Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Guma tłumik drgań wału napędowego / Przegub elastyczny wału
Autor Wiadomość
niedzielek 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 01 Paź 2017
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-12-22, 12:00   Guma tłumik drgań wału napędowego / Przegub elastyczny wału

Witajcie,
Wymieniał już ktoś tłumik drgań wału napędowego we FF ? Szukam szukam i nic nie mogę znaleść a mój już popękał i dobrze by było wymienić...
Jedynie co znalazłem to tutaj https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Przegub-elastyczny-walu-napedowego-Fiat-Freemont-1szt./23110749 ale towar niedostępny..

Zostaje ASO czy jakieś zamienniki? Orientuje się ktoś?

U mnie wygląda to tak na chwilę obecną: https://zapodaj.net/e306a2df0387b.jpg.html
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 135000km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1937
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-25, 16:02   

Szukaj takiego samego jak do Chrysler-a 300C, ma chyba takie same numery OE.
Swoją drogą, to strasznie zmęczony ten łącznik u ciebie...
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
izan10 
ROZKRĘCIŁ SIĘ
izan10


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 29 Sty 2016
Posty: 74
Skąd: ciechanów
Wysłany: 2017-12-27, 06:50   

U mnie wygląda dokładnie tak jak u ciebie , w serwisie powiedziano mi że występuje tylko z wałem a koszt to około 2000 tys , .Zobacz na allegro wały komplet od 400 - 700 pln
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 150000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2499
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-12-27, 14:58   

Ciekawe jaka może być tego przyczyna? Przecież to element, który popsuć się ni ma prawa. Aż zerknę pod swoje auto.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
Dodge 
CZŁOWIEK FORUM
Dodge


FF/DJ: JOURNEY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 167
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2017-12-27, 21:51   

Dobrze, że nie sprzedają tego ze skrzynią biegów - dziadostwowo w tych serwisach, szkoda pisać
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1937
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-27, 23:15   

Ten element kupuje się normalnie osobno, i jest normalne, że się zużywa, nawet w Mercach czy BMW. Na ten element działają b. duże siły, i w każdym aucie z tylnym napędem, wyposażonym w taki przegub, prędzej czy później podlega on wymianie - w autach nie wyposażonych w taki łącznik (gumowy), szybciej lecą krzyżaki wału, łożyska, i przeguby sztywne. Dziwi mnie tyko, że kolega ma go tak zmęczonego przy takim przebiegu. Spojrzałem u siebie i może nie wygląda jak nowy, ale jest całkiem ok.
Szkoda tylko, ze ASO jak zwykle wyciąga kasę, w myśl zasady, spaliła się żarówka, to wymienimy cały reflektor :-x

Tu masz dobry zamiennik, chyba lepszy niż oryginał MOPAR-a robiony w Meksyku :-P

http://usaczesci.rzeszow....408-p-4620.html

tutaj masz oryginał MOPAR-a:

https://sklepjeep.redcart.pl/p/14279/1917934/oryginalny-mopar-przegub-walu-napedowego-137mm-dodge-challenger-v6-2011-przeguby-challenger-dodge.html

Oba produkowane w Germany :mrgreen:

Porównaj tylko numery (powinny być wygrawerowane na części) i wymiary.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2499
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-12-28, 00:24   

Tomku, ale tak rozerwane? Czyżby brutalne rozwijanie mocy diesla miało taki zgubny wpływ na przeniesienie napędu? Aż mi się nie chce wierzyć w to co na zdjęciach. Niemalże jak element gumowo-metalowy między lewarkiem zmiany biegów, a skrzynią w Maluchu ;)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1937
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-30, 13:03   

maq napisał/a:
Tomku, ale tak rozerwane? Czyżby brutalne rozwijanie mocy diesla miało taki zgubny wpływ na przeniesienie napędu? Aż mi się nie chce wierzyć w to co na zdjęciach. Niemalże jak element gumowo-metalowy między lewarkiem zmiany biegów, a skrzynią w Maluchu ;)


No właśnie, u mnie jest z tym ok, ale Pentastar rozwija moc bardzo równomiernie, a turbo w dislu daje moment dosyć gwałtownie jak się rozpędzi, więc może mocniej i częściej dołącza się tylny napęd?

Ale tak jak pisałem, jest to element podlegający zużyciu w prawie każdym aucie jakim znam z takim sposobem przeniesienia napędu.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
niedzielek 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 01 Paź 2017
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-02, 10:31   

Dzięki wielkie za pomoc :) Na początku się trochę przestraszyłem, że guma dostępna tylko z całym wałkiem :O
Ale koniec końców, nie jest tak źle . Choć te 550zł to też nie mało, muszę się dowiedzieć w jednej firmie ile zawołają za zrobienie łącznika. Teściowi do merca zrobili to wytrzymało 10 lat ;)
Tylko trzeba zwymiarować cholerstwo.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 135000km Rok prod.: 2014
 
raven 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 91
Wysłany: 2018-01-02, 19:37   

https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Przegub-elastyczny-walu-napedowego-Fiat-Freemont-1szt./23110749

za zamówienie powinni zrobić, mają już wzornik
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
 
niedzielek 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 01 Paź 2017
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-03, 10:30   

raven napisał/a:
https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Przegub-elastyczny-walu-napedowego-Fiat-Freemont-1szt./23110749

za zamówienie powinni zrobić, mają już wzornik

Własnie dostałem od nich też odpowiedź. Do 7 dni roboczych. I mam zagwostkę , co lepsze , co dłużej wytrzyma :-?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 135000km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1937
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-03, 12:36   

Tu nie chodzi tylko o to, czy ten łącznik wytrzyma do końca życia auta. On ma redukować drgania i uderzenie przy przeniesieniu/załączenie tylnego napędu na tylny reduktor. Wątpię, aby ten z metalu z wstawkami poliuretanowymi robił to bezpieczniej dla tylnego RDA - bez wątpienia jest twardszy i mniej elastyczny.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2499
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-01-03, 12:50   

Ale ten oryginalny też się nie sprawdził, bo się rozleciał pewnie po 100k km. Moim zdaniem za szybko.
Jako przykład dam mojego znajomego. Miał kiedyś Land Cruisera z manualną skrzynią biegów. Rozwalił nią napęd w samochodzie. Okazało się, że potrzebował szkolenia z jazdy. W takim aucie zalecało się puszczania sprzęgła bez gazu i dopiero późniejsze dodawanie obrotów. Pomogło, po naprawie za 16 tysięcy netto, przejechał jeszcze grubo ponad 100 tysięcy i sprzedał wóz.
Może dieslami w FF też trzeba jeździć delikatniej?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1937
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-03, 12:55   

maq napisał/a:
Ale ten oryginalny też się nie sprawdził, bo się rozpeciał pewnie po 100k km. Moim zdaniem za szybko.


Zgadzam się, chociaż myślę iż FCA przeszczepiając turbodiesla do Freemonta, nie przemyśleli wszystkich niuansów. Styl jazdy też będzie miał wpływ.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2499
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-01-03, 13:46   

Właśnie takie wrażenie odniosłem przed zakupem. Benzyna jechała jak złoto, biegi zmieniała kiedy trzeba, a diesel zachowywał się jakoś dziwnie. Wyglądało na to, że całym zabiegiem włożenie do tego samochodu innego silnika, było tylko połączenie go ze skrzynią i przyspawanie w komorze silnika odpowiednich uszu. Chociaż z drugiej strony, na jeździe drugiej, przy delikatniejszym traktowaniu gazu, auto zachowywał się już o wiele lepiej.

Wracając jednak do tematu, to prawdopodobnie, a na to wskazuje zużycie elementu, trzeba tym samochodem jeździć nieco inaczej. Czyli nie pozwalać, żeby włączenie turbiny odbywało się przy pełnym przyspieszaniu oraz aby zmiana biegu również nie tarmosiła całym samochodem jak pies szmatą od podłogi.
W takim przypadku kupiłbym tłumik drgań oryginalny. Taniej będzie kupić kolejny, niż naprawiać tylny napęd.

Aha, jeżeli skrzynia szarpie, to koniecznie wymienić w niej olej. Ja na swoim mam już ponad 20 tysięcy kilometrów i dalej zmiana biegów jest bardzo płynna.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group