Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zgon Freemonta - akumulator
Autor Wiadomość
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2499
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-04, 19:56   

Jutro zacznę jednak od sklepu z akumulatorami. Dzisiaj o 15. samochód nie zapalił i nawet nie chciał kręcić. Deska jednak świeciła i centralny zamek działał. Podłączyłem go pod prostownik, który pokazał niemal całkowite rozładowanie. Wróciłem po 2,5 godziny. Na wyświetlaczu było pokazane, że bateria jest już pełna. Coś za szybko. Uruchomiłem silnik i sprawdziłem ładowanie podczas pracy. Było 14.49 V.
Kiedy znów odkręciłem minus i podłączyłem prostownik, to pokazał tylko dwie, z czterech kresek naładowania. Zweryfikowałem prąd jaki pokazuje prostownik innym urządzeniem i jest jak trzeba.
Moja diagnoza- palnięty akumulator. Jakoś na początku stycznia, kiedy przyszły mrozy, to zauważyłem, że rozrusznik coś słabiej kręci. Widać wtedy coś już zaczęło być nie tak.

2430DA05-0D94-421E-8C37-F70B4507F4E8.jpeg
Po nocy bez ładowania.
Plik ściągnięto 993 raz(y) 18,06 KB

5097A866-24E7-4641-BB40-345E74716B5F.jpeg
Po 2,5 h ładowania pustego akumulatora.
Plik ściągnięto 993 raz(y) 38,28 KB

279E85AE-9D94-4B15-9E66-AD03D396B3AF.jpeg
Po naładowaniu i jednym uruchomieniu silnika.
Plik ściągnięto 993 raz(y) 20,5 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1937
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-05, 10:08   

A nie zmieniałeś czasem już akumulatora? Jeśli napięcia i prądy ładowania masz poprawne, to znaczy że akumulator był do kiepskiej jakości...
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2499
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-05, 11:51   

Zmieniałem w kwietniu tamtego roku na Forse 60 Ah / 525 Ah.
Rano przykręciłem klemę i samochód zapalił. Pojechałem od razu do sklepu z akumulatorami. Tam mierzyliśmy wszystkie parametry. Prąd rozruchowy był zaledwie 288 Ah. Auto wtedy może i zapali, ale nie jest to wartość odpowiednia. Dodam, że samochód stoi w ciepłym garażu. Dowiedziałem się też, że prostownik automatyczny nie poprawi kondycji rozładowanego akumulatora wystarczająco, bo wyłączy się kiedy będzie odpowiednie napięcie. Pojemności baterii toto nie sprawdza. Do takiej roboty potrzebny jest prostownik zwykły, podający mały prąd cały czas i taki już mam w bagażniku. Samochód też nie naładuje takiego źródła energii, zwłaszcza kiedy się jeździ na krótkich dystansach.
Dodatkowo wpięliśmy się amperomierzem, między odkręcony minus od akumulatora i masę. Tak się sprawdza z kolei pobór prądu przy wyłączonym silniku. Czekaliśmy kilkanaście minut i spadło do 0,6 A, a to i tak o wiele za dużo, bo powinno być 10 x mniej. Tutaj jednak czas oczekiwania był za krótki. Nie wiem jak jest w Fiacie, ale nowoczesne auta potrzebują na uśpienie systemów nawet i godzinę. Tego akurat dowiedziałem się u elektronika samochodowego w Piasecznie, gdzie jutro rano samochód zostawię do testowania. W trakcie mojego śledztwa pojawiła się też teoria, że akumulator 60 Ah jest do tego auta za mały. Taki miałem oryginalny Moparowski w samochodzie, ale jest to specyfikacja na Europę. Na innych rynkach Freemont ma pod maską większe źródło energii.
Nie znam się jednak na tym zbyt dobrze i oddaję sprawę w ręce fachowców, z moim oczywiście zaangażowaniem i wtykaniem palców do gniazdka.
Dzisiaj podłączę akumulator do 'normalnego' prostownika i wepnę się też do instalacji amperomierzem. Zobaczymy co pokaże po godzinie.
Jest jeszcze jedna teoria, kwitnąca w mojej głowie. Może jest tak, że częsta jazda do biura i z powrotem spowodowała rozładowanie akumulatora. Podłączyłem go do automatycznego i zadowolony, że palą się na nim wszystkie kreski, przyjąłem że znowu powinno działać. A tu trze porządnie naładować baterię, żeby wystarczyła na kolejny +/- rok jazdy w takim samym trybie.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1937
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-05, 12:55   

Część systemów wzbudza się, jeśli już zbliżysz się z kluczykiem do auta - passive entry. Spróbuj odstawić kluczyk gdzieś dalej i wtedy pomierz obciążenie.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2499
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-05, 13:00   

Tak będę robił. Kluczyk zostawię w domu :)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2499
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-05, 18:07   

Ładujemy się. Wskazówka szybko spadła na lekko ponad 1A. Zobaczymy co będzie wieczorem.

65E9A57E-A54D-47AB-B8A9-DC344668A95B.jpeg
Plik ściągnięto 927 raz(y) 57,63 KB

44AD7EA4-9557-40EF-A2E1-6617964C19D3.jpeg
Plik ściągnięto 927 raz(y) 46,49 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
Marco_Fre 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-05, 18:13   

Czy ten akumulator nie jest trochę mały jak do tego samochodu?
Ja mam czerwoną optime, prąd rozruchowy prawie dwa razy taki jak u Ciebie. Większy Aku mailem w swojej Cromie. Od tego bym zaczął bo nawet jeśli go teraz reanimijesz to prędzej czy później problem powróci.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 216000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2499
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-05, 20:14   

Diabli wiedzą jak to jest. W specyfikacji na Europę są akumulatory 60 Ah i taki w nim siedział. Zostawiam go na noc pod prostownikiem. Podczas ładowania pokazuje napięcie 15.4V.

5B074641-C8B3-4210-93B2-31368257112A.jpeg
Plik ściągnięto 897 raz(y) 42,24 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2499
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-06, 10:53   

Wczoraj tylko naładowałem akumulator, ale nie robiłem więcej testów. Do majstra też nie pojechałem, bo najpierw chcę ustalić gdzie tkwi przyczyna kłopotów. Czy to palnięty akumulator i go wtedy zareklamuję, czy tylko niedoładowany, czy może prąd kradnie samochód. Dzisiaj prawdę mówiąc odpalił nieco raźniej niż dotąd.
Wczoraj też znalazłem bardzo prostą metodę diagnozowania niepotrzebnego poboru prądu. Otóż, jak pisałem wcześniej, trzeba się wpiąć amperomierzem szeregowo w instalację koło akumulatora. Jeżeli po około godzinie dalej będzie wskazywał wartość wyższą niż 0,05 A, to po kolei wyjmować bezpieczniki. Tym sposobem prawdopodobnie trafi się na uszkodzony element. Elektryk weźmie za to nawet i kilka stów. A satysfakcja jaka?!
  
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2499
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-06, 20:41   

No i coś ciągnie prąd. Bez włączonego alarmu było 0,04 A. Z alarmem raz 0,04, a potem 0,09-0,11.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2499
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-06, 23:10   

Czytam dalej i powoli dochodzę do wniosku, że poziom 0,1A przy włączonym alarmie jest ok. Muszę to jeszcze potwierdzić, ale tak chyba będzie. Potrzeba nieco dłuższej obserwacji, przy różnych konfiguracjach drzwi, maski i alarmu, ale mam przede wszystkim powtarzalny wynik, albo: 0,04 A, albo 0,1 A.
Zaczyna wychodzić na to, że mamy za małe akumulatory. 60 Ah, to jest specyfikacja na Europę. Inne kraje mają 74. Tak czy siak, moje podejrzenia powoli się sprawdzają. Częste krótkie jazdy, włączanie ogrzewania foteli, domykanie szyb i składanie lusterek po wyłączeniu silnika i alarm samochodu. To wszystko powoduje niedoładowanie akumulatora i w końcu zbyt mało mocy, żeby uruchomić silnik. Do tego ładowanie go automatycznym prostownikiem, który nie uzupełni baterii do właściwego poziomu.
Ciekawe jak się zachowa samochód jutro rano. Obserwacje będę kontynuował. Ponownej kontroli poddam również akumulator, gdyż multimetrem wszystkiego sprawdzić się nie da. Do tego po rozładowaniu, może on już nie wrócić do dobrej kondycji. Nie jestem do tego przyzwyczajony i zawsze auta trzymały prąd jak należy. Życie jednak się nieco zmieniło i jeżdżę mniej. Do tego długie trasy pokonuję rzadziej. Do obsługi samochodu trzeba dodać kontrolę akumulatora i tyle ;)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
Marco_Fre 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-07, 08:08   

Sprawdziłem, ja mam akumulator OPTIMA 50Ah 1000A. Różnica polega na tym, że to jest akumulator AGM a ty pewnie masz 60Ah, ale zwykły. Jesłi tak to na pewno jest za mały. Sprawdzałem nawet opis twojego akumulatora i jest dedykowany do małych silników diesla i benzynowych. Z pewnością nie do V6 ;-)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 216000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2499
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-07, 08:45   

Tak, to wiemy. Fiat wkłada takie akumulatory na Europę. Wygląda na to, że zamiennie z Optimą. Przyczyna jest dla mnie oczywista. Klient szybciej wróci do serwisu.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
NieMario 
ROZKRĘCA SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 14 Mar 2018
Posty: 14
Wysłany: 2018-03-26, 21:41   

Dołączę się do wątku, choć z trochę odmiennym zapytaniem:
Jak długo standardowo "żyje" akumulator we FF?
Mój FF trzyma dobrze, rano chce ze mną rozmawiać, nawet jak się go nie widzi 3 dni i to w zimie. Ale rocznik 2013 więc nie śpię spokojnie zdając sobie sprawę, że standard życia max 5-7 lat akumulatora jest tuż tuż. Auto z rynku wtórnego, więc wymiany w trakcie nie podejrzewam.
Proszę o Wasze uwagi.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1937
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-26, 22:22   

Hmm.
W wakacje 2017 ze względu na wyjazd wszystkich, Freemont stał nie ruszany przez miesiąc.
Oczywiście w garażu.
Ale mimo to załączony alarm plus działające dwa odstraszacze na KUNY (non stop jak silnik nie uruchomiony).

Zapalił od dotknięcia, chociaż myślałem że będzie padaka.
Subiektywnie, rozrusznik trochę wolniej zakręcił.

Ale jak wyżej, był to okres letni, więc akumulator był doładowany na 100%.

W okresie zimowym podejrzewam że nie byłoby tak łatwo. W okresie zimy ze dwa razy na wszelki wypadek podładowuję go.

Ale to obrazuje, że jeżeli jest wszystko ok z instalacją, to aku wytrzyma.

Aku oryginalne (optima rocznik 2013), raz wyciągane w celu oczyszczenia z brudu samego aku i podstawy.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group