HAMULCE - rsume ;)

Moderatorzy: mireks, pająk, awanturnik

Awatar użytkownika
Marco_Fre

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 245
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 25 paź 2016, 12:58
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Silnik: 2.4 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Post autor: Marco_Fre » 10 kwie 2017, 17:35

tomek pisze:
Marco_Fre pisze:Od wczoraj testuję zestaw: tarcze Blue Print i klocki ceramiczne Bendixa. Zestaw nowy więc wibracji i buczenia brak. Skuteczność hamowania dobra.
Szkoda że do tych tarcz nie założyłeś EBC Green stuff.
Te bendix-y są lepsze od oryginalnych (czyt. miękksze) ale jednak jeszcze to nie to. Wiem bo je miałem na przodzie. Dalej będą przegrzewały tarcze :-?
Wiem, przesledzilem wszystkie wątki dotyczące hamulców. Postawiłem na Bendixa bo nie jeżdżę dużo z dużymi prędkościami, przebiegi mam niewielkie bo to weekendowe auto u mnie a zwykłych klocków i brudnych felg miałem dość w poprzednim aucie dlatego postawiłem na ceramiczne.

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2920
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 10 kwie 2017, 20:10

Nad tarczami trzeba pomyśleć. Fabryczne są do kitu. Po szlifowaniu i założeniu żółtych EBC, zdechły. Chociaż w sumie auto ma już prawie 60k na liczniku. Trzeba prześledzić oferentów. Bozarto podobno się sprawdzają. EBC nie znam ceny. Niedługo będę wymieniał u siebie całość, zatem trzeba kupić dobry zestaw, a nie taki który będzie szwankował po kilku tysiącach kilometrów. Wolę zapylone felgi, niż zastanawianie się czy auto wychamuje przed TIREM.

Awatar użytkownika
Marco_Fre

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 245
Rejestracja: 25 paź 2016, 12:58
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Silnik: 2.4 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Post autor: Marco_Fre » 10 kwie 2017, 21:14

maq pisze:Wolę zapylone felgi, niż zastanawianie się czy auto wychamuje przed TIREM.
Zapewniam Cię, że auto hamuje bardzo dobrze mimo ceramicznych klocków.

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2920
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 10 kwie 2017, 21:46

Nie pisałem o Twoim zestawie. Wróciłem pamięcią do hamulców fabrycznych. Co z tego, że felgi były czyste, jak całość się nie sprawdzała. Mieliśmy jednak na forum i takie przypadki, że pracowały bez zastrzeżeń przez dziesiątki tysięcy kilometrów. Były to jednak wyjątki.
Mam nadzieję, że Twoje będą działać jak należy.

Awatar użytkownika
krzychu0727

ZNAWCA
Posty: 266
Rejestracja: 09 paź 2015, 7:41
Miejsce zamieszkania: Tychy
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2015
Przebieg: 82000

Post autor: krzychu0727 » 11 kwie 2017, 13:11

40000km fabryczny zestaw, nie mam zastrzeżeń, jedno awaryjne hamowanie. Póki co nie wymieniam ale jak mnie dopadnie wiem przynajmniej na co :lol:

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2920
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 11 kwie 2017, 13:17

Rodzynek :)
Pewnie twój styl jazdy i nie jest to negatywne stwierdzenie, gwarantuje że nawet opony szybciej się zestarzeją niż zetrą :)
Czasem mam wrażenie, że w niewielkiej liczbie egzemplarzy mogły się trafiać zarówno lepsze hamulce, opony i akumulatory. U wszystkich innych były te 'słuszne' :)
W moim samochodzie właśnie te trzy elementy do tej pory zawiodły.

Awatar użytkownika
xMaraSSx

ZNAWCA
Posty: 263
Rejestracja: 13 lip 2014, 16:10
Miejsce zamieszkania: Bydgoszcz
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 0

Post autor: xMaraSSx » 13 kwie 2017, 7:34

Dobijam do 100000km, tarcze i klocki nie zmieniane od nowości.
-= kiedyś były: Freemont 3.6 AWD Lounge, Thema 3.6 AWD Executive =-

niumin

ZNAWCA
Posty: 338
Rejestracja: 23 lip 2012, 19:54
Miejsce zamieszkania: Gorlice
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 0

Post autor: niumin » 23 kwie 2017, 6:00

I ja się skusiłem na wymianę...
Na przód poszły tarcze bozarto (nacinane i nawiercane) plus żółte EBC. Na tył tylko żółte EBC.
Nie żeby działo się coś złego, po prostu miałem ochotę na mocniejszy zestaw. i jest, jest lepiej. Tylko że kumho teraz nie wyrabiają, znaczy nie trzymają, trzeba będzie pomyśleć o czymś lepszym.
Co do poprzednich tarczy - zero zużycia (po 40 tyś), klocki też jeszcze zostały prawie całe. Opisane i spakowane czekają gorszych czasów. Bicia nie miałem. W zeszłym roku tylko podczas zjazdu z gór w Chorwacji zaczęły się telepać ale po ostygnięciu wróciły do kształtu.
Co prawda nowy zestaw jeszcze docieram, ale to była jedyna słuszna decyzja. Szkoda tylko że tyle czasu minęło nim się człowiek zdecydował...

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2920
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 23 kwie 2017, 7:53

Kup sobie tylko jakiś płyn do czyszczenia felg, bo żadna myjnia sobie z tym nie poradzi. Na przykład Dimer.
To prawda, klocki EBC w porównaniu z fabrycznymi robią niesłychanie dobrą robotę. Skuteczność hamowania o wiele większa. Ja chyba następnym razem przetestuję zielone.

g.log

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 33
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:22
Miejsce zamieszkania: S3rzów
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 122000

Post autor: g.log » 01 maja 2017, 1:08

Ja uzbroiłem Fredka w EBC Yellow Stuff na obie osie, i do tego standardowe tarcze : EBC D7601 - przód, EBC D7602 - tył.
Bicie po wymianie:
na tylnej osi 0,05mm; 0,05mm
na przedniej osi 0,03mm; 0,02mm
Teraz hamulce jak brzytwy, i brak drżenia kierownicy.

phrenic

ZNAWCA
Posty: 451
Rejestracja: 04 cze 2014, 8:14
Miejsce zamieszkania: Kalisz
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 81000

Post autor: phrenic » 04 cze 2017, 16:40

Czy na stronie kupując tarcze na stronie Bozarto wystarczy wybrać 2 sztuki tarcz 330mm czy trzeba gdzieś zaznaczyć że chodzi o komplet, żeby dostać prawą i lewą tarczę?

niumin

ZNAWCA
Posty: 338
Rejestracja: 23 lip 2012, 19:54
Miejsce zamieszkania: Gorlice
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 0

Post autor: niumin » 05 cze 2017, 4:42

Nic nie trzeba zaznaczać. Sam u nich kupiłem. Biorąc dwie masz pewność że dostaniesz komplet.

Czy tam przypadkiem nie ma adnotacji że sprzedawane tylko w kompletach?

arku

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 30
Rejestracja: 02 lut 2015, 17:25
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 62000

Post autor: arku » 06 cze 2017, 23:05

Panowie potrzebuję szybkiej odpowiedzi, bo chcę na szybko zamówić klocki i tarcze na przód.
Pierwsze pytanie o klocki EBC - jaka jest różnica między zielonymi a żółtymi? w cenie spora ok. 320 v 540- pytanie czy warto "przepłacać" za żółte czy zielone dają radę?
Drugi pytanie o tarcze Blue Print- mignęły mi na forum pozytywne opinie na ich temat i sam miałem kiedyś montowane takie przez ASO Hondy- pytanie do osób użytkujących czy po dłuższym czasie użytkowania nadal jest ok czy nie pojawiły się jakieś problemy typu bicia itp.? Tarcze znalazłem w cenie 390 za komplet więc chyba dobra cena- ewentualnie jeśli ktoś ma namiary na lepsze ceny to też będę wdzięczny.

izan10

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 90
Rejestracja: 29 sty 2016, 13:00
Miejsce zamieszkania: ciechanów
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 150000

Post autor: izan10 » 07 cze 2017, 5:47

Nie wiem jak u kolegów natomiast ja założyłem do tarcz BLUE PRINT klocki TEKSTAR początek był niezły ale po około 10k powrót do starych bolączek . Być może jest to wina klocków

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2229
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 07 cze 2017, 6:22

Tarcze Blue print i klocki GreenStuff ebc. Bez problemów. Żadnego bicia, hamują jak po założeniu.przejechane kilkadziesiąt tys. Km na nich.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

mystera

OBSERWATOR
Posty: 5
Rejestracja: 18 wrz 2016, 21:59
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 0

Post autor: mystera » 16 cze 2017, 14:28

Mój zestaw na przód klocki EBC GreenStuff i tarcze ATE. Idealne prowadzenie żadnych bić na kierownicy. Przejechałem na nich 15 000 km. Hamulce przysłowiowa brzytwa :-)

kaacka

ZNAWCA
Posty: 290
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0

Post autor: kaacka » 16 cze 2017, 20:26

tomek - ile to jest te "kilkadziesiąt" u Ciebie ?? bo u mnie to bardziej "parędziesiąt" na żółte klocki z przodu

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2920
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 16 cze 2017, 20:40

Moje żółte z przodu ponad 30 i jeszcze jakiś czas wytrzymają.

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2229
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 16 cze 2017, 21:34

kaacka pisze:tomek - ile to jest te "kilkadziesiąt" u Ciebie ?? bo u mnie to bardziej "parędziesiąt" na żółte klocki z przodu
Sprawdziłem właśnie, notuję wszystkie czynności serwisowe - wymiana tarcz (BluePrint) i klocków (EBC GreenStuff) przy 87200km. Aktualnie mam 115kkm bez paru kilometrów.

Czyli około 27800km przejechane na tym zestawie.
Hamują jak po założeniu - czyli skutecznie, o 1000% lepiej niż fabryczne. Żadnych drgań i innych efektów, nawet po kilkukrotnych ostrych hamowaniach.

W moim przypadku trzeba wziąć także to, iż ciągam czasami przyczepkę + pełna buda (ludzie lub sprzęt), więc tarcze i klocki nie mają lekko, zwłaszcza w upały

Jedyny , ale bez znaczenia, minus, to pylenie - ale na to już nie poradzi się, albo hamulce, albo wygląd. Chociaż felgi po 4-5 dniach jeszcze nie wyglądają najgorzej, nawet ten metaliczny pył dodaje im wyglądu :mrgreen: - dopóki nie wjadę w kałużę czy deszcz. Żółte pylą pewnie bardziej.

Generalnie, po tym przebiegu, na tarczach jest już wyraźny rant (wszystkich), klocków jeszcze jest sporo - myślę że dociągnę spokojnie następne 25-30kkm.

Oczywiście nie używam Freemonta do wyścigów - jeżdżę szybko i dynamicznie jak trzeba, ale preferuję spokojną jazdę.

Pewnie jak by się człowiek przyłożył, to i po 5kkm dałbym radę skończyć te klocki, przy tek masie auta :-P . Nie chodzi o krzywe tarcze, ale klocki to pewnie by się skończyły szybciutko
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

kaacka

ZNAWCA
Posty: 290
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0

Post autor: kaacka » 23 cze 2017, 14:50

ciekawe info z uzywaniem zielonych klockow. wydaje mi sie ze podobnie uzywam auta ale u mnie 55 kkm i dwa komplety zoltych klockow. srednio fajnie.....
czy ktos z nas na forum ma bezposrednie porownanie zielone ebc do zoltych ebc na przedzie
i czy rzeczywiscie jest roznica w hamowaniu ??
niby zielone pracuja do 600 stC a zolte do 900 stC ale czy nasze tarcze az tyle sie grzeja ze zolty byc musi ??

kaacka

ZNAWCA
Posty: 290
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0

Post autor: kaacka » 25 cze 2017, 21:51

no taka prosta sprawa:
- temperatury obu i tak sa wysokie, czy 600 stC na zielonych wystarcza ?
- zywotnosc zielonych jest wieksza ?
- hamuja tak samo ? czy moze nie...... :roll:

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2229
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 26 cze 2017, 2:45

kaacka pisze:no taka prosta sprawa:
- temperatury obu i tak sa wysokie, czy 600 stC na zielonych wystarcza ?
- zywotnosc zielonych jest wieksza ?
- hamuja tak samo ? czy moze nie...... :roll:
Moim zdaniem temperatura wystarcza.

Czy hamują tak samo jak żółte? To akurat ciężko mi powiedzieć (nie miałem żółtych założonych), generalnie zmiana z innych (fabrycznych lub bendix-a) jest na 1000% w kierunku poprawy hamowania - auto w końcu hamuje ostro, nie czuć żadnego opóźnienia czy "piłowania" blachy bez efektu, czuć wyraźnie skrócenie drogi hamowania.

Żywotność natomiast może być większa, ze względu na to, iż Green zawierają pewnie więcej spieków ceramicznych (mniej pylą). Nie są tak jak żółte dostosowane do jazdy torowej i pewnie są przez to twardsze.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

lukasz3.6

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 90
Rejestracja: 02 sty 2014, 10:57
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 57000

Post autor: lukasz3.6 » 26 cze 2017, 22:05

Ja mam żółte. W komplecie z tarczami EBC i Michelin Latitude Sport 3, przy awaryjnym chamowaniu zęby chcą wypaść. Ostatni raz coś takiego czułem w A3 3.2 DSG. Do trwałości zielonych cieżko porównać ale, że pylenie naprawdę jest na wysokim poziomie wydaje się 30kkm to będzie Max.
Łukasz

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2920
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 26 cze 2017, 22:12

Muszę cholera koła zrzucić i zobaczyć ile jeszcze okładzin zostało. Stuknęło na nich już ponad 30 k. Żeby się przypadkiem nie skończyły bez mojej wiedzy ;)

kaacka

ZNAWCA
Posty: 290
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0

Post autor: kaacka » 26 cze 2017, 22:32

no to zamowilem zielone - zobaczymy jaka bedzie roznica 8-)
maq - jak bedziesz blisko konca klockow pojawi sie wku^#!@)ace pulsowanie przy glebszym hamowaniu

ODPOWIEDZ