Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki lewe koło tył/pod autem
Autor Wiadomość
marcin.rozmus 
OBSERWATOR
MarcinR


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 5
Wysłany: 2018-03-23, 14:41   Stuki lewe koło tył/pod autem

Witam.
Czy ktoś miał takie coś :
Przy jeździe powiedzmy na luzie (bo automat) ze stałą prędkością dodajemy trochę gazu i słychać stuk tak jakby z lewego tylnego koła, przy puszczeniu gazu stuk jakby w drugą stronę .
Podniosłem właśnie na lewarku i ruszając kołem (lewy tył) stuk wydobywa się jednak jakby z pod auta.
Ostatnio w ASO (przy okazji naprawy alternatora)niby nic nie słyszeli ale słychać wyraźnie. Więc podejrzewam że olali - naprawią jak się pół auta rozsypie ;/

pozdrawiam
_________________
Marcin R.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 167000km Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2607
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-23, 14:46   

Zdejmij koło i wtedy będzie łatwiej usłyszeć skąd wydobywa się dźwięk. W naszych autach przyczyną takiego hałasu może być tylny przegub.
Czy dźwięk odbywa się niezależnie od prędkości, czy może po 65 km/h już go nie słychać?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1982
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-23, 14:57   

Jak nic nie było robione przy tym przebiegu jaki masz, to podejrzewam dolny łącznik tylnego wahacza - ten odpowiedzialny za regulację zbieżności tylnego koła. Z jednej strony jest on łożyskowany (tam gdzie śruba do regulacji).

U mnie wprawdzie nie stukało podczas jazdy (zbyt mały luz), ale przy jakiś 110kkm jeden był do wymiany ze względu właśnie mały luz, przy poruszaniu koła tylnego lewo-prawo. Nie chcieli wyregulować geometrii nawet przy takim małym luziku.

Koło przy przyspieszaniu przodem na zewnątrz - stuk, przy hamowaniu przód koła idzie do środka - stuk. Tak to sobie wyobrażam.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2607
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-23, 15:03   

No fakt, jak pojedyncze uderzenie, to z pewnością nie przegub. Pomyślałem, że chodzi o stukanie bez przerwy.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
marcin.rozmus 
OBSERWATOR
MarcinR


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 5
Wysłany: 2018-03-23, 15:19   

Hmm.
Jak tak jeszcze popatrzałem pod auto to na połączeniu obudowy (chyba przekładni) - tam gdzie się półosie tylne schodzą jest takie czyste miejsce - za czyste , tak jakby jakiś olej uciekał. Skocze zaraz na jakiś kanał i dokładnie sprawdzę
Pozdrawiam
_________________
Marcin R.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 167000km Rok prod.: 2012
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1982
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-23, 15:34   

Mówiąc ruszanie koła masz na myśli kręcenie czy też przepychanie jak do kontroli luzów? Bo jak przy kręceniu, to może jednak przegub lub przekładnia...
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2607
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-23, 15:47   

Dlatego pytałem o prędkość. Żeby hałasował napęd, to musi być aktywny. Koła musiałyby ciągnąć podczas przyspieszania i hamować od silnika podczas zwalniania. Układ ma jednak swoją bezwładność i zarówno półosie z przegubami, jak i wał napędowy obracają się bez przerwy, tylko nie zawsze ze sobą połączone. Podczas dynamicznego przyspieszania jednak tylne koła napędzają samochód z całą pewnością. Nie wiem jak jest jednak z hamowaniem silnikiem.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
marcin.rozmus 
OBSERWATOR
MarcinR


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 5
Wysłany: 2018-03-23, 16:46   

Koniec dochodzenia .....
zaznaczyłem pęknięcie
zastanawiam się tylko czy to jest wada fabryczna i cały czas mnie w ASO w chu......a robili

i drugie pytanie czy przez brak oleju nie poszło coś na stałe w środku
dolejemy i się zobaczy

Pozdrawiam
_________________
Marcin R.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 167000km Rok prod.: 2012
 
marcin.rozmus 
OBSERWATOR
MarcinR


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 5
Wysłany: 2018-03-23, 16:48   

Nie wiem dlaczego foto nie dodaje
w każdym razie na "przekładni" jest pęknięcie na około 2 cm z którego wyleciał olej
_________________
Marcin R.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 167000km Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2607
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-23, 17:28   

Zdjęcie może mieć rozmiar max 800x600.
Jeżeli wóz jeździł bez oleju w tylnym dyferencjale, to samo nalanie nic nie da. Podejrzewam, że jedynym sposobem na cokolwiek będzie udowodnienie, że pęknięcie jest wynikiem wady fabrycznej. Może FCA w związku z tym poczuje się do czegokolwiek. Jak dla mnie cały napęd do wymiany, albo szukać używki. Ważne też jest oczywiście ile oleju jest w środku. Stukanie zwiastuje kłopoty.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2607
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-23, 18:03   

Chyba nie ma co tego naprawiać. Używany można kupić poniżej 1000 zł, a nawet 500. Tylko trzeba ocenić w jakim jest stanie.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
marcin.rozmus 
OBSERWATOR
MarcinR


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 5
Wysłany: 2018-03-23, 19:53   

no nic
Damy czerwony silikonik , dociśniemy guma odporną na oleje, dolejemy oleju
i zobaczymy ile wytrzyma ;)

Szkoda bo naprawdę fajne autko i dobrze mi się nim jeździ - jeszcze

Pozdrawiam
_________________
Marcin R.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 167000km Rok prod.: 2012
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1982
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-23, 20:52   

Pytanie czy pękło dlatego że oleju nie było (zmieniałeś?), czy oleju nie ma ze względu na to że pękło? :mrgreen:
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2607
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-23, 21:24   

A może coś się w środku urwało i stąd pęknięcie? Silikon raczej nie zatrzyma wycieku oleju. Pory w aluminium są nim nasączone i nic się tam nie będzie trzymać. Nawet spawanie takiego miejsca bez przygotowania jest bardzo raczej niemożliwe.
Szkoda na to prądu. Wymień to lepiej i tyle.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
jagruszka 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 571
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2018-03-24, 00:17   

Ja miałem identyczny objaw prawie zaraz po odbiorze auta z salonu, Serwis stwierdził że był jkiś luz na wachaczu - poprawili i więcej się nie pojawiło
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 116000km Rok prod.: 2013
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group