HAMULCE - rsume ;)

Moderatorzy: awanturnik, mireks, pająk

Sylwester 76

ZNAWCA
Posty: 327
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 26 sty 2017, 12:08
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 170000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: Sylwester 76 » 09 maja 2018, 16:34

Done pisze:Nowe tarcze EBC D7601 + klocki Green Stuff zamontowane!
Zajęło to trochę dłużej niż planowałem z powodu walki z zapieczoną prowadnicą, ale udało się operację przeprowadzić we własnym zakresie.
Teraz delikatnie docieram tarcze. Super uczucie hamować bez bicia tarcz :)
Green Stuff mocno brudzą felgi, ale może to efekt wytarcia warstwy wierzchniej i układania się klocków, zobaczymy jak będzie po "dotarciu".
a sprawdzałeś bicie zegarem?

kaacka

ZNAWCA
Posty: 290
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0

Post autor: kaacka » 10 maja 2018, 9:21

z biciem jest delikatnie mowiac dup@.
piasta kola bije mi 0,02 - to jest nic. nowa tarcza ebc w zaleznosci od kata zamontowania potrafila bic od 0,03 do 0,08. znaczy ze albo docieranie potraktuje sie powaznie a calosc sie "jakos" ulozy - albo bedzie bilo coraz mocniej. a nie wszyscy lubia "jakos" .... :roll:
noi zielone to prawie nie pyla :mrgreen:

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2922
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 10 maja 2018, 9:39

Bicie tarczy na poziomie 0,05 mm jest jak najbardziej w normie. Przy wymianie trzeba dokładnie oczyścić piastę.

kaacka

ZNAWCA
Posty: 290
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0

Post autor: kaacka » 10 maja 2018, 10:12

sens jest taki ze nie ma produktu idealnego a jesli w roznych katach mocowaniach masz wartosci lepsze / gorsze - to wolisz pewnie miec te lepsze...... :roll: czyli nei jest tak ze ladnie wszystko czyscisz, wrzucasz tarcze, skrecasz i musi byc cacy - bo moze nie byc..... :-/

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2922
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 10 maja 2018, 10:23

Zmierzam do tego, że po prawidłowym montażu niektóre parametry mają dopuszczalny margines błędu. Odchylenie tarczy na poziomiem 0,05 mm nie będzie w ogóle odczuwane na kierownicy. Jeżeli jest w tych granicach, to się już dalej nie dłubie. Potem ma być prosta felga, dobrze zamontowana, równa i wyważona opona.
Zaciski hamulcowe są pływające i w takiej sytuacji nie będą przenosiły żadnego drgania. Jeszcze nie tak dawno norma bicia była 0,08 mm :)
Poza tym jeżeli bicie jest na piaście, to na tarczy będzie powodowało dodatkowe odchylenie, ponad to, które ma. Czy kierownica drży Ci przy hamowaniu z EBC, czy nie?

kaacka

ZNAWCA
Posty: 290
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0

Post autor: kaacka » 10 maja 2018, 21:19

e no - hamuje dobrze 8-) ale za pierwszym razem z ebc mialem sytuacje ze wyczyszczone i wrzucone na auto bez zmierzenia - bo po co :mrgreen: - i pomimo normalnego docierania po tysiacu czy troche wiecej czulem wibracje przy hamowaniu. tarcze zdjete, wyrownane, zalozone ponownie i jak reka odjal. przy pozniejszej wymianie tylnych zmierzylem wartosc bicia - bylo zdziwienie - ale wystarcza ustawic i jest ok. niedlugo bede mial kolejny komplet tarcz i ciekaw jestem czy tez beda takie bicia. dam znac.
w kazdym razie ebc zielone na standardowych tarczach - hamuje ok. kolejne beda te same. zolte mialem tez - ale beda zielone :mrgreen:

Sylwester 76

ZNAWCA
Posty: 327
Rejestracja: 26 sty 2017, 12:08
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 170000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: Sylwester 76 » 16 maja 2018, 8:55

Cze wszystkim zainterowanym tematem.

Wymieniałem wczoraj zestaw na przód EBC sugerowany przez większość z Was.

Dla tych co chcieliby wykonać zadanie samemu mała relacja poniżej.( UWAGA! w relacji zastosowano nieumyślne lokowanie produktów :mrgreen:

1. Po ściągnięciu koła mamy taki o to widok:
Obrazek

2.Szybko zabrałem się za ściągnięcie zacisku. Do odkręcenia są dwie śruby nasadką 21 z tyłu zacisku. Mi to poszło nadwyraz szybko i lekko. Śruby nie były zapieczone ani skorodowane.

3.Po zdjęciu zacisku ja go podwieszam drucikiem do sprężyny Mcphersona żeby nie "dyndał" na przewodzie.


4. Nie jest wesoło. Na piaście widoczne są liczne naloty korozji...



Obrazek

Tarcza od wew też nie wyglada najlepiej:

Obrazek



No i sam zacisk. Klocki by jeszcze wytrzymały. Mają 4mm -6mm okładziny, ale tarcze strasznie mi wibrowały już przy hamowaniu.

Obrazek

5. Do wyczyszczenia piasty zastosowalem najpierw krążek druciany, a następnie nylonowy 180.


Obrazek

6. Po wyczyszczeniu zamontowałem miernik zegarowy ( na Alledrogo można kupić za około 80zł) i zmierzyłem bicie na obwodzie ( ok 5mm od krawędzi ) Bicie wg instrukcji nie powinno przekraczać 0,02mm. U mnie było 0,01.

Obrazek

7. Następnie założyłem tarczę, przykręciłem do piasty i ponownie sprawdzalem bicie. Zaznaczyłem sobie początkowe "0" na tarczy i obracając zapisałem skrajne wartosci na tarczy. Wg instrukcji moze ono wynosić max 0,05mm . Ja miałem na jednym kole 0,03 na drugim 0,04. Jesli wartości byłyby większe od 0,05 , należy wtedy sprubować przekręcić tarcze np o dwie szpilki i zmierzyć raz jeszcze. Albo się dojdzie to satysfakcjonującego wyniku albo trzeba odeslać komplet do sklepu. ( ja kupowałem w e-brakes )

Obrazek

8. Teraz klocki. Wyciągam z zacisku. Aby cofnać tłoczki odkręcam lekko śrubkę odpowietrzającą ( klucz płaski 11 ) i nadmiar płynu hamulcowego zlatuje węzykiem do butelki. Tłoczki wtedy można śmiało cofnąć w rękach nieużywając specjalnych narzędzi. Trzeba od razu sprawdzić wszystkie gumki, prowadnice, oraz sam tłoczek czy lekko działa.

Obrazek

9. Nagle przyszła mi myśl żeby odnowić zacisk. Potraktowałem go krążkiem drucianym ( uwaga na gumki! ), nylonem, a na końcu lekkim papierem ściernym tam gdzie nie krążek nie dał rady. Przemyłem, odtłuściłem i prysnąłem lakierem do zacisków:

Obrazek



10. Założyłem klocki (Nie będę się rozpisywał bo to prościzna.) i zamontowałem zacisk na miejsce.
Obrazek

11. Wcisnąłem pedał hamulca aby się klocki ułożyły do tarczy i sprawdziłęm czy wszystko jest na swoim miejscu. Uzupełniłem płyn DOT4. Nie zmieniałem całkiem bo rok temu był wymieniany.

12. Felgi na swoim miejscu. Dodam że wyczyściłem jeszcze nylonem miejsce styku felgi z tarczą, bo też na niej były ślady korozji. Prawdopodobnie "przeniesiona" z samych tarcz. Śruby dokręciłem momentem 140Nm.

Obrazek

13. Został do zrobienia tył. Może jutro.

14. KONIEC. ( mam nadzieję ze nic nie pominąłem w opisie ) Piwo wypiłem "po wszystkim"


Mały EDIT: tył zrobiłem ( a jakże ) i nawet pocisnąłem mała traskę 800km na tym. W sumie nie musiałem zmieniać klocków bo stare mialy jeszcze dobre 4mm okładziny ale jak juz kupiłem komplet greenów to poszedłem po całości. UWAGA! W zaciskach z tyłu tłoczki się cofa wkręcając! Trochę z tym zabawy było ale się udało. Wszystko teraz jest zdaje się na swoim miejscu. Fryta hamuje jakby lepiej. Chociaż ja się staram nie hamowac gwałtownie wykorzystując jak tylko się da hamowanie silnikiem.
Ostatnio zmieniony 06 cze 2018, 7:54 przez Sylwester 76, łącznie zmieniany 8 razy.

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2248
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 16 maja 2018, 9:37

Ładnie sobie poradziłeś.
Hamowanie dużo się polepszy, tym bardziej ze jak widzę, masz starszy układ hamulcowy z przodu.

Jaki lakier zastosowałeś na zacisk? W spreyu?
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

Sylwester 76

ZNAWCA
Posty: 327
Rejestracja: 26 sty 2017, 12:08
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 170000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: Sylwester 76 » 16 maja 2018, 10:02

tomek pisze:Ładnie sobie poradziłeś.
Hamowanie dużo się polepszy, tym bardziej ze jak widzę, masz starszy układ hamulcowy z przodu.

Jaki lakier zastosowałeś na zacisk? W spreyu?
W sprayu do zacisków. Nie wiem dlaczego wkleiło mi się złe zdjecie. Już poprawiłem.
Jak długo to wytrzyma? Ciężko powiedzieć, ale nie chcialo mi się wykręcać zacisku i go rozbierać aby to naprawde dobrze pomalować odpowiednią farbą.

Tak układ raczej mam starszy, bo to tam mała tarcza jest ( 302mm).

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2248
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 16 maja 2018, 10:16

Wyszło całkiem dobrze. Powinno wytrzymać trochę, tym bardziej że nie będzie widać nawet ew. odprysków w przypadku czarnego
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

Awatar użytkownika
Michał wawa

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 115
Rejestracja: 08 paź 2017, 21:31
Silnik: 2.4 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2015
Przebieg: 0

Post autor: Michał wawa » 27 maja 2018, 12:24

wczoraj wymieniłem wreszcie prawie nowe oryginalne klocki na Green stuffy mam nadzieję że wydajność hamulców się poprawi bo tarcza jest duża zacisk dwutloczkowy spore klocki a hamowanie zwłaszcza z dużych prędkości słabe. Co mi się od razu rzuciło w oczy to to że Green stuff są pokryte taka czerwona chropowatą farbą na czesci przylegające do tarczy więc tuż po wymianie różnica kosmiczna.Ciekawe jak będą pracowały gdy się ułozą i ta warstwa którą ma chyba za zadanie ułatwienie ułożenia się się wytrze. W przyszłym tygodniu lecę w trasę to podzielę się opinią po powrocie.


Poprawa jest znaczna. Wreszcie auto hamuje z każdej prędkości bez wrażenia przegrzewania się hamulców. Tarcze na razie seryjne bo są w znakomitym stanie ale jeśli się skoncza wymienię napewno i je na ebc.Tyłu nie ruszyłem bo jest jak nowy.

Done

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 19
Rejestracja: 18 sty 2018, 15:31
Miejsce zamieszkania: Gdynia
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 145000

Post autor: Done » 05 cze 2018, 22:41

Sylwester 76 pisze:
Done pisze:Nowe tarcze EBC D7601 + klocki Green Stuff zamontowane!
Zajęło to trochę dłużej niż planowałem z powodu walki z zapieczoną prowadnicą, ale udało się operację przeprowadzić we własnym zakresie.
Teraz delikatnie docieram tarcze. Super uczucie hamować bez bicia tarcz :)
Green Stuff mocno brudzą felgi, ale może to efekt wytarcia warstwy wierzchniej i układania się klocków, zobaczymy jak będzie po "dotarciu".
a sprawdzałeś bicie zegarem?

Tak sprawdzalem i wszystko w normie. Generalnie uwazam ze jak wszystko dobrze oczyscisz to nie ma potrzeby sprawdzania zegarem.

Sylwester 76

ZNAWCA
Posty: 327
Rejestracja: 26 sty 2017, 12:08
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 170000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: Sylwester 76 » 06 cze 2018, 7:46

Done pisze:
Sylwester 76 pisze:
Done pisze:Nowe tarcze EBC D7601 + klocki Green Stuff zamontowane!
Zajęło to trochę dłużej niż planowałem z powodu walki z zapieczoną prowadnicą, ale udało się operację przeprowadzić we własnym zakresie.
Teraz delikatnie docieram tarcze. Super uczucie hamować bez bicia tarcz :)
Green Stuff mocno brudzą felgi, ale może to efekt wytarcia warstwy wierzchniej i układania się klocków, zobaczymy jak będzie po "dotarciu".
a sprawdzałeś bicie zegarem?

Tak sprawdzalem i wszystko w normie. Generalnie uwazam ze jak wszystko dobrze oczyscisz to nie ma potrzeby sprawdzania zegarem.
No chyba że sama nowa tarcza jest "zwichrowana". Co też się podobno zdarza wg Pana Arka z e-brakes. Dlatego się sprawdza nawet nowe tarcze po zamontowaniu.

kaacka

ZNAWCA
Posty: 290
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0

Post autor: kaacka » 06 cze 2018, 23:22

pewnie ze sie zdarza - nowa tarcza tez potrafi bic.... ale poki uzywasz hamulcow delikatnie nie robi to wiekszej roznicy

Byq

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 158
Rejestracja: 08 lut 2018, 13:01
Miejsce zamieszkania: Wrocław
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 93000

Post autor: Byq » 04 lip 2018, 18:49

dodam jeszcze od siebie, teraz jestem na Hvarze i bardzo dużo tu podjazdów, zjazdów, czasami bardzo długich, wiadomo, że staram się jak najwięcej hamować silnikiem, ale hamulcami trzeba też pomagać, więc przy temperaturach rzędu 35-40 stopni i np 5km non stop z górki(zjazd ze Sv Nikola) ani razu nie poczułem dyskomfortu, że coś z hamulcami dzieje się niepokojącego i ogólnie dobrze mi ten wariat hamuje, pewnie się z nim czuję, a dosyć szybko jeżdżę, także następne klocki to EBC green, a tarcze jak trzeba będzie zmienić to też gładkie ebc wjadą, warto

Gliwice3.6

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 71
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:02
Miejsce zamieszkania: Gliwice
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 85000

Mam i Ja :)

Post autor: Gliwice3.6 » 15 lip 2018, 11:45

Mam i Ja :)
Wymienione tarcze na gładkie EBC i klocki Green EBC

Jakość hamowania bez porównania i brak drgań na kierownicy :)
Załączniki
przed
przed
1.jpg (94.33 KiB) Przejrzano 5901 razy
w trakcie
w trakcie
2.jpg (70.2 KiB) Przejrzano 5901 razy
po
po
3.jpg (79.17 KiB) Przejrzano 5901 razy

kaacka

ZNAWCA
Posty: 290
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0

Post autor: kaacka » 15 lip 2018, 22:16

no wlasnie - pogratulował :mrgreen: ale na teraz myślę że "nie tak całkiem warto". klocki ebc - ok działają bez zastrzeżeń czy żółte czy zielone.
gładkie tarcze zimmermana kosztują niemal połowe tego co ebc...... gładkie ebc przeżyły u mnie prawie 100 kkm i trzy komplety klocków. w międzyczasie raz czy dwa przetaczane były.
zimmerman hamuje tak samo dobrze. pytanie o żywotność - narazie wygląda ok. co bedzie za pół roku - zobaczymy......
koledzy już wcześniej w paru miejscach zauważali że te tarcze jakoś specjalnie nie wyglądają - i żeby nie kiepski materiał fabrycznych - to KAŻDA sensowna tarcza powinna dawać rade....
jak opadnie Wam pierwszy entuzjazm "że to wreszcie dobrze hamuje" - proponuję poszukać sklepów sprzedających zestawy hamulcowe w eu. dobrych sklepów z "markowymi" zestawami. i jak nie jestem zwolennikiem "biedronki" tak nie zamierzam więcej przepłacać.... Vive la France 8-)

Awatar użytkownika
Marco_Fre

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 245
Rejestracja: 25 paź 2016, 12:58
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Silnik: 2.4 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Post autor: Marco_Fre » 16 lip 2018, 7:30

Czy ktoś stosował klocki EBC Ultimax 2 - zamiennik serii?
Mają fajną cenę i tak się zastanawiam nad nimi :-)

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2922
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 16 lip 2018, 8:31

Bądź pierwszy. Według mnie sprawdzą się. Wielu mądrych ludzi gada, że do naszych Fiatów wystarczy zamontować cokolwiek byle nie oryginalne i będzie hamować oraz nie pokrzywi tarcz.

panewka

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 48
Rejestracja: 21 lis 2013, 22:27
Miejsce zamieszkania: waw
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 170
Dziękuję za post;: razy

Post autor: panewka » 17 sie 2018, 20:19

Bardzo pomocny jest ten wątek. Dzięki dla Wszystkich!

Mam 72kkm na liczniku i przymierzam się do wymiany przodu (ewentualnie też tył jeśli zostało mało okładzin)

1./ Chciałbym się dowiedzieć gdzie w dobrej cenie można kupić tarcze Blue Print i klocki EBC zielone?

2./ Czy faktycznie jest tak, że tylko ww. zestaw się sprawdza czy może komplet (tarcze+klocki) Zimmermana wystarczy?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

kaacka

ZNAWCA
Posty: 290
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0

Post autor: kaacka » 17 sie 2018, 21:32

tarcze zimmermana gladkie i klocki zielone ebc - dla mnie ok. mialem tarcze ebc i klocki zolte - cena razy dwa - roznica w dzialaniu tylko minimalnie. choc czasem metr - to o metr za duzo :mrgreen:

panewka

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 48
Rejestracja: 21 lis 2013, 22:27
Miejsce zamieszkania: waw
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 170
Dziękuję za post;: razy

Post autor: panewka » 20 sie 2018, 9:15

Dzięki.

W takim razie gdzie najkorzystniej kupić tarcze Blue Print i zielone klocki EBC?

Sylwester 76

ZNAWCA
Posty: 327
Rejestracja: 26 sty 2017, 12:08
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 170000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: Sylwester 76 » 20 sie 2018, 12:13

kaacka pisze: zimmerman hamuje tak samo dobrze. pytanie o żywotność - narazie wygląda ok. co bedzie za pół roku - zobaczymy......
Miałem Zimmermany w S-maxie. Nie wytrzymały za długo. Nie pamiętam ile dokładnie kilometrów ale po niecałym roku musiałem je przetaczać bo biły.
Inna sprawa że wtedy nie "spuszczałem" się przy montażu z zegarem i sprawdzaniem bicia piasty, czy samej tarczy. ..

kaacka

ZNAWCA
Posty: 290
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0

Post autor: kaacka » 20 sie 2018, 17:10

moze i tak - ebc przetaczalem dwa razy w ciagu poltora roku. jak sie to ma moje do twojego ?
nawet gdybym mial zimmermany wyrzucic po roku - to w cenie jednego kompletu E kupie dwa Z. i znowu sa gladkie i znowu sa nowe..... wydaje mi sie ze rachunek jest prosty. na teraz wazne ze dobrze hamuje...

p.s. nia namawiam "za ani przeciw" - handlarzom, reklamie czy konkretnej firmie, nie porownujemy przeciez malucha do srt - oba komplety podobnie dzialaja. kupujesz to co chcesz. wkurza mnie tylko stawianie sprawy na zasadzie "jedyny wlasciwy wybor". dwa lata temu placilem + - 500 za komplet tarcz na przod. teraz chcieli mocno ponad 700. za to samo. no hej. kogos tu je&!o.........

Sylwester 76

ZNAWCA
Posty: 327
Rejestracja: 26 sty 2017, 12:08
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: MANUAL
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 170000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: Sylwester 76 » 20 sie 2018, 19:09

kaacka pisze:moze i tak - ebc przetaczalem dwa razy w ciagu poltora roku. jak sie to ma moje do twojego ?
nawet gdybym mial zimmermany wyrzucic po roku - to w cenie jednego kompletu E kupie dwa Z. i znowu sa gladkie i znowu sa nowe..... wydaje mi sie ze rachunek jest prosty. na teraz wazne ze dobrze hamuje...

p.s. nia namawiam "za ani przeciw" - handlarzom, reklamie czy konkretnej firmie, nie porownujemy przeciez malucha do srt - oba komplety podobnie dzialaja. kupujesz to co chcesz. wkurza mnie tylko stawianie sprawy na zasadzie "jedyny wlasciwy wybor". dwa lata temu placilem + - 500 za komplet tarcz na przod. teraz chcieli mocno ponad 700. za to samo. no hej. kogos tu je&!o.........
A tu sie zgadzam z Tobą. Ja zakupiłem komplet EBC po przeczytaniu chyba całego wątku dot. hamulców w FF. Nie lubię wyważać otwartych drzwi, a wielu użytkowników polecało właśnie ten komplet. I tym się kierowałem. Czy kupiłbym jeszcze raz? Nie twierdzę że jest tylko jeden bóg....

ODPOWIEDZ