Oszczędzanie tarcz

Moderatorzy: mireks, pająk, awanturnik

pająk

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 155
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 14 wrz 2015, 1:27
Miejsce zamieszkania: Tychy
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 92000

Oszczędzanie tarcz

Post autor: pająk » 10 lis 2016, 20:51

dzisiaj nad ranem wróciłem z kolejnego szybkiego tripa po eu
jazda autostradowa po niemcach czyli ile bozia dała.
do konkretów.
prędkości 180 - 200 nagle jakiś maruder się wciska na lewy redukcja z 6 na 5 bieg + lekkie wciśnięcie hamulca.
przy jeździe na manualu redukcja bardzo dobrze wytraca prędkość przez co nie trzeba tak bardzo wciskać hamulca kolejnym plusem jest fakt iż ani razu tarcze mi się nie zagrzały a schodziłem z prędkości 200 czasem do 120.
zastanawia mnie tylko czy skrzynia nie dostaje za bardzo po tyłku
v max jaki mi się udało osiągnąć według wskazań gps 220 przy jednoczesnym wyprzedaniu policji
Ostatnio zmieniony 15 lis 2016, 9:46 przez pająk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bella

ZNAWCA
Posty: 401
Rejestracja: 15 maja 2014, 11:54
Miejsce zamieszkania: Kraków - Nowa Huta
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 106000

Post autor: Bella » 10 lis 2016, 22:08

da się jeszcze pociągnąć...

hamowania awaryjne są w FF-ie naprawdę doskonałe (w moim przynajmniej) i to z różnych, niekoniecznie spooooorych prędkości

kilka razy uratowały nam zdrowie i życie
A D A M

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2920
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 10 lis 2016, 22:28

Ale hamowanie silnikiem przy dużych prędkościach obrotowych spowoduje szybsze zużycie skrzyni biegów, a w gnojakach dodatkowo rozwali dwumasę.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2016, 0:01 przez maq, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
subuk

LIGA SUBUKA
Posty: 2853
Rejestracja: 30 wrz 2012, 22:10
Miejsce zamieszkania: B-B
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 90000

Post autor: subuk » 10 lis 2016, 23:41

W automacie chyba nie ma dwumasy ? :roll:

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2920
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 11 lis 2016, 0:08

Tego nawet nie wiem :lol: Napisałem uniwersalnie. Jeżeli nie ma dwumasy w automacie, to jest z pewnością w wersji ze skrzynią manualną. Przy takiej masie samochodu i momencie obrotowym silnika, oszczędność tarcz zaowocuje poważną naprawą układu napędowego. Lepiej jeździć jak TIREM i przewidywać to, co może się wydarzyć na drodze. Po co się rozpędzać po zapaleniu zielonego, kiedy widać, że na następnym właśnie zapala się czerwone? ;)
W każdym razie wymiana hamulców będzie najtańszym elementem w różnych sposobach na zwalnianie prędkości samochodu.

Wisnia

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 126
Rejestracja: 05 gru 2013, 9:14
Miejsce zamieszkania: KRKAKÓW
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 75000

Post autor: Wisnia » 11 lis 2016, 6:30

Jest kolo zamachowe, ktore niestety padlo dokladnie po przekroczeniu 100.000km.
Oderwal sie maly element, prawdopodobnie jest to wada materialowa.
Auto jest w serwisie...

pająk

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 155
Rejestracja: 14 wrz 2015, 1:27
Miejsce zamieszkania: Tychy
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 92000

Post autor: pająk » 11 lis 2016, 23:34

maq pisze:Ale hamowanie silnikiem przy dużych prędkościach obrotowych spowoduje szybsze zużycie skrzyni biegów, a w gnojakach dodatkowo rozwali dwumasę.
tia ino jeżeli lecisz na automacie to on potrqafi na 5 cisnąć do 200
dlatego od dłuższego czasu na autobanie latam na manualu
i dla tego się też pytam o żywotność skrzyni skoro na 5 ciśnie do oporu gdzie można by spokojnie wrzucić 6 bieg a tryb automatyczny dalej ciśnie i kij wie dlaczego...
ja 6 wrzucam od 170, z 2 strony automat ciśnie na 5 do 190- 200 na no why?

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2920
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 12 lis 2016, 18:24

Ja nie piszę o rozpędzeniu auta czy jeździ na dwójce z gazem w podłodze, tylko o redukcji przy wysokich obrotach. To jest na dłuższą metę dla skrzyni i sprzęgła szkodliwe. Od hamowania są hamulce, od rozpędzania silnik i skrzynia.

Z uwagi na opór powietrza, moment obrotowy i moc silnika, niektóre auta rozwiną większą prędkość maksymalną na piętce niż na szóstce. Fremont 3.6 podczas jazdy na tempomacie ustawionym na 160 km/h nie może się zdecydować na którym biegu jechać i co chwilę zrzuca na 5. Jak się trafi większe wzniesienie na autostradzie, to na ostatnim biegu nie daje rady utrzymać nawet prędkości 140 km/h. Kiedyś podczas jazdy do Krakowa spadł mi do prędkości 120 km/h. Dopiero wtedy mi się przypomniało, że mam dźwignię przestawioną na zmianę manualną.

Poza tym automat Freemonta, sprzężony z dieslem, to nie najszczęśliwsze połączenie. Za wysoko kręci obroty do zmiany biegu na wyższy. To mnie od tej konfiguracji skutecznie odepchnęło. Po co to się kręci do 4 tys obrotów, skoro wtedy już spada moment obrotowy?

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2229
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 12 lis 2016, 23:16

Bo tak naprawdę to skrzynia ma pięć biegów, już to było wałkowane :-|
Szósty bieg jest nadbiegiem, wykorzystywanym wyłącznie do poprawy ekonomiki.
Bieg nr 4 na podzielony jest na dwa półbiegi, które są wybierane zależnie od tego czy przyspieszamy, czy szybko przyspieszamy, czy też zwlaniamy (zawsze jest wybierany jeden z dwóch w danej sekwencji).

Ten automat jest po prostu starą, klasyczną konstrukcją, z wykonanym liftingiem w postaci szóstego biegu i tzw. four prime, na potrzeby ekologi. I niestety, najbardziej spowalniającą to auto. Ale jeżeli ma przetrwać długo bez awarii, to chyba taką wolę.

Za dużo w poprzednich autach miałem problemów ze steptronikami, i inne mulit nie wiadomo co. Auto ma jeździć, a nie czekać w serwisie na super... specjalistę.. z Niemiec :-P

Najwyższy bieg do przyspieszania to bieg piąty. :-(
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2920
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 13 lis 2016, 0:05

Dobrze gada. Dać mu wódki ;)
Sześciobiegowe skrzynie często już piątkę mają z przełożeniem <1:0, czyli dwa nadbiegi. Ważne jest jeszcze przełożenie główne i oczywiście fizyka. Ile auto waży, jaki ma moment, moc i przy jakich obrotach, masę, opór powietrza, itd. Jednostka napędowa ze skrzynią z 3.6 w Cinquecento pozwalałaby by pewnie palić gumę na trójce i dynamicznie rozpędzać wóz na szóstce od 100 do 250 km/h.
Zgodzisz się jednak chyba, że hamowanie silnikiem przez redukcję biegów na wysokich obrotach, to słaby pomysł?

Dla pełniejszego obrazu podam przykład. Corolla kombi, 2002, 1.4, 97 koni, benzyna. Z wiatrem i z żaglami dawała się rozpędzić do 190 km/h. Jechałem sam, powietrze było mroźne i bardziej skondensowane. Ten sam pojazd z czterema rowerami na dachu, pięcioma osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem, w ddżystą pogodę na piątce, nie chciał prawie w ogóle przyspieszać na piątce, a na czwórce rozwijał 160 km/h i ani grosza więcej. Palił wtedy jak Freemont ;)

Kiedy jeździłem FF 2.0, to miałem wrażenie, że zmienia biegi jak benzyna. Nie znam jednak szczegółów oprogramowania, ale skrzynia jest chyba ta sama?
Ostatnio zmieniony 13 lis 2016, 11:44 przez maq, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2920
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Re: oszczędzanie tarcz

Post autor: maq » 13 lis 2016, 0:29

pająk pisze:v max jaki mi się udało osiągnąć według wskazań gps 220 przy jednoczesnym wyprzedaniu policji
Serio? Ile było wtedy na liczniku?

pająk

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 155
Rejestracja: 14 wrz 2015, 1:27
Miejsce zamieszkania: Tychy
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 92000

Re: oszczędzanie tarcz

Post autor: pająk » 17 lis 2016, 1:17

maq pisze:
pająk pisze:v max jaki mi się udało osiągnąć według wskazań gps 220 przy jednoczesnym wyprzedaniu policji
Serio? Ile było wtedy na liczniku?
pytasz o elektroniczny? jeżeli tak to nie dużo wiecej, do wskazówek do dnia dzisiejszego się nie potrafię przyzwyczaić a mam już + 40 000 przebiegu, zbyt dużą uwagę musiałbym poświęcić co jest dość niebezpieczne.
miałbym sweet focie niestety mój telefon zastrajkował i zdjęcie jest nieczytelne, max co mam na zdjęciu z gps to 213, tak czy siak uważam że 2.0 do takiego gabarytu to jest trochę za mało, jeżeli następca będzie posiadał serducho 3.0 to mogę zaryzykować stwierdzeniem że kupuje w ciemno.

ODPOWIEDZ