Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozładowany akumulator - kwasowy 60Ah / 540A - zmiana na AGM
Autor Wiadomość
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2498
Skąd: Józefosław

Wysłany: 2018-02-20, 20:18   

Nie sprawdzałem. Miałem jechać do sklepu po powrocie z Niemiec, ale stary dalej działa. Przed założeniem go do auta patrzyłem czy Varta podejdzie i może być ciężko. Odwrotnie raczej nie, bo ma podłączenie w zagłębieniu i trudno będzie ustawić właściwie zwłaszcza klemę ujemną. Niedługo na to zerknę dokładniej. Na pierwszy rzut oka większe jest prawdopodobieństwo, że zmieści się Varta AGM 60 Ah. Jest krótsza.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2498
Skąd: Józefosław

Wysłany: 2018-02-20, 20:36   

Wszystkim użytkownikom kwasiaków polecam wyjąć akumulator z samochodu, wykręcić korki, uzupełnić poziom elektrolitu wodą destylowaną i porządnie go naładować.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-20, 20:41   

heh ;-)
znalazłem takie cudo Akumulator 75Ah 970A Deka Intimidator 9A78DT
Tylko nie wiem czy wejdzie na długość.... ma lekko ponad 27 cm.
A z tego co sam pisałem to wejdzie taki na 26 cm ;-) na oko ;-) może by wlazło...

https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/akumulator-75ah-970a-deka-intimidator-9a78dt-p-1679.html
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 61444km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2498
Skąd: Józefosław

Wysłany: 2018-02-20, 20:47   

Moim zdaniem będzie kłopot. Jak nawet wsadzisz go na podporę, to będziesz musiał przerobić pręty do mocowania ja tak zrobiłem do obecnego Forse. Ma 20 cm wysokości, czyli o 2 cm więcej niż oryginalny. Do tego bardzo drogi. Jeżeli tak to lepiej kupić Optimę.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-20, 20:49   

Właśnie wysokość mi umknęła, a sam pisałem że więcej niż 180 to będzie kłopot ;-)
Klemy można by podłączyć z boku, a nie od góry...
niemniej kicha....
Jakiś konkretny model optimy?

edit: taki znalazłem: https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/optima-50ah-1000a-red-top-agm-rtf42-gm-p-164.html
50ah....
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 61444km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2498
Skąd: Józefosław

Wysłany: 2018-02-20, 21:03   

Ten, który pchają w Meksyku 50A / 1000 Ah. Tu chłopaki pisali: http://www.freemont.pl/vi...ece0f08b7b49783

Jak już pisałem, przy krótkich dystansach z podgrzewaniem foteli i domykaniem szyb oraz składaniem lusterek po wyłączeniu silnika, w Fiacie zdechnie każda bateria. AGM lub żelowy nie będzie jednak wrażliwy na rozładowanie. Zwykły akumulator mokry da spokojnie radę, ale trzeba go nawet co miesiąc ładować.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-20, 21:09   

O. dzięki za linka. ;-)
Akurat znalazłem inny, nie wymieniony na liście przez kolegę Picek7 ;-)

Będę patrzył jeszcze ponieważ, ten co podałem ma polaryzacje od przodu - wkręcaną (calową) - nie od góry. Nie wiem czy to będzie pasować od klem... - pewnie nie ;-)
Czym się różnią te oznaczenie? Wiesz może?
RTS, RTR, RTF, itp.? Red Top seria to się domyśliłem ;-) , ale S R F ?
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 61444km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2498
Skąd: Józefosław

Wysłany: 2018-02-20, 21:22   

Nie będzie. Musiałbyś zmienić klemy. Przed zakupem proponuję jeszcze zmierzyć wysokość tego co masz u siebie. Optima, które znajduję mają wysokości 178, do 202 mm. A co z Twoim? Masz kwasowy? Nie działa? Dodam, że benzyniak nie potrzebuje aż tak dużego prądu rozruchowego jak diesel. Nie musi być aż taki w Optima 1000 Ah.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-20, 21:31   

Wymieniłem z 2 lata temu - na szybko. Awaria :-(
http://www.freemont.pl/vi...r=asc&start=300

Oryginalny był taki: org aku
Włożyłem co było od ręki dostępne: taki aku mam

Chce wymienić na AGM. Obecnie zaczynają się problemy z odpaleniem auta, nie che czekać aż padnie w "najlepszym" momencie.
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 61444km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2498
Skąd: Józefosław

Wysłany: 2018-02-20, 21:39   

A tak, już pamiętam. Od razu jest widoczna zależność. Nie jeździsz za dużo. Akumulator jest niedoladowany i po jakimś czasie ulega zasiarczeniu i pada. Elektrolit masz pewnie ciemny. Z AGM nie będzie kolorowo, bo też trzeba go co jakiś czas doładować. Gdybym to wiedział wcześniej, to obecnie posiadany śmigałyby jak nowy do teraz. Jak założysz AGM, to musisz mieć do niego inny prostownik. Nie wiem jednak czy kiedy będzie rozładowany, a będzie, to uda się go przywrócić do życia automatycznym. Pewnie tak. Trzeba poczytać dokładnie czym i jak ładować akumulatory żelowe i AGM.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-20, 21:50   

Z tą jazdą to różnie bywa. Faktycznie w okresie zimowym mniej. Bo po mieście to co to za jazda :-)
Mam prostownik do AGM, od razu taki zakupiłem jak zaczęły się pierwsze problemy z aku u mnie, a potem okazało się że nie mam jednak AGM, tylko zwykły. Cóż ;-) :-)

Tylko wiesz, jeśli poruszam się na przeciętnych odcinkach autem w okresie zimowym i wymagane jest dodatkowe ładowanie, ponieważ auto nie daje rady. To... słabe to jest. :cry:

Bardziej mi zależy na niezawodności, czyli nawet jak auto postoi trochę i mu napięcie opadnie :lol: to żeby jednak odpalił.... a nie był martwy i zimny. :-(
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 61444km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2498
Skąd: Józefosław

Wysłany: 2018-02-20, 22:47   

Sprawa ciągnie się za nami od fabryki w Meksyku. Samochody płyną na statku dłuższy czas. Akumulatory się częściowo, a niektóre całkiem rozładowują. W serwisie nikt ich nie stawia na nogi jak należy, tylko mniej więcej, żeby zapalił. Jeżeli ktoś potem jeździ dużo, to jest szansa, iż bateria wróci do życia. Nasze auta są wyposażone w sporo ektrycznych odbiorników i trudno je naładować. Może i alternator też nie jest najwyższych lotów.
Prąd warto w samochodzie oszczędzać. Same konwencjonalne żarówki dookoła auta, z podświetleniem zegarów, mogą zabierać 200 W i więcej, do tego głośno grające radio z dużym wyświetlaczem, klimatyzacja, podgrzewane siedzenia, wycieraczki (tym bardziej ciężko pracujące), na koniec cały zestaw czujników rożnej maści i nie ma już wystarczająco prądu na ładowanie akumulatora. U nas pracują alternatory 130Ah, które przy napięciu 14,4V, dają 1872W. Widocznie są za małe. Taka konstrukcja auta i tyle. Nie ma wyjścia i trzeba się z tym pogodzić.
To jest doskonale widoczne w niektórych quadach. Maszyna jeździ i pali bez kłopotu. Problem zaczyna się w większym błocie, kiedy wiele razy trzeba używać wyciągarki. Raz, drugi, kolejny i silnik gaśnie. Nie ma też szans, żeby go od razu uruchomić. Prąd wyciągnięty do zera niemalże. Podpina się wtedy kable do innej maszyny i ładuje jakiś czas, a dopiero potem próbuje uruchomić silnik.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2498
Skąd: Józefosław

Wysłany: 2018-02-20, 23:32   

Ja mam zamiar w weekendy ładować automatem, a raz na miesiąc lub dwa miesiące wyjmować akumulator i nabić zwykłym prostownikiem. To będzie oczywiście zależało od jego kondycji, a to w miarę da się wyczuć. Mój przed rozładowaniem, ze 2–3 tygodnie wcześniej, zaczął ciut gorzej kręcić. Poza tym automatem prawdopodobnie nie pozwolę mu zejść poniżej poziomu potrzebnego do obrócenia rozrusznikiem, włączenia pompy paliwa i wygenerowaniem iskry na świece, a to z pewnością poniżej 200A (rozrusznik ma 1,8 kW, zatem ciągnie 125A).
http://www.akumulator.pl/...r-nie-zawiedzie
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-21, 12:44   

Niestety nie widzę innego wyjścia. Szczególnie w okresie obecnym gdzie faktycznie jeżdżę dużo mniej. Prostownik mam (Bosch c3) z zabezpieczaniem, więc w sumie jak kilkanaście godzin będzie podłączony, to nie powinno się akumulatorowi nic złego stać...
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 61444km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2498
Skąd: Józefosław

Wysłany: 2018-02-21, 12:54   

Tylko widzisz, to jest prostownik automatyczny. Wyłączy się jak tylko akumulator osiągnie odpowiednie napięcie, ale nadal będzie niedoładowany. Kwasiaka trzeba wyjąć z samochodu, odkręcić korki i podłączyć do zwykłego prostownika.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group