Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak się jeździ z napędem 2WD
Autor Wiadomość
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-05, 22:57   Jak się jeździ z napędem 2WD

Czy napęd 2WD jest wystarczający we Freemoncie? *)

Otóż po przejechaniu z mniejszą lub większą prędkością ok 5800 km muszę napisać, że Freemont prowadzi się bardzo fajnie i przewidywalnie. Z pewnością nie jest to rodzaj tapczanu na kołach. Pomimo masy (ok. 2 ton) na suchej i mokrej nawierzchni samochód jest bardzo posłuszny. Nie jest żadnym problemem w krótkim okresie czasu rozpędzić samochód do ok. ok 160 km/h i jechać z tą prędkością komfortowo bez napinania uwagi celem kontrolowania poczynań samochodu (tam gdzie przepisy na to zezwalają :) )

Samochód nawet przy dużych prędkościach jest dosyć sztywny i przewidywalny. Oczywiście prawa fizyki zawsze mogą zaskoczyć kierowcę, ale Freemont ma tą cechę, że nawet w wersji 2WD samochód nie ma żadnych tendencji do uślizgu lub jeżdżenia własnymi ścieżkami. Jedyne o czym należy pamiętać, to masa samochodu. Zatrzymanie 2000 kg. wymaga czasu i odległości. Samochód nie odbiega pod tym względem od kompaktów osobowych (normalny kierowca nie odczuje różnicy w skuteczności hamowania względem samochodu osobowego), ale zahamowanie na punkt wymaga wymaga poznania samochodu ponieważ odczuwa się, że w tych ostatnich dziesiątych częściach sekundy przed zatrzymaniem samochód ma tendencję do przejechania dodatkowego 0,5-1 m względem osobówki, co czasem może nie wystarczyć.

W wersji 2WD Freemont wybacza nadmierny temperament kierowcy. Dopiero przy nadmiernej lekkomyślności kierowcy samochód zaczyna dawać sygnały, że tak się jeździć nie powinno i subtelnie sugeruje, że miałby chęć do pojechania trochę innym torem niż zawinszował sobie kierowca. Ale margines tolernacji jest na tyle duży, że samochód jeszcze jedzie zgodnie z oczekiwaniem kierowcy. Czy zadziałał już ESP? Trudno to ocenić. Na konsoli nic się nie zapala.

Zupełnie inną sprawą jest jak Freemont z napędem 2WD będzie jeździć w zimie. Raport w grudniu 2012 :)

*) tekst sponsorowany przez admina :)
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
McNik 
ZNAWCA


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 657
Skąd: Katowice - Górny Śląsk
Wysłany: 2012-10-24, 18:45   

Jak się jeździ po Alpach już pisałem, to teraz napiszę jak się jeżdzi po polskich pagórkach. Dzisiaj wracając z Wielkopolski zaglądnąłem na chwilę do Jawora a stamtąd pojechałem pod Wrocław bocznymi wąskimi drogami o kiepskiej bardzo nawierzchni. Powiem krótko, freemonta na drogach z taką nawierzcznią prowadzi się się świetnie. Oczywiście na krótkich krętych pagórkowatych odcinkach nie można poszaleć, ale na długich dziurawych odcinkach prostoliniowych można jechać nawet z bardzo dużą prędkością i pomimo tego, że kierownica podryguje, doskonale kontroluje się tor jazdy. Kurcze jak ja lubię ten mój samochód
_________________
Jeep Cherokee Trailhawk godnie zastępuje mi Freemonta
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2012-10-24, 21:38   Re: Jak się jeździ z napędem 2WD

freemont napisał/a:
Czy napęd 2WD jest wystarczający we Freemoncie? *


To może ja wyrażę swoją skromną opinię; napęd 2WD nie jest wystarczający w żadnym samochodzie, czy to FWD czy RWD. Samochód z napędem na jedną oś, jest dla mnie niepełnosprawny. Już więcej takowego posiadał nie będę. Jedyny samochód jaki byłbym gotów nabyć z napędem na jedną oś to BMW M3. W przypadku Porsche czy Lambo, kupowałbym samochody z napędem na dwie osie (tutaj raczej nie kierując się względami praktycznymi, lecz własnym bezpieczeństwem) ;-)

Potrzebuję samochodu, do którego wsiadając jestem pewny, że dojadę, nie ma że nie jadę bo zawiało drogę na wsi, albo nie wjeżdżam pod oblodzoną górę w mieście podczas srogich opadów w zimie, gdy wszyscy stoją w korku bo ktoś stanął pośrodku i nie pojedzie ani w te ani we wte. Albo, że gdy są roboty drogowe to stoję i czekam, albo wracam i obieram inna drogę. Cisnę przez zaorane pole i mam wszystko gdzieś, w zimie z pogardą i politowaniem zerkam na innych kierowców, spoconych i sfrustrowanych ;-)
Do tego przyzwyczaiło mnie moje subaru i mam nadzieję, że Freemont mnie nie zawiedzie i będzie godnym następcą 8-)
Niesprzyjające warunki i anomalia sprawiają, że chcę wychodzić z domu a nie w nim właśnie wtedy siedzieć, tak samo z prowadzeniem samochodu, im gorsza aura tym bardziej chce mi się jeździć. Trzepanie km po autostradzie jest nudne :-)
AWD SHOULD NOT BE AN OPTION ! :mrgreen:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
McNik 
ZNAWCA


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 657
Skąd: Katowice - Górny Śląsk
Wysłany: 2012-10-25, 08:03   Re: Jak się jeździ z napędem 2WD

subuk napisał/a:
freemont napisał/a:
Czy napęd 2WD jest wystarczający we Freemoncie? *

w zimie z pogardą i politowaniem zerkam na innych kierowców,


Mam trochę inny pogląd na życie, nigdy nie gardzę ludźmi
_________________
Jeep Cherokee Trailhawk godnie zastępuje mi Freemonta
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2012-10-25, 09:57   

A ja nigdy się nie napinam i nie biorę nic na serio :mrgreen:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
McNik 
ZNAWCA


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 657
Skąd: Katowice - Górny Śląsk
Wysłany: 2012-10-25, 10:22   

subuk napisał/a:
A ja nigdy się nie napinam i nie biorę nic na serio :mrgreen:


To się cieszę, że nie bierzesz tego na serio, bo drugie uczucie o którym pisałeś jest mi znane. W związku z wykonywanym zawodem często spotykam nowobogackich właścicieli firm oraz ich dorastające dzieci i obserwuję ich zachowanie oraz ich pogardliwy stosunek do podwładnych. Wtedy faktycznie czuję zażenowanie i politowanie dla nich. Jak na polskie warunki są to zamożni ludzie, ale bardzo mali duchem a ich zachowanie bywa skandaliczne.

A tak nawiązując jeszcze do Twojej wypowiedzi pamiętaj, że zdecydowałeś się na Fiata. Nawet jeśli będzie mocny i 4x4 super wypasiony, to i tak zawsze będą Tobą pogardzać (prezentujący takie poglądy jak Twoje) właściciele BMW, Audi, Mercedesa a nimi z kolei będą gardzić posiadacze Porsche itd.
_________________
Jeep Cherokee Trailhawk godnie zastępuje mi Freemonta
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-25, 10:48   Re: Jak się jeździ z napędem 2WD

subuk napisał/a:
freemont napisał/a:
Czy napęd 2WD jest wystarczający we Freemoncie? *


To może ja wyrażę swoją skromną opinię; napęd 2WD nie jest wystarczający w żadnym samochodzie, czy to FWD czy RWD.


Zrobiłem rachunek motoryzacyjnego sumienia i wyszło mi, że napęd na 4 koła jest mi niepotrzebny. Nie jeżdzę samochodem po bezdrożach, nie sprawdzam czy dam radę przejechać przez zaspy i bardzo rzadko poruszam się w warunkach obfitego śniegu, co najwyżej przy próbie parkowania na nieodśnieżonym miejscu parkingowym - bo mieszkam gdzie mieszkam czyli w mieście. Opony zimowe w zupełności załatwiały mi w poprzednich samochodach problem poruszania się w zimie. Nie przypominam sobie, abym utknął gdzieś samochodem, bo podświadomie unikam takich miejsc. Nie neguję zasadności posiadania napędu 4x4, z pewnością pomaga w niektórych warunkach np. przy dojeździe do posesji. Bardziej doceniam to, że samochód jest wyżej zawieszony przez co jest mniejsze prowdopodobieństwo, że się zawiesze na czapie śniegu albo wjadę na taki krawężnik, który dla zwykłego samochodu byłby już wyzwaniem.

Czysty pragmatyzm ostudził moje chęci do posiadania tego udogodnienia. Jednak jak wiadomo, nie samym chlebem człowiek żyje i gdyby mi się trafił samochód z napędem 4x4, to bym go nie skreślił. Byłaby to wisienka na torcie, którą pewnie w obecnych warunkach użytkowania samochodu nie zdodłałbym nigdy skonsumować. Jednakw posiadanie samochodu wszedłem z przysłowiowej okazji, przez co mam napęd 4x2.

W dodatku rozważałem napęd 4x4 w kontekście zastosowanego rozwiązania technicznego we Freemoncie. Rozumiem, że gdy dołączenie napędu jest kontrolowane przez użytkownia, ma ono sens, bo śwaidomie się z niego korzysta. Ale gdy o dołączeniu napędu decyduje automatyka (we Freemoncie w warunkach normalnych napęd zapewnia dla samochodu przednia oś), to jego aktywność lub niekatywność będzie dostrzegalna tylko w ekstremalnych sytuacjach. Obawiam się, ze nawet po wpadnięci w poślizg samochód może odpowiednio niezareagować, a kontrolę przejmie ESP. Wszystko zależy od portfela i chęci "mania" napędu na 4 koła oraz warunków, w których się on przyda :lol:
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-25, 10:58   

McHnik napisał/a:
właściciele BMW, Audi, Mercedesa a nimi z kolei będą gardzić posiadacze Porsche itd.


Pięknie napisane :-)
Ta drabinka, którą byłeś uprzejmy opisać jest taka nasza, polska ;-)
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2012-10-25, 14:26   

McHnik całe szczęście będę miał głęboko w poszanowaniu, tych którzy będą mną pogardzać tylko przez fakt posiadania samochodu tej marki :-) Oby tylko mój Freemont odwiedzał serwis w celu wymiany oleju i filtrów, podczas gdy coraz częściej samochody marek premium mają poważne problemy.
Typowy nowobogacki buc i tak kupi markę premium nie dlatego, że ma świetne właściwości jezdne, bardzo dobry silnik czy rozwiązania, które faktycznie mu pasują, lecz dlatego żeby po prostu mieć samochód powszechnie uważany za luksusowy.
Nie chciałbym tutaj ubliżyć osobom świadomie dokonującym wyborów zakupowych, fanom motoryzacji itd itd, ale chyba wiecie o czym mówię.
Coraz więcej rozsądnych ludzi, użytkujących samochody dość intensywnie, rezygnuje z marek premium na rzecz samochodów segmentu niższego (przynajmniej renomą), ze względu na fakt, że płacąc więcej wcale nie dostaje się samochodu nie psującego się, tylko taki, którego serwisowanie jest znacznie bardziej kosztowne.
W dzisiejszym automotivie mało jest rozwiązań dedykowanych, coraz więcej za to takich, jak wykorzystać coś co już jest - żeby obciąć koszty. Tak więc koniec końców będziemy dostawać ten sam badziew, tylko opakowany w droższy lub tańszy papierek.
Kwestia tego czy przywiązujesz wagę do papierka, czy do jego faktycznej zawartości.

Najlepszym przykładem tego o czym piszę powyżej, była moja wizyta w jednym ze śląskich salonów BMW (jakiś rok temu), gdzie sprzedawcami były same upudrowane młode dziewczyny, bez wiedzy technicznej i zacięcia. Wklepane suche dane z katalogu, ogolone przedramiona i ładny zapach. Niestety klient nie myślący, a bogaty jest na celowniku menagementu jako najlepszy.

BTW admin znów wykazuje się pobłażliwością, gdyż ktoś tu powinien dostać warna za offtop ;-) :-P
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-25, 16:37   

subuk napisał/a:

BTW admin znów wykazuje się pobłażliwością, gdyż ktoś tu powinien dostać warna za offtop ;-) :-P

Admin jest przeciwnikiem zakonu na forum pinieważ forum jest dla użytkowników. Ale jeśli zacznie się dyskusja o pączkach, to obudzi w sobie prymitywne instynkty :-)
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
adszym 
ZNAWCA


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 482
Wysłany: 2012-11-05, 21:57   

Podobnie jak kolega SUBUK jestem zdania, że samochód 4x2 jest jakby niepełnosprawny. A opinia ta bierze się z przyzwyczajenia do niezawodności subaru z którego się właśnie przesiadam. Jeżdżę nadal (czekając na FF) niskozawieszonym legacy. I przez ostatnie 5 lat i ponad 250 tyś przejechanych km subaru nigdy nigdzie nie utknęło. I tak powinno być w każdym aucie. Ta nabyta pewność trakcji w każdych (oczywiście zdroworozsądkowych) warunkach sprawia taką właśnie opinię, że KAŻDE auto winno być przynajmniej AWD jeżeli nie 4WD. Między nami: zawsze traktowałem te określenia równoważnie. Nie wiem czy prawidłowo, ale w MotoON wyjaśnili różnicę, że AWD to dołączane koła, a 4WD to permanentny napęd jak w subaru.
Z ciekawostek dotyczących 4WD: zdażyło mi się kiedyś wjechać moim legasiem z asfaltu głęboko w plażę. I bez problemu z niej wyjechałem tyłem. I nie byłoby w tym nic dziwnego gdybym nie dodał, że do subaru podpięty był półtoratonowy kemping. Z sercem na ramieniu włączyłem reduktor i delikatnie do tyłu. Żadnego buksowania !!! 100% trakcji !!! I dlatego taka MOCNO SUBIEKTYWNA OPINIA : prawdziwe auto ma 4x4 ;-)
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2012-11-05, 22:42   

Myślę, że pan z MotoON strzelił po prostu gafę jak 100 diabłów.
Przecież najprawdziwszy z prawdziwych napęd 4x4 w Subaru, wraz z całą filozofią idealnej osiowości w konstrukcji pojazdu, nazywa się Symmetrical AWD. I nie znaczy to, że tylna oś jest dopinana On Demand, w miażdżącej większości modeli tej marki, napęd AWD jest bardziej permanentny niż gdziekolwiek indziej ;-)
Moim zdaniem nie powinno się bez zagłębiana w konstrukcję i zasadę działania danego napędu, mówić że AWD lub 4WD jest stały czy nie ... dla mnie to tylko znaczek na klapie ;-)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
raf 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-17, 18:55   Re: Jak się jeździ z napędem 2WD

freemont napisał/a:
we Freemoncie w warunkach normalnych napęd zapewnia dla samochodu przednia oś


witam, szukam szczegolowych informacji na ten temat
jakiego rodzaju 4x4 jest w FF? skoro normalnie napedzana jest tylko przednia os, a tylko w przypaqdku zarejestrownia uslizgu dolaczana jest automatycznie tylna, to sprzeglo wiskotyczne, cierne?

nie zauwazylem nigdzie przycisku do blokowania napedow jak np. w SUVach z haldexem.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 40000km Rok prod.: 2013
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-17, 20:24   Re: Jak się jeździ z napędem 2WD

raf napisał/a:
freemont napisał/a:
we Freemoncie w warunkach normalnych napęd zapewnia dla samochodu przednia oś


witam, szukam szczegolowych informacji na ten temat
jakiego rodzaju 4x4 jest w FF? skoro normalnie napedzana jest tylko przednia os, a tylko w przypaqdku zarejestrownia uslizgu dolaczana jest automatycznie tylna, to sprzeglo wiskotyczne, cierne?

nie zauwazylem nigdzie przycisku do blokowania napedow jak np. w SUVach z haldexem.


Ze strony Fiata:
Modulacja dostarczanego momentu obrotowego odbywa się przy pomocy elektronicznego sprzęgła osiowego ECC, które działa bardziej elastycznie i dokładniej niż sprzęgło wiskotyczne (lepkościowe) lub układ TorsenŸ, współpracuje ponadto z systemami stabilizacji toru jazdy ESP i kontroli trakcji. Pracując z założenia w trybie 'on demand' system AWD FiataFreemont nie powoduje nadmiernego zużycia paliwa.

Źródło pod tym adresem

Użytkownik Freemonta nie ma żadnego wpływu na napęd 4WD. Pełną i wyłączną kontrolę nad napędem 4WD ma tylko automatyka.

A tutaj fajnie napisane o rodzajach sprzęgieł :-)

Tutaj link do filmiku jak to wygląda od środka
http://www.youtube.com/wa...feature=related

I wątek na pewnym forum na temat takich sprzęgieł montowanych w grupie Chryslera (model Pacifica)
http://www.pacificaforum....?p=23365&lofi=1
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2012-11-17, 21:35   

Wszystko jest OK, szkoda tylko że tylny most jest otwarty ;-)
Subaru to na pewno nie będzie ... ale najlepsza jest praktyka, więc empirycznie będę "pytał" napęd Freemonta dopiero zimy 2013/2014 :evil: (o ile w grudniu Świat się nie skończy :mrgreen: )
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
Jimmy 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 30
Wysłany: 2015-02-28, 22:38   zima 2015 a poziom "(nie)ustraszenia

Nie wiem czy wszystko jest ok u mnie z ESP (konkretnie chodzi o kontrole trakcji przy ruszaniu i zapobieganiu zerwania przyczepnosci). Wedlug OBD jest ok
Czas: styczen 2015
Miejsce: okolice Wisly, drogi lokalne przy osrodku i wyciagu
Snieg: do pasa, barierki energochlonne pod sniegiem, snieg na drodze w miare ubity, ale nie na twardo
Opony: zimowe Goodrich Winter Slalom
Problem:
Odjechanie spod kwatery, nachylenie niewielkie, kola buksuja, fontanny sniegu, system ESP nie miga (w trakcie jazdy sie odzywa)
Probuje powoli z wyczuciem, delikatnie, nic. Wrzyna sie w snieg. Sposob starych kierowcow z PRL - ruszanie z 2. NIESPODZIANKA. Jest na tyle przyczepnosci, ze samochod nie rusza bo silnik sie zadlawia. I tak dwa razy. Z 1 tez nie ruszyl.
To nie byl kopny snieg tylko ubity przez inne samochody.

W poprzednim aucie Scenic 2001 1.9dci mam mega czule Esp, ktore nie pozwala na zerwanie przyczepnosci w zadnych warunkach. Od razu slychac jak redukuje moc silnika, miga lampka. Przez wiele lat, w duzo gorszych warunkach i na wielosezonowkach NIGDY sie nie zakopalem, ani nie mialem problemow z wyjechaniem, badz ruszeniem. Tak wiec okolocznosci w ktorych FF mnie rozczarowal byly zaskoczeniem. Przez te pare dni mialem stresa czy dam rade ruszyc jak stane pod jakas lekka gorka.

[ Dodano: 2015-02-28, 22:38 ]
Tylko przypomne ze jest naped na przod w FF, nie AWD
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 110000km Rok prod.: 2011
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-01, 13:05   Re: zima 2015 a poziom "(nie)ustraszenia

ESP działa nawet wtedy gdy nie sygnalizuje to lampka na konsoli. Gdy zapala się ESP, samochód zaczyna bardzo krytycznie reagować na warunki utraty stabilności jazdy. Wyłącz ESP i sprawdź co się będzie wtedy działo (jeśli masz jeszcze okazję).
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
wojtek_pl 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-03, 07:53   

Ale co ma ESP do ruszania ?? Od zapobiegania poślizgowi kół przy ruszaniu jest ASR. I ten może przyhamować buksujące koła i/lub zdławić silnik.

BTW, FF jest DUŻO cięższy niż Scenic.

PS. A jak ja mówię, że nie kupię auta bez napędu na 4 koła to dziwnie na mnie patrzą... :roll:
_________________
"Proszę być tolerancyjnym dla mojego braku tolerancji."
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-03, 08:28   

wojtek_pl napisał/a:
Ale co ma ESP do ruszania ?? Od zapobiegania poślizgowi kół przy ruszaniu jest ASR. I ten może przyhamować buksujące koła i/lub zdławić silnik.

BTW, FF jest DUŻO cięższy niż Scenic.

PS. A jak ja mówię, że nie kupię auta bez napędu na 4 koła to dziwnie na mnie patrzą... :roll:


OK, masz rację - zastosowałem skrót myślowy, bo miałem na myśli kontrolkę i klawisz ESP. Rzecz w tym, że łatwiej mi było ruszyć na śliśkim podłożu po wyłączeniu działania ESP/ASR (nie ma oddzielnej kontroli tymi systemami). Przy ruszaniu na śliskiej powierzchni zapala się piktogram symbolizujący zaburzenie toru jazdy. Może ten system lepiej sobie daje radę np. przy podjeździe jakąś piaszczystą drogą gruntową. Ja zauważyłem, że gdy go wyłączę, a jadę po mokrym asfalcie, to przy ruszaniu z miejsca często potrafiły mi zabuksować koła na pierwszym, drugim a czasem i trzecim biegu (2WD). Dlatego ASR faktycznie jest pomocny w samochodzie
O ile dobrze pamiętam, to nie da się całkowicie wyłączyć ESP/ASR. Samochód dalej będzie kontrolowany przez ESP. Chyba piszą o tym w instrukcji.
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
chomic 
ZNAWCA



Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 379
Skąd: Smoczy Gród
Wysłany: 2015-03-03, 09:02   

ASR (z niemiecka) jest częścią ESP (z angielska) - jeśli się nie mylę.
_________________
Ale misiek śmiga.........
Brock B32 HGVP 8,5J20
Hankook Ventus evo2 SUV 245/45r20
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2013
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2015-03-03, 10:21   

ASR = Acceleration Slip Regulation, to chyba nie z niemiecka ? ;-)
Wciśnięcie "ESP OFF" dezaktywuje wyłącznie ASR właśnie i jest to niezbędne do wykopywania się skądkolwiek. Straszna to bieda jest, bo nie da się w ogóle wyłączyć ESP, ażeby sobie bokami polatać :evil: Ku chwale bezpieczeństwu ;-)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
chomic 
ZNAWCA



Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 379
Skąd: Smoczy Gród
Wysłany: 2015-03-03, 11:57   

No patrz. A j myślałem, że to AntiSchlupfRegelung :-P
_________________
Ale misiek śmiga.........
Brock B32 HGVP 8,5J20
Hankook Ventus evo2 SUV 245/45r20
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2013
 
pjanoch 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-03, 12:23   

"W zależności od producenta samochodu system taki może posiadać różne nazwy. W Polsce jednym z popularniejszych określeń jest ASR (od niem. Antriebsschlupfregelung). Nazwa ASR jest wykorzystywana w pojazdach produkowanych m.in przez koncern Mercedes-Benz, Volkswagen, Fiat lub Rover. Koncerny Ford, Saab, Mazda oraz Chevrolet (Daewoo) stosują nazwę TCS (od ang. Traction control system). Firma BMW stosuje oznaczenie ASC+T lub nowszy model DSC (Dynamic stability control ) Stosowane są również oznaczenia TC (ang. Traction Control) i inne" - za Wikipedią 😉
_________________
Pozdrawiam
pjanoch
_________________________
FF 3,6V6 280KM Straż Pożarna:-)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 42000km Rok prod.: 2013
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2015-03-03, 13:49   

ASC to pamiętam, ale DSC to już raczej ESP po ichniejszemu ;-)
W BMW może być ASC, ASC+T lub nawet pięciu rosłych czarnuchów w bagażniku, modelem bez X-Drive w zimie lepiej się nie ruszać z garażu :-P
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
wolfikk 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 63
Skąd: Poraj
Wysłany: 2017-06-15, 20:06   

Chciałem trochę odnowić temat. W sumie to przeglądałem forum bo byłem na rozdrożu 2WD czy 4WD. Ostatecznie padło z bólem serca na 2WD ale przyznam szczerze nie znalazłem tu odpowiedzi na nurtujące mnie kwestie. Porównywanie napędu subaru z freemontem ma się nijak a jakiejś opinii użytkowników 2WD nie ma. Moje dylematy to - spora masa auta kontra przyczepność dwóch kół oraz automat który zawsze jest z 4WD. Nie lubię automatów czy to tradycyjnych czy dsg po poprostu nie lubię - nie polemizujmy jeden lubi to drugi tamto. Jednak uważam, że najgorszy napęd na cztery jest lepszy niż na jedną. Wybór jednak padł na 2WD nie ze względu na trakcje a bardziej, że trafił się zadbany egzemplarz. Może jednak użytkownicy ośki wypowiedzieliby sie jak to daje radę zimą....
_________________
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej" A.E.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 112200km Rok prod.: 2011
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group