Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Po wyłaczeniu silkina nie odpalił ponownie.
Autor Wiadomość
ubu 
OBSERWATOR


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 06 Lip 2019
Posty: 7
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-07-06, 17:02   Po wyłaczeniu silkina nie odpalił ponownie.

Witam wszystkich jako nowy użytkownik i od razu zaczne od problemów.

Starałem się od rana przejrzeć całe forum oraz porady dr. Google jednak pomimo iż znalazłem 2 podobne wątki - sytuacja wydaje mi sie delikatnie inna dlatego postanowiłem założyć nowy temat.

FF 2013 2.0 MJ 170 KM, AWD, kluczyk bezdotykowy, przebieg 150 000 .
(samochodem jeżdżę od roku - bezproblemowo)

W dniu dzisiejszym rano bez problemu odpaliłem samochód i przejechałem ok. 8 km, zaparkowałem pod domem, wyłączyłem silnik. po ok 30 sek. postanowiłem przeparkować samochód jednak mi się to nie udało. Samochód zapalił i po ok 2 sek zgasł (tak 2x)(zaświeciła sie czerwona lampka imobilizera. Zamknąłem z kluczyka, otworzyłem ponownie i sytuacja sie powtórzyła, trzecia próba i podczas czwartej rozrusznik juz nie zakręcił. Kontrolki sie zapalają, ekran lcd. wskazówki, stacyjka(start/stop) przełacza się na RUN jednak samochod nie kreci. Po jeszcze kilku próbach wciśnięcia Start/Stopzaświecił sie check engine. System otwierania zbliżeniowy działa.

Po podłaczeniu pod komputer pokazuje mi 2 błedy
P0633 - Klucz immobolizera nie został zaprogramowany – ECM / PCM
P0513 - Nieprawidłowy klucz immobilizera


Pozostawienia samochodu na 2-3h, Przykładanie kluczyka do (start/stop), Próba odp. na "N" - nie daja rezultatu. AKumulator naładowany.

Z istotnych rzeczy kilka dni temu byłem za granicą gdzie samochod troche stał, rozładował się aku. - Pokazywał "KEY NOT DITECT" - miałem całę szczęście prostownik - po doładowaniu zapalił, przejechałem 1000km. - jednak podczas jazdy pojawiły sie nieznaczne problemy z płynnościa sterownia (ukł. wspomagania - tak jak by pompa?) - nieznaczne szarpniecia, czasami na 1 sek. wiekszy opór, jednak nic wiecej. Podłaczałem po powrocie do domu interfejs diagnostyczny - nic nie pokazał.

W znalezionym na forum watkach FF zdechł :(, NIE ODPALA!! :( Elektryka, immobilizer? problemem była blokada kierownicy.
Zważyszy na to co znalazłem na forum oraz wydarzenia z przed kilku dni zastanawiam sie co jest najbardziej prawdopodobne.

Czy to faktycznie imobiliser i mogł sie sam tak po prostu rozkodować ?
Jeżeli tak to czy jest jakaś mozliwosć aby to samodzielnie sprawdzić / zakodować ?
A może to wspomniana blokada kierownicy ? lub klyczyk ?

Ktoś ma jakiś pomysł ?

Pozdrawiam
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
krzychu0727 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 260
Skąd: Tychy
Wysłany: 2019-07-07, 14:32   

bateria w kluczyku?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 82000km Rok prod.: 2015
 
ubu 
OBSERWATOR


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 06 Lip 2019
Posty: 7
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-07-07, 20:35   

Wymieniona dzisiaj b/z
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2861
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2019-07-07, 22:19   

Akumulator spradzałeś miernikiem po naładowaniu? Jakie ma napięcie, jak postoi kilka godzin?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
 
ubu 
OBSERWATOR


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 06 Lip 2019
Posty: 7
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-07-11, 09:30   

Problem rozwiązany chociaż jeszcze na 100% nie potwierdzona przyczyna.
Wszelkie próby diagnostyczne (2 komputery) instrukcja, przegladanie forów - nie dały odpowiedzi.
zgodnie z pomysłem że to moze akumulator
maq napisał/a:
Akumulator spradzałeś miernikiem po naładowaniu? Jakie ma napięcie, jak postoi kilka godzin?


postanowiłem go sprawdzić, jednak z powodu blokady immobilizera (kierownica była zablokowana) musiał bym sciagać koło. pomyślałem że aku zostawie w swoim miejscu ale sprobuje dostać sie od góry i odepnę po prostu klemy. potem doładuje go i zmierze np. po całej nocy.
Po wyciagnięciu górnej częsci skrzynki z bezpiecznikami co jest bardzo proste zdałem sobie psrawe że chyba faktycznie jednak łatwiej bedzie ściagnąć - koło niz odkrecac kilka elementów aby sie dostac do aku. Jednak wyciagniecie skrzynki spowodowało odcięcie zasilania apo włożeniu jej ponownie bład sie skasował a samochód zapalił i obecnie jeździ 2 dzień.

Problem jednak faktycznie moze być w akumulatorze gdyż po zostawieniu go na noc napięcie spada z 12,4 V na 11,3 V.

Dzięki pozdrawiam
Adam
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
endrju 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-16, 11:03   

hej,

ubu, nie zycze Ci tego ale mialem podobny problem.
Przyczyna okazala sie ta blokada kolumny kierowniczej.
Koszt 1900zł, ze znizkami z Fiata.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group