Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie skrzyni w 3.6
Autor Wiadomość
Seth 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 951
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-08-13, 21:29   Szarpanie skrzyni w 3.6

Mam chyba pechowego Freemonta :(

Dzisiaj zauważyłem kolejny problem w swoim aucie. Otóż moje autko strasznie zaczęło szarpać przy redukcji biegów. Rozpędzam się do 3-4 biegu i jak puszczę gaz i zaczyna sobie zrzucać biegi to przy każdej zmianie szarpie. Coś czuję, że to będzie gruby temat do przejścia w serwisie...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 154000km Rok prod.: 2012
 
sonic82 
PRAWIE U SIEBIE



Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 122
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-08-15, 12:42   

nie strasz ;-) ja zaraz też będę miał 25 na liczniku.
Oby to nic strasznego.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 11400km Rok prod.: 2012
 
Seth 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 951
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-08-15, 20:14   

Tak jak to dzisiaj przeczytałem co wcześniej napisałem to stwierdzam, że wyszło mi to jakoś tak nie po polskiemu :P

Dzisiaj już nie ma tego szarpania. Podobno we Freemoncie trzeba zaktualizować oprogramowanie centrali benzynowej. Po podłączeniu laptopa do komputera auta nie wyświetla automatycznie konieczności aktualizacji ale trzeba ją wymusić ręcznie. Jeszcze tego nie miałem okazji zrobić bo w moim serwisie spec od komputerów przebywał na chorobowym. Jadę na mazury w sobotę i może w przyszłym tygodniu zajadę do serwisu w Suwałkach.

Aa.. oprogramowanie musi być powyżej AD (cokolwiek to znaczy:P) To jest szczególnie ważne dla osób posiadających auto z instalacją gazową Tartarini.

Btw. już mam na liczniku przejechanych 28900 km.. i przyznam, że ciągle mam nadzieję, że ze skrzynią - jak na amerykańską przystało :P - nie będę miał problemów do końca użytkowania przeze mnie tego auta :P
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 154000km Rok prod.: 2012
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-16, 09:04   

Seth napisał/a:
Tak jak to dzisiaj przeczytałem co wcześniej napisałem to stwierdzam, że wyszło mi to jakoś tak nie po polskiemu :P

Dzisiaj już nie ma tego szarpania. Podobno we Freemoncie trzeba zaktualizować oprogramowanie centrali benzynowej. (...)
Aa.. oprogramowanie musi być powyżej AD (cokolwiek to znaczy:P) To jest szczególnie ważne dla osób posiadających auto z instalacją gazową Tartarini.

Btw. już mam na liczniku przejechanych 28900 km.. i przyznam, że ciągle mam nadzieję, że ze skrzynią - jak na amerykańską przystało :P - nie będę miał problemów do końca użytkowania przeze mnie tego auta :P


Czyli problem zdiagnozowany i do rozwiązania?

Myślę, ze te skrzynie pochodzą trochę pod jednym warunkiem. Amerykanie pomimo dużych mocy silników nie jeżdzą szybko, bo jeżdzą zgodnie z przepisami a te narzucają im zazwyczaj niższe prędkości maksymalne niż u nas. Zapewne skrzynie biegów są dostosowane do ich warunków podróżowania i w takich warunkach będą pracować długo i bezawaryjnie. Natomiast jeśli z samochodu będzie się non stop wyciskać siódme poty, to pewnie i skrzynia biegów w pewnej chwili się zbuntuje.

Kult wysokich pojemności skokowych oraz mocy silników nie wynikał z w USA z zamiłowania do szybkiej jazdy (poza nielicznymi przypadkami) tylko z tego, że przeciętny samochód osobowy ważył u nich 2000-2500 kg. Niestety aby taką landarę rozbujać, musieli stosować silniki benzynowe dostarczajacej minimum 150-300 KM. A moc przy niskich obrotach brała się wtedy z dużej pojemności i gaźników. Dlatego często bywało tak, że siwa babacia posuwała 35 mil na godzinę Packardem o mocy 200-300 KM generowanym przez 5.0 V8 kręcącym się z prędkoscią 1300 obr/min :-)

Sens stosowania dużych pojemności skokowych zweryfikował kryzys paliwowy z 1970, który spowodował że cena paliwa znacznie poszła w górę, a w dodatku zaczęło go brakować. Dlatego Amerykanie zostali zmuszeni do wprowadzenia downsizing'u a przy okazji ograniczono im prędkość na autostradach do 55 mil (90 km). Po raz pierwszy pojawiła się też kwestia ekologii. Na przykład silnik V8 generujacy 400 KM dławiono do 230 KM. Niestety duże moce musiały pozostać ponieważ tylko duży i płaski moment obrotowy dawał wystarczajacy komfort do stosowania automatów z długimi przełożeniami. U nich automat miał zazwyczaj tylko 3 biegi co z kolei wymagało od silnika dużej elastyczności. A że Amerykanie nie chcieli zrezygnować z dużych wygodnych samochodów, moc rzędu 180-240 musiała pozostać lecz była generowana zazwyczaj już tylko przez V6-kę lub anemiczną V8-kę. Mniejsze zużycie paliwa oraz ograniczenia prędkości spowodwały, że tak się u nich przyjęło, że moc jest nadal dostępna (samochody są nadal ciężkie -> Freemont 1950 kg) ale się z niej nie korzysta do podróżowania z prędkościami 150 km/h lub więcej. To oznacza mniejsze długotrwał obciążenia skrzyni biegów.

Bezpośrednią przyczyną wprowadzenia w USA ograniczenia prędkości na autostradach była śmierć Jamesa Deana (1955). Wcześniej ograniczeń nie było żadnych a konkretniej zostały zniesione po II wojnie światowej. Aktor zginął w wypadku samochodowym w wyniku zderzenia z samochodem, który zajechał mu drogę czy to w wyniku błędu czy pierwszeństwa przejazdu dla tego kierowcy. Dean lubił szybko jeździć i to go zgubiło. Nie zdążył w porę wyhamować. Skrzyżowanie na którym doszło do wypadku było na pustkowiu i było dobrze widoczne. Porsche Deana w połowie przestało istnieć. A że na swoje czasy był to aktor bardzo popularny i dobrze rokujący, na jego grobie napisano projekt ustawy i ją uchwalono. W ten sposób Amerykanom wprowadzono ograniczenia prędkości na autostradach, ale jednocześnie nie zrezygnowano z dużych mocy silników.

OK, popłynąłem :-)

Wracając do sedna sprawy. Kalifornia Zimny Łokieć i będzie długo dobrze :-)
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1982
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-16, 10:13   

Seth napisał/a:
Tak jak to dzisiaj przeczytałem co wcześniej napisałem to stwierdzam, że wyszło mi to jakoś tak nie po polskiemu :P

Dzisiaj już nie ma tego szarpania. Podobno we Freemoncie trzeba zaktualizować oprogramowanie centrali benzynowej. Po podłączeniu laptopa do komputera auta nie wyświetla automatycznie konieczności aktualizacji ale trzeba ją wymusić ręcznie. Jeszcze tego nie miałem okazji zrobić bo w moim serwisie spec od komputerów przebywał na chorobowym. Jadę na mazury w sobotę i może w przyszłym tygodniu zajadę do serwisu w Suwałkach.

Aa.. oprogramowanie musi być powyżej AD (cokolwiek to znaczy:P) To jest szczególnie ważne dla osób posiadających auto z instalacją gazową Tartarini.

Btw. już mam na liczniku przejechanych 28900 km.. i przyznam, że ciągle mam nadzieję, że ze skrzynią - jak na amerykańską przystało :P - nie będę miał problemów do końca użytkowania przeze mnie tego auta :P


Ta aktualizacja oprogramowania dotyczy komputera instalacji gazowej? Bo nie łapię :mrgreen:

[ Dodano: 2013-08-16, 11:18 ]
mireks napisał/a:


OK, popłynąłem :-)

Wracając do sedna sprawy. Kalifornia Zimny Łokieć i będzie długo dobrze :-)


No, ale to ciekawe informacje. :-D
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2013-08-16, 11:19   

mireks napisał/a:
... Kalifornia Zimny Łokieć i będzie długo dobrze :-)


Może jeszcze odciąć dach gumówką ? :mrgreen: Wtedy dodatkowo odpadnie problem kiepskiego wyciszenia tego elementu ;-)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
Seth 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 951
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-08-16, 11:57   

Nie - aktualizacja dotyczy oprogramowania centrali benzynowej.. a jest zalecana szczególnie dla aut z instalacją gazową ;)

Spróbuję to załatwić w którymś serwisie na mazurach i dam znać czy pomogło.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 154000km Rok prod.: 2012
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group