Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
HAMULCE - rsume ;)
Autor Wiadomość
kaacka 
CZŁOWIEK FORUM
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 218
Wysłany: 2017-06-25, 21:51   

no taka prosta sprawa:
- temperatury obu i tak sa wysokie, czy 600 stC na zielonych wystarcza ?
- zywotnosc zielonych jest wieksza ?
- hamuja tak samo ? czy moze nie...... :roll:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1984
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-26, 02:45   

kaacka napisał/a:
no taka prosta sprawa:
- temperatury obu i tak sa wysokie, czy 600 stC na zielonych wystarcza ?
- zywotnosc zielonych jest wieksza ?
- hamuja tak samo ? czy moze nie...... :roll:


Moim zdaniem temperatura wystarcza.

Czy hamują tak samo jak żółte? To akurat ciężko mi powiedzieć (nie miałem żółtych założonych), generalnie zmiana z innych (fabrycznych lub bendix-a) jest na 1000% w kierunku poprawy hamowania - auto w końcu hamuje ostro, nie czuć żadnego opóźnienia czy "piłowania" blachy bez efektu, czuć wyraźnie skrócenie drogi hamowania.

Żywotność natomiast może być większa, ze względu na to, iż Green zawierają pewnie więcej spieków ceramicznych (mniej pylą). Nie są tak jak żółte dostosowane do jazdy torowej i pewnie są przez to twardsze.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
lukasz3.6 
ROZKRĘCIŁ SIĘ
był FF JTD


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 84
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-26, 22:05   

Ja mam żółte. W komplecie z tarczami EBC i Michelin Latitude Sport 3, przy awaryjnym chamowaniu zęby chcą wypaść. Ostatni raz coś takiego czułem w A3 3.2 DSG. Do trwałości zielonych cieżko porównać ale, że pylenie naprawdę jest na wysokim poziomie wydaje się 30kkm to będzie Max.
_________________
Łukasz
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 57000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-06-26, 22:12   

Muszę cholera koła zrzucić i zobaczyć ile jeszcze okładzin zostało. Stuknęło na nich już ponad 30 k. Żeby się przypadkiem nie skończyły bez mojej wiedzy ;)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
kaacka 
CZŁOWIEK FORUM
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 218
Wysłany: 2017-06-26, 22:32   

no to zamowilem zielone - zobaczymy jaka bedzie roznica 8-)
maq - jak bedziesz blisko konca klockow pojawi sie wku^#!@)ace pulsowanie przy glebszym hamowaniu
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-06-27, 10:55   

No nie mów, że sprawdzałeś :)
Podczas ostatniej wymiany oleju, przy 60 k, w serwisie nie zaglądali nigdzie. Pamiętam jednak, że 12 k wcześniej, mówili o kończących się powoli klockach i tarczach. Ciekawe ile moje jeszcze wytrzymają, chociaż Freemont mnie nauczył jeździć trochę jak ciężarówką. Obecnie tarcze już buczą przy mocnym hamowaniu, zatem staram się tego unikać.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
kaacka 
CZŁOWIEK FORUM
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 218
Wysłany: 2017-06-27, 21:54   

maq napisał/a:
No nie mów, że sprawdzałeś :)


ano - panskie oko konia tuczy :mrgreen: i bardzo pozytywnie zaskoczyl mnie stan zaciskow. jedynie blaszki byly do wyskrobania, reszty mozna bylo nie dotykac.....
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
YNC 
PRAWIE U SIEBIE


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 139
Skąd: Łódź/Kutno
Wysłany: 2017-07-18, 11:19   

Panowie a czy przetaczaliście orginalne tarcze do tych EBC green ?
Ja w tym tygodniu chcę klocki green na przód i tył zapodać - ostatnio na autostradzie po 3 hamowaniach tarcze tak biły że masakra - szczęście po ostudzeniu wróciły do normy ...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-07-18, 11:24   

Ja szlifowałem, ale nie było bicia. Niestety tarcze oryginalne się do hamowania nie nadają i to ani z klockami oryginalnymi, ani EBC czy innymi. Szlifowanie jednak pomogło na jakś czas zdecydowanie. Wystarczyło jednak z nich kilka razy pożądnie skorzystać i zaczęły buczeć na autostradzie. Bicia jednak nie ma żadnego, nawet po ponad 30k km takiej jazdy.
Bez tego jednak nowych klocków nie zakładaj. Jeżeli mocno biją, to ja bym raczej takie wyrzucił i kupił nowe.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
kaacka 
CZŁOWIEK FORUM
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 218
Wysłany: 2017-07-18, 17:20   

tak mnie sie tylko wydaje ze nie ma czegos takiego jak "biły i nagle nie biją"....... moze problem masz z klockami - grubosc okladzin ?
- jesli tarcze bija to bez ich toczenia nie ma sensu zakladac nowych klockow
- toczenie mozna zrobic bardzo dobrze, mozna tez latwo spier&*(!c :mrgreen:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-07-18, 20:24   

Jeżeli tarcza jest cienka, to po rozgrzaniu może się odkształcić, a potem wraca do normy. W takim przypadku istnieje jednak ryzyko, że tarcza nawet pęknie przy hamowaniu. Twoje prawdopodobnie nie mają już odpowiedniej grubości do szlifowania.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
Romek 
ROZKRĘCA SIĘ
romi


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-28, 08:27   

tomek napisał/a:
kaacka napisał/a:
no taka prosta sprawa:
- temperatury obu i tak sa wysokie, czy 600 stC na zielonych wystarcza ?
- zywotnosc zielonych jest wieksza ?
- hamuja tak samo ? czy moze nie...... :roll:


Moim zdaniem temperatura wystarcza.

Czy hamują tak samo jak żółte? To akurat ciężko mi powiedzieć (nie miałem żółtych założonych), generalnie zmiana z innych (fabrycznych lub bendix-a) jest na 1000% w kierunku poprawy hamowania - auto w końcu hamuje ostro, nie czuć żadnego opóźnienia czy "piłowania" blachy bez efektu, czuć wyraźnie skrócenie drogi hamowania.

Żywotność natomiast może być większa, ze względu na to, iż Green zawierają pewnie więcej spieków ceramicznych (mniej pylą). Nie są tak jak żółte dostosowane do jazdy torowej i pewnie są przez to twardsze.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 91600km Rok prod.: 2013
 
krzysc2@wp.pl 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 25
Wysłany: 2017-09-14, 17:57   

Koledzy prosze o pomoc -wymienione tarcze przód na bozarto i klocki przod tył na yellow ebc, przejechane około 200 km i słychać popiskiwanie
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
kaacka 
CZŁOWIEK FORUM
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 218
Wysłany: 2017-09-14, 18:14   

piszczy jak hamujesz tak ledwo-ledwo, to raczej normalne. przy dociśnięciu wszystko się wycisza i lądujesz zębami na kierownicy :-P po tym już nic Ci więcej nie przeszkadza :mrgreen:
poza tym mogły się jeszcze nie dotrzeć albo mogli Ci coś machnąć przy ponownym montażu "blaszek" prowadzących klocek a może byĆ że bozarto z ebc piszczą (jak np u Seth'a).... przyjrzyj się temu sam

btw założyłem już komplet zielone na przód i tył. tarcze takie same co miałem na żółtych. być może i są z niższej serii być może w awaryjnej sytuacji okaże się że zatrzymają się 10cm dalej. no nie wiem. jeżdżę szybko ale nie po torze, odczucia z trasy są takie że jak wcześniej hamowało dobrze - tak samo hamuje teraz. pierwsze kilka tysięcy dość pozytywnie zaskoczony...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-09-14, 19:56   

Pisk jest spowodowany bardzo szybkim drżeniem klocków. Mnie więcej jak kieliszek pocierany palcem po krawędzi. Zacisk powinien być dokładnie wyczyszczony przy wymianie. Pod płyty zakładane na klocki powinno się dać smar. Był w zestawie klocków EBC.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
kaacka 
CZŁOWIEK FORUM
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 218
Wysłany: 2017-09-14, 20:10   

pocierasz te wysokie pękate czy raczej małe klasyczne ? :mrgreen:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
krzysc2@wp.pl 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 25
Wysłany: 2017-09-14, 21:10   

A jaki smar powinien byc uzyty, bo z tego co pamietam to w zestawie nie mialem nic do smarowania, a mechanicy cos mowili o uzyciu miedzianego smaru?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
kaacka 
CZŁOWIEK FORUM
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 218
Wysłany: 2017-09-15, 08:39   

plyty nakladane na klocki sa gumowane. nie daje tam smaru - ale u mnie czasem popiskuje przy delikatnym uzywaniu hamulca.... zaznaczam "bardzo delikatnym" i to przy predkosciach gdzie kolo ledwo sie turla wiec nic nie ma prawa drzec. z ciekawosci sprobuje przesmarowac przy nastepnej wymianie, zobaczymy czy cokolwiek sie zmieni....
natomiast uzywanie smaru miedzianego - jedni sa "za", wielu jest zdecydowanie "przeciw". a to tez jest tak ze smar smarowi nierowny....
wez Ty poprostu podjedz do tego swojego Mechanika i powiedz mu co sie dzieje - jak rozlozy rece to szukaj sam......
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
Done 
ROZKRĘCA SIĘ
Done


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 18 Sty 2018
Posty: 15
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-03-16, 15:58   

Cześć

Kupiłem FF w styczniu i od razu wiedziałem, ze tarcze będą do toczenia/wymiany wobec czego kupiłem już klocki Green Stuff z myślą o przetoczeniu tarcz. Po czasie doszedłem do wniosku, ze przetaczanie to raczej operacja chyba nie warta zachodu i zamierzam kupić nowe tarcze. Widze, ze większość to stare posty, a więc możecie już zapewne po kilkunastu tys km potwierdzić w które tarcze warto zainwestować...
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 108000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-16, 16:00   

Tarcze również EBC. Sam jeździłem na szlifowanych oryginalnych i żółtych EBC. Szkoda było pieniędzy i czasu.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
xMaraSSx 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 263
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-03-17, 08:50   

132000km na fabrycznych tarczach i klockach (!). Ktoś mnie pobije? :mrgreen:
_________________
-= Freemont 3.6 AWD Lounge =-
-= Thema 3.6 AWD Executive =-
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 156000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-17, 12:04   

Ładny wynik ;)
Zawsze mnie zastanawiało jaka jest droga hamowania w zależności od zastosowanych elementów. Gdzieś znalazłem, że Journey zatrzyma się dopiero po 45,6 m, a to jest wynik skandaliczny i nieakceptowalny. Myślę, że na zestawie EBC jest zdecydowanie lepiej.
http://www.wyborkierowcow...00-kmh-ranking/
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
kaacka 
CZŁOWIEK FORUM
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 218
Wysłany: 2018-03-18, 12:49   

strona ktora podales pokazuje ze frytek potrzebuje 40m. na standardowych hamulcach ? ciekawe o ile na ebc jest lepiej....
mam jeszcze focusa na komplecie ate - i porownanie bezposrednie - focus na ate hamuje wyczuwalnie gorzej niz frytek na ebc

teraz mam przod/tyl klocki zielone - zolte mialem wczesniej. jak te sie skoncza - kolejne tez beda zielone, moze tylko inne tarcze. nie wiem. zakladam- ale bez jakiegos specjalnego przekonania - ze zolte moga hamowac "odrobine" lepiej przy mocnym hamowaniu / awaryjnym / ale codzienna jazda jest ok na zielonych a zywotnosc klockow juz prawie rok i jeszcze maja zapas. zolte wymienialem po pol roku....
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-18, 17:05   

Może to i prawda. Oznaczałoby jednak, że Journey ma inne hamulce niż Freemont, chyba że producent podaje nierzetelne dane dla nowego auta, albo dotyczą pojazdu z mniejszą średnicą tarcz z przodu. Jak wóz jest nowy to może i zatrzyma się po 40 m. Jednak kiedy klocki się już przegrzeją, to obstawiam iż dystans ten wydłuży się nawet i o ponad 10 m.
Jakie przebiegi robiłeś na żółtych? Ja około 30 tys km. Tarcze masz oryginalne?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
kaacka 
CZŁOWIEK FORUM
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 218
Wysłany: 2018-03-18, 19:04   

pierwsze zolte zrobily niecale 30kkm, drugie 23kkm. zielone maja juz ponad 30 kkm i sa jeszcze spokojnie na pare miesiecy. nawet jesli zalozysz ze zima jezdzi sie niby spokojniej to i tak mam roznice na plus dla zielonych
tarcze gladkie ebc. nie bylo dostepnej innej wersji (nacinane / nawiercane). nie wiem czy teraz przy wymianie moze sprobowac bozarto - kilku uzytkownikow sobie je chwali.... ew mamy jakis inny wybor ?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group