Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd P2244 - sonda lambda
Autor Wiadomość
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2877
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-05, 07:47   Błąd P2244 - sonda lambda

Witajcie

Jakim programem można odczytać błędy w samochodzie?
Trochę straciłem rachubę w tym temacie. Interesuje mnie program na PC.

Pozdrawiam!
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 98000km Rok prod.: 2012
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2853
Skąd: B-B
Wysłany: 2016-09-05, 08:11   

A to nie wiem, może tym, co chłopaki aktywują panel SRT przez kabel ?
Najłatwiej (ale zapewne też najmniej zaawansowanie) można aplikacją Torque na Androida / iOS przez BT.
Do interfejsu z allegro była też jakaś płytka z programami na PC, ale nigdy nie sprawdzałem :roll:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2877
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-05, 08:22   

subuk napisał/a:
A to nie wiem, może tym, co chłopaki aktywują panel SRT przez kabel ?
Najłatwiej (ale zapewne też najmniej zaawansowanie) można aplikacją Torque na Androida / iOS przez BT.
Do interfejsu z allegro była też jakaś płytka z programami na PC, ale nigdy nie sprawdzałem :roll:


Sęk w tym, że nie mam interfejsu OBDII z BT. Mam tylko kabelek OBDII->RS232C->USB i jakiś prosty autonomiczny czytnik błędów przyłączany do gniazda OBDII.
Znalazłem wyczerpujące zestawienie błędów więc być może poradzą sobie bez programu na PC.
http://fiatklubpolska.pl/...obd-fiat-10730/

A jeśli chodzi o program, to chyba ten będzie wystarczający do podstawowej diagnostyki - MULTIECUSCAN:
http://www.multiecuscan.net/

A tutaj opis co i jak:
http://fiatklubpolska.pl/...4-2013-a-13189/
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 98000km Rok prod.: 2012
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2853
Skąd: B-B
Wysłany: 2016-09-05, 09:37   

A co Ci się dzieje ?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2877
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-05, 10:37   

subuk napisał/a:
A co Ci się dzieje ?

Dziś rano zapaliła mi się żółta kontrolka - piktogram silnika. Żadnych dodatkowych komunikatów ani problemów z samochodem. Jeździ normalnie. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu kontrolka nadal się świeci.
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 98000km Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2499
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-09-05, 10:41   

A nie masz jakiegoś zaprzyjaźnionego mechanika? Jak znajdziesz awarię, to sam będziesz naprawiał?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2877
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-05, 10:58   

maq napisał/a:
A nie masz jakiegoś zaprzyjaźnionego mechanika? Jak znajdziesz awarię, to sam będziesz naprawiał?

Liczę na to, że to jakaś pierdoła i niepotrzebna jest interwencja mechanika. Jakiś chwilowy wygłup elektroniki chociaż nigdy dotąd nie miałem z nią problemów.
U nas wczoraj było zdrowe oberwanie chmury. Rano były głębokie kałuże - po drodze przejeżdżam prze dwie niecki, w których woda stoi na głębokość około 5-7 cm na całej szerokości drogi (objeżdżam miasto opłotkami - nierówna, zapomniana przez drogowców nawierzchnia). Osobówki spokojnie przez nią przejeżdżają, więc żadna z nich nie była dramatem dla FF. Przejeżdżałem jak zwykle ostrożnie. Kontrolka zapaliła mi się około 10 minut po tym zdarzeniu. Może to jest właśnie ten moment, w którym wilgoć przepuścił jakiś konektor. Wrodzona ciekawość każe mi sprawdzić co to jest zanim z tym pojadę do serwisu.
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 98000km Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2499
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-09-05, 11:07   

No to zobaczymy co będzie po pracy. Powinno już wyschnąć :)
Jak coś, to mam kolegę za Piasecznem :)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
krzychu0727 
CZŁOWIEK FORUM



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 241
Skąd: Tychy
Wysłany: 2016-09-05, 12:29   

mireks napisał/a:

Dziś rano zapaliła mi się żółta kontrolka - piktogram silnika. Żadnych dodatkowych komunikatów ani problemów z samochodem. Jeździ normalnie. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu kontrolka nadal się świeci.


Powiem ci co zrobiła znajoma jak wyskoczył jej "check engine"
Jechała do pracy, zapaliła się jej kontrolka, żeby "sprawdzić silnik", otwarła maskę, sprawdziła silnik, silnik był..., maskę zamknęła pojechała dalej. W pracy ucieszona, że naprawiła samochód - kontrolka po drodze zgasła :-D
Czasami i tak bywa ;-)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 58000km Rok prod.: 2015
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2499
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2016-09-05, 12:35   

Ano :)

check-engine-a-idz-pan-w-uj.jpg
Plik ściągnięto 5830 raz(y) 45,95 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2877
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-05, 12:50   

krzychu0727 - nie wykluczam i takiej możliwości rozwoju sprawy:-) Póki co kontrolka nie gaśnie.
maq- dziękuję za informację i sugestię polecającą rzetelnego fachowca.

Zdiagnozuję sobie samochód i wówczas podejmę decyzję co dalej. Być może wystarczy prosta czynność wykasowująca błąd ponieważ za wystąpienie i zarejestrowanie błędu może odpowiadać jakieś nietypowe, jednorazowe i przypadkowe zdarzenie wykraczające poza tolerancję czujności OBD. Nie musiała go spowodować usterka 8-)
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 98000km Rok prod.: 2012
 
normi 
ZNAWCA



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 423
Skąd: "miasto meneli"
Wysłany: 2016-09-05, 18:26   

Jeśli "sam" się naprawił to po ok.8-10 odpaleniach kontrolka zgaśnie , tak przeważnie jest we Fiatach . Ale błąd został zapisany i można to sprawdzić później na komputerze.
_________________
Pozdrawiam

FF 3.6
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 44444km Rok prod.: 2013
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2877
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-05, 20:01   

Auto zdiagnozowane. Kod usterki P2244 O2 Sensor Reference Voltage Performance.
Błąd czujnika wydajności napięcia odniesienia.
Usterka wskazuje na nieprawidłową pracą sondy lambda.

Ze wstępnych studiów wynika, że jest być może jakiś problem z ciągłością obwodu sondy lambda lub zaciął się zawór EGR i sonda lambda zmierzyła, iż silnik emituje zbyt niski poziom szkodliwych spalin względem tego, jak bardzo mocno jest wciśnięty pedał gazu. Zawór EGR nie zawraca części spalin do ponownego dopalenia. W innym miejscu doczytałem, że problem może też tkwić w zbyt mało wydajnym układzie paliwowym (zapchany filtr, uszkodzona pompa paliwowa) czyli ogólnie zbyt uboga mieszanka i w konsekwencji słaba moc silnika. U mnie z mocą silnika nie ma problemu. Silnik pracuje równo i przyspiesza liniowo.

Sonda lambda (czujnik zawartości tlenu) działa jak mini ogniwo. Jedna jej część tkwi w rurze wydechowej, a druga na zewnątrz rury. Jeśli w spalinach jest dużo spalin, to z powodu różnicy stężenia tlenu na dwóch końcach generuje ona napięcie w wysokość ok. 0,9V. Jeśli w spalinach jest więcej tlenu (uboga mieszanka), to sonda generuje napięcie ok. 0,1V. Jeśli komputer nie wykrywa tego wyższego poziomu napięcia, to znaczy że może być przerwany jeden z kabelków lub może mieć on przebicie do masy. Takie przebicie może na przykład wywołać duża wilgoć (woda przewodzi).

Przed kilkoma dniami miałem wizytę kuny. Nie widać gołym okiem, aby cokolwiek uszkodziła lecz być może akurat postanowiła się dobrać do instalacji sondy lambda, która jest niewidoczna od góry komory silnika ponieważ czujniki są powtykane tu za kolektorem wydechowym. Może w chwili gdy zrobiło się mokro, woda dostała się do nadgryzionego przewodu i komputer odnotował usterkę.

Za kilka dni wymiana oleju. Wówczas przeglądnę samochód od spodu. Może coś wypatrzę...
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 98000km Rok prod.: 2012
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2877
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-06, 19:59   

Błąd skasowany. Kabelek do grupy VAG okazał się niewłaściwy. Musiałem zakupić kabelek ELM 327 (40 zł).

Obserwacje - po skasowaniu błędu i uruchomieniu silnika błąd nie wyskoczył ponownie lecz w ramach testu nie wykonałem jazdy próbnej, więc nie mam pewności czy przyczyna błędu była dziełem przypadku czy faktycznej usterki. Sprawdzę to i dam znać.

Wnioski - albo miałem pecha i usterka wyszła w dziwnych okolicznościach, albo do mojej sondy lambdy próbowała się dobrać kuna, a usterka wyszła przy zalaniu felernego kabelka przez kałużę. Gdy już to stwierdzę, dam Wam znać.
[Edit] Pierwsza jazda i usterka nie wystąpiła ponownie.

Z innych ciekawostek. Do przeskanowania stanu samochodu użyłem programu MultiEcuScan wersja 3.0.
Program umożliwia przegląd takich parametrów jak stan zapchania DPF, ostatni przebiegi od czyszczenia DPF, średni czas czyszczenia DPF. U mnie wyniósł on zaledwie 7 minut. Stopień zapchania DPF wynosi ok. 84 % Wydaje się to bardzo dużo lecz w opisie wyjaśniono, że dopiero przy wartości ponad 200% należy pomyśleć o wypaleniu filtra cząstek stałych. Pytanie co to znaczy 100%? Co jest poziom referencyjnym jeśli 100% to stan przyzwoity? Dodam, że u mnie każdy procent odpowiada mniej więcej 1000 przejechanych kilometrów czyli ok 79 tys. km (połowa przebiegu do miasto i korki)

Program pokazuje stan degradacji oleju silnikowego. U mnie po 15 tys. przebiegu komputer wykazał degradację na poziomie 52%. Nie mam pojęcia skąd tak "równy" wynik. Czy wynika on z prostej zależności, iż każde przejechane 3 tysiące km równe jest degradacji o 10% czy też jakość oleju mierzy jakiś czujnik?

Program umożliwia przetestowanie wielu peryferii samochodu jak choćby zapalenie przednich lampek nad głową, ale również zaworu EGR w silniku. Można sprawdzić poprzez uruchomienie na przykład światła mijania, drogowe, kierunkowskazy, klakson i wiele innych jak choćby pracę tylnej wycieraczki. Dlaczego o tym piszę? Ponieważ wszystko to jest sterowane prze komputer pokładowy. Manipulatory używane przez kierowcę nie sterują tymi funkcjami za pomoc prostej instalacji elektrycznej.
Równie zaawansowane testy można przeprowadzić w układzie klimatyzacji.

Ogólnie rzecz biorąc można zaglądnąć i przetestować zakamarki silnika, ABS, poduszek, automatycznej skrzyni biegów, ekranów, nadwozia, klimatyzacji i takich systemów jak kontrola ciśnienia w oponach, czujniki zbliżeniowe, etc. Niektóre moduły dają możliwość testowana, a niektóre tylko przeglądu np. poduszki powietrzne lub ABS. Można również kasować inspekcje olejowe, informować komputer o instalacji nowego zaworu EGR lub sondy lambda. Akurat te ostatnie czynności powinien wykonać serwis przy wymianie tych elementów. Niestety część centralek jest dostępna za pomocą tzw. niebieskiego kabelka, którego schemat zamieszczono tutaj: http://www.multiecuscan.n...hiclesList.aspx - ADAPTER CALBLE 5

W wersji 3.0 program umożliwia włączenie ekranu SRT (więcej o nim tutaj), co u siebie uczyniłem (wystarczy zwykły kabelek ELM). Zasadniczo w mojej wersji Freemonta część monitowanych parametrów jest martwa. Na przykład brak wskazania temperatury oleju oraz ciśnienia oleju. Innych mierzonych parametrów nie zbadałem ponieważ po uruchomieniu tego ukrytego ekranu nie objechałem samochodu. Do dyspozycji jest min. stan czujników przeciążania grawitacyjnego (!) oraz kąt skrętu kierownicy. Dla mnie bardzo ciekawym okazał się ekran, który pokazuje aktualny moment obrotowy i moc podawaną w kilowatach.

Wersja 3.2 umożliwia dodatkowo uruchomienie świateł DRL przy czym można wybrać które lampy mają pełnić ich funkcje - drogowe, mijania czy przeciwmgielne. Opis sugeruje, że opcja zadziała tylko z automatyczną skrzynią biegów.
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 98000km Rok prod.: 2012
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2877
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-12, 18:19   

Usterki ciąg dalszy P2244.
Błąd po wykasowaniu po kilku dniach powraca. Wizyta w ASO w celu wymiany oleju oraz oględziny samochodu od spodu nie wykazały żadnych szkód po kunie. ASO wykasowało usterkę lecz w tym samym dniu powróciła. Dowiedziałem się przy tym, że nie jest to usterka wynikająca z uszkodzenia której z części. Jest to skutek procedury samotestowej, której raz na jakiś czas lambda nie przechodzi co jednak nie oznacza, że silnik podczas jazy sypie błędami. ASO nie bardzo ma pomysł w czym problem i jak go skutecznie zdiagnozować. Sugerowali zmianę lambdy i kilka dni testów.

Póki co zmieniam stację benzynową. Może to w paliwie tkwi problem?
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 98000km Rok prod.: 2012
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group