Problem z drżeniem tarcz hamulcowych

Moderatorzy: mireks, pająk, awanturnik

wesmond

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 183
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 01 gru 2014, 23:00
Miejsce zamieszkania: Gorzów Wielkopolski
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 130000

Post autor: wesmond » 30 maja 2015, 20:43

Tak się cieszyłem,że problem tarcz mnie nie dotyczy.
I czekam na telefon z ASO,że czekają na montaż ( w ramach gwarancji)
Przebieg 22 000 km.

Seth

ZNAWCA
Posty: 951
Rejestracja: 22 lis 2012, 21:32
Miejsce zamieszkania: Zachodniopomorskie
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 154000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: Seth » 30 maja 2015, 22:15

Wszyscy się cieszą dopóki wydaje się im, że ich to nie dotyczy :)
To jak ze szczepionkami - jedno na ileś tam dzieci dostaje jakiegoś krzyku mózgowego, padaczki lub ginie w reakcji po podaniu szczepionki... i jak rodzice, których to spotkało opowiadają o tym innym to ci ich mają za wariatów... dopóki ich samych lub kogoś z ich bliskiego otoczenia to nie spotka... Z tą różnicą, że w tym przypadku producent zabezpieczył się podając w pełnym opisie wszystkie możliwe niepożądane reakcje poszczepienne..
No dobra - pojechałem.. :P

wesmond

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 183
Rejestracja: 01 gru 2014, 23:00
Miejsce zamieszkania: Gorzów Wielkopolski
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 130000

Post autor: wesmond » 31 maja 2015, 10:46

Seth pisze:Wszyscy się cieszą dopóki wydaje się im, że ich to nie dotyczy :)
To jak ze szczepionkami - jedno na ileś tam dzieci dostaje jakiegoś krzyku mózgowego, padaczki lub ginie w reakcji po podaniu szczepionki... i jak rodzice, których to spotkało opowiadają o tym innym to ci ich mają za wariatów... dopóki ich samych lub kogoś z ich bliskiego otoczenia to nie spotka... Z tą różnicą, że w tym przypadku producent zabezpieczył się podając w pełnym opisie wszystkie możliwe niepożądane reakcje poszczepienne..
No dobra - pojechałem.. :P
No oprócz tarcz walczymy z klimą i czekam na nowe lusterko boczne prawe.
Wszystko w ramach gwarancji.
Tragedii nie ma. W innych autach miałem na początku trochę psikusów z elektroniką na początku. Tu jestem ciekaw co jeszcze...

raf

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 72
Rejestracja: 17 lis 2012, 18:29
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 40000

Post autor: raf » 16 cze 2015, 12:46

Cześć,
dawno mnie tu nie było, bo nie użytkuję tego auta a żona nie zgłaszała wcześniej poważniejszych problemów.


Przy ok 20kkm prawdopodobnie pokrzywiły się tarcze hamulcowe i "biły" podczas hamowania. Zgłoszone do Carserwis, Łopuszańska, Wawa. Serwis stwierdził, że to nie jest wada fabryczna, ale przetoczył tarcze nieodpłatnie w ramach gwarancji. Później było ok, przejechałem w tamtym roku ponad 2,5kkm po autostradach z większymi prędkościami, więc hamowania też się zdażały. Przetoczenie pomogło.
Ale ostatnio znów poczułem bicie na kierownicy, podczas wyjazdu na długi weekend. Żona generalnie jeździ ostrożnie i spokojnie, więc nic takiego wcześniej nie zgłaszała i nie wiem kiedy problem powrócił.
Zbliżam się do końca 24m gwarancji, przebieg ~40kkm
Zgłosiłem problem telefonicznie do serwisu z prośbą o umówienie na wymianę gwarancyjną tarcz. Serwis nadal upiera się, że to nie jest wada a moim zdaniem tarcze są zbyt małe i niewentylowane do tak ciężkiego auta.
Tutaj wyczytałem, że to wada fabryczna i przysługuje gwarancyjna wymiana na nowe tarcze.

I tu pytanie do Was.
Czy są jakieś ograniczenia przebiegu, do którego przysługuje wymiana tarcz?
Czy wcześniejsze przetoczenie tarcz, spowoduje utratę gwarancji na tarcze i bezpłatna wymiana nie będzie przysługiwać ?

Czy są w Warszawie serwisy lepsze (które wymieniają) i gorsze (które przetaczają tarcze), czy wszystkie realizują w tym zakresie zalecenia FAP/FCA ?

Awatar użytkownika
mireks

ADMIN
Posty: 2901
Rejestracja: 21 kwie 2012, 19:43
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 140 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 111000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: mireks » 16 cze 2015, 16:52

raf - nie znam odpowiedzi nz Twoje pytania lecz jeśli ASO zaczyna marudzić to wal prosto do FAP. Tylko od razu nie top ASO, bo oni często boją się podejmować interwencje bezpośrednio w FAP. Liczą na to, że pierwszy pęknie klient. Nie ma co palić mostów.

wesmond

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 183
Rejestracja: 01 gru 2014, 23:00
Miejsce zamieszkania: Gorzów Wielkopolski
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 130000

Post autor: wesmond » 29 cze 2015, 20:30

Tarcze wymienione :)
Za pół roku pewnie znowu wymienimy :)
Częste wizyty w ASO powodują,że czuję się nie jak gość a jak domownik ;)

bg.gorniak

ZNAWCA
Posty: 963
Rejestracja: 09 lut 2014, 20:09
Miejsce zamieszkania: Lublin
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Post autor: bg.gorniak » 04 sie 2015, 14:19

Reklamacja tarcz przy przebiegu 30000 km.Porażka Fiata.Druga wymiana.Pierwsza przy 15000 km.Jest szansa na wymianę reklamacyjną tarcz z klockami a nie samych tarcz.
bg.gorniak

Awatar użytkownika
Otomek

ZNAWCA
Posty: 640
Rejestracja: 02 lip 2012, 18:25
Miejsce zamieszkania: Piastów
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Post autor: Otomek » 04 sie 2015, 18:03

mireks pisze:raf - nie znam odpowiedzi nz Twoje pytania lecz jeśli ASO zaczyna marudzić to wal prosto do FAP. Tylko od razu nie top ASO, bo oni często boją się podejmować interwencje bezpośrednio w FAP. Liczą na to, że pierwszy pęknie klient. Nie ma co palić mostów.
Jest dokładnie jak napisał Mireks. Zwykły użytkownik może więcej zdziałać niż ASO.
Upierdliwe maile/pisma do FAP szybciej załatwią sprawę, niż próby rozwiązania problemu poprzez ASO. Klient nie jest "biznesowo" powiązany z FAP i FAP nie może go traktować jak podwładnego. W ASO często pracują ludzie, którzy serio chcą pomagać Klientowi, bo to zacieśnia wzajemne relacje itp. Niestety próby pomocy często są bezowocne - ktoś "wyżej" powie "nie zawracaj d..y". :-(

:oops:

phrenic

ZNAWCA
Posty: 451
Rejestracja: 04 cze 2014, 8:14
Miejsce zamieszkania: Kalisz
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 81000

Post autor: phrenic » 24 sie 2015, 10:31

wertując internet trafiłem dzisiaj na coś takiego...

http://www.taroxpolska.pl/fiat-freemont ... 92719.html

tylko cena zabójcza...

pitek

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 42
Rejestracja: 13 paź 2013, 18:19
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 37000

Post autor: pitek » 24 sie 2015, 11:16

phrenic pisze:wertując internet trafiłem dzisiaj na coś takiego...

http://www.taroxpolska.pl/fiat-freemont ... 92719.html

tylko cena zabójcza...
można by przeżyć cenę pod warunkiem, że się nie pogną :(
3,6L 280KM

McNik

ZNAWCA
Posty: 656
Rejestracja: 18 sie 2012, 17:34
Miejsce zamieszkania: Katowice - Górny Śląsk
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: McNik » 25 sie 2015, 9:36

phrenic pisze:wertując internet trafiłem dzisiaj na coś takiego...

http://www.taroxpolska.pl/fiat-freemont ... 92719.html

tylko cena zabójcza...


Masz rację, cena tej tarczy to jakieś nieporozumienie. Nie ma żadnej pewności, że wytrzyma i się nie zwichuje.
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś podał tutaj linki sklepów, gdzie można zamówić tarcze 330 do FF. Dzisiaj wykonałem kilka telefonów i wszędzie oferują mi tarcze 303 a te do naszych FF się nie nadają (jedynie Admin może sobie wybierać do woli)

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2229
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 25 sie 2015, 10:45

McNik pisze:
phrenic pisze:wertując internet trafiłem dzisiaj na coś takiego...

http://www.taroxpolska.pl/fiat-freemont ... 92719.html

tylko cena zabójcza...


Masz rację, cena tej tarczy to jakieś nieporozumienie. Nie ma żadnej pewności, że wytrzyma i się nie zwichuje.
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś podał tutaj linki sklepów, gdzie można zamówić tarcze 330 do FF. Dzisiaj wykonałem kilka telefonów i wszędzie oferują mi tarcze 303 a te do naszych FF się nie nadają (jedynie Admin może sobie wybierać do woli)
McNik, bierz te co ja założyłem - zestaw Bendix-a. Poniżej masz link do opisu:

https://freemont.pl/viewtopic.php?t=1067 ... c&start=15

Sklep usaolkusz.
http://sklepjeep.redcart.pl/c/10521/tar ... -fiat.html

Jak do tej pory nic się nie dzieje, zrobiłem już sporo km od wymiany (ponad 20kkm) a nie należę do osób które wolno jeżdżą :mrgreen: - klika awaryjnych hamowań także było. Brałem razem z klockami.
Ogólnie tarcze i klocki wykonane dużo lepiej. Bendix to marka Honeywell-a.

Wprawdzie teraz sprawdziłem, w tym sklepie nie ma ich na stronie, ale może to tylko chwilowy brak w magazynie - się wyprzedały :mrgreen: Trzeba zadzwonić kiedy będą znowu dostępne.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

McNik

ZNAWCA
Posty: 656
Rejestracja: 18 sie 2012, 17:34
Miejsce zamieszkania: Katowice - Górny Śląsk
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: McNik » 25 sie 2015, 13:02



Tomek tam też dzwoniłem, nie mają 330 na stanie, przestali te tarcze sprowadzać ze względu na maly popyt :-( Może coś będą mieli w drugiej połowie września, ale to nie jest pewne.

phrenic

ZNAWCA
Posty: 451
Rejestracja: 04 cze 2014, 8:14
Miejsce zamieszkania: Kalisz
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 81000

Post autor: phrenic » 25 sie 2015, 13:17


Seth

ZNAWCA
Posty: 951
Rejestracja: 22 lis 2012, 21:32
Miejsce zamieszkania: Zachodniopomorskie
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 154000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: Seth » 25 sie 2015, 14:38

Cena tamtych tarcz dobra ale z 50% rabatem :D

pitek

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 42
Rejestracja: 13 paź 2013, 18:19
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 37000

Post autor: pitek » 26 sie 2015, 10:55

McNik pisze:


Tomek tam też dzwoniłem, nie mają 330 na stanie, przestali te tarcze sprowadzać ze względu na maly popyt :-( Może coś będą mieli w drugiej połowie września, ale to nie jest pewne.
Daj sobie spokoj z tymi tarczami, przetestowalem wszystkie marki jakie oferowali w tym sklepie i wszytskie sie giely, to wszystko wyroby z usa, wiec bez komentarza, nie warto wydawac kasy! nie pomoglo nawet nawiercanie i nacinanie tuch tarczy, subiektywnie wydaje mi sie ze byly nawet szybciej podatne na giecie niz te ASO.

Na jesien wykupuje freemonta z leasingu i sie go pozbywam, szkoda nerwow!!!
3,6L 280KM

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2229
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 26 sie 2015, 13:02

pitek pisze:
McNik pisze:


Tomek tam też dzwoniłem, nie mają 330 na stanie, przestali te tarcze sprowadzać ze względu na maly popyt :-( Może coś będą mieli w drugiej połowie września, ale to nie jest pewne.
Daj sobie spokoj z tymi tarczami, przetestowalem wszystkie marki jakie oferowali w tym sklepie i wszytskie sie giely, to wszystko wyroby z usa, wiec bez komentarza, nie warto wydawac kasy! nie pomoglo nawet nawiercanie i nacinanie tuch tarczy, subiektywnie wydaje mi sie ze byly nawet szybciej podatne na giecie niz te ASO.
Hmm. no nie wiem co powiedzieć. Bendixa też próbowałeś? Zmieniałeś komplet z klockami, na tył i przód?

Generalnie mam zrobione na nich ponad 20kkm, jeżdżę raczej szybko i obciążony, a te tarcze i klocki wyglądają i zachowują się lepiej niż oryginały ASO po 1000km. Też oczywiście dam znać jak coś się zacznie.

A "raczej szybko" to często max, ale już bez siedzenia komuś na du..pie, bo z tego wyrosłem na szczęście :mrgreen:

Tylko że tarcze montowałem sobie osobiście, (jak zobaczyłem jak się za to zabierają w ASO czy gdzie indziej) czyszcząc ten cały syf po starych na piastach - bez tej czynności bicie jest murowane, a mechanicy często maja to w poważaniu, przekładając po prostu tarcze. Można tak tarcze wtedy zmieniać do końca świata - przykłady także z innych marek.

A dodam, że jeszcze mam dystanse, co dodatkowo powoduje efekt wzmacniania ew. bicia (oddalenie płaszczyzny koła od płaszczyzny piasty i tarczy).
Może w Twoim egzemplarzu powodem są nie tylko tarcze?

Generalnie, fajnie by było, aby jakaś markowa firma typu ATE, Brembo, EBC, Bosch, lub inna, wypuściła jakiś zamiennik.

Ktoś z forum dobrał tarcze EBC (są te same co w Lancii Voyager od którejś wersji), ciekawe jak się one sprawują.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

wojtek_pl

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 92
Rejestracja: 14 lis 2013, 13:52
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Post autor: wojtek_pl » 27 sie 2015, 8:26

pitek pisze:(...)Na jesien wykupuje freemonta z leasingu i sie go pozbywam, szkoda nerwow!!!
Obrazek
"Proszę być tolerancyjnym dla mojego braku tolerancji."

McNik

ZNAWCA
Posty: 656
Rejestracja: 18 sie 2012, 17:34
Miejsce zamieszkania: Katowice - Górny Śląsk
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: McNik » 27 sie 2015, 9:36

NO coment
Ostatnio zmieniony 27 sie 2015, 9:46 przez McNik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
subuk

LIGA SUBUKA
Posty: 2853
Rejestracja: 30 wrz 2012, 22:10
Miejsce zamieszkania: B-B
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 90000

Post autor: subuk » 27 sie 2015, 9:43

McNik jesteś zbyt surowy i szorstki - nie chciałbym być Twoim synem :mrgreen:

McNik

ZNAWCA
Posty: 656
Rejestracja: 18 sie 2012, 17:34
Miejsce zamieszkania: Katowice - Górny Śląsk
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: McNik » 27 sie 2015, 9:49

subuk pisze:McNik jesteś zbyt surowy i szorstki - nie chciałbym być Twoim synem :mrgreen:


Może masz rację, dlatego usunąłem powyższy post, ale zawsze iryrtują mnie posty, które niczego do dyskusji nie wnoszą. No a odpowiadając na Twoją wypowiedź, zgadzam się z Tobą, ja też nie chciałbym miec syna "gorola" :-D

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2229
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 27 sie 2015, 13:39

McNik pisze:NO coment
:mrgreen:

McNik, ten gość (wojtek_pl) jest tu po to chyba, aby się naśmiewać (jakieś problemy emocjonalne??) , skoro traci czas na tym forum takimi wstawkami, nie jeżdżąc Freemontem. Wystarczy sprawdzić te jego niektóre śmieszne posty ;-)

Wracając do tematu, zabiorę w takim razie jutro moje stare tarcze (jedną z nich) do EBC Kraków, pomierzą dokładnie i może coś dobiorą z tego co mają. Tarcze tej specyfikacji (wymiary) nie są tylko we Fiacie czy Journey-u. Dam Ci znać jak coś będę wiedział. Potrzebujesz wymienić przód i tył?


Dodaję link do ciekawych opisów : http://ebcbrakes.pl/pl/content/category/5-samochody

Dodam,że nie mam nic z nimi wspólnego - chodzi mi o to, iż ładnie pokazane jest jak należy czyścić wszystko przed montażem nowych tarcz, i jakiej dokładności może być dopuszczalna tolerancja odchyłek, bicia, po założeniu nowych, aby się nie odkształciły.

A także opis różnych efektów przy hamowaniu - np. charakterystyczne warczenie, które u mnie występowało na starych tarczach, wiem już skąd się brało.

Wynika też z tego, iż nawet super ultra tarcze nie wytrzymają długo przy nieodpowiednio dobranych klockach (nie chodzi o ścieranie)
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

McNik

ZNAWCA
Posty: 656
Rejestracja: 18 sie 2012, 17:34
Miejsce zamieszkania: Katowice - Górny Śląsk
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: McNik » 27 sie 2015, 15:09

tomek pisze:
McNik pisze:NO coment
:mrgreen:

McNik, ten gość (wojtek_pl) jest tu po to chyba, aby się naśmiewać (jakieś problemy emocjonalne??) , skoro traci czas na tym forum takimi wstawkami, nie jeżdżąc Freemontem. Wystarczy sprawdzić te jego niektóre śmieszne posty ;-)



Człowiek o takim samym pseudonimie występuje na forum http://www.daciaklub.pl i tam jego posty są trochę mądrzejsze. Dlatego myślę, że dla wszystkich byłoby lepiej gdyby swoją energię poświęcił jedynie na aktywność na rzeczonym forum, a na naszym forum przestał się udzielać, bo jego posty niczego rzeczowego nie wnoszą, a u niektórych z nas powodują irytację. Jeśli chce leczyć kompleksy, to niech to robi gdzie indziej.


Tomek byłbym Ci wdzięczny gdybyś rozeznał sprawę w EBC, dzwoniłem do nich pół roku temu i wtedy konsultant najpierw powiedział, że mają 330 a po chwili jednak po sprawdzeniu powiedził, że ich nie mają. Chwilowo potrzebuję tylko przód, mam zwichrowaną lewą przednią tarczę. Ostatnio staram się nie przekraczać prędkości 110 km/h to tego defektu nie czuję, ale i tak coś z tymi tarczami zrobić muszę.

crowM

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 132
Rejestracja: 04 gru 2013, 21:43
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 160000

Post autor: crowM » 27 sie 2015, 18:02

U mnie problem znowu powrócił. Ciśnie ASO ale jakiś koleś był na urlopie i maja odezwać sie po weekendzie. Pierwsza wymiana była w okolicach 25k. Teraz mam 52k ale problem wystąpił juz z 8k temu ale mierzyli mierzyli i twierdzili ze wszystko ok. Jak teraz nie wymienia nagrywam filmik co dzieje sie z kierownica podczas hamowania i wysyłam do FAP.

bg.gorniak

ZNAWCA
Posty: 963
Rejestracja: 09 lut 2014, 20:09
Miejsce zamieszkania: Lublin
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Post autor: bg.gorniak » 03 wrz 2015, 18:11

Dzisiaj zostały wymienione przedni tarcze z klockami na koszt fiata.Przejechane 31750 km.Super podejście ASO(Automobile Torino Lublin)
bg.gorniak

ODPOWIEDZ