Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Battery Saver Mode i zapach topionej izolacji - alternator ?
Autor Wiadomość
klx 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 18
Wysłany: 2018-05-05, 14:41   Battery Saver Mode i zapach topionej izolacji - alternator ?

Dziś mój egzemplarz podczas jazdy (miejskiej) wyświetlił kopertę z komunikatem Battery Saver Mode, po chwili pojawił się jakby zapach topionej izolacji - mam miernik ładowania pod zapalniczkę który pokazywał w tym momencie 11,4V ładowania z alternatora i spadało ...

Wcześniej praktycznie codziennie sprawdzałem ładowanie i dochodziło do 14,3V.

Nawet po wyłączeniu zapłonu już na postoju napięcie akumulatora spadało (akumulator nowy ma około 3 tygodnie), czy może spotkał się ktoś z takim przypadkiem "zawieszenia" alternatora ?
(Czytałem, że skrajnie może dojść nawet do zapalenia a moje objawy - brak ładowania/zapach są zbieżne z opisywanymi historiami awarii alternatora ...)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-05-05, 15:18   

Prawdopodobnie padł regulator napięcia.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
klx 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 18
Wysłany: 2018-05-09, 15:58   

diagnoza warsztatu - uszkodzony mostek alternatora (podobno częsta przypadłość tego modelu ...)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2013
 
Byq 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-10, 22:09   

Zdarzyło się komuś, że ten battery save mode włączył się po wjechaniu lewą stroną na krawężnik ok 10cm? czyli lewa strona auta była wyżej od prawej.
Akumulator nie wiem czy jest żelowy, wygląda na nową vartę, ale może być kwasowy. Jest możliwe, żeby był za niski poziom elektrolitu w akumulatorze?
pozdr
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 66666km Rok prod.: 2014
 
marcz 
OBSERWATOR
marcz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 7
Wysłany: 2018-06-24, 15:51   

Witaj,
klx jaki efekt końcowy tej usterki? co wymienili i jaki koszt?
u mnie podobny efekt.. z góry dzieki za info
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 49000km Rok prod.: 2012
 
klx 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 18
Wysłany: 2018-06-24, 17:50   

Alternator zregenerowany - naprawiony, problem jak wyżej. Teraz jest ok. Łącznie z holowaniem wyszło niecałe 500 zł ...

(Przy okazji została stwierdzona rozszczelniona sprężarka klimatyzacji, widać ją dopiero po zdjęciu dolnej osłony, taka naprawa to dobry moment na jej sprawdzenie. Nie było specjalnie objawów bo chłodziła, niewiele czynnika brakowało ...)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2013
 
marcz 
OBSERWATOR
marcz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 7
Wysłany: 2018-06-24, 18:01   

dzięki za info, naprawiałeś w ASO? bo koszty w miarę ok :)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 49000km Rok prod.: 2012
 
klx 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 18
Wysłany: 2018-06-24, 18:11   

Naprawa poza ASO (sieciówka warsztatowa)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2013
 
Byq 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-06-27, 12:14   

mi wyskoczył ostatnio ten komunikat podczas jazdy i zgasło radio, po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy.
podjechałem do elektryka, ładuje bardzo dobrze, jedyne co znaleźliśmy to wtyczka podłączona do klemy, z tego co elektryk mówił to ona monitoruje stan akumulatora, zacząła się kablami opierać o blachę - akumulator jest nie przymocowany i sobie się suwa w lewo i w prawo, czy to jest w ogóle normalne?
pytam, bo do tej wtyczki zaglądali w serwisie, bo wyskakiwał błąd akumulatora, więc musieli widzieć, że akumulator jest nie przykręcony, więc albo tak ma być albo paparuchy.
W każdym bądź razie, póki co jest ok, ale niedługo daję alternator do regeneracji i akumulator do sprawdzenia na obciążnicy i ewentualnie wymiana.
jaki maksymalnie wsadziliście tam akumulator, bo z tego co widzę to piszecie 55Ah ale to jakieś maleństwo jest na tyle elektryki co jest w aucie.
są jakieś akumulatory małe a z dużą pojemnością? i zapewne dużą ceną?
ja bym tam wsadził min 65Ah, a nawet 72Ah do grzanych siedzeń, kierownicy, dużego wyświetlacza itd
pozdr
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 66666km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-06-27, 12:21   

Akumulator ma być przykręcony. Kabel od bieguna ujemnego, to czujnik temperatury akumulatora. Skoro dotykał do nagrzanej blachy, to może i wskazał błąd.


  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
Byq 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-06-27, 12:59   

dzięki za zdjęcia, trzeba będzie dokupić tą część, tylko że popaprańcy z ASo nic o tym nie powiedzieli to żal, a wkładali jakąś wtyczkę przy akumulatorze, bo nie była podpięta, no nic......tak to bywa z gamoniami
czy wyciągał ktoś z was alternator w 3.6 bez rozpinania węża od klimy? dużo z tym gimnastyki?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 66666km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-06-27, 13:11   

Teraz się zacząłem zastanawiać czy przypadkiem za problem z akumulatorami w naszych autach nie odpowiada właśnie ten nieszczęsny czujnik. Kiedy akumulator zimny, to ładowanie bardziej intensywne, kiedy gorący, to samochód prądu daje mniej.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1952
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-06-28, 13:58   

Byq napisał/a:
dzięki za zdjęcia, trzeba będzie dokupić tą część, tylko że popaprańcy z ASo nic o tym nie powiedzieli to żal, a wkładali jakąś wtyczkę przy akumulatorze, bo nie była podpięta, no nic......tak to bywa z gamoniami
czy wyciągał ktoś z was alternator w 3.6 bez rozpinania węża od klimy? dużo z tym gimnastyki?


Ktoś już wyciągał, od dołu da się. Auto na podnośniku mieć najlepiej w całości
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
Byq 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: JOURNEY
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-06-28, 19:59   

dzięki za informację, myślałem, że znajomy elektryk ogarnie, ale on nie ma podnośnika na chacie, więc trzeba dać do mechanika i niech on to wyciągnie i da do swojego elektryka
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 66666km Rok prod.: 2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group