Temperatura wrzenia płynu hamulcowego

Moderatorzy: mireks, pająk, awanturnik

tucz

ZNAWCA
Posty: 325
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 06 wrz 2015, 17:50
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 20260

Temperatura wrzenia płynu hamulcowego

Post autor: tucz » 19 kwie 2016, 18:36

Przy okazji wymiany kompletu kół z zimowych na letnie w Norauto robili standardową diagnostykę i wyszło im, że płyn hamulcowy jest zanieczyszczony (adnotacja: MIN TEMP168C ZM.-,).
Czy to możliwe, że po przejechaniu 9000km muszę wymienić płyn hamulcowy?
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2016, 20:43 przez tucz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
przemodk

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 14
Rejestracja: 30 gru 2015, 18:14
Miejsce zamieszkania: Wrocław
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 4800

Post autor: przemodk » 19 kwie 2016, 20:47

Płyn hamulcowy jest cieczą higroskopijną, co oznacza, że chłonie wilgoć z otoczenia. Jesli auto długo stało nieużywane np. na stoku fabrycznym rok albo dwa, co w przypadku Freemonta zdarza się często (sam kupiłem pojazd z 2014 jako nowy w styczniu br.), to takie rzeczy są możliwe.
Płyn raczej nie może być zanieczyszczony gdyz układ hamulcowy to obieg zamknięty, chodzi tutaj o temp. wrzenia, im mniejsza tym gorsza jakość płynu, minimum to ok 185 C przy DOT 3/4, natomiast DOT 5 i 5.1 bez bazy silikonowej to już nawet 280 C.
Osobiście polecam Motul DOT 5.1.

Nie czekaj, wymieniaj zanim nie zdążysz wyhamować :-)

tucz

ZNAWCA
Posty: 325
Rejestracja: 06 wrz 2015, 17:50
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 20260

Post autor: tucz » 20 kwie 2016, 10:14

czy taka wymiana w FF jest skomplikowana? Ogarnę sam jako laik? Czy lepiej ASO ewentualnie inny warsztat?

Awatar użytkownika
przemodk

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 14
Rejestracja: 30 gru 2015, 18:14
Miejsce zamieszkania: Wrocław
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 4800

Post autor: przemodk » 20 kwie 2016, 10:23

Do wymiany potrzebne raczej dwie osoby. Jedna pompuje hamulcem, a druga odpowietrza każde koło z osobna. Doktorat z fizyki nie jest konieczny, wystarczy trochę zdolności manualnych.
Wymiana płynu w nieautoryzowanym serwisie to koszt ok. 80 zł bez płynu. Jak dla mnie cena nie warta tego, aby samemu się bawić.

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2920
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: maq » 20 kwie 2016, 15:40

Zdecydowanie niech to zrobią w warsztacie. Trzeba zdejmować każde koło i pompować aż przeleci nowy płyn. Jeżeli stary ma taki sam kolor, to może być nieco trudno ten moment wychwycić. Poza tym, trzeba uważać, żeby nie został gdzieś pęcherz powietrza i nie przegapić poziomu w zbiorniku.

http://youtu.be/OeWpSrEU9RE

Awatar użytkownika
krzychu0727

ZNAWCA
Posty: 266
Rejestracja: 09 paź 2015, 7:41
Miejsce zamieszkania: Tychy
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2015
Przebieg: 82000

Post autor: krzychu0727 » 20 kwie 2016, 19:11

Ogarniesz, pytanie czy ci się chce? Kolejność odpowietrzania najpierw koło najbliższe pompy.

bg.gorniak

ZNAWCA
Posty: 963
Rejestracja: 09 lut 2014, 20:09
Miejsce zamieszkania: Lublin
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Przebieg: 0

Post autor: bg.gorniak » 20 kwie 2016, 20:33

Moim skromnym zdanie sprawa nie warta własnego zaangażowania
bg.gorniak

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2229
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 190000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 20 kwie 2016, 21:40

Polecam jakiś warsztat z automatem do wymiany płynu i odpowietrzania układu. Robota na 30 minut i masz pewność że wszystko jest ok. O dziwo, takie urządzenie mieli w ASO w Krakowie - niecały rok temu zmieniałem płyn, zgodnie z zasadą do 2 lat max.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

tucz

ZNAWCA
Posty: 325
Rejestracja: 06 wrz 2015, 17:50
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 20260

Post autor: tucz » 21 kwie 2016, 8:19

Przy takim koszcie to zdecydowanie nie warto i nie chce mi się samemu. W norauto wymiana razem z plynem hamulcowym to koszt 100zl. Dzisiaj wymieniam

Awatar użytkownika
Michał wawa

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 115
Rejestracja: 08 paź 2017, 21:31
Silnik: 2.4 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2015
Przebieg: 0

Post autor: Michał wawa » 13 maja 2018, 7:04

krzychu0727 pisze:Ogarniesz, pytanie czy ci się chce? Kolejność odpowietrzania najpierw koło najbliższe pompy.
zaczyna się od najbardziej oddalonego koła

Awatar użytkownika
krzychu0727

ZNAWCA
Posty: 266
Rejestracja: 09 paź 2015, 7:41
Miejsce zamieszkania: Tychy
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2015
Przebieg: 82000

Post autor: krzychu0727 » 14 maja 2018, 10:15

Michał wawa pisze:
krzychu0727 pisze:Ogarniesz, pytanie czy ci się chce? Kolejność odpowietrzania najpierw koło najbliższe pompy.
zaczyna się od najbardziej oddalonego koła
w zależności od obecności lub nie układu ABS

ODPOWIEDZ