Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne zachowanie skrzyni. Wada? FF 3.6 + gaz
Autor Wiadomość
Dodge 
CZŁOWIEK FORUM
Dodge


FF/DJ: JOURNEY
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 200
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2017-04-08, 13:07   

Adaptacja zrobiona, jeżdżę drugi dzień i żadnego szarpniecia przy przełaczani z p na d. Skrzynia zawsze łagodnie przerzucała biegi ale teraz to robi bardziej aksamitnie i wydaje mi się że szybciej na gaz reaguje .jak na razie rewelacja mam nadzieję że szarpniecia już nie o wróci
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2013
 
bg.gorniak 
ZNAWCA


FF/DJ: -----
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 840
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-08, 13:45   

W jakim warsztacie robiłeś adaptację?
_________________
bg.gorniak
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
Dodge 
CZŁOWIEK FORUM
Dodge


FF/DJ: JOURNEY
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 200
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2017-04-08, 16:01   

Robilem w warsztacie pod Zamościem.Szybki i solidny fachowiec od automatów i ma sprzęt przede wszystkim
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2571
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-04-10, 21:12   

I ja muszę w takim razie rozeznać sprawę. Macie może kogoś z Warszawy od takiej roboty?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
Dodge 
CZŁOWIEK FORUM
Dodge


FF/DJ: JOURNEY
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 200
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2017-04-10, 21:24   

Tam gdzie robiłem to mechanik miał kompa jak to powiedział do wszystkiego co jeździ , jeden a dobry .Adaptacja polegała na podpięcie kompa i wykonaniu sekwencji ruchów lewarkiem , na kompie pisze krok po kroku co robić potem test drogowy i koniec. Teraz nie ta skrzynia , wczoraj jeszcze testowałem to tak jak pisałem auto od razu reaguje na gaz bez zwłoki, przyspiesza a nie od razu redukuje bieg ,a zmianą biegów jakby nie patrzeć na obrotomierz i nie słuchać silnika to prawie nieodczuwalna-jednym słowem rewelacja
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2571
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-04-10, 21:28   

To mnie zainspirowałeś prawdę mówiąc. Do auta się przyzwyczaiłem, ale na przykład przyspieszenie przy włączonym tempomacie u mnie w ogóle nie działa. Mogę nacisnąć na gaz chyba z centymetr i zero reakcji ;)
Praca podczas jazdy jest prawie nienaganna. Chociaż szarpnięcie przy zmianie biegów na zimnej skrzyni jest takie 'niepokojące'. Co mi jeszcze przeszkadza, to redukcja do czwórki, przy zadaniu powrotu do prędkości zapamiętanej przez tempomat. Obroty wskakują prawie na czerwone i wyjęmy sobie do osiągnięcia 140 km/h. A mi się przecież nigdzie nie spieszy, w każdym razie nie aż tak ;)
Jakąś tam poprawę daje odłączenie akumulatora.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
Dodge 
CZŁOWIEK FORUM
Dodge


FF/DJ: JOURNEY
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 200
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2017-04-10, 21:40   

Też wcześniej wciskalem gaz na centymetr i dopiero wtedy redukcja biegu a teraz wciakam lekko gaz a on przyspiesza a jak wcisne troszkę mocniej to redukuje i wyrywa do przodu ,reakcja bez porównania .moje auto stało pół roku nim go wprowadziłem z USA także akumulator umarł , poza tym zmieniłem olej i dokupilem właściwe opony bo przyplynął na dziwnym rozmiarze na przedniej osi także tę wszystkie czynniki mogły troszkę pomieszać w ustawieniach skrzyni
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2013
 
Dodge 
CZŁOWIEK FORUM
Dodge


FF/DJ: JOURNEY
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 200
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2017-04-10, 21:48   

U mnie odłäczanie akumulatora pomagało ale na tydzień, nie eliminowało jednak szarpniecia przy włączeniu z p na d a adaptacją pomogła. Po zakupie auta nie miałem tego szarpniecia i jeździłem chwilę na zreanimowanym akumulatorze dopiero jak padł i kupiłem nowy zaczęlo się szarpanie .
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 80000km Rok prod.: 2013
 
arku 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 28
Wysłany: 2017-06-02, 00:50   

Zauważyłem dziś dziwne zachowanie swojej skrzyni, mianowicie po przełączeniu w czasie jazdy z pozycji D na tryb sekwencyjny (auto było na biegu 4) i wyhamowaniu do zera, skrzynia pozostała na biegu 4. Początkowo myślałem że może tylko błędnie wyświetla numer przełożenia ale ewidentnie auto było na 4 bo nie mogłem ruszyć z tego biegu. Po przestawieniu lewarka na D wszytko wróciło do normy. Bawiłem się w ten sposób kilkukrotnie i pól na pół, raz działało poprawnie- tzn. mimo przestawienia na sekwencję skrzynia sama redukowała do 1 podczas zatrzymywania się, a czasami tak jak opisałem wcześniej pozostawała na wyższym biegu mimo zatrzymania auta.
Serwis mam umówiony dopiero za tydzień, pytanie czy ktoś spotkał się z podobna sytuacją?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 62000km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2571
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-06-03, 12:21   

Ciekawe zachowanie. Mi się tak do tej pory nie zdarzyło, chociaż na sekwencji jeżdżę tylko z tempomatem ustawionym powyżej 140 na autostradzie. Nie chcę, żeby niepotrzebnie redukował na górce, która za chwilę się skończy. Czasem zapominam wrócić na D lub redukować manualnie, kiedy zwalniam, ale na bramkach autostradowych zawsze mam jedynkę. Wczoraj natomiast na zwężeniu i zmniejszeniu prędkości do 60 km/h, samochód sam włączył sobie czwórkę.
Szarpanie skrzyni przy zmianie biegów natomiast, doskonale rozwiązuje wymiana oleju. Zrobiłem to po 60 tys km, sposobem klasycznym. Jest teraz aksamitnie.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
arku 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 28
Wysłany: 2017-06-05, 01:02   

moja skrzynia bardzo szarpie, najbardziej odczuwam zmianę z 2 na 3, ale na innych przełożeniach też nie nazwałbym jej pracy "aksamitną". Mam dopiero 45k przebiegu, ale może warto pomyśleć o zmianie oleju skoro jest tyle pozytywnych opinii o poprawie po tej operacji.
Zobaczymy co serwis zdiagnozuje jeśli chodzi o usterkę którą opisałem. Zastanawiam się też czy warto jechać do ASO czy do serwisu spacjalizującego się w skrzyniach (auto już po gwarancji)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 62000km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2571
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-06-05, 10:27   

U mnie skrzynia szarpała odkąd mam FF, czyli od 27 k. Kilka razy był odłączany akumulator, ale nie w tym celu i na chwilę było ciut lepiej.
Przy przebiegu 60 k wymieniłem olej sposobem klasycznym i nie poznaję samochodu. Biegi zmienia bez najmniejszych sygnałów, że to robi. Mam tylko wrażenie, że przy dynamicznym przyspieszaniu na autostradzie, chętniej zrzuca z 6 na 4, pomijając 5. To jednak może być subiektywne odczucie, niepoparte żadnymi obserwacjami naukowymi.
Skrzynia jest zalana olejem Motul ATF, filtr oryginalny.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group