Światła mijania - wymiana na LED?

Jak wymienić żarówkę

Moderatorzy: pająk, awanturnik, mireks

p_gda

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 48
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 04 sty 2014, 19:56
Miejsce zamieszkania: Gdańsk
Silnik: 2.4 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2009
Przebieg: 160000

Post autor: p_gda » 20 sty 2014, 17:23

Lubię gadżety ale LED'y w światłach mijania to chyba tylko wydane kilkaset złotych bez sensu (przynajmniej za te, które niby są wysokiej jakości).

Polecam za to H9 w miejsce H11, dalej legalnie a jednak jaśniej

Wymianę opisałem tu: https://freemont.pl/viewtopic.php?p=8480#8480

Jeśli jednak znajdzie się ktoś kto wypróbuje LED'y to chętnie zobaczę efekty :) ja chyba wolę zainwestować w LEDriving FOG 1000 zł niż w LED na dzień dzisiejszy.

Wawa

ZNAWCA
Posty: 310
Rejestracja: 30 gru 2013, 19:06
Miejsce zamieszkania: ŁorsoŁ
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 88000

Post autor: Wawa » 24 paź 2014, 9:32

Po eksperymentach z przerabianymi H9 (świecą "w cały świat") oraz różnymi H11 (świecą jak świeczki) założyłem taki zestaw (oczywiście w wersji H11):
http://sunovo4car.pl/led-car-do-jazdy-d ... plet-.html

Widziałem jak taki zestaw świeci w reflektorach soczewkowych w wersji H7.
Zajefajnie. :!: Piękne biało światło, wyraźnie odcięcie na ścianie, brak oślepiania.

Założyłem we Freemoncie. Barwa światła jest super. :-D
Ale w naszych chu...steczkowych reflektorach:
- światło jest trochę za bardzo rozproszone,
- odcięcie nie jest tak wyraźne jak powinno być,
- ze względu na konstrukcje diody oraz zwierciadła w reflektorze światło odbija się tylko od górnej części zwierciadła.

Jest odrobinę lepiej, ale bez rewelacji. :-? Efekt oślepiania innych uczestników ruchu nie występuje, ale efekt solidnego oświetlenia drogi też nie... :roll: :oops:

Będę teraz testował rozwiązanie z diodą w kształcie walca i zobaczę jaki będzie efekt. Ze względu na konstrukcję zwierciadła wbrew pozorom może być lepiej.

Postaram się zrobić fotki.
FF "Czarny Książę"
Aprilia Tuono V4

Awatar użytkownika
subuk

LIGA SUBUKA
Posty: 2853
Rejestracja: 30 wrz 2012, 22:10
Miejsce zamieszkania: B-B
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 90000

Post autor: subuk » 24 paź 2014, 9:41

Głowę daję, że efekt również będzie chusteczkowy :mrgreen:

Wawa

ZNAWCA
Posty: 310
Rejestracja: 30 gru 2013, 19:06
Miejsce zamieszkania: ŁorsoŁ
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 88000

Post autor: Wawa » 24 paź 2014, 10:27

Też się tego obawiam. :-/
FF "Czarny Książę"
Aprilia Tuono V4

Awatar użytkownika
jagruszka

ZNAWCA
Posty: 580
Rejestracja: 15 wrz 2013, 22:48
Miejsce zamieszkania: Kalisz
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 116000

Post autor: jagruszka » 24 paź 2014, 10:41

No ale dajmy szansę, też kiedyś o tym myślałem. Miło że ktoś to sprawdza organoleptycznie. Napisz jak będzie po tej zamianie żarówek

rafalmaurycy

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 110
Rejestracja: 04 gru 2013, 21:39
Miejsce zamieszkania: warszawa
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 16000

Post autor: rafalmaurycy » 10 gru 2014, 11:41

no i?

Wawa

ZNAWCA
Posty: 310
Rejestracja: 30 gru 2013, 19:06
Miejsce zamieszkania: ŁorsoŁ
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 88000

Post autor: Wawa » 10 gru 2014, 13:56

Mam, świecą dużo lepiej niż wszystkie inne rozwiązania, ale nie jest to ideał - palnik jest trochę za długi i nie ma idealnego odcięcia jaki jest wymagany przepisami. Wprawdzie nikt mi jeszcze nie "mrugał" z naprzeciwka, ale nie wiem, czy nie świecą zbyt wysoko.

Fatalne konstrukcja reflektora nie daje szans na żadne sensowne rozwiązanie.
FF "Czarny Książę"
Aprilia Tuono V4

Awatar użytkownika
Bella

ZNAWCA
Posty: 401
Rejestracja: 15 maja 2014, 11:54
Miejsce zamieszkania: Kraków - Nowa Huta
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 106000

Post autor: Bella » 20 gru 2014, 13:24

U mnie to samo.
Wymieniłem postojowe i mijania na ledy i mam wrażenie, jakbym nie miał świateł mijania. Robi się piękna poswiata jak podjeżdżam do innych aut, ale jest rozproszenie i nie ma idealnego odcięcia.
Sróbuję podregulować bo wydaje mi się, że świecą trochę za wysoko i stąd mizerne efekty.
Nikt nie mruga, że oślepiam a przejechałem kilkaset km w ciemnicy.

Powalczę dzisiaj i zobaczymy... albo i nic nie zobaczymy ;-)

Jeśli nie, to szukam innych kaganków.

[ Dodano: 2015-04-06, 23:35 ]
Wracam jeszcze do wątku i po kolejnych testach na ledach Cree stwierdzam, że jeśli nie wymienią lamp na ledowe w modelu 2016, to pozostanę przy Osramach NB. Chyba, że konkurencja wymyśli lepszą żarówkę :-P

Szkoda było wydawać kasę na ledowe żarówki świateł mijania, które poza bajeranckim efektem dla podziwiających FF-a nie wnoszą dla mnie luksusu podróżowania nocą.
Ostatecznie, to ja mam widzieć lepiej i więcej nie oślepiając całej trzódki kręcącej się po drodze i poboczach.

Czekam zatem na ruch FCA...
A D A M

k0gen

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 31
Rejestracja: 26 gru 2015, 0:14
Miejsce zamieszkania: Kołobrzeg
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 118000

Post autor: k0gen » 08 sty 2016, 15:52

Dołączam się do LED'owych beta testerów.

To, że oryginalne światła w FF są fatalne wszyscy wiemy. Ponieważ wszystkie moje poprzednie auta miały ksenony, nie mogłem tego podarować Fiatowi, dlatego zdecydowałem się na na Ledowe żarówki Philips z tą różnicą, że bezpośrednio od chińskiego dystrybutora (oszczędność o ponad połowę!).
[center]ObrazekObrazek[/center]
Na bramie garażowej zaznaczyłem sobie górną linię graniczną światła starych żarówek i porównałem z nowymi. Okazało się naprawdę przyzwoicie!. Dokonałem lekkiej korekty na trzech śrubach mocujących reflektor i efekt wyszedł rewelacyjny! Efekt był tak powalający, że na pierwszej jeździe testowej bałem się linczu ze strony innych kierowców :) Okazało się, że nikt nie mruga i nie ma problemu. W końcu mam światła, którymi nie strach jeździć w nocy, a jeżdżę co noc.
Dla porównania zdjęcia z jedną starą i nową żarówką.
[center]ObrazekObrazek[/center]

Awatar użytkownika
subuk

LIGA SUBUKA
Posty: 2853
Rejestracja: 30 wrz 2012, 22:10
Miejsce zamieszkania: B-B
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 90000

Post autor: subuk » 09 sty 2016, 14:22

Jak chiński "dystrybutor" sprzedaje, to pobierają 10W więcej niż jak sprzedaje Philips ? ;-)

Anyway ciekawe rozwiązanie, tylko czy nie będzie dawać po gałach tym z naprzeciwka w przypadku takich reflektorów jak w FF, które świecą w każdą stronę ... ? :roll:

k0gen

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 31
Rejestracja: 26 gru 2015, 0:14
Miejsce zamieszkania: Kołobrzeg
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 118000

Post autor: k0gen » 09 sty 2016, 14:29

subuk pisze:Jak chiński "dystrybutor" sprzedaje, to pobierają 10W więcej niż jak sprzedaje Philips ? ;-)

Anyway ciekawe rozwiązanie, tylko czy nie będzie dawać po gałach tym z naprzeciwka w przypadku takich reflektorów jak w FF, które świecą w każdą stronę ... ? :roll:
Faktycznie te na allegro to 5000K ja wybrałem 6000K - tak by było naj naj :)

Robiłem już test/konfrontacje z naprzeciwka - jest naprawdę dobrze. (albo mam oczy odporne od sungazingu ;)

Zigor

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 186
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:21
Miejsce zamieszkania: Gdynia
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 113000

Post autor: Zigor » 09 sty 2016, 20:01

Patrząc na fotki to wydaje mi się że jednak musi oślepiać, przynajmniej teraz wiem dlaczego czasami mi się wydaje że ktoś jedzie na długich ;-)

Najlepiej zabrać jakiegoś znajomego i zobaczyć jego opinię jak wieczorem się jedzie przed takimi światełkami :-)

Awatar użytkownika
nodde

ZNAWCA
Posty: 457
Rejestracja: 06 paź 2013, 20:10
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 75000

Post autor: nodde » 09 sty 2016, 20:59

Podoba mnie się to rozwiązanie ;-)
Bardzo proszę o opinie po jakimś tygodniu używania, jak się sprawuje oświetlenie LED i jak z ewentualnym oślepianiem kierowców. Bardzo tego osobiście nie lubię i nie chce tego nikomu fundować 8-)

Obecnie mam H9 i ... eh.. tęsknię za ksenonami :-D

Prawie jestem przekonany do zakupu (z Shenzhen oczywiście ;-)) tak więc będę wdzięczny za info z warunków bojowych :roll: po tygodniu używania.
Pozdrawiam
nodde

k0gen

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 31
Rejestracja: 26 gru 2015, 0:14
Miejsce zamieszkania: Kołobrzeg
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 118000

Post autor: k0gen » 11 sty 2016, 17:31

Nie ma sprawy - będę informował na bierząco jak się światła sprawują.

Jak na razie rutynowa kontrola skończyła się na sprawdzeniu dokumentów i oglądaniu auta. Policjantom auto się bardzo spodobało. Mówili, że "taki duży, pojemny i nawet jest miejsce na bagaż z rozłożonym ostatnim rzędem foteli" wiozłem akurat torbę sportową po treningu, koszyk na zakupy i ciasto na tacy :)

Co do oślepiania to sprawdzałem już dwa razy - światła dobrze ustawione nie rażą. Jak na razie zero mrugnięć w stylu "walisz po gałach!" ;)

verbea

ZNAWCA
Posty: 449
Rejestracja: 13 lis 2014, 9:33
Miejsce zamieszkania: Płock
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2009
Przebieg: 175000

Post autor: verbea » 11 sty 2016, 21:39

Już zakupiłem i czekam na przesyłkę. Dziękuję za namiar i to że są już chociaż w niewielkim stopniu ale sprawdzone:)

tucz

ZNAWCA
Posty: 325
Rejestracja: 06 wrz 2015, 17:50
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 20260

Post autor: tucz » 12 sty 2016, 13:03

czy zeby zamontowac te zarowki to trzeba cos kombinowac z instalacja czy po prostu montuje sie w w miejsce starych?

k0gen

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 31
Rejestracja: 26 gru 2015, 0:14
Miejsce zamieszkania: Kołobrzeg
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 118000

Post autor: k0gen » 12 sty 2016, 16:30

tucz pisze:czy zeby zamontowac te zarowki to trzeba cos kombinowac z instalacja czy po prostu montuje sie w w miejsce starych?
Plug and play

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2169
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 12 sty 2016, 19:16

Wyglądają zawodowo, opisane są także zachęcająco. Pytanie jak będzie z jakością tych przetwornic (czy nie będą siały zakłóceniami - sprawdź czułość radia czy się nie zmniejsza jak załączysz reflektory) i trwałością wentylatorków chłodzących - pewnie okresowo będziesz musiał je przedmuchać.

Sam wymieniłem na soczewkowe ksenony i jest super, ale generalnie jest jeden minus świateł ksenonowych a tym bardziej LED - nie ogrzewają przedniej części lampy.

LEdy w ogóle tego nie robią (chyba że masz fabryczne jak w mercu), ksenony prawie w ogóle.

A doświadczyłem tego ostatnio, jak padał gęsto śnieg przy temp. poniżej zera i prędkości przelotowej - na kloszach warstwa lodu... :-P :-P
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

Awatar użytkownika
michu300

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 165
Rejestracja: 10 lis 2015, 13:52
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 68000

Post autor: michu300 » 13 sty 2016, 13:07

Jak zamocowałeś te przetwornice? Jest tam na to miejsce?

Awatar użytkownika
xMaraSSx

ZNAWCA
Posty: 263
Rejestracja: 13 lip 2014, 16:10
Miejsce zamieszkania: Bydgoszcz
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 0

Post autor: xMaraSSx » 13 sty 2016, 15:55

tomek pisze:Sam wymieniłem na soczewkowe ksenony i jest super, ale generalnie jest jeden minus świateł ksenonowych a tym bardziej LED - nie ogrzewają przedniej części lampy.
Racja, z tego powodu mogą też być bardziej zaparowane.
-= kiedyś były: Freemont 3.6 AWD Lounge, Thema 3.6 AWD Executive =-

k0gen

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 31
Rejestracja: 26 gru 2015, 0:14
Miejsce zamieszkania: Kołobrzeg
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 118000

Post autor: k0gen » 14 sty 2016, 1:35

michu300 pisze:Jak zamocowałeś te przetwornice? Jest tam na to miejsce?
Miejsca jest sporo, w zestawie masz paski zaciskowe - wystarczy podpiąć się do jakiegoś przewodu by nie latało i wisiało w powietrzu.

Co do parowania to moim zdaniem nieszczelność w tym przypadku jest na uszczelce żarówki. Od kiedy założyłem te żarówki LED nie zaobserwowałem parowania - chyba wentylatorki na coś się przydają :)
Będę to monitorował.

Awatar użytkownika
Yoda

ZNAWCA
Posty: 471
Rejestracja: 25 lis 2013, 10:31
Miejsce zamieszkania: Piaseczno/Warszawa
Model: FREEMONT
Silnik: 2.4 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 40000

Post autor: Yoda » 14 sty 2016, 9:29

Podoba mi się to rozwiązanie ale mam pewne obawy... biorąc pod uwagę że żarówka wraz z wentylatorem jest jednak większej wagi niż zwykła żarówka czy żarnik, czy to nie powoduje drgań reflektora jadąc po nierównościach? i tym z czasem nie spowoduje luzów samego klosza i będzie latać góra-dół? w Dieslu to już praca silnika to spowoduje... Jaka jest mniej więcej waga tych ledów?

Romek

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 49
Rejestracja: 08 gru 2014, 19:39
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 91600

Post autor: Romek » 14 sty 2016, 15:51

k0gen pisze:Dołączam się do LED'owych beta testerów.

To, że oryginalne światła w FF są fatalne wszyscy wiemy. Ponieważ wszystkie moje poprzednie auta miały ksenony, nie mogłem tego podarować Fiatowi, dlatego zdecydowałem się na na Ledowe żarówki Philips z tą różnicą, że bezpośrednio od chińskiego dystrybutora (oszczędność o ponad połowę!).
[center]ObrazekObrazek[/center]
Na bramie garażowej zaznaczyłem sobie górną linię graniczną światła starych żarówek i porównałem z nowymi. Okazało się naprawdę przyzwoicie!. Dokonałem lekkiej korekty na trzech śrubach mocujących reflektor i efekt wyszedł rewelacyjny! Efekt był tak powalający, że na pierwszej jeździe testowej bałem się linczu ze strony innych kierowców :) Okazało się, że nikt nie mruga i nie ma problemu. W końcu mam światła, którymi nie strach jeździć w nocy, a jeżdżę co noc.
Dla porównania zdjęcia z jedną starą i nową żarówką.
[center]ObrazekObrazek[/center]

Witam
tez interesują mnie te Ledy o "chińczyka" jaki koszt i gdzie się zamawia

wojtek_pl

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 92
Rejestracja: 14 lis 2013, 13:52
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Post autor: wojtek_pl » 15 sty 2016, 7:37

Ty tak serio ?!? :shock: Przecież właśnie zacytowałeś post z linkami DO MIEJSCA GDZIE MOŻNA KUPIĆ takie LEDy... Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez wojtek_pl, łącznie zmieniany 1 raz.
"Proszę być tolerancyjnym dla mojego braku tolerancji."

Awatar użytkownika
nodde

ZNAWCA
Posty: 457
Rejestracja: 06 paź 2013, 20:10
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 75000

Post autor: nodde » 16 sty 2016, 11:22

k0gen pisze:Nie ma sprawy - będę informował na bierząco jak się światła sprawują.

Co do oślepiania to sprawdzałem już dwa razy - światła dobrze ustawione nie rażą. Jak na razie zero mrugnięć w stylu "walisz po gałach!" ;)
I jak sytuacja wygląda? Jeszcze mam prośbę o info: drogowe zostawiłeś te co były, czy wymieniałeś? Jeśli tak, to na jakie? Jeśli nie, to czy możesz zrobić zdjęcie z obecnymi mijania i z włączonymi drogowymi (tzw. długie ;-))

dziękuję :!:
Pozdrawiam
nodde

ODPOWIEDZ