Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozładowany akumulator - kwasowy 60Ah / 540A - zmiana na AGM
Autor Wiadomość
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 429
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-21, 13:29   

Eh, to się komplikuje temat.
Nie ma jakiejś innej metody bez wyciągania? tak aby wykorzystać te wyciągnięte pod maskę przewody?

Wyciąganie z nadkola aku co miesiąc - gdzie nie bardzo mam gdzie to zrobić nie wchodzi w rozwiązanie dla mnie :-(

Rozumiem, że przy AGM ten prostownik automatyczny zrobi to samo?
Może trzeba zastosować prostszy prostownik i pilnować czasu?
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 59100km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2473
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-21, 14:07   

Z akumulatora mokrego/kwasowego, przy ładowaniu prostownikiem nieautomatycznym, należy wykręcić korki. Jak się tego nie zrobi, to baterię może nawet rozsadzić. Jeżeli nawet nie wybuchnie, to i tak będą się ulatniały opary elektrolitu przez odpowietrzniki w korkach. Zostawione tak w samochodzie pokryje okolice silnie żrącą substancją. Dodatkowo akumulator po ładowaniu należy przetrzeć, żeby rozlany elektrolit nie powodował zwarcia i dolać wody destylowanej do cel. Tego na samochodzie zrobić się nie da. Ja z Fiata zdejmuję koło i dojście jest wtedy jak trzeba.

Akumulator AGM i żelowy natomiast wymaga innego ładowania, a przede wszystkim innego prostownika. Nie mam tutaj jednak doświadczenia i są to informacje od dobrego człowieka ze sklepu z bateriami. Prąd powinien być podawany pulsacyjnie, ale również aż do pełnego naładowania, a nie tylko do osiągnięcia odpowiedniego napięcia, jak to jest przy automatycznym prostowniku z Lidla. Urządzenie może być automatyczne, ale z funkcją AGM, nie mylić z 'przystosowany do AGM". Takiego nie trzeba wyjmować do ładowania z samochodu.

Na koniec dodam, że jeszcze nie wiem jak często będę wyjmował akumulator z samochodu. Pierwszy raz zrobię to za miesiąc i zobaczymy. Może nie będzie go trzeba ładować. Równie dobrze, może przed tym czasem zdechnąć zupełnie.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 429
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-21, 15:44   

Kurczę, nie mam pojęcia na ten temat :-(
W necie, też nic specjalnie interesującego nie znalazłem. :-(
Wygląda, że trzeba bazować na wiedzy, kogoś kto wie ;-)

W każdym razie, wygląda że wymiana aku na AGM mnie nie minie.
Kwestie otwarte (dla mnie ;-) ):
- jaki model konkretnie aku AGM (skłaniam się do optimy RED TOP - którąś wersje - obawiam się wymiarów - szczególnie wysokości)
- jaki model prostownika, aby pracował prawidłowo z nowym aku i go doładowywał pomimo uzyskania prawidłowego napięcia
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 59100km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2473
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-21, 15:56   

Wygląda na to, że Twój prostownik ma funkcję AGM, zatem się nada. A jaki akumulator? Z odpowiednimi wymiarami i lewym plusem zdaje się jest tylko Optima. Z drugiej strony można kupić coś innego, na przykład Vartę AGM 60Ah/680A z plusem prawym i przełożyć klemy. Kabel plusowy sięgnie bez problemu. Minus można przedłużyć i tyle. Optima kosztuje +/- 750 zł, a Varta 450.

wpx_e3c4176289dba409a9b34285f4807fc8.jpg
Plik ściągnięto 474 raz(y) 135,56 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 429
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-21, 15:59   

Co do aku - raczej nie będę przerabiał i kombinował.
Skłaniam się do optimy z lewym +. Martwi mnie tylko, że wg. danych w necie, wszystkie te model co mają pasować mają po 200mm wysokości.... i nie jestem pewien czy to nie będzie problem.

Co do prostownika, to doczytałem (w necie) że ma coś takiego:

Ładowanie impulsowe - Jest to automatyczna funkcja C3 której nie można wybrać ręcznie. Jeżeli urządzenie wykryje zbyt niskie napięcie akumulatora samoczynnie przejdzie w stan ładowania impulsowego które jest najskuteczniejsze w takiej sytuacji. Po osiągnięciu przez akumulator w trakcie ładowania odpowiednich parametrów C3 automatycznie wróci do wybranego poprzednio sposobu ładowania. Dzięki temu można osiągnąć znacznie lepszy stopień naładowania nie dostępny przy pomocy nawet najlepszych ładowarek klasycznych (nie inteligentnych).
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 59100km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2473
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-21, 18:12   

Moim zdaniem Twój prostownik sprawdzi się do AGM. Przyciskiem mode można włączyć ustawienie 4, ładowanie tego typu baterii. Jak nie, to się będziesz martwił.
Akumulator Optima ma z pewnością podane wymiary razem z wystającymi głowicami biegunów. Sama obudowa ma 18 cm. Zadzwoń do sklepu i zapytaj najlepiej.

33845E72-5901-486E-8C79-62FC697F1711.jpeg
Plik ściągnięto 456 raz(y) 74,94 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
bg.gorniak 
ZNAWCA


FF/DJ: -----
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 812
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-21, 19:25   

nodde napisał/a:
Kurczę, nie mam pojęcia na ten temat :-(
W necie, też nic specjalnie interesującego nie znalazłem. :-(
Wygląda, że trzeba bazować na wiedzy, kogoś kto wie ;-)

W każdym razie, wygląda że wymiana aku na AGM mnie nie minie.
Kwestie otwarte (dla mnie ;-) ):
- jaki model konkretnie aku AGM (skłaniam się do optimy RED TOP - którąś wersje - obawiam się wymiarów - szczególnie wysokości)
- jaki model prostownika, aby pracował prawidłowo z nowym aku i go doładowywał pomimo uzyskania prawidłowego napięcia
Akumulator wymieniony na gwarancji zaraz po zakupie FFa to Akumulator Optima 50Ah 1000A RED TOP AGM RTU4.2
_________________
bg.gorniak
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
bg.gorniak 
ZNAWCA


FF/DJ: -----
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 812
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-21, 19:27   

Prostownik impulsowy do AGM.Można ładować bez wyjmowania
_________________
bg.gorniak
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
Sylwester 76 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 193
Wysłany: 2018-02-21, 19:28   

Nie wiem czy w benzyniakach jest inna pólka na baterię.
W każdym razie ja miałem fabrycznie czerwoną optimę i taką też nową kupiłem. koszt to jakieś siedem stuwek.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
bg.gorniak 
ZNAWCA


FF/DJ: -----
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 812
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-21, 19:29   

Podpora pod aku jest taka sama
_________________
bg.gorniak
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2473
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-22, 11:26   

Czerwone samochody też ładują automatycznymi prostownikami. Ferrari Calirofnia ma akumulator 95Ah / 800 A :)

IMG_8735.JPG
Plik ściągnięto 403 raz(y) 119,09 KB

IMG_8741.JPG
Plik ściągnięto 403 raz(y) 104,1 KB

IMG_8745.jpg
Plik ściągnięto 403 raz(y) 101,63 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 429
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-22, 13:12   

bg.gorniak napisał/a:
Akumulator wymieniony na gwarancji zaraz po zakupie FFa to Akumulator Optima 50Ah 1000A RED TOP AGM RTU4.2


Rozumiem że wszedł bez problemów? :-)

W punktach, jak mówię że w nadkolu, to mają zgryz ;-) Więc jak dodam cenę aku w punkcie + coś za utrudnioną wymianę, to po rozeznaniu się, co, gdzie i za ile jest dostępne, wygląda ze kupię na allegro - (najtaniej znalazłem) i wymienię we własnym zakresie...
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 59100km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1926
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-22, 13:26   

Optima 50Ah 1000A RED TOP AGM RTU4.2 jest dedykowana do Freemonta, u mnie taki jest od początku, Optimy raczej w większości przypadków były/są w dieslach, a w benzynach zdarzały się sporadycznie, jak ktoś miał szczęście :mrgreen:
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2473
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-22, 13:38   

Odradzam. Akumulator kup w sklepie specjalistycznym i najlepiej blisko domu. Niech od razu sprawdzą pobór prądu w samochodzie. Jeżeli coś nie będzie grało, to będzie blisko. Poza tym akumulatory ze sklepów są pewniejsze, niż diabli wiedzą skąd.

Ja u siebie, kiedy nadejdzie ta chwila, bo tymczasem zapalam silnik bez problemu, założę na przewodzie masowym albo wyłącznik na klemę przy akumulatorze, albo pod maską. Dzięki temu kabel ujemny sięgnie do bieguna po lewej bez większego problemu. Kabel plusowy na prawy plus będzie pasował bez kombinowania, bo wychodzi właśnie z tamtej strony. Wyłącznik pod maską najbardziej mi pasuje, bo do ładowania na przykład nie będę musiał odkręcać kabla od nadwozia :)

441027581_1_261x203_wylacznik-pradu-akumulatora-w-samochodzie-na-kleme-tychy.jpg
Plik ściągnięto 382 raz(y) 8,53 KB

e4a3ef3141c39dd5d42b0729806a.jpeg
Plik ściągnięto 382 raz(y) 16,03 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 429
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-22, 13:38   

Dzięki za info ;-)
Jak widać, jak sam o swoje szczęście nie zadbasz, to... ;-) :lol:
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 59100km Rok prod.: 2013
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group