Podstawa filtra

Moderatorzy: mireks, awanturnik

legion12

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 172
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 16 sie 2013, 16:55
Miejsce zamieszkania: Kębłowo k/Wejherowa
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 100300
Otrzymał Podziękowanie: razy

Podstawa filtra

Post autor: legion12 » 08 maja 2018, 6:27

Witam!
Nie wiem czy pamietacie ale ostatnio pisalem o bledzie P06DD.Co sie okazalo mialem wyciek oleju z podstawy filtra -przez oringi.Po dolaniu oleju do prawidlowego pozimu blad nie byl juz aktywny.Serwis zalecil wymiane calej podstawy filtra z oringami -koszt okolo 1600zl czesci i robocizna.Zapytale czy mozna wymienic oringi uzyskalem odp ze mozna ale nie zalecaja bo bedzie przeciekalo.Zalaczam rysunek odreczny ,wiec prosze nie komentowac moich zdolnosci=)
Moze ktos juz mial podobny przypadek `?
Pozdrawiam
Przepraszam za brak polskich znakow
Załączniki
podstawa filtra.jpg
podstawa filtra.jpg (21.66 KiB) Przejrzano 16787 razy
Gloria Victis

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2515
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 280000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 08 maja 2018, 6:34

Na forach w usa dosyć szeroko to komentują. Masz pecha, bo dotyczy to tylko pewnego zakresu produkcji, gdzie zmienili właśnie tą podstawę z obudową.
Oringi są dostępne, i z tego co wiem, to na 99% ich wymiana pomaga, pod warunkiem że sama podstawa jest nie uszkodzona.
Problem jest tylko oczywiście z dostępem - trzeba rozebrać kolektory... Przy okazji wymień świece jak nie były wymieniane
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

legion12

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 172
Rejestracja: 16 sie 2013, 16:55
Miejsce zamieszkania: Kębłowo k/Wejherowa
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 100300
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: legion12 » 08 maja 2018, 16:04

Dziękuje za odp.O uszkodzonej podstawie nic nie wspominali,dostałemm tylko info że lepiej wymienić cały set,a nie tylko oringi.
Pozdrawiam
Może wiesz gdzie można nabyć tą podstawę poza serwisem?
Gloria Victis

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2515
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 280000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 08 maja 2018, 18:11

Problem jest taki, iż to nie jest tylko podstawa filtra oleju, lecz także zintegrowana z nią, chłodniczka oleju.

Wg. opisu z forum dodga, najczęściej ew. przyczyną pęknięcia u podstawy filtra, jest zbyt mocne dokręcanie górnego dekla, po wymianie filtra (tam może być maks. moment 25-30N !!).

Natomiast była wąska partia wypuszczonych silników, po zmianie typu filtra (a więc zmienioną wewnątrz podstawą), gdzie puszczał któryś z oringów, dociskających chłodniczkę do korpusu/bloku silnika.

Wg. mnie, tańsza alternatywa niż ASO, tylko tutaj, jak chcesz wymieniać na wszelki wypadek całość:

https://www.amazon.com/Mopar-Engine-Fil ... B01BPRZ43O

A tutaj masz tylko zestaw oringów do tego:

https://www.rockauto.com/en/catalog/dod ... 070,engine

Pytanie ile ASO ci policzy za komplet, czyli wymianę + część. Bo może uda się coś wytargować.

Natomiast sama wymiana ne jest jakoś bardziej skomplikowana niż wymiana świec w tym silniku, z tego co widzę - jak ktoś to już robił, to pewnie sobie poradzi i z tym, poza ASO.
Załączniki
chlodniczka oleju.jpg
chlodniczka oleju.jpg (11.23 KiB) Przejrzano 16750 razy
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

legion12

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 172
Rejestracja: 16 sie 2013, 16:55
Miejsce zamieszkania: Kębłowo k/Wejherowa
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 100300
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: legion12 » 08 maja 2018, 19:09

Tak jak pisalem wymiana tej podstawy i robocizna 1600zl
Gloria Victis

Awatar użytkownika
normi

ZNAWCA
Posty: 557
Rejestracja: 08 lip 2015, 16:36
Miejsce zamieszkania:
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2019
Przebieg: 0000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: normi » 08 maja 2018, 21:09

Ja też to (chyba mówią na to radiator czy jakoś tam) wymieniałem , ale część kosztowała mnie ok.800-900zł. Jako że stało się to po wymianie oleju w ASO (ok.2tyg. później) to zasugerowałem w ASO że to oni przyczynili się do usterki i udało mi się zrobić robociznę po ich stronie .
Też chciałem wymienić jeden element , ale w ASO występuje to jako jedna część , niestety.
Pozdrawiam

JEEP Grand Cherokee 5.7

legion12

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 172
Rejestracja: 16 sie 2013, 16:55
Miejsce zamieszkania: Kębłowo k/Wejherowa
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 100300
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: legion12 » 08 maja 2018, 21:14

Dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem i porady.
Pozdrawiam
Gloria Victis

berni3,6v6

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 12
Rejestracja: 24 cze 2018, 9:19
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 0

Podstawa filtra w pentastar

Post autor: berni3,6v6 » 03 mar 2019, 22:00

Witam.
W dniu dzisiejszym podczas sprawdzania stanu poziomu oleju w silniku po zdjęciu pokrywy silnika zauważyłem ze pod podstawą filtra oleju jest trochę oleju.
Na youtubie znalazłem taki filmik
https://youtu.be/jjGnEI1HmNY
W którym jest poruszana kwestia awarii podstawy i zalecaja tam wymianę, a ja teraz nie wiem czy uszczelniać czy wymieniać. Jestem drugim właścicielem i raczej nie po drodze mi do FAP😄
Zacząlem drążyć temat i mam pytanie czy podstawa filtra z rocznika 2014 i wyżej będzie pasować do mojego silnika z 2013r ( Stary typ filtra).
Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma wiedzę na ten temat?

berni3,6v6

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 12
Rejestracja: 24 cze 2018, 9:19
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 0

Podstawa filtra w pentastar

Post autor: berni3,6v6 » 03 mar 2019, 22:02

Witam.
W dniu dzisiejszym podczas sprawdzania stanu poziomu oleju w silniku po zdjęciu pokrywy silnika zauważyłem ze pod podstawą filtra oleju jest trochę oleju.
Na youtubie znalazłem taki filmik
https://youtu.be/jjGnEI1HmNY
W którym jest poruszana kwestia awarii podstawy i zalecaja tam wymianę, a ja teraz nie wiem czy uszczelniać czy wymieniać. Jestem drugim właścicielem i raczej nie po drodze mi do FAP😄
Zacząlem drążyć temat i mam pytanie czy podstawa filtra z rocznika 2014 i wyżej będzie pasować do mojego silnika z 2013r ( Stary typ filtra).
Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma wiedzę na ten temat?

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2515
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 280000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 03 mar 2019, 22:19

Przede wszystkim cześć.

A dużo cieknie?
Musisz dolewać oleju?
Wycieka aż na spód silnika?
Czy tylko zbiera się lekko wokół tej podstawy filtra?

Dawid z Motormechanic (ten filmik który wstawiłeś) ma bardzo duże doświadczenie z pentastar, ma sporo profesjonalnych i ciekawych filmików dot. tego silnika.

Moim zdaniem, jeśli na pierwsze trzy pytania jest odpowiedź negatywna, to zostawiłbym to.
Roboty z wymianą tego jest bardzo dużo - lepiej to zrobić przy okazji wymiany świec, kiedy także trzeba ściągnąć kolektor dolotowy i inne.

Spróbuj odessać / wyczyścić ten olej wokół podstawy, zobaczysz wtedy czy szybko się nazbiera.
Obejrzyj dokładnie także obudowę filtra - zdarza się, iż przy wymianie filtra, mechanicy za silno dokręcają dekiel (tam może być max 25-30Nm) , co powoduje pęknięcie obudowy u podstawy. Wtedy wymiana jest konieczna.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

berni3,6v6

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 12
Rejestracja: 24 cze 2018, 9:19
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 0

Post autor: berni3,6v6 » 03 mar 2019, 22:33

Witam.
Przede-wszystkim dziękować za szybką odpowiedź. Olej znalazlem na razie tylko pod filtrem i byłem w stanie osuszyć miejsce zwiniętym listkiem ręcznika papierowego.
Stan oleju jest w przedziale safe z tym ze ok 4000km temu musiałem dolac resztę z zakupionych 6l oleju które wlałem przy poprzedniej wymianie(czyli ok 0,25l).
Mam przejechane 200 pare tys i na gazie ok 10000.
Pozdrawiam.

berni3,6v6

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 12
Rejestracja: 24 cze 2018, 9:19
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 0

Post autor: berni3,6v6 » 03 mar 2019, 22:40

A jak sprawa z podstawą? Nowa wersja będzie pasować do tego silnika? W w/w filmiku i na forach jeep z tym silnikiem pisali iż wystepuja problemy z zawoziłem ciśnienia w starych obudowach a w nowszych już nie.
Mam możliwość załatwic na przyszłość z USA
https://www.amazon.com/Adapter-Housing- ... way&sr=8-2
Tylko czy będzie pasował?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2515
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 280000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 03 mar 2019, 22:47

Poczekałbym w takim razie z wymianą podstawy, do wymiany świec, albo nawet, jeśli się okaże podczas oględzin przy wymianie świec, że w praktyce się tylko trochę więcej poci, to zostawiłbym to.

Zużycie oleju na poziomie 0.25 l/ 4000km jest całkowicie w normie - zależy jeszcze czy poprawnie sprawdzasz olej. W tym silniku poziom oleju należy sprawdzać po około 15minutach od wyłączenia - nie za zimnym ani nie zaraz po wyłączeniu.

No i czy ostrzej jeździsz.

Także zaraz po wymianie oleju, pomiar jest nieadekwatny - silnik musi trochę popracować (najlepiej po wymianie zrobić rundkę wokół domu) aby wszystko się odpowietrzyło (jak skomplikowany jest układ smarowania w pentastar kiedyś przedstawiałem), i dopiero sprawdzić poziom tzw odniesienia, do ew. następnych późniejszych pomiarów.
Więc może być tak, że zużył ci wiele mniej, tylko poprzedni pomiar odniesienia był niepoprawny.

Nowa podstawa będzie pasowała - różni się tylko zaworem zwrotnym i wkładem filtra.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

berni3,6v6

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 12
Rejestracja: 24 cze 2018, 9:19
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 0

Post autor: berni3,6v6 » 04 mar 2019, 13:16

Dzięki za odpowiedź.
Olej bylem w stanie wybrać zwiniętym ręcznikiem papierowym , także nie było go aż tyle.
Ok 4000 km temu dolałam z 150-200ml oleju i do tej pory było ok.nie jestem w stanie bez rozbierania potwierdzić czy jest to wyciek z uszczelniaczy czy jakies pęknięcie obudowy.
Moje pytanie brzmi czy w razie gdyby była to pęknięta obudowa to czy obudowa po2013 z nowym typem filtra będzie pasować do mojego silnika ze starym typem filtra.
Żaden serwis nie jest w stanie mi tego powiedzieć.
Na amerykańskich stronach wypowiadają się o problemach z zaworem ciśnieniowym w starym typie obudowy co zostało usprawnione w nowym typie i dlatego przy ewentualnej wymianie brałbym pod uwagę zmianę obudowy na nowy typ.
Pozdrawiam.

berni3,6v6

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 12
Rejestracja: 24 cze 2018, 9:19
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 0

Post autor: berni3,6v6 » 04 mar 2019, 13:17

Przepraszam jeżeli się powtarzam ale mam wolnego neta i nie odświeżyło mi twojej odpowiedzi..

Dodge

ZNAWCA
Posty: 409
Rejestracja: 05 gru 2016, 12:40
Miejsce zamieszkania: Tomaszów Lubelski
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 80000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: Dodge » 04 mar 2019, 20:19

Jak tam ktoś wcześniej łapy pchał to może być pęknięta ale coś mi sie wydaje że po prostu oring puścił, ja na twoim miejscu nie wydawałbym 700 zł z góry, jak cię to bardzo męczy to rozbierz to a w ciągu tygodnia części ze stanów kupisz, powód może być jeszcze jeden - jak ktoś lał olej to nie pocelował i poszło poza wlew a olej nie bardzo wyparuje

berni3,6v6

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 12
Rejestracja: 24 cze 2018, 9:19
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 0

Post autor: berni3,6v6 » 05 mar 2019, 12:40

W dniu wczorajszym zmieniłem olej i będę obserwował co się dzieje pod podstawą.
Na razie wstrzymam się z uszczelnianiem do ewentualnej wymiany świec.
Mam jeszcze trochę inne pytanie czy wiecie może jak wygląda sprawa wymiany rozrządu w takim silniku? Na polskich stronach nie udało mi sie nic znaleźć w tym temacie.
Pozdrawiam

Dodge

ZNAWCA
Posty: 409
Rejestracja: 05 gru 2016, 12:40
Miejsce zamieszkania: Tomaszów Lubelski
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 80000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: Dodge » 06 mar 2019, 13:48

A gdzie można kupić zestaw naprawczy do podstawy tzn. oringi. Jest to na rockauto? Podeślijcie linka jak ktoś ma.

Pinio

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 211
Rejestracja: 16 gru 2015, 12:57
Miejsce zamieszkania: Lublin
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 140000

Post autor: Pinio » 08 mar 2019, 15:10

Własnie dotknęła mnie ta usterka. Peknity element chłodnicy. Kod częsci 05184294AE. Nie można tego dostać od ręki nigdzie poza FIATEM (nie wiem czy będzi eod ręki). U mnie zaczeł płyn uciekac w układzie chłodzenia, inaczej nie wykryłbym usterki. Czekam na potwierdzenie terminu dostwy częsci. Z USA to chyba będzie ktrochę szło? Szacunkowo około miesiąca ... Nie mam tyle czasu żeby auto stało ale cóż.

Piszecie, że przy wmianie filra oleju można to uszkodzić po przez niewłasciwe, za mocne dokręcenie?

Dodge

ZNAWCA
Posty: 409
Rejestracja: 05 gru 2016, 12:40
Miejsce zamieszkania: Tomaszów Lubelski
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 80000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: Dodge » 08 mar 2019, 15:12

Z rockauto części miałem ósmego dnia w domu, na allegro jest też 1 szt za 960 zl

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2515
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 280000
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: tomek » 08 mar 2019, 15:14

Pinio pisze:
Piszecie, że przy wmianie filra oleju można to uszkodzić po przez niewłasciwe, za mocne dokręcenie?
Tak, podobno najczęstsza przyczyna uszkodzenia.

Ze Stanów (z RockAuto) standardowo to około 2tyg, jak ci się spieszy to może być expresem, nawet 4-5 dni, ale zabulisz.

A jaki czas oczekiwania w ASO?
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia 8-)
I inne grzmoty :mrgreen:

Pinio

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 211
Rejestracja: 16 gru 2015, 12:57
Miejsce zamieszkania: Lublin
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 140000

Post autor: Pinio » 09 mar 2019, 19:28

Dodge pisze:Z rockauto części miałem ósmego dnia w domu, na allegro jest też 1 szt za 960 zl
Możesz dać link bo nie widzę ...

Dodge

ZNAWCA
Posty: 409
Rejestracja: 05 gru 2016, 12:40
Miejsce zamieszkania: Tomaszów Lubelski
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 80000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: Dodge » 09 mar 2019, 19:39


Dodge

ZNAWCA
Posty: 409
Rejestracja: 05 gru 2016, 12:40
Miejsce zamieszkania: Tomaszów Lubelski
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 80000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: Dodge » 09 mar 2019, 19:41

Tylko to z 2014 r. Sorki nie doczytałem. W Lublinie jest sklep z częściami do amerykańców i sprzedawca ma dostawę raz w tygodniu, nie bardzo pamiętam nazwę sklepu, zaraz może pogrzebię jak jesteś zainteresowany

Dodge

ZNAWCA
Posty: 409
Rejestracja: 05 gru 2016, 12:40
Miejsce zamieszkania: Tomaszów Lubelski
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 80000
Dziękuję za post;: razy
Otrzymał Podziękowanie: razy

Post autor: Dodge » 09 mar 2019, 19:44

Mam, Monimar-tak to się nazywa.

ODPOWIEDZ