Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Co wiemy na temat zastosowanego napędu AWD ?
Autor Wiadomość
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
  Wysłany: 2012-11-17, 22:42   Co wiemy na temat zastosowanego napędu AWD ?

Z rzeczy podstawowych, które należy wiedzieć o tym napędzie to przede wszystkim to, że napęd działa bez naszego udziału. Nie ma pokrętła całkowicie wyłączającego napęd, włączającego tryb On Demand, lub spinającego tylną oś "na sztywno".

Z racji tego, że obecnie jeżdżę Subaru, będę pewnie kręcił nosem na ten system, zwłaszcza z racji otwartego, tylnego mostu. ŻRÓDŁO

NAPĘD W JOURNEYU / FREEMONCIE, TO ROZWIĄZANIE FIRMY BORG WARNER, producenta wszystkich haldexowatych systemów do bardzo wielu samochodów.

Z tego co mi się wydaje, nie można nazwać tego systemu dołączanym, gdyż system ten najprawdopodobniej w stanie swojego "spoczynku" :mrgreen: i tak przekazuje 5% momentu na tylną oś.
Jest to rozwiązanie podobne w tym zakresie do Subarowskiego Active Torque Split, stosowanego w połączeniu ze skrzyniami automatycznymi 4EAT.

W 100% odłączyć napęd można przez wyciągnięcie odpowiedniego bezpiecznika odpowiedzialnego za działanie wielopłytkowego sprzęgła zajmującego się transferem momentu na tylną oś.

Wszystko to powyższe są to wyciągnięte przeze mnie wnioski na temat materiałów znalezionych w sieci oraz informacji z instrukcji obsługi.

W instrukcji obsługi pojazdu są informacje na temat bezpieczników odpowiedzialnych za napęd na wszystkie koła, odnośnie całkowitego zakazu transportu uszkodzonego pojazdu z napędem AWD, innego niż na platformie (lawecie ) :mrgreen:

Nie natrafiłem jednak na informację w instrukcji, która w przypadku potwierdzenia mojej tezy o zastosowanym napędzie i sposobie jego działania, może być niezwykle ważna a mianowicie;
W przypadku robienia przeglądu (pierwszy 3 lata od zakupu nowego pojazdu), nie można wjeżdżać na rolki napędzające koła w celach pomiarowych bez odłączenia napędu przez wyjęcie odpowiednich bezpieczników lub aby korzystać z podkładanych pod drugą parę kół luźnych rolek, pozwalających na naturalnie samoczynne obracanie się spiętych ze sobą w jakimś stopniu osi. Niezastosowanie się do powyższego może skutkować uszkodzeniem lub przynajmniej szybszą degradacją systemu AWD.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
ttmek 
ZNAWCA
ttmek


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 634
Skąd: Leszno
Wysłany: 2012-11-18, 11:09   

dobrze wiedzieć na co sie piszemy...:)
_________________
_____________________
wyszczerz zęby
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 25000km Rok prod.: 2012
 
adszym 
ZNAWCA


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 482
Wysłany: 2012-11-18, 19:03   

Nie jestem fachowcem: a co jest złego w otwartym tylnym moście ?
Przyznam, że też z niecierpliwością czekam na autko (może już w tym tygodniu) i pierwszy śnieg aby zobaczyć jak się będzie zachowywał na ślizgim.
Drugi test, który niestety musi poczekać do lata, to wyciąganie ciężkiego kempingu z piachu. Subaru (również dzięki reduktorowi) radziło sobie doskonale. STRASZNIE MNIE CIEKAWI zachowanie AWD we FF pod obciążeniem.
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2012-11-18, 20:12   

To, że gdy jedno koło jest w powietrzu (np przez wykrzyż przy pokonywaniu nierówności) lub na lodzie, to cała para pójdzie właśnie w to koło, które ma gorszą przyczepność a nie w to, które ma lepszą.

https://www.youtube.com/watch?v=EbD5ZkK74iY

Zauważ, że przeszkoda jak i nawierzchnia nie są zbyt wymagające ;-)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
adszym 
ZNAWCA


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 482
Wysłany: 2012-11-18, 20:22   

Zgadzam sie, filmik malo zachecajacy. Subaru poradziloby sobie z taka goreczka bez najmniejszego zamielenia kolkami.
Ale chyba jednak nie cala para idzie w uslizgiwane kolko, bo auto by nie podjechalo. Na pewno zadzialala elektronika, bo uniesione w powietrzu kolo charakterystycznie przychamowywalo co chwile.
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2012-11-18, 20:25   

Tak widać, że coś tam jakby próbowało blokować, jednak tak jakby nic :mrgreen:

W subaru mamy LSD ale to i tak nie pomoże jak wjedziesz tam gdzie nie powinieneś, nabierzesz błota pod zderzak i będziesz próbował wycofać ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
http://freemontclub.pl/album_pic.php?pic_id=9
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
adszym 
ZNAWCA


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 482
Wysłany: 2012-11-18, 20:28   

Ale czad !!!!! To naprawde ty ???? Szczerze wspolczuje :-(
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2012-11-18, 20:33   

Nie ma czego, na zderzaku nie było ani śladu, nawet lakier bezbarwny nie miał żadnego pajączka - porządna japońska robota :-) Parę "trytytek" (bo kołki się pozrywały) i pojechaliśmy dalej. Następnej zimy i tak zderzak mi pękł przy mrozie -25 stopni gdy źle oszacowałem ilość potrzebnego miejsca aby wziąć zakręt w stylu Gymkhana :mrgreen: i zahaczyłem o zlodowaciałą zaspę, więc był wymieniony na nowy :-)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
niumin 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 330
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2012-11-18, 20:39   

Nim zdążyłem się wypowiedzieć to Wy 2 x odpowiedzieliście uprzedzając mnie.
We FF jest ECC a nie LSD. LSD jest rozwiązeniem mechanicznym. Ale to raczej większość wie. ECC zasprzęgla tył przy odpowienich warunkach (uślizg). Dodakowo tył jest na dyferencjale, a przynajmniej powinien być, nie liczyłbym częściową na szperę. Czyli za trzymanie kółek w ryzach odpowiada ABS + ESP. Na cuda proszę nie liczyć.
Nawet po odłączeniu ESP po przekroczeniu granicznej prędkości ślizgania się kółek załączy się z powrotem.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
adszym 
ZNAWCA


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 482
Wysłany: 2012-11-18, 20:42   

To wiemy. Subuk pisał, że w subaru mamy LSD.
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
niumin 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 330
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2012-11-18, 20:43   

Subuk - mam repatrianta z Gorlic w okolice BB. Dokładnie Bujaków. Myśli o Subaru outback'u. Pokrewna dusza. Powinniście się spiknąć.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2012-11-18, 20:51   

To zdjęcie z maja 2008, wtedy miałem jeszcze jedno dziecko, teraz przy trójce nie uczestniczę w życiu forum subaru, tudzież nie jeżdżę na spoty ani zloty :-| Nie ma czasu na takie przyjemności ;-)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
niumin 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 330
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2012-11-18, 20:59   

Szlachectwo zobowiązuje - nie ważne jak to interpretować. Z czasem dzieci wyrosną :-) Będzie można wrócić do złych nawyków i wnuki deprawować. Liczę na to bo też mam trójkę na pokładzie.

PS. Nie jeździsz na rowerze?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2012-11-18, 21:05   

Jeżdżę czasem, ale lokalnie tylko; Bielsko, Jaworze, Brenna, Wisła, Ustroń, Szczyrk ... a dlaczego pytasz ? :mrgreen:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
niumin 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 330
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2012-11-18, 21:12   

Post wcześniej. Bujaków to wioska zaraz pod Bielskiem. No i zawsze można złapać drugi wiatr w żagle.
Kumpel się odgraża że jak dom postawi to będę częstym gościem u niego. Nadmieniam że już go przykrył.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
Sevrill 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 299
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-11-18, 22:05   

subuk napisał/a:
To, że gdy jedno koło jest w powietrzu (np przez wykrzyż przy pokonywaniu nierówności) lub na lodzie, to cała para pójdzie właśnie w to koło, które ma gorszą przyczepność a nie w to, które ma lepszą.

https://www.youtube.com/watch?v=EbD5ZkK74iY

Zauważ, że przeszkoda jak i nawierzchnia nie są zbyt wymagające ;-)


Najzwyklejsze w świecie działanie mechanizmu różnicowego bez blokady takowego. W końcu to nie terenówka tylko CROSSOVER!:)
i.
_________________
Powala na kolana!Cudo!
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2012-11-18, 22:52   

Mój obecny crossover zajedzie tam, gdzie niejeden bałby się ursusem wjechać ;) :-P
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
adszym 
ZNAWCA


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 482
Wysłany: 2012-11-18, 22:55   

Tylko czy to na pewno CROSSOVER ????
Osobiście zawsze traktowałem swojego LEGACY jako zwykłe kombi o nieco lepszych od standardowych właściwościach trakcyjnych.
CROSSOVER winien łączyć cechy innych kategorii, tak jak to jest w FF: połączenie 7dmio miejscowego vana z wyglądem kombi i napędem SUVA :-) :-) :-)
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2886
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-18, 23:40   

Nie chciałbym studzić zapału, ale Freemont nie nadaje się do zabaw pokazanych przez subuka na fotce.
Fakt, że on jest wyżej zawieszony i przeleci takim dróżkami, które osobówkę połaskotają po brzuchu. Polną drogą z przeciętnymi koleinami da się nim przejechać. Szutry, płyty betonowe nie są dla niego wyzwaniem. Ale gdy trafi na lekko grząski gunt, to natychmiast zakopie się po osie. Wystarczy lekki uślizg przy ruszaniu i zakopuje się szybciutko. Może tylny napęd wybawi go z opresji, ale byłbym ostrożny. Wiem co piszę, bo go poznałem od tej strony.

IMHO to jest samochód, który da sobie dobrze radę w warunkach zimowych i przy zjeździe nad jezioro. Ale uprawianie offroadu na stockowych oponach szczególnie po deszczu, to coś ak przechodzenie na czerownym świetle ;-)
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
dklkubo 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 88
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-01-12, 18:45   AWD

W linku pokaz jak działa awd

http://www.dailymotion.co...to#.UPGfFCdQbao
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 21000km Rok prod.: 2012
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2013-01-12, 20:21   

Te animacje zawsze wyglądają obiecująco :-) Nie będę się wypowiadał do póki palca nie wsadzę ;-)
Należy Ci się pomuk za odgrzebanie tego linku :mrgreen:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1964
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-02-04, 22:56   

Hm, jak pisałem wcześniej, miałem okazję sprawdzić 4x4, ale oprócz tego, że auto po prostu wyjechało kilka razy z beznadziejnej sytuacji, to żadne kontrolki się nie zaświeciły :-( Sprawdził ktoś, czy tak ma być? Takie girlandy na desce, a tu nic :shock: Obserwatorzy z boku potwierdzali pracę obu osi...
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2013-03-26, 09:19   

FAP na YT spłodził filmiki obrazujące zachowanie AWD Freemonta:

https://www.youtube.com/watch?v=iXxvEWr__Mw

https://www.youtube.com/watch?v=k5ODBz0TyKk

https://www.youtube.com/watch?v=TXMsuUa_5Mk
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
ttmek 
ZNAWCA
ttmek


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 634
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-03-26, 11:50   

ale to już było gdzieś na FKP :)
_________________
_____________________
wyszczerz zęby
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 25000km Rok prod.: 2012
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2013-03-26, 13:21   

Cyganisz. Nie było :-P
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group