Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Freemont a przyczepa ...
Autor Wiadomość
adszym 
ZNAWCA


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 482
Wysłany: 2012-11-18, 19:07   Freemont a przyczepa ...

W instrukcji obsługi, a także pewnie w dokumentach FF jest napisane, że może ciągnąć przyczepę o ciężarze nie przekraczającym 1100 kg. Trochę to dziwne, bo bądź co bądź FF to ciężkie auto, więc i przyczepę powinien móc pociągnąć solidną. Ponieważ dopuszczalny ciężar przyczepy jest identyczny w pojazdach z benzynką jak i dieslem więc zakłądam, że wynika on nie z możliwości pojazdu ale z DMC zestawu auto+przyczepa < 3500 kg.
Co Panowie (a może i Panie, choć nie podejrzewam) sądzą ???
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
T76 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 336
Wysłany: 2012-11-18, 19:25   

Też na to zwróciłem uwagę. Różnice między np X5 a FF są porażające. Gadałem z facetem z branży, że takie różnice mogą być, są związane z "jakością" tylnego zawieszenia. DMC też nas ogranicza. Sprawdził może kto jak to było u Dodga Journey?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 3000km Rok prod.: 2015
 
adszym 
ZNAWCA


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 482
Wysłany: 2012-11-18, 19:35   

Instrukcja do nowego Journeya rozdziela max ciężar ciągniętej przyczepy w zależności od ilości osób na pokładzie. Dla silnika 3,6 max to 1134 kg w przypadku 1 lub 2 osób.

[ Dodano: 2012-11-18, 19:37 ]
Przepisy dotyczące DMC mają się zmienić na początku przyszłego roku. Będzie można prowadzić zestaw do 4250 kg DMC na kat. B prawa jazdy. Może we FAP tego nie wiedzieli ... :-)

[ Dodano: 2012-11-18, 19:56 ]
Dokopałem się do instrukcji z journeya 2010. Tamto auto mogło ciągnąć przyczepę prawie 1600 kg z dwoma osobami na pokładzie. Czyżby zawieszenie we fiacie tak mocno się zmieniło w stosunku do dodga ???
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
ttmek 
ZNAWCA
ttmek


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 634
Skąd: Leszno
  Wysłany: 2015-08-21, 14:37   polecam lekturę

http://www.auto-swiat.pl/...holowania/l3gyj
_________________
_____________________
wyszczerz zęby
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 25000km Rok prod.: 2012
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-21, 17:09   Re: polecam lekturę

^ttmek

Szajby można dostać :-/
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
bg.gorniak 
ZNAWCA


FF/DJ: -----
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 847
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-21, 18:36   

Szajby i kręćka :roll:
_________________
bg.gorniak
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
phrenic 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 448
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-08-21, 19:08   

Nie zmieni i tak to masy przyczepy w dowodzie rejestracyjnym...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2013
 
ttmek 
ZNAWCA
ttmek


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 634
Skąd: Leszno
Wysłany: 2015-08-24, 08:27   

masy nie zmieni;jednak ja siadam z kółko z przyczepą o masie dmc 1300 i będe się powoływał na to co Wy, że nie wiadomo o co chodzi....gdy policzę wdł.przepisu na stronie to wychodzi,że przyczepę mogę ciągnąć niby ok 1,9 t....tak wiem,że pewnie się pomyliłem w obliczeniach i w interpretacji przepisów...:)
Właśnie wróciłem z 1 dniowego wypadu z taką właśnie przyczepką i było bardzo miło, a ff dawał radę na całej linii.

ps.przyczepę mam jeszcze z czasów kiedy były czarne blachy gdzie nie ma słowa in inglisz ;) więc się mocno zastanawiam nad wakacjami na południu typu objazd włoch ..... mam nadzieję że takowy polismen nie skuma tematu.
_________________
_____________________
wyszczerz zęby
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 25000km Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-02-22, 09:34   

A ja się lekko, nie za mocno, zastanawiam jak mogę zostać potraktowany, kiedy na haku będę miał 500 kg bez hamulca. Taką DMC w dowodzie ma moja przyczepka, na której czasem wożę terenową zabawkę. Do tej pory nigdy mnie jeszcze nie kontrolowano, ale nie jeździłem Fiatem, tylko Fordem, a licho nie śpi. Z tego co przeczytałem, to masa przyczepy wyższa niż dopuszczalna w dowodzie rejestracyjnym samochodu, wiąże się z mandatem karnym 100-300 zł, a policja nakaże rozłączyć pojazdy i zabroni dalszej jazdy w takiej konfiguracji.

Jest też opcja, żeby obniżyć DMC przyczepy do 450 kg (koszt około 150 zł), ale niestety, to co transportuję waży 400 kg (tak ma przynajmniej w dowodzie, poz. G.), a sama przyczepka 100.
... tak źle i tak niedobrze.

[ Dodano: 2016-03-14, 16:18 ]
Dzisiaj byłem na stacji po zaświadczenie do haka. Panowie musieli dzwonić do Fiata, żeby zapytać o masę przyczepy lekkiej. Dali papier na 450 kg. Mówili, że mogliby wpisać więcej, ale i tak by mnie cofnęli w Wydziale Komunikacji.

[ Dodano: 2016-04-22, 19:11 ]
A dla przykładu Panda może ciagnąć przyczepy 800/400. Prawie jak FF. Mój dzisiaj miał chrzest jako holownik. Pół tony wciąga nosem i przyczepa nie robi na nim najmniejszego wrażenia. Jest git.

image.jpeg
Plik ściągnięto 8503 raz(y) 66,66 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
anth 
ROZKRĘCIŁ SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 65
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2017-09-08, 11:48   

Wczoraj pojechałem pierwszy raz z przyczepką. Dosyć duża, jednoosiowa, z hamulcem najazdowym. Z pustą jechało się dość przyjemnie, parę ekspresówek i autostrada po drodze, więc prędkości też nie małe.
Po dojechaniu na miejsce załadowali mi paletę. Przyczepka usiadła tak, że tylna klapa się oparła o ziemię a resory wyprostowały. Paleta dość wysoka i musiała ważyć z 1,5 tony (wiem, że przekroczyłem dopuszczalne obciążenie).
Ruszyłem freemontem i jadę. No i zaczyna coś piszczeć. To nie przyczepka, bo po zatrzymaniu nadal jeszcze chwilę piszczy. Pomyślałem: za duże obciążenie pewnie i skrzynia biegów nie daje rady i piszczy mi jakiś czujnik.
No ale co zrobić, przede mną 70 km, dam jakoś radę, więc z duszą na ramieniu powoli jadę dalej.
Zatrzymałem się na kawę (i wpakowałem w ciasne cofanie, chwilę to zajęło...) i przy okazji zauważyłem, że jedno koło od przyczepki ma o połowę za mało powietrza.
Myślę, zatrzymam się po drodze na stacji jakiejś i dopompuję, bo przecież długa droga przede mną (w tym autostradami kawałek).
Ale zaraz... Ja mam tam jakiś zestaw naprawczy i tam jakaś pompka chyba była.
I jest! Super pompka, w tym końcówki do pompowania wszystkiego co się da (nawet igła do piłek). Podpompowałem bez problemu koło w przyczepce, wsiadam i...
piszczenie się skończyło!
Najwyraźniej jakiś czujnik w elektronice samochodu wyczuwał, że przyczepka nie równo idzie i informował o problemie! Taka Panie technika!
W trakcie wjeżdżania na autostradę zarzuciło mnie trochę i przyczepka zaczęła się kolebać na boki (wysoka paleta). Niczego nie dotykam, poczekam aż zwolni. A tu samochód zaczyna sam hamować. Z ABS-em. Też elektronika zadziałała.
Za to kocham to auto. Za pozytywne niespodzianki które mi robi.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 46600km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1984
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-08, 16:08   

Do się nazywa TSC (Trailer Sway Control). Też miałem wątpliwą okazję wypróbować, tylko że na mokrym i sporej prędkości. Za ostro zmieniłem pas ruchu, z załadowaną przyczepką. Gdyby nie ten system, kto wie jak by się skończyło....

Tu jest krótki filmik obrazujący jak to działa:



Generalnie, system wykrywa że auto jest bujane przez przyczepę.

W tym aucie jest sporo systemów, ratujących kierowcę, w razie popełnienia błędów.
A ciągnięcie przyczepy jest tak naturalne w USA, że taki TSC musiał się znaleźć w standardzie w aucie z Ameryki.... :mrgreen:

Następny filmik wyjaśnia jak do tego dochodzi. Wystarczy że ze sporą przyczepą na haku minie się ciężarówkę, i już podmuch wiatru może spowodować kołysanie, a co za tym idzie, utratę stabilności...





Jak ważne jest, aby nie ciągnąć większego ciężaru (przyczepa) niż ma auto, a także poprawne rozmieszczenie ładunku...
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
Bella 
ZNAWCA
KRK NH



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 400
Skąd: Kraków - Nowa Huta
Wysłany: 2017-09-28, 22:00   

Tak to właśnie jest, jak się nie czyta dokładnie instrukcji obsługi...

Ale kto znów czyta...

...na naszym, szacownym FORUM robi to raczej większość użytkowników

a wyjątki tylko potwierdzają regułę


W każdym razie dobrze się stało, że znalazłeś przyczynę i uniknąłeś bujania całym zestawem :-P
_________________
A D A M
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 106000km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-09-29, 08:11   

Doskonałe te filmy. Człowiek nie ma świadomości jak przyczepa działa na samochód. Zawsze jak pakowałem quada, to dojeżdżałem do przodu przyczepy tak, żeby naciskała na hak w samochodzie. Kiedyś nawet mierzyłem nacisk na wadze. W każdym razie auto musi być przyczepą obciążone. Oczywiście jeżeli nie będzie, to zaraz się to usłyszy na haku, w który zacznie stukać dyszel przyczepy. Wtedy bezwględnie trzeba się zatrzymać i poprawić rozmieszczenie ładunku. Ja mam za sobą tylko 500 kg, ale przy większej masie katastrofa gotowa.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
Bella 
ZNAWCA
KRK NH



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 400
Skąd: Kraków - Nowa Huta
Wysłany: 2017-09-29, 10:43   

Jako kilkulatek miałem często przyjemność jazdy z moim ojcem Jelczem "ogórkiem" z przyczepą osobową - nazywali ją "korniszon". Taki fajny niebieski zestaw.
No i kiedyś na przewozie pracowników do Polkowic poszła opona w korniszonie. Jelcz był ciężki jak diabli ale nawet nim kręciło po drodze. Chłopy z przyczepy byli posrani ze strachu, chociaż to byli górnicy miedziowi, zwłaszcza, że ojciec trochę rozpędził ogórka.

No to i FF-em też musi w takiej sytuacji zakręcić. Praw fizyki nie da się oszukać
_________________
A D A M
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 106000km Rok prod.: 2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group