Światła mijania - wymiana na LED?

Jak wymienić żarówkę

Moderatorzy: pająk, awanturnik, mireks

jch21

OBSERWATOR
Posty: 7
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 01 gru 2013, 15:26
Miejsce zamieszkania: Zduńska Wola
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 30000

Światła mijania - wymiana na LED?

Post autor: jch21 » 16 sty 2014, 0:08

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Śledzę forum od jakiegoś miesiąca - od kiedy mam Freemonta, jednak jakoś nie było okazji zabrać głosu.
Jednak nastał ten czas :)
Wracając dzisiaj ciemną nocą stwierdziłem, że moje autko nie ma świateł, lub inaczej temat ujmując ma gorsze oświetlenie niż auto żony, co jest niedopuszczalne :)
Na początek wpadłem na to, że wypadałoby wymienić żarówki, ale jak już je wymieniać to może na coś takiego?
http://allegro.pl/nowosc-h7-h11-h4-led- ... 02634.html
Ma ktoś może doświadczenie z podobnym sprzętem? Jak to się ma do ew. oślepiania innych i oczywiście - czy w ogóle montaż tego jest legalny.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie mogące pomóc w poprawie oświetlenia autka.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
emmer

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 216
Rejestracja: 19 lip 2013, 8:01
Miejsce zamieszkania: Białobrzegi
Silnik: 2.4 170 KM
Przebieg: 0

Post autor: emmer » 16 sty 2014, 7:36

nie mam freemonta ale wiem, że ten temat już był. trzeba trochę inicjatywy

jch21

OBSERWATOR
Posty: 7
Rejestracja: 01 gru 2013, 15:26
Miejsce zamieszkania: Zduńska Wola
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 30000

Post autor: jch21 » 16 sty 2014, 8:09

Znalazłem tylko wątek nt świateł do jazdy dziennej, ale ok - poszukam. Dzięki.

Awatar użytkownika
emmer

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 216
Rejestracja: 19 lip 2013, 8:01
Miejsce zamieszkania: Białobrzegi
Silnik: 2.4 170 KM
Przebieg: 0

Post autor: emmer » 16 sty 2014, 9:54

może to?

świeczki :)

Awatar użytkownika
mireks

ADMIN
Posty: 2900
Rejestracja: 21 kwie 2012, 19:43
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 140 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 111000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: mireks » 16 sty 2014, 10:18

jch21 pisze:Znalazłem tylko wątek nt świateł do jazdy dziennej, ale ok - poszukam. Dzięki.
O "żarówkach" ledowych zastępujących tradycyjne żarówki świateł mijania jeszcze chyba nie pisaliśmy. Niska skuteczność świateł mijania jest powszechnie znana na forum. Poszukaj wątku przez hasło OSRAM NIGHT BREAKER. Są to żarówki, które wkładamy do samochodów w miejsce fabrycznych. Poprawa jest znacząca.

Jeśli chodzi o legalność i skuteczność (lub szkodliwość) takich lamp trudno coś więcej napisać. Samochód dostał homolgację na lampy ze zwykłymi żarówkami. Czy te LED-we są w pełni równoważne i nieszkodliwe dla innych kierujących - nie podejmę się ocenić.

Natomiast niepokoi mnie coś innego. Żarówka LED-owa wymaga aktywnego chłodzenia. Wentylatorki nie wygląją na ambitne, jednak z jakichś powodów są niezbędne aby chłodzić karkas lampy ledowej. Co będzie gdy się zepsuje wentylator albo zacznie słabiej dmuchać?
Żarówka się przegrzeje i zgaśnie? Owszem wentylatory mają deklarowany długi czas pracy (25 tys. h), ale czy również w warunkach gdy są wystawione bezpośrednio na oddziaływanie czynników atmosferycznych i zewnętrznych (kurz, wilgoć)? Przypuszczam, że są to wentylatory podobne do tych, które są stsowane w komputerach. A takie wentylatory ulegają awarii z powodu kurzu.
Cena żarówek nie jest mała - 500 zł za parę. W pierwszej kolejności poszukałbym opinii na forach. Może są ludzie, którzy się skusili na takie rozwiązanie i coś o tym napisali. Może takie żarówki są przyszłością, ale dopóki nie zaczną być montowane seryjnie przez producentów samochodów (czyli nie przejdą reżiomwych testów), nie ma co się sugerować fajnymi fotkami z fotoszopa ilustrującymi ich zastoswanie.
Mam z natury sceptyczne podejście to takich rozwiązań. Dlatego mogę się mylić.

Najciekawszy jest opis ze strony: instalacja LED zapewnia 4-krotnie więcej światła (3600 lumenów) w porównaniu do żarówki halogenowej (ok. 900 lumenów) oraz o 30-40% więcej w porównaniu do lamp ksenonowych. Dla porównania OSRAM NIGHT BREAKER generuje moc świetlną ok. 1500 lumenów (dane z katalogu). A więc tak na dobrą sprawę te żarówki będą mocno oślepiać innych. Biorąc pod uwagę ułomność lamp Freemonta, będą świecić 3x jaśniej niż zwykłe żarówki.

Awatar użytkownika
Yoda

ZNAWCA
Posty: 471
Rejestracja: 25 lis 2013, 10:31
Miejsce zamieszkania: Piaseczno/Warszawa
Model: FREEMONT
Silnik: 2.4 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 40000

Post autor: Yoda » 16 sty 2014, 11:31

Nie jestem przekonany czy mamy tyle miejsca za reflektorem by montować takie żarówki :-/

ttmek

ZNAWCA
Posty: 637
Rejestracja: 01 sie 2012, 17:00
Miejsce zamieszkania: Leszno
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 103000

Post autor: ttmek » 16 sty 2014, 11:42

jak już znajdziesz odpowiedź na innych forach chętnie się w nią wczytamy!:)
_____________________
wyszczerz zęby

Awatar użytkownika
nodde

ZNAWCA
Posty: 457
Rejestracja: 06 paź 2013, 20:10
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 75000

Post autor: nodde » 16 sty 2014, 17:33

Wygląda interesująco. :-)
Koniecznie pochwal się jch21 jeśli coś wyczytasz na ten temat, lub/i się zdecydujesz :-)

Koszt nie jest jakiś porażający w stosunku do ceny "żarówki" ksenonowej ;-)

tu filmik znalazłem:
https://www.youtube.com/watch?v=TbpoYDWCfIA
Pozdrawiam
nodde

jch21

OBSERWATOR
Posty: 7
Rejestracja: 01 gru 2013, 15:26
Miejsce zamieszkania: Zduńska Wola
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 30000

Post autor: jch21 » 16 sty 2014, 18:04

Dzięki za udział w dyskusji, jeżeli znajdę trochę czasu to poszukam dodatkowych informacji. Jednak wydaje mi się, że nie warto ryzykować przepraw z drogówką z powodu świateł, tym bardziej że Osramy też nie są złe. W każdym razie w najbliższym czasie będę w ASO - zapytam ich o zdanie.

Awatar użytkownika
nodde

ZNAWCA
Posty: 457
Rejestracja: 06 paź 2013, 20:10
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 75000

Post autor: nodde » 16 sty 2014, 18:15

Myślę, że w ASO nic konkretnego nie powiedzą (ale mogę się mylić ;-))
Co do legalności, to oczywiście trzeba to sprawdzić, teoretycznie maja nadruki E4.

BTW: Nie przypominam sobie, aby drogówka kiedykolwiek sprawdzała mi homologacje czegokolwiek. ;-)
Pozdrawiam
nodde

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2161
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 16 sty 2014, 21:10

Wyglądają ciekawie, lecz cena za chyba chiński produkt, jest spora. Pomijając jakość światła, jak się przyglądnąć jakości drutów i lutowania, mocowania diód, mam wątpliwości czy jest to produkt warty tej ceny...

Problem z reflektorami LED jest nie tylko ten, iż wymagają one chłodzenia od tyłu, lecz również w większości przypadków, wykonywany jest obieg powietrza ogrzanego wewnątrz reflektora (w celu ogrzewania szyby reflektora), ponieważ przy jedździe w zimie zdażały się przypadki zamarzania lamp, reflektorów, i lipa ze światła. W cytowanym i fotografowanym Mercedesie po początkowych porażkach tego właśnie typu, opracowano w końcu porządny reflektor LED, ze wszystkimi bajerami, ale koszty są kosmiczne :shock: :shock:
Ciekawe że nie umieszczono żadnego zdjęcia z bliska świecącego reflektora z oferowanymi żarówkami :-P
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

Awatar użytkownika
mireks

ADMIN
Posty: 2900
Rejestracja: 21 kwie 2012, 19:43
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 140 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 111000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: mireks » 16 sty 2014, 21:44

I to jest konkret 8-)

Wawa

ZNAWCA
Posty: 310
Rejestracja: 30 gru 2013, 19:06
Miejsce zamieszkania: ŁorsoŁ
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 88000

Post autor: Wawa » 16 sty 2014, 22:10

Z różnych wypowiedzi na innych forach wynika również, że jest problem z tym, że w zasadzie nie istnieją światła drogowe. Ale to dotyczyło zamienników żarówek H4 i H7.
Nie znalazłem informacji jak wygląda sprawa z H11. :-(

Niemniej znalazłem ten zestaw kilka tygodni temu i bardzo mnie kusi. :-P
FF "Czarny Książę"
Aprilia Tuono V4

isam

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 13
Rejestracja: 16 lip 2013, 7:25
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 1000

Post autor: isam » 16 sty 2014, 22:11

Mogę tylko podpowiedzieć, że LEDy są zimne, wiec klosza nie zniszczą, a wentylatory służą zupełnie czemuś innemu. Zimne klosze łatwo zimą obladzają się i wentylator nadmuchuje ciepłe powietrze z komory. Przynajmniej tak mam w A6.
isam

Wawa

ZNAWCA
Posty: 310
Rejestracja: 30 gru 2013, 19:06
Miejsce zamieszkania: ŁorsoŁ
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 88000

Post autor: Wawa » 16 sty 2014, 22:14

isam pisze:Mogę tylko podpowiedzieć, że LEDy są zimne, wiec klosza nie zniszczą, a wentylatory służą zupełnie czemuś innemu. Zimne klosze łatwo zimą obladzają się i wentylator nadmuchuje ciepłe powietrze z komory. Przynajmniej tak mam w A6.
I słusznie, tylko nie wiadomo czy ten tani zestaw będzie robił to tak samo poprawnie. 8-)
FF "Czarny Książę"
Aprilia Tuono V4

isam

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 13
Rejestracja: 16 lip 2013, 7:25
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 1000

Post autor: isam » 16 sty 2014, 22:16

Jednym słowem czekamy na beta testera:)
isam

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2161
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 16 sty 2014, 23:53

Wawa pisze:
isam pisze:Mogę tylko podpowiedzieć, że LEDy są zimne, wiec klosza nie zniszczą, a wentylatory służą zupełnie czemuś innemu. Zimne klosze łatwo zimą obladzają się i wentylator nadmuchuje ciepłe powietrze z komory. Przynajmniej tak mam w A6.
I słusznie, tylko nie wiadomo czy ten tani zestaw będzie robił to tak samo poprawnie. 8-)
Ano właśnie o tym pisałem :-(
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

Awatar użytkownika
mireks

ADMIN
Posty: 2900
Rejestracja: 21 kwie 2012, 19:43
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 140 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 111000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: mireks » 17 sty 2014, 8:15

isam pisze:Mogę tylko podpowiedzieć, że LEDy są zimne, wiec klosza nie zniszczą, a wentylatory służą zupełnie czemuś innemu. Zimne klosze łatwo zimą obladzają się i wentylator nadmuchuje ciepłe powietrze z komory. Przynajmniej tak mam w A6.
Czyli ten karkas służy do ogrzewania powietrza, a wentylatory nadmuchują to powietrze do lampy? No to będzie za chwilę mnóstwo brudu w lampie :shock:

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2161
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 17 sty 2014, 8:35

mireks pisze:
isam pisze:Mogę tylko podpowiedzieć, że LEDy są zimne, wiec klosza nie zniszczą, a wentylatory służą zupełnie czemuś innemu. Zimne klosze łatwo zimą obladzają się i wentylator nadmuchuje ciepłe powietrze z komory. Przynajmniej tak mam w A6.
Czyli ten karkas służy do ogrzewania powietrza, a wentylatory nadmuchują to powietrze do lampy? No to będzie za chwilę mnóstwo brudu w lampie :shock:
Fabryczne reflektory są szczelne oczywiście, obieg powietrza ma jednocześnie schłodzić tył żarówki Led i ogrzać reflektor od środka
Jak jest w tym zestawie nie wiem lecz na zdjęciach widać że pokrywa reflektora zostaje otwarta po montażu - brak miejsca.
We freemontach nie ma pokrywy, żarówki już uszczelniają środek, więc jak tego nie będzie, to jak piszesz będzie syf w lampie po pewnym czasie, obojętnie w którą stronę dmucha wentylatorek :-P
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

Awatar użytkownika
mireks

ADMIN
Posty: 2900
Rejestracja: 21 kwie 2012, 19:43
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 140 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 111000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: mireks » 17 sty 2014, 9:16

tomek pisze: Fabryczne reflektory są szczelne oczywiście, obieg powietrza ma jednocześnie schłodzić tył żarówki Led i ogrzać reflektor od środka
Jak jest w tym zestawie nie wiem lecz na zdjęciach widać że pokrywa reflektora zostaje otwarta po montażu - brak miejsca.
We freemontach nie ma pokrywy, żarówki już uszczelniają środek, więc jak tego nie będzie, to jak piszesz będzie syf w lampie po pewnym czasie, obojętnie w którą stronę dmucha wentylatorek :-P
Spojrzałem na te fotki i wygląda na to, że wentylatory nadmuchują powietrze wzdłuż karkasa lecz nie wdmuchują go do lamp. Brak otworów na wylot - czop żarówki jest szczelny. Widać chodzi w tym wszystkim o to, aby ogrzać dodatkowo czop żarówki. Być może ucieka przez niego dużo ciepła. Co do źródła światła i jego mocy nadal nie mam przekonania czy takie żarówki nie będą oślepiać w nocy :-?
Ostatnio zmieniony 17 sty 2014, 9:28 przez mireks, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
subuk

LIGA SUBUKA
Posty: 2853
Rejestracja: 30 wrz 2012, 22:10
Miejsce zamieszkania: B-B
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 90000

Post autor: subuk » 17 sty 2014, 9:22

Jak dla mnie, kolejne ucieranie szkłem d*py :mrgreen:
Jak to mówią "YOU CAN`T POLISH A TURD" :mrgreen:

wojtek_pl

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 92
Rejestracja: 14 lis 2013, 13:52
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Post autor: wojtek_pl » 17 sty 2014, 12:04

Te wentylatorki mają chłodzić radiator do którego są przyczepione diody. Diody dużej mocy grzeją się dość mocno. I zmieniają swoją charakterystykę (barwę światła) jeżeli są za bardzo podgrzane. Nie sądzę aby wiatraczki miały nadmuchiwać ciepłe powietrze na szybę reflektora celem odmrażania. IMHO mają tylko i wyłącznie schładzać diody. Co akurat w samochodzie będzie działać średnio - nadmuch ciepłego powietrza z komory silnika na radiator? :lol: Poza tym wyglądają na zwykłe PC-towe wiatraczki, które szybko padną w niezbyt czystym otoczeniu jakim jest komora silnika.
Dalej, reflektory są przystosowane do ŻARÓWEK o konkretnym kształcie żarnika umieszczonym w bardzo konkretnym miejscu. Umieszczenie płaskiej diody nawet w tym samym miejscu co żarnik, i tak da w rezultacie inny kształt strumienia światła opuszczającego reflektor. Innymi słowy będzie oślepiać i/lub słabo świecić tam gdzie powinno. Ten sam problem co z HIDami montowanymi zamiast żarówek.

No i dochodzi problem legalności i homologacji reflektora. Znowu ten sam co w przypadku montowania HIDów zamiast żarówek.

Diody rzeczywiście osiągnęły już bardzo dużą wydajność i ilość światła z pojedynczej diody jest wystarczająca. Ale trzeba rozwiązać problemy, które nie występują przy zwykłych żarówkach (kształt reflektora to akurat najmniejszy problem gdy zrobi się dedykowany reflektor do nowego standardowego LEDowego źródła światła; patrz latarki diodowe) takie jak chłodzenie diody i podgrzewanie szyby reflektora. Jak koledzy już napisali są takie rozwiązania ale nie są tanie. IMHO wystarczy poczekać. Kiedyś HIDy były tylko w luksusowych limuzynach, teraz są w kompaktach. Z LEDami może być podobnie o ile pojawi się zapotrzebowanie oraz produkcja będzie tańsza niż lamp "ksenonowych". No i LEDy mają dużą zaletę względem HIDów - można płynnie regulować jasność świecenia praktycznie od zera do maksa.
"Proszę być tolerancyjnym dla mojego braku tolerancji."

jch21

OBSERWATOR
Posty: 7
Rejestracja: 01 gru 2013, 15:26
Miejsce zamieszkania: Zduńska Wola
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 30000

Post autor: jch21 » 19 sty 2014, 22:06

Jak wcześniej wspomniałem, zapytałem w ASO co o tym sądzą - oczywiście niczego konkretnego się nie dowiedziałem, jednak zaintrygowała mnie wypowiedz serwisanta który stwierdził, że jeżeli zaingeruję w instalację elektryczną - czyli zainstaluję ledy mogę stracić gwarancję na ten element czyli instalację elektryczną, nawet jeżeli montaż przeprowadzi ASO. Czy to prawda? Jakoś nie chce mi się wierzyć. Przeprowadziłem w ASO montaż LPG czy to znaczy, że stracę gwarancję na silnik? Bez sensu. Każda osoba mówi coś innego...

Awatar użytkownika
emmer

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 216
Rejestracja: 19 lip 2013, 8:01
Miejsce zamieszkania: Białobrzegi
Silnik: 2.4 170 KM
Przebieg: 0

Post autor: emmer » 20 sty 2014, 9:11

tak tracisz gwarancje producenta na silnik - zostaje ci gwarancja instalatora czyli w tym wypadku ASO. z instalacja elektryczną będzie podobnie. będzie ok dopóki nic sie nie schrzani bo potem to już wymyślą co będą chcieli.

Juniores

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 144
Rejestracja: 24 wrz 2013, 11:44
Miejsce zamieszkania: Steszew k/Poznania
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 147000

Post autor: Juniores » 20 sty 2014, 11:14

ledy w audi są zupełnie inaczej osadzone -nie są "żarówkami" włożonymi do klosza jak zwykłe żarówki. inaczej jest zbudowany strumień światła.

Jak dla mnie założenie takich led do naszych wielkich kloszy nie dość, że rozproszy światło, to jeszcze innym użytkownikom drogi da popalić.

ODPOWIEDZ