Rozładowany akumulator - kwasowy 60Ah / 540A - zmiana na AGM |
Autor |
Wiadomość |
bg.gorniak
ZNAWCA

FF/DJ: -----
Pomógł: 9 razy Dołączył: 09 Lut 2014 Posty: 883 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-02-23, 19:00
|
|
|
kup Optimę |
_________________ bg.gorniak |
|
|
|
|
Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-02-23, 19:58
|
|
|
Spróbuję iść pod prąd ;)
Najpierw jednak akumulator znów na stół. Trzeba ustalić dlaczego się ugotował. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-02-23, 22:03
|
|
|
Zajrzałem do baterii. Cała zalana. Jak się naciśnie z boku, to słychać syczenie.
Przede wszystkim jednak sprawdziłem czy minus sięgnie do lewego bieguna. Przewód główny tak. Przeszkodą będzie jednak cienki kabelek. Prawdopodobnie od czujnika poziomu naładowania, czy czegoś tam. Jutro rozetnę osłonę wiązki przewodów i prawdopodobnie da się uwolnić potrzebną długość. Plus natomiast wystarczy do prawej strony akumulatora bez problemu.
Wyglada na to, że założę akumulator z prawym plusem. Korzyść z tego taka, że oferta o wiele bogatsza i ceny niższe. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-02-24, 13:18
|
|
|
Akumulator szczelny. Jak go naładowałem po ostatnim epizodzie i potem pojechał w trasę pełen, to się zagotował. Jest zasiarczony. Pozostałe parametry w normie. Prąd trzyma. W poniedziałek zakładam Varta AGM 60Ah/680A z prawym plusem. Przymierzałem, będzie pasował ;)
Zastanawiam się od czego jest dodatkowy kabel podłączony do klemy ujemnej.
3BFD256C-CB72-4A2B-8E5A-B72035A305DA.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 2897 raz(y) 39,88 KB |
6D83C860-8E4D-4608-A6B8-B03A055F557A.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 2897 raz(y) 33,06 KB |
5043893F-9ACF-49E3-A12C-7A09C3D2F1A7.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 2897 raz(y) 31,69 KB |
F77ACF3D-28C9-4AF7-AE4C-7DED8C63C647.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 2897 raz(y) 22,91 KB |
|
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-02-24, 14:34
|
|
|
No tak, czujnik temperatury akumulatora. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-02-24, 20:07
|
|
|
W oczekiwaniu na nową baterię...
0287851B-954A-4BB3-A89C-EAAD7761DB95.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 2788 raz(y) 66,4 KB |
|
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-02-26, 13:04
|
|
|
W bagażniku Toyoty mam nowy akumulator do Freemonta. Naładowany aż nadto. Pomiary w sklepie, to 13,1V oraz 760 A (na etykietce ma 680A).
Kupiłem też nową ołowianą klemę na biegun dodatni. Dzisiaj wieczorem montaż, jutro trasa Lublin :)
Zapłaciłem za akumulator 450 zł, za klemę z osłoną 37. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-02-26, 21:41
|
|
|
Jak już wiecie bateria nie przeżyła. Długotrwałe niedoładowanie doprowadziło do zniszczenia źródła prądu. Samochód raczej winien nie jest, bo przez rok nie było niepokojących objawów. To, co zignorowałem, to długie lądowanie prostownikiem automatycznym. Czasem dopiero po kilku godzinach, pokazywało pełen zakres. Dla porównania Toyota żony, z o wiele starszym akumulatorem, ładowała się 2-3 godziny. To był znak, a ja go nie zinterpretowałem właściwie. Gdyby wtedy naładować go zwykłym prostownikiem, to może by działał jeszcze ze dwie, trzy zimy. No nic, człowiek uczy się na błędach. Forse poszedł na złom.
Dzisiaj odebrałem Vartę Silver Dynamic AGM 60Ah/680 A. W garażu zamontowałem klemy, w tym nową na plus i lekko przygiąłem pręt mocujący, bo jest niższa od Forse o 1 cm, ma ich 19. Przewód od czujnika temperatury akumulatora został nieco uwolniony z izolacji i sięgnął do klemy minusowej, która teraz jest po lewej stronie. Mógłby być dłuższy, ale nie znalazłem pasującej do tego złączki. Na razie zostanie tak. Autem się przejechałem. Prąd jest, wszystko działa. Dodatkowo sprawdziłem działanie hebla zamontowanego pod maską na przewodzie masowym. Działa doskonale.
5B42298A-1E4E-4B43-821E-D9DB0795CE23.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 2728 raz(y) 95,2 KB |
B2178495-C67D-408D-B920-BD85798F012F.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 2728 raz(y) 53,83 KB |
2F3AFA55-5EB5-46EF-82DD-1C6FC0AB8D01.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 2728 raz(y) 52,92 KB |
37B45D2D-4B79-4A46-8E0E-A349D7D6F08B.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 2728 raz(y) 49,5 KB |
01593B33-8ACD-4396-A773-F67A6450C39B.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 2728 raz(y) 62,12 KB |
3D8B9983-EC59-4777-9585-466E9E30A729.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 2728 raz(y) 52,41 KB |
90CB829B-CA6F-4C3E-AB1D-0FA340D625D4.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 2728 raz(y) 58,88 KB |
|
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-02-27, 08:58
|
|
|
Żeby nie było jednak tak słodko, to przestały działać dzienne lampy w zderzaku :)
Nie będę się nudził. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-02-27, 10:58
|
|
|
Ciekawa sprawa. Nie świecą ani dzienne, ani przeciwmgielne. Lampy włączały się razem z kierunkowskazami przy ryglowaniu zamka. Teraz nie migają.
Podczas wymiany akumulatora przy tym nie dłubałem, a ewidentnie przestały działać po tej operacji. Hmmm.
Pomyślałem, że może uszkodziłem kabel od czujnika akumulatora, ale nawet gdyby, to co ma piernik do wiatraka? Chyba, że ma?
Dzisiaj zdejmę jeszcze raz nadkole i zobaczymy. Nie przypominam sobie, żebym coś tam rozłączał. Wczoraj nie sprawdzałem ładowania akumulatora po uruchomieniu silnika, ale to raczej jest sprawne.
Światła dzienne zapalają się, kiedy wzrośnie napięcie w instalacji, czyli zacznie pracować alternator, lub na przykład prostownik zacznie podawać prąd. Jednak zarówno lampy przeciwmgielne, doświetlanie zakrętów z kierunkowskazem, jak i miganie przy zamykaniu, nie zależą od jego pracy. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-02-27, 12:32
|
|
|
Dzisiaj zrobię test. Odłączę czujnik akumulatora i uruchomię pojazd. Zobaczymy jakie będą objawy. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
tomek
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 40 razy Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 2021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-02-27, 13:45
|
|
|
Może jakiś bezpiecznik dodatkowy od tych lamp? |
_________________ pozdr.
Tomek |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 160000km Rok prod.: 2013
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-02-27, 13:48
|
|
|
Najbardziej się obawiam, czy nie uszkodziłem przewodów od czujnika akumulatora. Nie podchodzi mi to jednak pod sprawę za bardzo, ale kto wie. Całą skrzynkę bezpieczników pod maską podnosiłem do góry, bo myślałem, że dotrę tamtędy do kabli od akumulatora, ale się nie udało. Potem ją włożyłem z powrotem. Nie działają tylko led w zderzaku. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
tomek
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 40 razy Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 2021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-02-27, 13:54
|
|
|
Ale jak rozumiem to jest dodatkowy moduł dla tych świateł dziennych? Sprawdź czy dochodzi do niego napięcie, jakiekolwiek.
Czujnik przy klemie nie powinien mieć z tym nic wspólnego. |
_________________ pozdr.
Tomek |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 160000km Rok prod.: 2013
|
|
|
|
 |
krzychu0727
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Paź 2015 Posty: 253 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2018-02-27, 17:45
|
|
|
Tak jak Tomek pisze, ewentualnie centralka DRL poszła w p_i_z_d_u (oby nie). |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 82000km Rok prod.: 2015
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-02-27, 20:50
|
|
|
Tak. Jest centralka. Oglądałem to na wszystkie strony i nic podejrzanego nie znalazłem. Nie sprawdzałem dojścia prądu. Może jutro mi się uda. Podejrzane jest jednak to, że zbiegło się z wymianą akumulatora. W piątek przed demontażem baterii działało. Wczoraj po założeniu nowej już nie. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-02-27, 21:46
|
|
|
Przeglądałem instrukcję. Nie ma toto zewnętrznego bezpiecznika. Może w centralce jest jakiś. Zachodzę tylko w głowę dlaczego to przestało działać i to akurat, po założeniu nowej baterii? |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
pająk
CZŁOWIEK FORUM

FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 14 Wrz 2015 Posty: 150 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2018-02-28, 01:03
|
|
|
Gdzie montowałeś światła do jazdy dziennej?
U mnie dorzucili dodatkowy bezpiecznik i przekaźniki. Może przy wymianie poszło jakieś zwarcie i bezpiecznik poszedł na spacer? |
|
|
|
|
Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 92000km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-02-28, 09:15
|
|
|
DLR montowane były w Ganinex Gliwice i nie wiem czy jest tam dodatkowy bezpiecznik. Wczoraj go nie znalazłem. Zwarcie niby jakieś być i mogło, ale jak, skoro kable nie były ruszane?
A ja powoli zaczynam głupieć. Wczoraj po powrocie z miasta, a zrobiłem około 50 kilometrów, zmierzyłem napięcie akumulatora. Wyszło 12.28V, a nowy przecież. Podłączyłem go pod automat i po trzech godzinach wskazywało, że jest pełen. Dzisiaj rano sprawdzam napięcie, a tu znowu 12,28. Multimetr raczej nie oszukuje, bo pokazuje tyle samo, co prostownik automatyczny. Walka zatem trwa. Ładowanie przy uruchomionym silniku mam 14,52.
Jest jeszcze druga sprawa, która pojawiła się po przeczytaniu kilku informacji w internecie. Otóż akumulatory AGM nie znoszą wysokiej temperatury. To wiedziałem, ale niektórzy twierdzą, że montowanie ich w komorze silnika, to proszenie się o kłopoty. Znalazłem nawet tabelę jednego z producentów, pokazującą, że praca AGM w temperaturze 40 stopni, to żywotność około 2 lat. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
normi
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Lip 2015 Posty: 455 Skąd: "miasto meneli"
|
Wysłany: 2018-02-28, 20:57
|
|
|
maq napisał/a: |
A ja powoli zaczynam głupieć. Wczoraj po powrocie z miasta, a zrobiłem około 50 kilometrów, zmierzyłem napięcie akumulatora. Wyszło 12.28V, a nowy przecież. Podłączyłem go pod automat i po trzech godzinach wskazywało, że jest pełen. Dzisiaj rano sprawdzam napięcie, a tu znowu 12,28. Multimetr raczej nie oszukuje, bo pokazuje tyle samo, co prostownik automatyczny. Walka zatem trwa. Ładowanie przy uruchomionym silniku mam 14,52.
|
A ile byś chciał w 12 voltowym akumulatorze ? |
_________________ Pozdrawiam
FF 3.6 |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 88888km Rok prod.: 2013
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-02-28, 21:55
|
|
|
Oznaczenie 12 voltowy, wskazuje na instalację, do której akumulator jest przystosowany, a nie wysokość napięcia na biegunach. Z tego co wiem, naładowany akumulator, powinien trzymać minimum 12.5V. AGM natomiast charakteryzuje wyższe napięcie niż akumulatora mokrego. Tamten miał u mnie, kiedy był jeszcze sprawny, 12.6-12,7V po wielogodzinnym postoju. Obecny AGM, zaraz po 30 kilometrowej jeździe pokazywał poniżej 12.3V. Kiedy go przywiozłem do domu ze sklepu, a w międzyczasie stał w bagażniku innego auta na mrozie, to miał napięcie 12.77V.
Według tabeli na stronie Varty, dla AGM, to naładowanie w około 75%. Przez dwa dni po montażu baterii jeździłem po 30-50 km za każdym razem. Zobaczymy co będzie jutro. Dzisiaj po powrocie nie sprawdzałem napięcia, bo zamarzł mi multimetr. Po drodze jednak w tamtą stronę zajeżdżałem do warsztatu kolegi i tam, tuż po zgaszeniu silnika, pokazywało 12.44V.
Dam mu jednak szanse. Może się ułoży.
A0E96F9D-0BCA-4180-B630-B6612B46D846.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 2851 raz(y) 35,55 KB |
|
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-03-01, 11:40
|
|
|
Nie robiłem pomiaru na akumulatorze odłączonym i dopiero to powinno zostać poddane ocenie. Nie działa mi jednak multimetr. Prawdopodobnie przerwał się kabel, co jest w tych urządzeniach nagminne. Dzisiaj będziemy z kolegą szukać awarii DLR, to i akumulator się odłączy, żeby zobaczyć jaki ma prąd w stanie spoczynku.
Wczoraj auto stało na parkingu przy lubelskiej drodze przez kilka godzin na srogim wietrze, przy temperaturze -12 stopni. Rozrusznik nawet chwili się nie zastanawiał, kręcił jak dziki. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
maq
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2688 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2018-03-01, 13:00
|
|
|
Jak już się wpierniczyłem w akumulator AGM i zgłębiam o nim wiedzę, to dochodzę do wniosku, że koledzy zza oceanu zakładają na swoje Optimy koce nie tylko po to, żeby lepiej pracowały zimą, ale i kto wie czy nie przede wszystkim po to, żeby AGM był jak najmniej narażony na wysoką temperaturę w komorze silnika. Ten typ zasilania elektrycznego, jest montowany w miejscu innym niż jednostka napędowa. Zwłaszcza nasze silniki 3.6 generują sporą ilość ciepła, które dla takiej baterii jest szkodliwe. Ciekawe czy właśnie nie to jest najczęstszą przyczyną braku prądu w autach naszych forumowiczów.
Idąc tym tropem, zamierzam zapakować mój nowy nabytek w pudełko zrobione z maty termicznej :)
Całe to zamieszanie z akumulatorem jest dla mnie niesłychaną nowością. Im dalej w las, tym więcej drzew :)
010480_300.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 2812 raz(y) 58,34 KB |
|
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 101101km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
Sylwester 76
ZNAWCA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sty 2017 Posty: 265
|
Wysłany: 2018-03-01, 15:04
|
|
|
[quote="maq"
Całe to zamieszanie z akumulatorem jest dla mnie niesłychaną nowością. Im dalej w las, tym więcej drzew :)[/quote]
Wiesz, ja jestem w ogóle rozwalony tymi problemami elektrycznymi w tych Frytach.
Jak teraz parkuję auto po pracy w podziemnym garażu ( całe szczęście że jest takowy, bo na dworze w nocy to i minus 27 bywa tutaj) to zanim odejdziemy od samochodu to go kolega głaszcze, lekko kołysze do snu i usypia. Wszystko po to żeby zobaczyć czy się nie wzbudzi ponownie i zawiśnie... no jaja Panie jak arbuzy. Ćhłopaki drą łacha z tego auta że głowa mała. |
|
|
|
|
Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
|
|
|
|
 |
|