Podstawa filtra
Moderatorzy: mireks, awanturnik
-
- Posty: 172
- https://32.phpbb3styles.net
- Rejestracja: 16 sie 2013, 16:55
- Miejsce zamieszkania: Kębłowo k/Wejherowa
- Model: FREEMONT
- Silnik: 3.6 280 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2013
- Przebieg: 100300
- Otrzymał Podziękowanie: razy
Podstawa filtra
Witam!
Nie wiem czy pamietacie ale ostatnio pisalem o bledzie P06DD.Co sie okazalo mialem wyciek oleju z podstawy filtra -przez oringi.Po dolaniu oleju do prawidlowego pozimu blad nie byl juz aktywny.Serwis zalecil wymiane calej podstawy filtra z oringami -koszt okolo 1600zl czesci i robocizna.Zapytale czy mozna wymienic oringi uzyskalem odp ze mozna ale nie zalecaja bo bedzie przeciekalo.Zalaczam rysunek odreczny ,wiec prosze nie komentowac moich zdolnosci=)
Moze ktos juz mial podobny przypadek `?
Pozdrawiam
Przepraszam za brak polskich znakow
Nie wiem czy pamietacie ale ostatnio pisalem o bledzie P06DD.Co sie okazalo mialem wyciek oleju z podstawy filtra -przez oringi.Po dolaniu oleju do prawidlowego pozimu blad nie byl juz aktywny.Serwis zalecil wymiane calej podstawy filtra z oringami -koszt okolo 1600zl czesci i robocizna.Zapytale czy mozna wymienic oringi uzyskalem odp ze mozna ale nie zalecaja bo bedzie przeciekalo.Zalaczam rysunek odreczny ,wiec prosze nie komentowac moich zdolnosci=)
Moze ktos juz mial podobny przypadek `?
Pozdrawiam
Przepraszam za brak polskich znakow
- Załączniki
-
- podstawa filtra.jpg (21.66 KiB) Przejrzano 16787 razy
Gloria Victis
- tomek
- Posty: 2515
- Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
- Miejsce zamieszkania: Kraków
- Model: FREEMONT
- Silnik: 3.6 280 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2013
- Przebieg: 280000
- Otrzymał Podziękowanie: razy
Na forach w usa dosyć szeroko to komentują. Masz pecha, bo dotyczy to tylko pewnego zakresu produkcji, gdzie zmienili właśnie tą podstawę z obudową.
Oringi są dostępne, i z tego co wiem, to na 99% ich wymiana pomaga, pod warunkiem że sama podstawa jest nie uszkodzona.
Problem jest tylko oczywiście z dostępem - trzeba rozebrać kolektory... Przy okazji wymień świece jak nie były wymieniane
Oringi są dostępne, i z tego co wiem, to na 99% ich wymiana pomaga, pod warunkiem że sama podstawa jest nie uszkodzona.
Problem jest tylko oczywiście z dostępem - trzeba rozebrać kolektory... Przy okazji wymień świece jak nie były wymieniane
pozdr.
Tomek
FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia
I inne grzmoty
Tomek
FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia
I inne grzmoty
- tomek
- Posty: 2515
- Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
- Miejsce zamieszkania: Kraków
- Model: FREEMONT
- Silnik: 3.6 280 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2013
- Przebieg: 280000
- Otrzymał Podziękowanie: razy
Problem jest taki, iż to nie jest tylko podstawa filtra oleju, lecz także zintegrowana z nią, chłodniczka oleju.
Wg. opisu z forum dodga, najczęściej ew. przyczyną pęknięcia u podstawy filtra, jest zbyt mocne dokręcanie górnego dekla, po wymianie filtra (tam może być maks. moment 25-30N !!).
Natomiast była wąska partia wypuszczonych silników, po zmianie typu filtra (a więc zmienioną wewnątrz podstawą), gdzie puszczał któryś z oringów, dociskających chłodniczkę do korpusu/bloku silnika.
Wg. mnie, tańsza alternatywa niż ASO, tylko tutaj, jak chcesz wymieniać na wszelki wypadek całość:
https://www.amazon.com/Mopar-Engine-Fil ... B01BPRZ43O
A tutaj masz tylko zestaw oringów do tego:
https://www.rockauto.com/en/catalog/dod ... 070,engine
Pytanie ile ASO ci policzy za komplet, czyli wymianę + część. Bo może uda się coś wytargować.
Natomiast sama wymiana ne jest jakoś bardziej skomplikowana niż wymiana świec w tym silniku, z tego co widzę - jak ktoś to już robił, to pewnie sobie poradzi i z tym, poza ASO.
Wg. opisu z forum dodga, najczęściej ew. przyczyną pęknięcia u podstawy filtra, jest zbyt mocne dokręcanie górnego dekla, po wymianie filtra (tam może być maks. moment 25-30N !!).
Natomiast była wąska partia wypuszczonych silników, po zmianie typu filtra (a więc zmienioną wewnątrz podstawą), gdzie puszczał któryś z oringów, dociskających chłodniczkę do korpusu/bloku silnika.
Wg. mnie, tańsza alternatywa niż ASO, tylko tutaj, jak chcesz wymieniać na wszelki wypadek całość:
https://www.amazon.com/Mopar-Engine-Fil ... B01BPRZ43O
A tutaj masz tylko zestaw oringów do tego:
https://www.rockauto.com/en/catalog/dod ... 070,engine
Pytanie ile ASO ci policzy za komplet, czyli wymianę + część. Bo może uda się coś wytargować.
Natomiast sama wymiana ne jest jakoś bardziej skomplikowana niż wymiana świec w tym silniku, z tego co widzę - jak ktoś to już robił, to pewnie sobie poradzi i z tym, poza ASO.
- Załączniki
-
- chlodniczka oleju.jpg (11.23 KiB) Przejrzano 16750 razy
pozdr.
Tomek
FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia
I inne grzmoty
Tomek
FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia
I inne grzmoty
- normi
- Posty: 557
- Rejestracja: 08 lip 2015, 16:36
- Miejsce zamieszkania: UĆ
- Model: FREEMONT
- Silnik: 3.6 280 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2019
- Przebieg: 0000
- Otrzymał Podziękowanie: razy
Ja też to (chyba mówią na to radiator czy jakoś tam) wymieniałem , ale część kosztowała mnie ok.800-900zł. Jako że stało się to po wymianie oleju w ASO (ok.2tyg. później) to zasugerowałem w ASO że to oni przyczynili się do usterki i udało mi się zrobić robociznę po ich stronie .
Też chciałem wymienić jeden element , ale w ASO występuje to jako jedna część , niestety.
Też chciałem wymienić jeden element , ale w ASO występuje to jako jedna część , niestety.
Pozdrawiam
JEEP Grand Cherokee 5.7
JEEP Grand Cherokee 5.7
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 cze 2018, 9:19
- Model: FREEMONT
- Silnik: 3.6 280 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2013
- Przebieg: 0
Podstawa filtra w pentastar
Witam.
W dniu dzisiejszym podczas sprawdzania stanu poziomu oleju w silniku po zdjęciu pokrywy silnika zauważyłem ze pod podstawą filtra oleju jest trochę oleju.
Na youtubie znalazłem taki filmik
https://youtu.be/jjGnEI1HmNY
W którym jest poruszana kwestia awarii podstawy i zalecaja tam wymianę, a ja teraz nie wiem czy uszczelniać czy wymieniać. Jestem drugim właścicielem i raczej nie po drodze mi do FAP😄
Zacząlem drążyć temat i mam pytanie czy podstawa filtra z rocznika 2014 i wyżej będzie pasować do mojego silnika z 2013r ( Stary typ filtra).
Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma wiedzę na ten temat?
W dniu dzisiejszym podczas sprawdzania stanu poziomu oleju w silniku po zdjęciu pokrywy silnika zauważyłem ze pod podstawą filtra oleju jest trochę oleju.
Na youtubie znalazłem taki filmik
https://youtu.be/jjGnEI1HmNY
W którym jest poruszana kwestia awarii podstawy i zalecaja tam wymianę, a ja teraz nie wiem czy uszczelniać czy wymieniać. Jestem drugim właścicielem i raczej nie po drodze mi do FAP😄
Zacząlem drążyć temat i mam pytanie czy podstawa filtra z rocznika 2014 i wyżej będzie pasować do mojego silnika z 2013r ( Stary typ filtra).
Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma wiedzę na ten temat?
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 cze 2018, 9:19
- Model: FREEMONT
- Silnik: 3.6 280 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2013
- Przebieg: 0
Podstawa filtra w pentastar
Witam.
W dniu dzisiejszym podczas sprawdzania stanu poziomu oleju w silniku po zdjęciu pokrywy silnika zauważyłem ze pod podstawą filtra oleju jest trochę oleju.
Na youtubie znalazłem taki filmik
https://youtu.be/jjGnEI1HmNY
W którym jest poruszana kwestia awarii podstawy i zalecaja tam wymianę, a ja teraz nie wiem czy uszczelniać czy wymieniać. Jestem drugim właścicielem i raczej nie po drodze mi do FAP😄
Zacząlem drążyć temat i mam pytanie czy podstawa filtra z rocznika 2014 i wyżej będzie pasować do mojego silnika z 2013r ( Stary typ filtra).
Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma wiedzę na ten temat?
W dniu dzisiejszym podczas sprawdzania stanu poziomu oleju w silniku po zdjęciu pokrywy silnika zauważyłem ze pod podstawą filtra oleju jest trochę oleju.
Na youtubie znalazłem taki filmik
https://youtu.be/jjGnEI1HmNY
W którym jest poruszana kwestia awarii podstawy i zalecaja tam wymianę, a ja teraz nie wiem czy uszczelniać czy wymieniać. Jestem drugim właścicielem i raczej nie po drodze mi do FAP😄
Zacząlem drążyć temat i mam pytanie czy podstawa filtra z rocznika 2014 i wyżej będzie pasować do mojego silnika z 2013r ( Stary typ filtra).
Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma wiedzę na ten temat?
- tomek
- Posty: 2515
- Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
- Miejsce zamieszkania: Kraków
- Model: FREEMONT
- Silnik: 3.6 280 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2013
- Przebieg: 280000
- Otrzymał Podziękowanie: razy
Przede wszystkim cześć.
A dużo cieknie?
Musisz dolewać oleju?
Wycieka aż na spód silnika?
Czy tylko zbiera się lekko wokół tej podstawy filtra?
Dawid z Motormechanic (ten filmik który wstawiłeś) ma bardzo duże doświadczenie z pentastar, ma sporo profesjonalnych i ciekawych filmików dot. tego silnika.
Moim zdaniem, jeśli na pierwsze trzy pytania jest odpowiedź negatywna, to zostawiłbym to.
Roboty z wymianą tego jest bardzo dużo - lepiej to zrobić przy okazji wymiany świec, kiedy także trzeba ściągnąć kolektor dolotowy i inne.
Spróbuj odessać / wyczyścić ten olej wokół podstawy, zobaczysz wtedy czy szybko się nazbiera.
Obejrzyj dokładnie także obudowę filtra - zdarza się, iż przy wymianie filtra, mechanicy za silno dokręcają dekiel (tam może być max 25-30Nm) , co powoduje pęknięcie obudowy u podstawy. Wtedy wymiana jest konieczna.
A dużo cieknie?
Musisz dolewać oleju?
Wycieka aż na spód silnika?
Czy tylko zbiera się lekko wokół tej podstawy filtra?
Dawid z Motormechanic (ten filmik który wstawiłeś) ma bardzo duże doświadczenie z pentastar, ma sporo profesjonalnych i ciekawych filmików dot. tego silnika.
Moim zdaniem, jeśli na pierwsze trzy pytania jest odpowiedź negatywna, to zostawiłbym to.
Roboty z wymianą tego jest bardzo dużo - lepiej to zrobić przy okazji wymiany świec, kiedy także trzeba ściągnąć kolektor dolotowy i inne.
Spróbuj odessać / wyczyścić ten olej wokół podstawy, zobaczysz wtedy czy szybko się nazbiera.
Obejrzyj dokładnie także obudowę filtra - zdarza się, iż przy wymianie filtra, mechanicy za silno dokręcają dekiel (tam może być max 25-30Nm) , co powoduje pęknięcie obudowy u podstawy. Wtedy wymiana jest konieczna.
pozdr.
Tomek
FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia
I inne grzmoty
Tomek
FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia
I inne grzmoty
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 cze 2018, 9:19
- Model: FREEMONT
- Silnik: 3.6 280 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2013
- Przebieg: 0
Witam.
Przede-wszystkim dziękować za szybką odpowiedź. Olej znalazlem na razie tylko pod filtrem i byłem w stanie osuszyć miejsce zwiniętym listkiem ręcznika papierowego.
Stan oleju jest w przedziale safe z tym ze ok 4000km temu musiałem dolac resztę z zakupionych 6l oleju które wlałem przy poprzedniej wymianie(czyli ok 0,25l).
Mam przejechane 200 pare tys i na gazie ok 10000.
Pozdrawiam.
Przede-wszystkim dziękować za szybką odpowiedź. Olej znalazlem na razie tylko pod filtrem i byłem w stanie osuszyć miejsce zwiniętym listkiem ręcznika papierowego.
Stan oleju jest w przedziale safe z tym ze ok 4000km temu musiałem dolac resztę z zakupionych 6l oleju które wlałem przy poprzedniej wymianie(czyli ok 0,25l).
Mam przejechane 200 pare tys i na gazie ok 10000.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 cze 2018, 9:19
- Model: FREEMONT
- Silnik: 3.6 280 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2013
- Przebieg: 0
A jak sprawa z podstawą? Nowa wersja będzie pasować do tego silnika? W w/w filmiku i na forach jeep z tym silnikiem pisali iż wystepuja problemy z zawoziłem ciśnienia w starych obudowach a w nowszych już nie.
Mam możliwość załatwic na przyszłość z USA
https://www.amazon.com/Adapter-Housing- ... way&sr=8-2
Tylko czy będzie pasował?
Pozdrawiam.
Mam możliwość załatwic na przyszłość z USA
https://www.amazon.com/Adapter-Housing- ... way&sr=8-2
Tylko czy będzie pasował?
Pozdrawiam.
- tomek
- Posty: 2515
- Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
- Miejsce zamieszkania: Kraków
- Model: FREEMONT
- Silnik: 3.6 280 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2013
- Przebieg: 280000
- Otrzymał Podziękowanie: razy
Poczekałbym w takim razie z wymianą podstawy, do wymiany świec, albo nawet, jeśli się okaże podczas oględzin przy wymianie świec, że w praktyce się tylko trochę więcej poci, to zostawiłbym to.
Zużycie oleju na poziomie 0.25 l/ 4000km jest całkowicie w normie - zależy jeszcze czy poprawnie sprawdzasz olej. W tym silniku poziom oleju należy sprawdzać po około 15minutach od wyłączenia - nie za zimnym ani nie zaraz po wyłączeniu.
No i czy ostrzej jeździsz.
Także zaraz po wymianie oleju, pomiar jest nieadekwatny - silnik musi trochę popracować (najlepiej po wymianie zrobić rundkę wokół domu) aby wszystko się odpowietrzyło (jak skomplikowany jest układ smarowania w pentastar kiedyś przedstawiałem), i dopiero sprawdzić poziom tzw odniesienia, do ew. następnych późniejszych pomiarów.
Więc może być tak, że zużył ci wiele mniej, tylko poprzedni pomiar odniesienia był niepoprawny.
Nowa podstawa będzie pasowała - różni się tylko zaworem zwrotnym i wkładem filtra.
Zużycie oleju na poziomie 0.25 l/ 4000km jest całkowicie w normie - zależy jeszcze czy poprawnie sprawdzasz olej. W tym silniku poziom oleju należy sprawdzać po około 15minutach od wyłączenia - nie za zimnym ani nie zaraz po wyłączeniu.
No i czy ostrzej jeździsz.
Także zaraz po wymianie oleju, pomiar jest nieadekwatny - silnik musi trochę popracować (najlepiej po wymianie zrobić rundkę wokół domu) aby wszystko się odpowietrzyło (jak skomplikowany jest układ smarowania w pentastar kiedyś przedstawiałem), i dopiero sprawdzić poziom tzw odniesienia, do ew. następnych późniejszych pomiarów.
Więc może być tak, że zużył ci wiele mniej, tylko poprzedni pomiar odniesienia był niepoprawny.
Nowa podstawa będzie pasowała - różni się tylko zaworem zwrotnym i wkładem filtra.
pozdr.
Tomek
FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia
I inne grzmoty
Tomek
FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia
I inne grzmoty
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 cze 2018, 9:19
- Model: FREEMONT
- Silnik: 3.6 280 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2013
- Przebieg: 0
Dzięki za odpowiedź.
Olej bylem w stanie wybrać zwiniętym ręcznikiem papierowym , także nie było go aż tyle.
Ok 4000 km temu dolałam z 150-200ml oleju i do tej pory było ok.nie jestem w stanie bez rozbierania potwierdzić czy jest to wyciek z uszczelniaczy czy jakies pęknięcie obudowy.
Moje pytanie brzmi czy w razie gdyby była to pęknięta obudowa to czy obudowa po2013 z nowym typem filtra będzie pasować do mojego silnika ze starym typem filtra.
Żaden serwis nie jest w stanie mi tego powiedzieć.
Na amerykańskich stronach wypowiadają się o problemach z zaworem ciśnieniowym w starym typie obudowy co zostało usprawnione w nowym typie i dlatego przy ewentualnej wymianie brałbym pod uwagę zmianę obudowy na nowy typ.
Pozdrawiam.
Olej bylem w stanie wybrać zwiniętym ręcznikiem papierowym , także nie było go aż tyle.
Ok 4000 km temu dolałam z 150-200ml oleju i do tej pory było ok.nie jestem w stanie bez rozbierania potwierdzić czy jest to wyciek z uszczelniaczy czy jakies pęknięcie obudowy.
Moje pytanie brzmi czy w razie gdyby była to pęknięta obudowa to czy obudowa po2013 z nowym typem filtra będzie pasować do mojego silnika ze starym typem filtra.
Żaden serwis nie jest w stanie mi tego powiedzieć.
Na amerykańskich stronach wypowiadają się o problemach z zaworem ciśnieniowym w starym typie obudowy co zostało usprawnione w nowym typie i dlatego przy ewentualnej wymianie brałbym pod uwagę zmianę obudowy na nowy typ.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 cze 2018, 9:19
- Model: FREEMONT
- Silnik: 3.6 280 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2013
- Przebieg: 0
-
- Posty: 409
- Rejestracja: 05 gru 2016, 12:40
- Miejsce zamieszkania: Tomaszów Lubelski
- Silnik: 3.6 280 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2013
- Przebieg: 80000
- Dziękuję za post;: razy
- Otrzymał Podziękowanie: razy
Jak tam ktoś wcześniej łapy pchał to może być pęknięta ale coś mi sie wydaje że po prostu oring puścił, ja na twoim miejscu nie wydawałbym 700 zł z góry, jak cię to bardzo męczy to rozbierz to a w ciągu tygodnia części ze stanów kupisz, powód może być jeszcze jeden - jak ktoś lał olej to nie pocelował i poszło poza wlew a olej nie bardzo wyparuje
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 cze 2018, 9:19
- Model: FREEMONT
- Silnik: 3.6 280 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2013
- Przebieg: 0
W dniu wczorajszym zmieniłem olej i będę obserwował co się dzieje pod podstawą.
Na razie wstrzymam się z uszczelnianiem do ewentualnej wymiany świec.
Mam jeszcze trochę inne pytanie czy wiecie może jak wygląda sprawa wymiany rozrządu w takim silniku? Na polskich stronach nie udało mi sie nic znaleźć w tym temacie.
Pozdrawiam
Na razie wstrzymam się z uszczelnianiem do ewentualnej wymiany świec.
Mam jeszcze trochę inne pytanie czy wiecie może jak wygląda sprawa wymiany rozrządu w takim silniku? Na polskich stronach nie udało mi sie nic znaleźć w tym temacie.
Pozdrawiam
-
- Posty: 211
- Rejestracja: 16 gru 2015, 12:57
- Miejsce zamieszkania: Lublin
- Model: FREEMONT
- Silnik: 3.6 280 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2012
- Przebieg: 140000
Własnie dotknęła mnie ta usterka. Peknity element chłodnicy. Kod częsci 05184294AE. Nie można tego dostać od ręki nigdzie poza FIATEM (nie wiem czy będzi eod ręki). U mnie zaczeł płyn uciekac w układzie chłodzenia, inaczej nie wykryłbym usterki. Czekam na potwierdzenie terminu dostwy częsci. Z USA to chyba będzie ktrochę szło? Szacunkowo około miesiąca ... Nie mam tyle czasu żeby auto stało ale cóż.
Piszecie, że przy wmianie filra oleju można to uszkodzić po przez niewłasciwe, za mocne dokręcenie?
Piszecie, że przy wmianie filra oleju można to uszkodzić po przez niewłasciwe, za mocne dokręcenie?
- tomek
- Posty: 2515
- Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
- Miejsce zamieszkania: Kraków
- Model: FREEMONT
- Silnik: 3.6 280 KM
- Skrzynia biegów: AUTOMAT
- Rok produkcji: 2013
- Przebieg: 280000
- Otrzymał Podziękowanie: razy
Tak, podobno najczęstsza przyczyna uszkodzenia.Pinio pisze:
Piszecie, że przy wmianie filra oleju można to uszkodzić po przez niewłasciwe, za mocne dokręcenie?
Ze Stanów (z RockAuto) standardowo to około 2tyg, jak ci się spieszy to może być expresem, nawet 4-5 dni, ale zabulisz.
A jaki czas oczekiwania w ASO?
pozdr.
Tomek
FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia
I inne grzmoty
Tomek
FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge
JGC WK2 6.4 SRT - Biała Furia
I inne grzmoty