Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozładowany akumulator - kwasowy 60Ah / 540A - zmiana na AGM
Autor Wiadomość
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2550
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-20, 20:18   

Nie sprawdzałem. Miałem jechać do sklepu po powrocie z Niemiec, ale stary dalej działa. Przed założeniem go do auta patrzyłem czy Varta podejdzie i może być ciężko. Odwrotnie raczej nie, bo ma podłączenie w zagłębieniu i trudno będzie ustawić właściwie zwłaszcza klemę ujemną. Niedługo na to zerknę dokładniej. Na pierwszy rzut oka większe jest prawdopodobieństwo, że zmieści się Varta AGM 60 Ah. Jest krótsza.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2550
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-20, 20:36   

Wszystkim użytkownikom kwasiaków polecam wyjąć akumulator z samochodu, wykręcić korki, uzupełnić poziom elektrolitu wodą destylowaną i porządnie go naładować.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 439
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-20, 20:41   

heh ;-)
znalazłem takie cudo Akumulator 75Ah 970A Deka Intimidator 9A78DT
Tylko nie wiem czy wejdzie na długość.... ma lekko ponad 27 cm.
A z tego co sam pisałem to wejdzie taki na 26 cm ;-) na oko ;-) może by wlazło...

https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/akumulator-75ah-970a-deka-intimidator-9a78dt-p-1679.html
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 61444km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2550
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-20, 20:47   

Moim zdaniem będzie kłopot. Jak nawet wsadzisz go na podporę, to będziesz musiał przerobić pręty do mocowania ja tak zrobiłem do obecnego Forse. Ma 20 cm wysokości, czyli o 2 cm więcej niż oryginalny. Do tego bardzo drogi. Jeżeli tak to lepiej kupić Optimę.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 439
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-20, 20:49   

Właśnie wysokość mi umknęła, a sam pisałem że więcej niż 180 to będzie kłopot ;-)
Klemy można by podłączyć z boku, a nie od góry...
niemniej kicha....
Jakiś konkretny model optimy?

edit: taki znalazłem: https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/optima-50ah-1000a-red-top-agm-rtf42-gm-p-164.html
50ah....
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 61444km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2550
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-20, 21:03   

Ten, który pchają w Meksyku 50A / 1000 Ah. Tu chłopaki pisali: http://www.freemont.pl/vi...ece0f08b7b49783

Jak już pisałem, przy krótkich dystansach z podgrzewaniem foteli i domykaniem szyb oraz składaniem lusterek po wyłączeniu silnika, w Fiacie zdechnie każda bateria. AGM lub żelowy nie będzie jednak wrażliwy na rozładowanie. Zwykły akumulator mokry da spokojnie radę, ale trzeba go nawet co miesiąc ładować.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 439
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-20, 21:09   

O. dzięki za linka. ;-)
Akurat znalazłem inny, nie wymieniony na liście przez kolegę Picek7 ;-)

Będę patrzył jeszcze ponieważ, ten co podałem ma polaryzacje od przodu - wkręcaną (calową) - nie od góry. Nie wiem czy to będzie pasować od klem... - pewnie nie ;-)
Czym się różnią te oznaczenie? Wiesz może?
RTS, RTR, RTF, itp.? Red Top seria to się domyśliłem ;-) , ale S R F ?
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 61444km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2550
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-20, 21:22   

Nie będzie. Musiałbyś zmienić klemy. Przed zakupem proponuję jeszcze zmierzyć wysokość tego co masz u siebie. Optima, które znajduję mają wysokości 178, do 202 mm. A co z Twoim? Masz kwasowy? Nie działa? Dodam, że benzyniak nie potrzebuje aż tak dużego prądu rozruchowego jak diesel. Nie musi być aż taki w Optima 1000 Ah.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 439
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-20, 21:31   

Wymieniłem z 2 lata temu - na szybko. Awaria :-(
http://www.freemont.pl/vi...r=asc&start=300

Oryginalny był taki: org aku
Włożyłem co było od ręki dostępne: taki aku mam

Chce wymienić na AGM. Obecnie zaczynają się problemy z odpaleniem auta, nie che czekać aż padnie w "najlepszym" momencie.
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 61444km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2550
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-20, 21:39   

A tak, już pamiętam. Od razu jest widoczna zależność. Nie jeździsz za dużo. Akumulator jest niedoladowany i po jakimś czasie ulega zasiarczeniu i pada. Elektrolit masz pewnie ciemny. Z AGM nie będzie kolorowo, bo też trzeba go co jakiś czas doładować. Gdybym to wiedział wcześniej, to obecnie posiadany śmigałyby jak nowy do teraz. Jak założysz AGM, to musisz mieć do niego inny prostownik. Nie wiem jednak czy kiedy będzie rozładowany, a będzie, to uda się go przywrócić do życia automatycznym. Pewnie tak. Trzeba poczytać dokładnie czym i jak ładować akumulatory żelowe i AGM.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 439
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-20, 21:50   

Z tą jazdą to różnie bywa. Faktycznie w okresie zimowym mniej. Bo po mieście to co to za jazda :-)
Mam prostownik do AGM, od razu taki zakupiłem jak zaczęły się pierwsze problemy z aku u mnie, a potem okazało się że nie mam jednak AGM, tylko zwykły. Cóż ;-) :-)

Tylko wiesz, jeśli poruszam się na przeciętnych odcinkach autem w okresie zimowym i wymagane jest dodatkowe ładowanie, ponieważ auto nie daje rady. To... słabe to jest. :cry:

Bardziej mi zależy na niezawodności, czyli nawet jak auto postoi trochę i mu napięcie opadnie :lol: to żeby jednak odpalił.... a nie był martwy i zimny. :-(
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 61444km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2550
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-20, 22:47   

Sprawa ciągnie się za nami od fabryki w Meksyku. Samochody płyną na statku dłuższy czas. Akumulatory się częściowo, a niektóre całkiem rozładowują. W serwisie nikt ich nie stawia na nogi jak należy, tylko mniej więcej, żeby zapalił. Jeżeli ktoś potem jeździ dużo, to jest szansa, iż bateria wróci do życia. Nasze auta są wyposażone w sporo ektrycznych odbiorników i trudno je naładować. Może i alternator też nie jest najwyższych lotów.
Prąd warto w samochodzie oszczędzać. Same konwencjonalne żarówki dookoła auta, z podświetleniem zegarów, mogą zabierać 200 W i więcej, do tego głośno grające radio z dużym wyświetlaczem, klimatyzacja, podgrzewane siedzenia, wycieraczki (tym bardziej ciężko pracujące), na koniec cały zestaw czujników rożnej maści i nie ma już wystarczająco prądu na ładowanie akumulatora. U nas pracują alternatory 130Ah, które przy napięciu 14,4V, dają 1872W. Widocznie są za małe. Taka konstrukcja auta i tyle. Nie ma wyjścia i trzeba się z tym pogodzić.
To jest doskonale widoczne w niektórych quadach. Maszyna jeździ i pali bez kłopotu. Problem zaczyna się w większym błocie, kiedy wiele razy trzeba używać wyciągarki. Raz, drugi, kolejny i silnik gaśnie. Nie ma też szans, żeby go od razu uruchomić. Prąd wyciągnięty do zera niemalże. Podpina się wtedy kable do innej maszyny i ładuje jakiś czas, a dopiero potem próbuje uruchomić silnik.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2550
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-20, 23:32   

Ja mam zamiar w weekendy ładować automatem, a raz na miesiąc lub dwa miesiące wyjmować akumulator i nabić zwykłym prostownikiem. To będzie oczywiście zależało od jego kondycji, a to w miarę da się wyczuć. Mój przed rozładowaniem, ze 2–3 tygodnie wcześniej, zaczął ciut gorzej kręcić. Poza tym automatem prawdopodobnie nie pozwolę mu zejść poniżej poziomu potrzebnego do obrócenia rozrusznikiem, włączenia pompy paliwa i wygenerowaniem iskry na świece, a to z pewnością poniżej 200A (rozrusznik ma 1,8 kW, zatem ciągnie 125A).
http://www.akumulator.pl/...r-nie-zawiedzie
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 439
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-21, 12:44   

Niestety nie widzę innego wyjścia. Szczególnie w okresie obecnym gdzie faktycznie jeżdżę dużo mniej. Prostownik mam (Bosch c3) z zabezpieczaniem, więc w sumie jak kilkanaście godzin będzie podłączony, to nie powinno się akumulatorowi nic złego stać...
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 61444km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2550
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-21, 12:54   

Tylko widzisz, to jest prostownik automatyczny. Wyłączy się jak tylko akumulator osiągnie odpowiednie napięcie, ale nadal będzie niedoładowany. Kwasiaka trzeba wyjąć z samochodu, odkręcić korki i podłączyć do zwykłego prostownika.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 439
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-21, 13:29   

Eh, to się komplikuje temat.
Nie ma jakiejś innej metody bez wyciągania? tak aby wykorzystać te wyciągnięte pod maskę przewody?

Wyciąganie z nadkola aku co miesiąc - gdzie nie bardzo mam gdzie to zrobić nie wchodzi w rozwiązanie dla mnie :-(

Rozumiem, że przy AGM ten prostownik automatyczny zrobi to samo?
Może trzeba zastosować prostszy prostownik i pilnować czasu?
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 61444km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2550
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-21, 14:07   

Z akumulatora mokrego/kwasowego, przy ładowaniu prostownikiem nieautomatycznym, należy wykręcić korki. Jak się tego nie zrobi, to baterię może nawet rozsadzić. Jeżeli nawet nie wybuchnie, to i tak będą się ulatniały opary elektrolitu przez odpowietrzniki w korkach. Zostawione tak w samochodzie pokryje okolice silnie żrącą substancją. Dodatkowo akumulator po ładowaniu należy przetrzeć, żeby rozlany elektrolit nie powodował zwarcia i dolać wody destylowanej do cel. Tego na samochodzie zrobić się nie da. Ja z Fiata zdejmuję koło i dojście jest wtedy jak trzeba.

Akumulator AGM i żelowy natomiast wymaga innego ładowania, a przede wszystkim innego prostownika. Nie mam tutaj jednak doświadczenia i są to informacje od dobrego człowieka ze sklepu z bateriami. Prąd powinien być podawany pulsacyjnie, ale również aż do pełnego naładowania, a nie tylko do osiągnięcia odpowiedniego napięcia, jak to jest przy automatycznym prostowniku z Lidla. Urządzenie może być automatyczne, ale z funkcją AGM, nie mylić z 'przystosowany do AGM". Takiego nie trzeba wyjmować do ładowania z samochodu.

Na koniec dodam, że jeszcze nie wiem jak często będę wyjmował akumulator z samochodu. Pierwszy raz zrobię to za miesiąc i zobaczymy. Może nie będzie go trzeba ładować. Równie dobrze, może przed tym czasem zdechnąć zupełnie.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 439
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-21, 15:44   

Kurczę, nie mam pojęcia na ten temat :-(
W necie, też nic specjalnie interesującego nie znalazłem. :-(
Wygląda, że trzeba bazować na wiedzy, kogoś kto wie ;-)

W każdym razie, wygląda że wymiana aku na AGM mnie nie minie.
Kwestie otwarte (dla mnie ;-) ):
- jaki model konkretnie aku AGM (skłaniam się do optimy RED TOP - którąś wersje - obawiam się wymiarów - szczególnie wysokości)
- jaki model prostownika, aby pracował prawidłowo z nowym aku i go doładowywał pomimo uzyskania prawidłowego napięcia
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 61444km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2550
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-21, 15:56   

Wygląda na to, że Twój prostownik ma funkcję AGM, zatem się nada. A jaki akumulator? Z odpowiednimi wymiarami i lewym plusem zdaje się jest tylko Optima. Z drugiej strony można kupić coś innego, na przykład Vartę AGM 60Ah/680A z plusem prawym i przełożyć klemy. Kabel plusowy sięgnie bez problemu. Minus można przedłużyć i tyle. Optima kosztuje +/- 750 zł, a Varta 450.

wpx_e3c4176289dba409a9b34285f4807fc8.jpg
Plik ściągnięto 1049 raz(y) 135,56 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
nodde 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 439
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-21, 15:59   

Co do aku - raczej nie będę przerabiał i kombinował.
Skłaniam się do optimy z lewym +. Martwi mnie tylko, że wg. danych w necie, wszystkie te model co mają pasować mają po 200mm wysokości.... i nie jestem pewien czy to nie będzie problem.

Co do prostownika, to doczytałem (w necie) że ma coś takiego:

Ładowanie impulsowe - Jest to automatyczna funkcja C3 której nie można wybrać ręcznie. Jeżeli urządzenie wykryje zbyt niskie napięcie akumulatora samoczynnie przejdzie w stan ładowania impulsowego które jest najskuteczniejsze w takiej sytuacji. Po osiągnięciu przez akumulator w trakcie ładowania odpowiednich parametrów C3 automatycznie wróci do wybranego poprzednio sposobu ładowania. Dzięki temu można osiągnąć znacznie lepszy stopień naładowania nie dostępny przy pomocy nawet najlepszych ładowarek klasycznych (nie inteligentnych).
_________________
Pozdrawiam
nodde
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 61444km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2550
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-21, 18:12   

Moim zdaniem Twój prostownik sprawdzi się do AGM. Przyciskiem mode można włączyć ustawienie 4, ładowanie tego typu baterii. Jak nie, to się będziesz martwił.
Akumulator Optima ma z pewnością podane wymiary razem z wystającymi głowicami biegunów. Sama obudowa ma 18 cm. Zadzwoń do sklepu i zapytaj najlepiej.

33845E72-5901-486E-8C79-62FC697F1711.jpeg
Plik ściągnięto 1031 raz(y) 74,94 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
bg.gorniak 
ZNAWCA


FF/DJ: -----
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 835
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-21, 19:25   

nodde napisał/a:
Kurczę, nie mam pojęcia na ten temat :-(
W necie, też nic specjalnie interesującego nie znalazłem. :-(
Wygląda, że trzeba bazować na wiedzy, kogoś kto wie ;-)

W każdym razie, wygląda że wymiana aku na AGM mnie nie minie.
Kwestie otwarte (dla mnie ;-) ):
- jaki model konkretnie aku AGM (skłaniam się do optimy RED TOP - którąś wersje - obawiam się wymiarów - szczególnie wysokości)
- jaki model prostownika, aby pracował prawidłowo z nowym aku i go doładowywał pomimo uzyskania prawidłowego napięcia
Akumulator wymieniony na gwarancji zaraz po zakupie FFa to Akumulator Optima 50Ah 1000A RED TOP AGM RTU4.2
_________________
bg.gorniak
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
bg.gorniak 
ZNAWCA


FF/DJ: -----
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 835
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-21, 19:27   

Prostownik impulsowy do AGM.Można ładować bez wyjmowania
_________________
bg.gorniak
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
Sylwester 76 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 220
Wysłany: 2018-02-21, 19:28   

Nie wiem czy w benzyniakach jest inna pólka na baterię.
W każdym razie ja miałem fabrycznie czerwoną optimę i taką też nową kupiłem. koszt to jakieś siedem stuwek.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Rok prod.: 2012
 
bg.gorniak 
ZNAWCA


FF/DJ: -----
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 835
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-21, 19:29   

Podpora pod aku jest taka sama
_________________
bg.gorniak
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group