wymiana klocków - wciśnięcie tłoczka

Moderatorzy: mireks, pająk, awanturnik

ereres

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 12
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 22 kwie 2017, 10:53
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2011
Przebieg: 0

wymiana klocków - wciśnięcie tłoczka

Post autor: ereres » 15 maja 2018, 19:48

Witam. Proszę o informację.
W przednim zacisku hamulcowym, przy wymianie klocków tłoczek się wciska, wkręca czy może wciska i wkręca?
Podejmuję się wymiany przednich klocków hamulcowych i nie chcę zrobić sobie "kuku"
Pozdrawiam
Chcę kultury na drogach ! Zacząłem od siebie !

Obrazek

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2229
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 15 maja 2018, 20:02

Możesz wciskać i wkręcać jednocześnie lub tylko wciskać. Ważne abyś ustawił odpowiednio do zaczepów na klocku, jeśli będziesz jednocześnie wkręcał.

W tylnym tylko poprzez wkręcanie.

Polecam stosowanie odpowiednich narzędzi.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

ereres

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 12
Rejestracja: 22 kwie 2017, 10:53
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2011
Przebieg: 0

Post autor: ereres » 15 maja 2018, 21:13

tomek pisze:Możesz wciskać i wkręcać jednocześnie lub tylko wciskać. Ważne abyś ustawił odpowiednio do zaczepów na klocku, jeśli będziesz jednocześnie wkręcał.

W tylnym tylko poprzez wkręcanie.

Polecam stosowanie odpowiednich narzędzi.
Serdecznie dziękuję za odpowiedź. Tak też myślałem, ale wolałem się upewnić. Lepiej trzy razy zapytać niż raz zepsuć. 😁
Chcę kultury na drogach ! Zacząłem od siebie !

Obrazek

wma

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 75
Rejestracja: 08 mar 2018, 0:09
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 0

Post autor: wma » 15 maja 2018, 22:11

tomek pisze: Polecam stosowanie odpowiednich narzędzi.
Byle jaki ścisk stolarski...ja polecam. :-D

Awatar użytkownika
Michał wawa

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 115
Rejestracja: 08 paź 2017, 21:31
Silnik: 2.4 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2015
Przebieg: 0

Post autor: Michał wawa » 29 maja 2018, 22:00

tomek pisze:Możesz wciskać i wkręcać jednocześnie lub tylko wciskać. Ważne abyś ustawił odpowiednio do zaczepów na klocku, jeśli będziesz jednocześnie wkręcał.

W tylnym tylko poprzez wkręcanie.

Polecam stosowanie odpowiednich narzędzi.
te ustawienia tłoczkow do zaczepów w klocku to rozumiem że w wersji przed liftem. Po 2012 roku tłoczków nie trzeba dopasowywać.

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2229
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 30 maja 2018, 6:19

Chodzi o tylne zaciski - tam trzeba ustawiać, także w nowszym układzie
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2920
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 30 maja 2018, 8:48

Taka operacja nie jest specjalnie skomplikowana. Najlepiej oczywiście założyć na zacisk ściągacz. Da się też ściskiem stolarskim, ale trzeba mieć odpowiedni kaliber. W quadzie jednak, wkładam między łapy zacisku a tłoczek duży płaski klucz i delikatnie wciskam go do środka. Nie ma tam dużej siły. Trzeba uważać, żeby nie uszkodzić uszczelki.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=K5mXplB0AoQ[/youtube]

ODPOWIEDZ