Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Akumulator - wymiana
Autor Wiadomość
Picek7 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 102
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-09-03, 13:59   Akumulator - wymiana

Witam
Rok temu wysiadł mi pierwszy raz akumulator. Zakupiłem wówczas odpowiedni prostownik, naładowałem akumulator. Przez rok było ok.( Samochodem jeżdżę rzadko, mam często przerwy 2-3 tygodniowe). Po około roku po powrocie z urlopu (przejechane ok. 2000 km) wróciłem do pracy i zostawiłem Freemonta w garażu na 2 tygodnie (alarm był nie załączony, nic nie było wpięte pod jakiekolwiek gniazdo napięcia). Rano wstaję chce jechać do pracy, idę więc do garażu otwieram drzwi od samochodu a tam ciemność, widzę ciemność. Nic to. Trochę wkurzony poszedłem "z buta" do pracy. Po powrocie podłączyłem akumulator pod prostownik. Po około 23 h akumulator naładował się „do pełna”. Ale że nie miałem powodu używać Freemonta znowu postał on ok. 2,5 tygodnia w garażu bez jazdy. Wówczas, wchodząc do samochodu po pendriva znowu zauważyłem ciemność. Trochę mnie to zdziwiło. Wziąłem więc miernik żeby sprawdzić napięcie, a tam „zonk” tylko 3,1 volta napięcia.
Doszedłem więc do wniosku, że akumulator to „padaczka” i należy go wymienić.
Z racji tego, że samochód jest już po gwarancji, wziąłem się za wymianę akumulatora we własnym zakresie. Wysłałem do około 10 serwisów fiata zapytanie jaki powinien być akumulator do Freemonta. Żaden z nich mi nie podał mi modelu, ani marki, tylko cenę oryginalnego i zamiennika. Cena oryginalnego to około 1700-1800 zł, zamiennik ok. 900 zł.
Nie wytrzymałem i wziąłem się za wyjęcie akumulatora, żeby sprawdzić jaki to jest akumulator, marka i model.
Akumulator wyjmuje się nie najgorzej patrząc na umiejscowienie. Na szczęście nie wymaga zdejmowania koła. (czas wyjęcia jak na pierwszy raz to ok. 1h)
Należy odpiąć najpierw fartuch nadkola, następnie odkręcić zabezpieczenie akumulatora, odpiąć wiązkę elektryczną i odkręcić klemy. Z tym jest najgorzej zwłaszcza jeżeli chodzi o klemę minusową.
Po wyjęciu akumulatora stwierdziłem , że klemy nie są w najgorszej kondycji, tylko trochę rdzy., a nie jak na FORUM było pisane, że klemy są strasznie pordzewiałe Akumulator też źle nie wygląda.
Z opisu na akumulatorze można odczytać producenta, pojemność oraz prąd rozruchowy. Modelu nie ma.
Następnie dokonałem pomiarów samego akumulatora jak i miejsca na akumulator. Dzięki temu wiem, że żadnego zwykłego akumulatora (nie żelowego), który miałby taką pojemność i prąd rozruchu jak fabryczny niestety nie wsadzi się ze względu na gabaryty. Miejsce na akumulator ma wymiary 260x170mm. A jakikolwiek zwykły akumulator odpowiadający parametrom oryginalnego ma minimum 278 mm długości. Więc nie pozostaje nam nic innego jak tylko zakup żelówki.
Po poszukiwaniach znalazłem tylko 5 pasujących modeli. Wszystkie w przedziale cenowym między 660 a 720 zł:
1) Optima 50Ah 1000A RED TOP AGM RTC4.2
2) Optima 50Ah 1000A RED TOP AGM RTR4.2
3) Optima 50Ah 1000A RED TOP AGM RTS4.2
4) Optima 50Ah 1000A BLUE TOP AGM SLI4.2
5) EXIDE EK508
Po konsultacjach z przedstawicielami producentów akumulatorów mam zamiar zakupić model Optima 50Ah 1000A RED TOP AGM RTC4.2.
Mam zamiar, bo najpierw jednak sprawdzę swój akumulator. Czy to jest jego wina, czy coś naprawdę „kradnie” prąd przy wyłączonym samochodzie. W tym celu naładowałem do pełna wyjęty akumulator. Zaraz po naładowaniu sprawdziłem napięcie – było 14,3 volta. Teraz codziennie będę sprawdzał (oczywiście na wyjętym akumulatorze) napięcie. Jeżeli zacznie spadać napięcie to będę wiedział, że to „padlina” nie akumulator i go trzeba zmienić. Gorzej jak napięcie prze najbliższe 2 – 3 tygodnie nie spadnie. Wtedy zacznę myśleć co dalej i szukać przyczyny rozładowywania akumulatora. Co dziennie będę podawał wam jakie mam napięcie na akumulatorze. Na razie pozdrawiam.
W załączeniu zdjęcia akumulatora, klem i miejsca na akumulator, zaraz po wyjęciu.

8.JPG
Etykieta - dane akumulatora
Plik ściągnięto 15943 raz(y) 138,01 KB

7.JPG
Wymiary
Plik ściągnięto 15935 raz(y) 164,39 KB

6.JPG
Wymiary
Plik ściągnięto 15934 raz(y) 153,02 KB

5.JPG
Klema"-"
Plik ściągnięto 15933 raz(y) 140,47 KB

4.JPG
Klema "+"
Plik ściągnięto 15932 raz(y) 102,77 KB

3..jpg
Miejsce na akumulator w nadkolu
Plik ściągnięto 15931 raz(y) 176,76 KB

2.jpg
Akumulator po wyjęciu z samochodu
Plik ściągnięto 15930 raz(y) 253,33 KB

1.JPG
Widok akumulatora po zdjęciu osłony nadkola
Plik ściągnięto 15929 raz(y) 166,4 KB

  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
bg.gorniak 
ZNAWCA


FF/DJ: -----
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 848
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-03, 18:21   

Poczytaj posty.Była wzmianka na temat aku-jaki model.Pozdrawiam DG
_________________
bg.gorniak
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1984
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-09-03, 19:56   

Ale numer - u mnie akumulator chyba jest innego producenta i wygląda inaczej :shock: :shock:
To na pewno jest oryginalny?
_________________
pozdr.
Tomek
  
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
Picek7 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 102
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-09-03, 20:05   

Jaki model i typ nowego który chcę kupić to już napisałem wcześniej.
Jeżeli chodzi o to czy to jest oryginalny to powinien być, gdyż został on pierwszy raz wyjęty od kupna samochodu. Wybity też jest na nim rok produkcji 2012 tak jak samochód.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
wojtek_pl 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-04, 06:26   

Dawno temu Optimy produkowali w USA i te akumulatory były świetne. Potem fabrykę przeniesiono do Meksyku i jakość dramatycznie spadła. Jak jest teraz - nie wiem. Może poprawili standardy, może przenieśli fabrykę gdzie indziej, może zostało po staremu (kiepsko). Trzeba pamiętać, że Optima robi akumulatory rozruchowe oraz takie do głębokiego rozładowania (do napędu np silników elektrycznych w łodziach, czy zasilania oświetlenia na łodziach lub w przyczepach kempingowych. Ale to CHYBA są Yellow Top.

BTW, kiedyś te Optimy były używane jako zamiennik zwykłego akumulatora w samochodach terenowych (odporność na wstrząsy, przechyły i generalnie trudne warunki) i raczej nie były ładowane specjalnymi ładowarkami. A działały...
_________________
"Proszę być tolerancyjnym dla mojego braku tolerancji."
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
Picek7 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 102
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-09-04, 07:01   

To co lepiej kupić Exide zamiast Optimy?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
bg.gorniak 
ZNAWCA


FF/DJ: -----
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 848
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-04, 07:21   

Ja mam Optimę wymienioną na gwarancji zaraz po zakupie auta.Jeden raz miałem problem z odpaleniem i musiałem wzywać pomoc.
_________________
bg.gorniak
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
Picek7 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 102
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-09-04, 07:54   

bg.gorniak napisał/a:
Ja mam Optimę wymienioną na gwarancji zaraz po zakupie auta.Jeden raz miałem problem z odpaleniem i musiałem wzywać pomoc.


Tzn. Padł ci całkowicie? Pojawiła się "ciemność"?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
bg.gorniak 
ZNAWCA


FF/DJ: -----
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 848
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-04, 08:18   

Ciemność :evil:
_________________
bg.gorniak
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
Picek7 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 102
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-09-04, 08:25   

Dawno to było? Chodzi mi ile czasu upłynęło od tego zdarzenia do dzisiaj?
Czy wtedy ładowałeś go, czy wystarczyło jak odpaliłeś z innego akumulatora i trochę się przejechałeś?
Pytam, bo zaczynam mieć obiekcje, co do wadliwości samego akumulatora. Bo jak tobie padł nowy akumulator, to chyba jednak to wina samochodu, który na postoju "kradnie" prąd.
I boję się, że wywalę 700 zł w błoto. Nadal będę się obawiał, że po dłuższym postoju nie odpalę samochodu.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
wojtek_pl 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-04, 08:31   

Generalnie jak zostawiasz samochód na dłużej to odpinaj akumulator. Lub podłączaj specjalną ładowarkę utrzymującą akumulator w odpowiedniej kondycji. Znaczy aby auto zużywało prąd z tej ładowarki, zamiast z akumulatora oraz aby akumulator był doładowywany w miarę potrzeby.
_________________
"Proszę być tolerancyjnym dla mojego braku tolerancji."
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
Picek7 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 102
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-09-04, 08:37   

wojtek_pl napisał/a:
Generalnie jak zostawiasz samochód na dłużej to odpinaj akumulator. Lub podłączaj specjalną ładowarkę utrzymującą akumulator w odpowiedniej kondycji. Znaczy aby auto zużywało prąd z tej ładowarki, zamiast z akumulatora oraz aby akumulator był doładowywany w miarę potrzeby.


Przed Freemontem miałem przez 2 lata Kia Sportage, i jej tak samo używałem jak Freemonta i z akumulatorem nie miałem, żadnego problemu. Kijanka stała po 2, 3 tygodnie w garażu i nigdy nie ładowałem akumulatora. Zawsze bez problemu mi odpalała, czy to latem, czy zimą. Tylko tam był zwykły nie żelowy akumulator.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-04, 08:44   

Super dokumentacja zdjęciowa 8-)
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
emmer 
CZŁOWIEK FORUM
Fiat Linea T-Jet



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 216
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 2015-09-04, 09:15   

Troche kiepska perspektywa: parkować samochód i myśleć żeby podpiąć ładowarkę bo nie odpali.

Trzeba kibicować i czekać na wyniki pomiarów. Rozwìązanie zagadki prawie gotowe.
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
Picek7 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 102
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-09-04, 10:41   

Może taki hebel należy zamontować w komorze silnika? I jak będę na dłużej zostawiał w garażu to będę odłączał minus akumulatora?

Hebel..jpg
Plik ściągnięto 15781 raz(y) 17,74 KB

  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
emmer 
CZŁOWIEK FORUM
Fiat Linea T-Jet



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 216
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 2015-09-04, 12:50   

Jak w Jelczu :mrgreen:
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
bg.gorniak 
ZNAWCA


FF/DJ: -----
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 848
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-04, 18:13   

Mineło jakieś pól roku od zdarzenia.Samochód stał 2 lub 3 dni w garażu.Przyjechał assistanc z serwisu fiata podpiął przewody i odpalił auto.Syndrom nie powrócił,ale od tego czasu zakupiłem prostownik i od czasu do czasu podładowuję aku.
_________________
bg.gorniak
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
Picek7 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 102
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-09-04, 22:10   

Dzisiaj sprawdziłem napięcie. Po około 28h od naładowania napięcie wynosi 12,6volta. Ciekawe czy dalej będzie spadało. Jutro podam kolejny pomiar.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
wojtek_pl 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-04, 22:44   

12.6 to chyba normalne.
_________________
"Proszę być tolerancyjnym dla mojego braku tolerancji."
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
bg.gorniak 
ZNAWCA


FF/DJ: -----
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 848
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-05, 08:41   

Zaraz sprawdzę u siebie

[ Dodano: 2015-09-05, 09:49 ]
12,7

[ Dodano: 2015-09-05, 10:04 ]
obecnie 14,3 (prostownik cały czas podłączony)

[ Dodano: 2015-09-05, 13:20 ]
Po naładowaniu 12.6 V
_________________
bg.gorniak
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
Picek7 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 102
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-09-05, 13:08   

wojtek_pl napisał/a:
12.6 to chyba normalne.


Pewnie, że normalne, tylko żeby dalej się tak utrzymywało to będę miał 7 stówek w kieszeni, ale będę miał problem co dalej robić, i będę musiał ustalić co "kradnie" prąd?

[ Dodano: 2015-09-06, 13:39 ]
Pomiar z 05.09.2015 - 12,6 volta
Pomiar z dzisiaj 06.09.2015r- 12,58 volta

[ Dodano: 2015-09-07, 22:21 ]
07.09.2015r - 12,57 volt

[ Dodano: 2015-09-08, 21:37 ]
08.09.2015 - 12,57volt

[ Dodano: 2015-09-09, 21:51 ]
09.09.2015r - 12,56 volt

[ Dodano: 2015-09-10, 20:23 ]
10.09.2015r - 12,56 volt

[ Dodano: 2015-09-12, 23:30 ]
11.09.2015r - 12,56volt
12.09.2015r - 12,55volt

[ Dodano: 2015-09-15, 22:06 ]
13.09.2015 -12,55volt
14.09.2015 - 12,55volt
15.09.2015 - 12,55 vol.

Dzisiaj tj. 15.09.2015 wsadziłem z powrotem akumulator. (Zapewniam Was wyjęcie jest zdecydowanie łatwiejsze niż wsadzenie akumulatora. Ale też da radę bez zdejmowania koła.) Jak widać akumulator raczej jest ok. Przez 2 tygodnie napięcie praktycznie nie spadło. Coś (w tym m.in. czujnik stanu akumulatora czego jestem pewien) "kradnie" prąd podczas postoju samochodu.
Po 2-krotnym odpaleniu silnika napięcie spadło do 12,42 volt. Ładowanie przy włączonym silniku jest ok. ok. 14 volt.
Przed zamontowaniem akumlatora dokonałem jednak kilka przeróbek. Zamontowałem na minusowymi przewodzie akumalatora odłączenik akumulatora. Dodatkowo zamontowałem złączkę którą mogę odłączyć czujnik stanu akumulatora, który znajduje się na minusowej klemie. Czujnik ten bowiem pobiera cały czas napięcie z akumulatora nawet przy wyłączonym samochodzie. Teraz jak będę zostawiał samochód na dłużej w garażu to nie będę martwił się już rozładowanym akumulatorem. Odłączę minus akumulatora i czujnik. I będę pewien, że nic już mi nie rozładuje akumulatora. A przy okazji odłączając minus od masy samochodu będę mógł bezpiecznie naładować akumulator.

Jutro zamieszczę zdjęcie odłącznik akumulatora i złączki od czujnika.

Dzisiaj rano po około 12h od podłączenia akumulatora napięcie było już 12,24 volt

IMG_2748.JPG
Odłącznik Akumulatora
Plik ściągnięto 10401 raz(y) 191,85 KB

IMG_2749.JPG
Złączka
Plik ściągnięto 10401 raz(y) 169,38 KB

  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
Alex158 
ROZKRĘCA SIĘ
Kołobrzeg


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 07 Lis 2015
Posty: 17
Wysłany: 2015-11-10, 20:34   

A ja mam pytanie czy ktoś próbował zamontować inny akumulator np. Warta czy Bosch. Chodzi mi czy wymiary tego aku to tylko tak można zamontować bo inny się już nie mieści.
Kolega podał długość 25cm a aku Warty ma 27 czy on tam wejdzie. Są to też mocniejsze aku.

[ Dodano: 2015-11-10, 20:35 ]
Przepraszam za pisownię ale komp sfiksował.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 154000km Rok prod.: 2012
 
Picek7 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 102
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-11-11, 18:22   

Miejsce na akumulator ma wymiar 26 z 17 cm i większy akumulator nie wejdzie.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
Alex158 
ROZKRĘCA SIĘ
Kołobrzeg


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 07 Lis 2015
Posty: 17
Wysłany: 2015-11-11, 20:02   

A to dziady wycfanili się. Wiadomo, że w samochodach są większe podstawy pod aku aby też można było zamontować większy. A tu mamy tylko na wymiar. Dzięki kolego za odpowiedź.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 154000km Rok prod.: 2012
 
DreamTeam-KwK 
PRAWIE U SIEBIE



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 121
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-01-21, 22:17   

Picek7 => kiedyś miałem podobny problem w Fiacie Marea i "odłącznik masy" pomógł, a jak u Ciebie zakończyła się historia używasz "odłącznika masy" pomógł?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 62000km Rok prod.: 2013
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group