Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana żarówki świateł mijania - instrukcja
Autor Wiadomość
McNik 
ZNAWCA


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 657
Skąd: Katowice - Górny Śląsk
Wysłany: 2013-12-14, 20:48   Wymiana żarówki świateł mijania - instrukcja

W środę wieczorem w górach w okolicach Turynu padła mi żarówka prawego reflektora. Próbowałem zdjąć dolną część nadkola, ale w temperaturze -5 stopno nie udało mi się wyciągnąć plastikowych kołków z nadkola. Nie mogłem wracać do kraju z jednym sprawnym reflektorem. Zdesperowany spróbowałem dostać się do tej żarówki od góry i okazało się to dosyć proste. Trochę trudno nową żarówkę przekręcić, ale po kilku próbach się udało.
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
Otomek 
ZNAWCA



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 640
Skąd: Piastów
Wysłany: 2013-12-14, 21:24   

Mały OT, ale w wolnym czasie proponuję Ci wymianę lewej.
Żarówki "lubią" się przepalać parami - jak jedna dokonała żywota, to kres działania drugiej może być już bliski, a wygodniej to robić w dzień i przy dobrej pogodzie.
Z lewej strony będzie równie prosto z wymianą od góry?

To były fabryczne żarówki, czy wymieniałeś już? Jak wymieniałeś, to na jakie i ile wytrzymały?
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
McNik 
ZNAWCA


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 657
Skąd: Katowice - Górny Śląsk
Wysłany: 2013-12-14, 21:34   

Otomek napisał/a:
Mały OT, ale w wolnym czasie proponuję Ci wymianę lewej.
Żarówki "lubią" się przepalać parami - jak jedna dokonała żywota, to kres działania drugiej może być już bliski, a wygodniej to robić w dzień i przy dobrej pogodzie.
Z lewej strony będzie równie prosto z wymianą od góry?

To były fabryczne żarówki, czy wymieniałeś już? Jak wymieniałeś, to na jakie i ile wytrzymały?


Masz rację, że korzystnie jest wymienić też lewą i w najbliższym czasie to zrobię. Fabryczne chińskie żarówki wymontowałem po kilku tygodniach od zakupu samochodu. To była zarówka OSRAM NIGHT BREAKER i wytrzymała prawie 18 miesięcy dosyć intensywnej eksploatacji (około 39.000 km)
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
camle 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 58
Wysłany: 2013-12-14, 22:26   

Mam niezmierną prośbę (myślę, że reszta forumowiczów przyłączy się do niej):

Oszczędź nam niepokoju i zdradź jak się tę żaróweczkę wymienia najprostszym sposobem.

We współczesnym, prostym, zinformatyzowanym świecie wymiana żaróweczki powinna się odbywać automatycznie. Niemniej jednak producenci aut próbują wmówić nam, że jesteśmy upośledzonymi umysłowo i manualnie klientami serwisów.

Kilka razy już zostałem sterroryzowany producenckimi "problemami z wymianą żarówki" - choć okazywało się to w praktyce stosunkowo proste.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 55000km Rok prod.: 2013
 
McNik 
ZNAWCA


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 657
Skąd: Katowice - Górny Śląsk
Wysłany: 2013-12-14, 22:39   

camle napisał/a:

Oszczędź nam niepokoju i zdradź jak się tę żaróweczkę wymienia najprostszym sposobem.


Właściwie to się specjalnie nie zastanawiałem jak to zrobić, bo zimno było. Na początku należy zidentyfikować, która to żarówka, wypiąć wtyczkę, przekrecić żarówkę i ją wyjąć. Trochę trudności miałem z włożeniem żarówki do oporu w otwór w reflektorze, ale jak sobie dobrze w niego poświeciłem od zewnątrz, to było widać gdzie ta żarówka wchodzi. Potem już tylko obrót o 90 stopni, podpięcie przewodu do żarówki i po sprawie. Jeśli będziesz kiedyś w Katowicach to możemy to przećwiczyć na Twoim samochodzie.
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
camle 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 58
Wysłany: 2013-12-14, 23:28   

Znając życie, prędzej sam się będę musiał nauczyć na własnej warmińsko-mazurskiej skórze jak się w mróz wymienia żaróweczkę niż będę w Katowicach ;)
Postaram się mieć wtedy trzecią rękę i nagrać komórką jakiś filmik z drżącym instruktażem aby ułatwić nieco innym życie i zyskać sławę na forum ;)
  
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 55000km Rok prod.: 2013
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-15, 00:13   

Żarówki świateł mijania i drogowych można wymienić bez większych przeszkód od góry. Gorzej jest z postojówkami, a szczególnie jedną z nich (chyba prawą). Nie można jej dosięgnąć ręką :-(
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
Yoda 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 471
Skąd: Piaseczno/Warszawa
Wysłany: 2013-12-15, 10:08   

O ile prawą żarówkę mijania mogłem od góry wymienić to lewą nie ma szans , musiałem rozebrać lewe nadkole by się dostać. Następnym razem spróbuje zdjąć lampe aby choć było ze 2-3cm na palce...
  Silnik: 2.4 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 40000km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1985
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-15, 14:00   

mireks napisał/a:
Żarówki świateł mijania i drogowych można wymienić bez większych przeszkód od góry. Gorzej jest z postojówkami, a szczególnie jedną z nich (chyba prawą). Nie można jej dosięgnąć ręką :-(


Nie, lewą... Jest tyle osprzętu, że lepiej od dołu, demontując osłonę akumulatora..
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
ttmek 
ZNAWCA
ttmek


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 634
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-12-15, 19:39   

też lewą wymieniałem od dołu a prawą od góry....ale i tak uważam że z lewą musi być jeszcze jakiś sposób bo i tak jest to bardzo ciężki temat....może "przy niefortunnej okazji" Subuk sprawdzi czy da się wymienić lewą żarówkę w jakiś inny sposób...może właśnie reflektor cały trzeba wyjąć ?
_________________
_____________________
wyszczerz zęby
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 25000km Rok prod.: 2012
 
p_gda 
ROZKRĘCA SIĘ


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-20, 17:16   

Jedną i drugą żarówkę da się wymienić w ciągu kliku minut bez rozbierania połowy samochodu.

Z prawą każdy sobie radzi.

Z lewą też da się w kilka minut. Już gdzieś opis tu widziałem i sam u siebie przetestowałem. Otwieramy skrzynkę bezpieczników, następnie podnosimy skrzynkę do góry (trzymają ją cztery zaczepy po bokach, przynajmniej tak jest u mnie, bo ktoś pisał o jakiejś dużej szarej rączce której u siebie nie znalazłem).
Takim sposobem mamy już dojście do wnęki.

Następnie odpinamy wtyczkę od silniczka reflektora i mamy dojście do żarówki.

Nie powiem że jest tam dużo miejsca, szczególnie zimą jak chce się to zrobić jeszcze w kurtce :) ale jest to możliwe i trwa kilka minut.
  Silnik: 2.4 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 160000km Rok prod.: 2009
 
Wisnia 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 05 Gru 2013
Posty: 126
Skąd: KRKAKÓW
Wysłany: 2014-01-21, 22:26   

Ja dzisiaj poległem na lewej żarówce.
U mnie skrzynka jest na 2 szarych dzwigniach,poluzowałem wszystko ale strach było wyciągnać to z kablami.
Jeszcze mam kable od DRL i zamieszanie straszne.
Zrezygnowałem zamontowałem i wyskoczyła kontrolka abs i trakcji ale po ruszeniu wszytko wróciło do normy.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 75000km Rok prod.: 2013
 
Yoda 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 471
Skąd: Piaseczno/Warszawa
Wysłany: 2014-01-22, 08:00   

Pisałem w innym wątku jak to zrobić no ale oczywisće jak Masz grubą kurtkę czy rękawiczki itp. to się nie uda , no i zależy też od wielkości ręki....

Skrzynki nie musisz wyciągać u mnie też są dwa ramiona ale tylko jedno szare ramie do góry.

Trzeba najpierw odpiąć pokrywę skrzynki bezpieczników i szarą dużą rączkę (przsednią) od skrzynki odpiąć i przekręcić do góry, potem odpiąć kostkę od elektrycznej regulacji świateł w lampie co daje nam dostęp do żarówki , potem trzeba odpiąć kostkę samej żarówki bo po odkręceniu żarówki nie da się, a następnie przekręcić i wyjąć żarówkę Zajęło mi to niecałą minutę oczywiście potrzebna latarka .

P_gda , Ty rzeczwiścdie nie Masz takiej skrzynki, do 2010 była bez rączek , bardziej kwadratowa .

do 2010




Po 2010 do teraz

  Silnik: 2.4 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 40000km Rok prod.: 2013
 
p_gda 
ROZKRĘCA SIĘ


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-22, 13:28   

Zainspirowany Twoim wcześniejszym postem, (którego już drugi raz nie znalazłem) wymieniłem żarówki u siebie. U mnie skrzynkę bezpieczników trzeba lekko unieść i nie ma tych szarych dźwigni. tak czy inaczej wymiana żarówki jest wykonalna.

A wiedza ta może się przydać głównie wtedy jak gdzieś na trasie padnie żarówka! Nie wyobrażam sobie gdzieś na stacji zdejmować nadkola :)

Także dziękuję za inspirację, myślę że ta wiedza przyda się i innym.
  Silnik: 2.4 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 160000km Rok prod.: 2009
 
Wisnia 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 05 Gru 2013
Posty: 126
Skąd: KRKAKÓW
Wysłany: 2014-01-28, 21:01   

Dzięki,świetnie wytłumaczone.

Żadnych problemów z wymianą:)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 75000km Rok prod.: 2013
 
phrenic 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 448
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-09-24, 13:32   

a mnie się nie udało... skrzynka z bezpiecznikami pozwoliła się unieść tylko na tyle, że wypiąłem regulację świateł, ale łapy i tak nie dałem rady tam włożyć :-/

c.d.
skoro innym się udało to jednak postanowiłem się nie poddawać... poocierałem trochę ręce, ale za drugim razem jakoś to poszło... ale miejsca na manewrowanie żarówką to tam jest niewiele... ja jednak najpierw wyciągnąłem żarówkę, a dopiero potem wypinałem ją z kabla... przy żarówce wkręconej w reflektor nie byłem w stanie...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2013
 
jagruszka 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 574
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-09-24, 22:52   

To prawda lekko nie jest ....
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 116000km Rok prod.: 2013
 
phrenic 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 448
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-09-25, 08:49   

założyłem osram nightbreaker unlimited... po sprawdzeniu wieczorem widoczność moim zdaniem zdecydowanie lepsza...

przy okazji: czy regulację świateł robi się tą śrubą ośmiokątną nad zasilaniem regulacji świateł?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2013
 
TomekD 
PRAWIE U SIEBIE



FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 120
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-10-10, 12:00   

zmiana obu żarówek mijania w Journey'u z pentastarem zajęla mi.. max 7-8 minut... czyżby inne podejście do żarówek?? fakt-night braker'y limited lepiej świecą.
_________________
Yankes czyli Dodge Journey
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2014-10-10, 12:10   

Lepiej, ale ciągle ciemno jak w dupie :mrgreen:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
phrenic 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 448
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-10-10, 13:58   

widocznie u mnie d*pa jest inna, bo widok mam lepszy... :mrgreen:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2013
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2014-10-10, 19:30   

Masz otwarte naświetle dachowe ? :mrgreen:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
TomekD 
PRAWIE U SIEBIE



FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 120
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-10-13, 09:17   

fakt. szału nie ma... Niestety ale to chyba też problem świateł drogowych (długich). Te tez wymieniacie w FF na n-breaker'y??
_________________
Yankes czyli Dodge Journey
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
kruko81 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2014
Posty: 93
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-13, 09:21   

TomekD napisał/a:
fakt. szału nie ma... Niestety ale to chyba też problem świateł drogowych (długich). Te tez wymieniacie w FF na n-breaker'y??

Ja wymieniłem mijania i długie, jest ok. Jak świeciły fabryczne nie wiem, bo ASO mi je wymieniło na nb jeszcze przed odbiorem auta.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 59000km
 
phrenic 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 448
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-10-13, 10:24   

ja też wymieniłem jedne i drugie...

a co do naświetla nie powiem publicznie co mam otwarte, a co zamknięte, żeby nie naruszać powagi tego forum :mrgreen:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2013
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group