem posty na forum wytrzymują one około 5 lat. W do tej pory używanych autach zwykły kwasowy aku starczał mi na co najmniej 5 lat (Centra/Bosch). W związku z czym mam zwątpienie czy jest sens dopłacać do aku AGM (około 300 zł vs. 700 zł), skoro oba starczą na te 5 lat. Wiadomo oprócz sytuacji brzegowych gdy np. auto jest mało używane i aby aku nie był narażony na głębokie rozładowanie to AGM.

Poszukałem ponownie i znalazłem takie modele z Centry, które posiadają lewy plus (L+), aby bezproblemowo podłączyć klemy:

Centra Futura CA601 60Ah 600A, wymiary: 242 mm x 175 mm x 190 mm
Centra Futura CA755 75Ah 630A, wymiary: 270mm x 173mm x 222mm

Teraz tak, wspomniana Optima ma wymiary: 254mm x 175mm x 197mm.

Pytanie brzmi: Czy są szanse, że ta większa Centra (75Ah) zmieści się bezproblemowo w otworze? Z tego co czytałem inne posty to pod względem szerokości i długości raczej tak, natomiast pod względem wysokości nie jestem pewien - około 2 cm wyższy.

kejno

OBSERWATOR
Posty: 9
Rejestracja: 12 sty 2020, 12:25
Miejsce zamieszkania: Gdańsk
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: Akumulator - wymiana

Post autor: kejno » 09 lut 2020, 18:03

Odpowiadam sobie 🙂
Ostatecznie poszedł akumulator:
BPower L+ 65Ah 510A, wymiary 232x173x225
Wysokościowo mieści się na styk, ale jest ok, nie trzeba nic przerabiać i kable wszędzie sięgają.

ODPOWIEDZ