Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Padł Tempomat
Autor Wiadomość
endrju 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-02, 14:32   Padł Tempomat

Hej,

Przestał mi sie uruchamiać tempomat, żadnej reakcji na przycisk...

Miał ktoś podobny problem?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2428
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-01-02, 15:28   

U mnie się kiedyś nie chciał włączać podczas jazdy. Ponowne uruchomienie silnika rozwiązało kłopot. Można go było aktywować, ale nie zapamiętywał prędkości. Spróbuj odłączyć akumulator na kilka minut.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 89898km Rok prod.: 2014
 
endrju 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-05, 12:03   

dziekowac, sprawdze dzisiaj..... cos mi sie Freemont sypie, teraz nagle przestal sie przelaczac na LPG.... tydzien temu, 3 miesiace po wymianie filtrów, smierdzi mi w aucie po odpaleniu nawiwewów...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
Krystian11 
ROZKRĘCIŁ SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 06 Sty 2018
Posty: 53
Skąd: Wrocław

Wysłany: 2018-01-21, 00:57   

i jak? pomogło?

ja mam podobny problem, tempomat się aktywuje (po naciśnięciu on na kierownicy zapala się kontrolka na desce), ale nie reaguje na przycisk "i / SET" i nie ustawia prędkości.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 192000km Rok prod.: 2012
 
Zigor 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2015
Posty: 161
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-01-21, 08:10   

endrju napisał/a:
dziekowac, sprawdze dzisiaj..... cos mi sie Freemont sypie, teraz nagle przestal sie przelaczac na LPG.... tydzien temu, 3 miesiace po wymianie filtrów, smierdzi mi w aucie po odpaleniu nawiwewów...


Pewnie jest jakaś nieszczelność przy połączeniu rurek, znając życie przy wymianie filtrów albo nie dokręcili śrub albo uszkodzili wężyk. Sprawdź czy coś nie syczy ;)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 105000km Rok prod.: 2012
 
Krystian11 
ROZKRĘCIŁ SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 06 Sty 2018
Posty: 53
Skąd: Wrocław

Wysłany: 2018-01-21, 08:34   

A zerknę zaraz. O które rurki chodzi? Będę w stanie je sprawdzić na postoju bez kanału/rozkręcenia.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 192000km Rok prod.: 2012
 
Krystian11 
ROZKRĘCIŁ SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 06 Sty 2018
Posty: 53
Skąd: Wrocław

Wysłany: 2018-01-24, 10:55   

hej
ponawiam prośbę. Gdzie mam szukać instalacji tempomatu, jak sprawdzić czy wszystko jest dobrze połączone?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 192000km Rok prod.: 2012
 
Krystian11 
ROZKRĘCIŁ SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 06 Sty 2018
Posty: 53
Skąd: Wrocław

Wysłany: 2018-02-07, 10:13   

Wychodzi na to, że (przynajmniej w moim przypadku) winny jest przełącznik na kierownicy. Jeżdżąc autostradą, trochę z nudów, a trochę z desperacji próbowałem różnych sposobów na aktywowanie tempomatu: naciskałem "SET / -", naciskałem i trzymałem, klikałem kilkukrotnie i... pewnego pięknego razu zaskoczył.

Wczoraj rano padł mi akumulator na mrozie i po tej przygodzie problem znowu powrócił, ale po kilku próbach moja metoda znowu zadziałała: tempomat włącza się teraz po jednym dotknięciu.

Wydaje mi się, że powodem mogą być zaśniedziałe styki przycisków kierownicy. Takie same objawy miałem z tymi przyciskami po lewej (od sterowania komputerem pokładowym) zaraz po zakupie. Poprzedni właściciel nie używał wcale tych opcji (był nawet zdziwiony, gdy podczas jazdy próbnej pokazałem mu, że jego samochód ma coś takiego jak czujnik ciśnienia w oponach). Po kilku dniach używania i nieco mocniejszego naciskania na te przyciski, teraz chodzą bez problemu po delikatnym kliknięciu.

Pzdr,
Krystian
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 192000km Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2428
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-02-07, 11:10   

Trzeba by się do tego dobrać i przeczyścić.
Kłopot może być jednak w innym miejscu. Chodzi o moduł SCCM, czyli krótko mówiąc o przekazanie informacji z przycisków na kierownicy dalej, do odpowiednich urządzeń. Warto zdjąć kierownicę i nawet wyjąć i wetknąć same wtyczki. Prawdopodobnie jednak sprawa jest w tzw zwijaku.
Koledzy za oceanem mają na to jednak swój amerykański sposób. Napieprzeją w koło kierownicy z różnych stron. Niektórzy też opuszczają i podnoszą ją w maksymalne położenia. Niektórym pomogło :)
Ważne jest jednak również to, że element odpowiada za wszystko na kierownicy, również za poduszką powietrzną.

10774156_s-l1600.jpg
Plik ściągnięto 395 raz(y) 37,94 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 89898km Rok prod.: 2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group