Sprzęgło dołanczające napęd 4x4

Moderatorzy: pająk, awanturnik, mireks

Madera_2010

OBSERWATOR
Posty: 3
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 08 lis 2017, 15:04
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 0

Sprzęgło dołanczające napęd 4x4

Post autor: Madera_2010 » 08 lis 2017, 15:15

Czy ktoś może polecić osobę z okolic górnego śląska którą potrafi naprawić sprzęgło typu haldex? W serwisie fiata proponują wymianę za 3000, a widziałam na forum że niektórzy sami sobie z nim radzą.

lukasz3.6

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 90
Rejestracja: 02 sty 2014, 10:57
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 57000

Post autor: lukasz3.6 » 08 lis 2017, 21:38

Sprzegla 4x4 w FF nie opłaca się naprawiać bo używane razem z mechanizmem różnicowym kosztuje ok 600 zł
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6964355802
element bardzo rzadko się psuje w zasadzie jest nie naprawia-lny ponieważ podczas rozbierania wyleje się olej o bliżej nie znanej specyfikacji i niedostępny w ASO bo producent nie przewiduje jego wymiany, również nie oferuje części zamiennych do tegoż ustrojstwa.
Łukasz

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2166
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 08 lis 2017, 23:58

lukasz3.6 pisze:Sprzegla 4x4 w FF nie opłaca się naprawiać bo używane razem z mechanizmem różnicowym kosztuje ok 600 zł
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6964355802
element bardzo rzadko się psuje w zasadzie jest nie naprawia-lny ponieważ podczas rozbierania wyleje się olej o bliżej nie znanej specyfikacji i niedostępny w ASO bo producent nie przewiduje jego wymiany, również nie oferuje części zamiennych do tegoż ustrojstwa.
Nie no, Łukasz, olej to jest akurat znany - 75W90, i w tym tylnym dyfrze (tzw. RDA) wymienia się go okresowo, nie rzadziej niż w książce pisze. Ja już wymieniłem i w RDA i w PTU (na przodzie).

Niestety, jak każdy element sprzęgłowy, użytkownik może po prostu go "spalić" jak będzie zarzynał AWD. Haldexy są niestety czułe szczególnie na ruszanie przód-tył, przód-tył, , można wtedy łatwo przegrzać to sprzęgło - wprawdzie wtedy system go powinien wyłączyć (jest chyba odpowiedni komunikat na EVIC), i auto się robi na chwilę FWD, ale już chyba słyszałem o przypadku, że ktoś to zarżnął, (może pomylił Freemonta z JGC :mrgreen: ) wymienili mu chyba na gwarancji.

Pytanie tak naprawdę, o co koleżance chodzi, bo Haldex to system, który zbudowany jest z wielu elementów. Czy chodzi o sprzęgło w tylnym RDA, czy też w przedniej skrzyni rozdzielczej PTU (skąd wychodzi wał na tylne RDA) ?

Natomiast faktem jest, iż samo sprzęgło (jako element wewnętrzny) to chyba nie jest dostępne, bardziej to bym szukał mechanika, który podjąłby się ew. regeneracji, o ile jest w ogóle możliwa, albo rzeczywiście w używkach (komplet), sprawnych, wyjętych z rozbitków.
Ew. szukanie w sklepu / hurtowni w stanach - tam te napędy są bardziej popularne, już nie raz się przekonałem, że generalnie to co w Europie można kupić wyłącznie w zestawie czy w module, tam można także osobno....
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

verbea

ZNAWCA
Posty: 449
Rejestracja: 13 lis 2014, 9:33
Miejsce zamieszkania: Płock
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2009
Przebieg: 175000

Post autor: verbea » 09 lis 2017, 16:52

mam nadzieję że ci co piszą że się nie opłaca naprawiać kiedyś rozkręcili takie sprzęgło??? To jest bardzo proste. W środku są tarczki i 2 sprężynki. Najczęściej pęka jedna z nich i wtedy jest na zakrętach uczucie pchania samochodu. A zasada działania prosta. elektromagnes w zależności od napięcia przyciąga tarczki i to tyle. Za rozłączanie odpowiadają sprężynki. Całość prosta jak konstrukcja cepa. Jakby coś to mogę służyć radą.
P.S. w sprzęgle nie ma oleju. Jest on tylko w moście.
Fuck Fuel Economy

lukasz3.6

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 90
Rejestracja: 02 sty 2014, 10:57
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 57000

Post autor: lukasz3.6 » 10 lis 2017, 0:56

Pisałem o oleju w haldex=sprzęgle 4X4 czyli ECC elektronicznym sprzęgle osiowym , w którym producent nie przewiduje wymiany i nie podaje jego parametrów. Parametry płynów w PTU, FDA, RDA są powszechnie znane i również w poprzednim FF wymieniałem. ECC składa się miedzy innymi z mnóstwa cieniutkich tarczek o zmieniających się kształtach ułożonych współosiowo pływających w oleju. Najczęściej podczas awarii zlepiają a raczej zgrzewają się z sobą na stałe, da się je oczywiście mechanicznie rozdzielić. Niestety przywrócić pierwotnego kształt już nie. Fiat nie oferuje zestawu naprawczego ani poszczególnych części jedynie cały nowy element haldex bez RDA czyli mechanizmu różnicowego za kwotę ok 3600 ASO. Używany sprawny haldex razem z RDA oferowane są na Aledrogo od 400zl do 600, w takim przypadku naprawa, wobec trudności o których pisałem wyżej nie ma sensu. Owszem rozbierałem haldex z mojego FF JTD i żeby go złożyć trzeba być małpą i mieć 6 rąk. :mrgreen:
Łukasz

Madera_2010

OBSERWATOR
Posty: 3
Rejestracja: 08 lis 2017, 15:04
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 0

Post autor: Madera_2010 » 12 lis 2017, 22:34

Auto było na diagnostyce w serwisie fiata i chodzi o sprzęgło elektrowiskotyczne mostu tylniego. Oni tego nie naprawiają tylko zalecają wymianę. Cena koło 3500. Przy ruszaniu ze skręconymi kołami blokują się tylne koła. Chyba że ruszasz z naprawdę wielka ilością wciśniętego gazu. Jak sam się kula bez gazu to jest ok. Na zakrętach też ok. Tylko przy małych obrotach. I tak szukam kogoś kto się zna.

Madera_2010

OBSERWATOR
Posty: 3
Rejestracja: 08 lis 2017, 15:04
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 0

Post autor: Madera_2010 » 12 lis 2017, 22:42

W zasadzie to domyślam się że chodzi o to sprzęgło które dołącza napęd,pewności nie mam. Raczej nie znam się na mechanice,a jak widzą kobietę w serwisie to ciężko coś wywalczyć o wytłumaczenie :-) Gdzie dobrze zajrzeć aby poznać dekalog dobrego traktowania automatu podczas jazdy?

verbea

ZNAWCA
Posty: 449
Rejestracja: 13 lis 2014, 9:33
Miejsce zamieszkania: Płock
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2009
Przebieg: 175000

Post autor: verbea » 13 lis 2017, 20:39

Jeśli musisz jeździć to wymontuj wal napędowy i będziesz miał FWD i pewność że naprężenia nie zniszczą czegoś więcej.
Fuck Fuel Economy

michal82

OBSERWATOR
Posty: 7
Rejestracja: 12 kwie 2019, 10:41
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 180000

Post autor: michal82 » 22 maja 2019, 9:08

witajcie

u mnie tez padło chyba to sprzegło czy ktos wymieniał je? jak z cena i dostepnoscia?

Adik

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 14
Rejestracja: 02 gru 2018, 18:39
Miejsce zamieszkania: Pszów
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 95000

Post autor: Adik » 23 maja 2019, 18:41

u mnie podobne objawy przy ruszaniu - drżenie jakby blokowanie/przeskakiwanie tylnych kół. Czy może ktoś polecić serwis na śląsku ogarniający temat i jaki to może być koszt (nie w aso) :)

Ralf78

OBSERWATOR
Posty: 8
Rejestracja: 17 lis 2019, 20:51
Miejsce zamieszkania: Lędziny
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 104000

Re: Sprzęgło dołanczające napęd 4x4

Post autor: Ralf78 » 10 lut 2020, 21:22

A czy ktoś z forumowiczów wymieniał to sprzęgło, i jaki koszt całej operacji.

Ralf78

OBSERWATOR
Posty: 8
Rejestracja: 17 lis 2019, 20:51
Miejsce zamieszkania: Lędziny
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 104000

Re: Sprzęgło dołanczające napęd 4x4

Post autor: Ralf78 » 10 lut 2020, 21:29

Ralf78 pisze:
10 lut 2020, 21:22
A czy ktoś z forumowiczów wymieniał to sprzęgło, i jaki koszt całej operacji?
U mnie problem występuje podczas hamowania zbliżając się do skrzyżowania, odczuwalne blokowanie się tylnych kół tak jakby napęd się nie rozpinał.

Ralf78

OBSERWATOR
Posty: 8
Rejestracja: 17 lis 2019, 20:51
Miejsce zamieszkania: Lędziny
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 104000

Re: Sprzęgło dołanczające napęd 4x4

Post autor: Ralf78 » 14 lut 2020, 1:45

Nikt nie wymieniał tego sprzęgła? w (ASO 3480pln)

ODPOWIEDZ