Dziwne zachowanie skrzyni. Wada? FF 3.6 + gaz |
Autor |
Wiadomość |
bendeho
OBSERWATOR

Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 5
|
Wysłany: 2015-09-12, 20:40 Dziwne zachowanie skrzyni. Wada? FF 3.6 + gaz
|
|
|
Witam wszystkich. Czy ktos z Was spotkal sie z ponizszym problemem?
Rano odpalam silnik, ruszam np.10m czyli tyle co wyjazd z garazu po czym gasze. Po 2-10minutach ponownie uruchamiam silnik i podczas zmiany z pozycji P na D nastepuje b silne stukniecie w skrzyni (chyba) i szarpniecie autem. Co dziwne nie ma tego zjawiska przy pierwszym uruchomieniu oraz nie bedzie przy kolejnych probach. Ale pojawia sie prawie zawsze po dluzszym- kilkugodzinnym postoju. W cyklu jaki opisalem.
Wczesniej zglaszalem usterke jako losowa poniewaz wyjzedzajac rano z garazu nie gasilem auta tylko od razu jechalem ok.8km i gasilem auto(wiozlem dziecko do szkoly) i przy kolejnym uruchomieniu nastepowalo b mocne uderzenie w skrzyni lub napedach. ALE nie nastepowalo to zawsze tylko np raz dwa razy w tygodniu. Oczywiscie serwis nie wylapal tego momentu.
Auto ma przebieg 30tys. Usterke zglaszalem praktycznie od poczatku (kupiony w 2014) zdarzyli wymienic olej w skrzyni, polosie, kasete zmiany biegow a ostatnio zespol elektrozaworow. Serwis nie mogl wylapac opisywanej przeze mnie wady wymieniajac chyb wszystko oprocz skrzyni. Poinformowalem, ze usterka dalej wystepuje po czym serwis uwaza ze wszystko jest ok. W tym tygodniu zrobilem taki zabieg ze zostawilem na noc auto na parkingu mojego lokalnego serwisu fiata (napraw dokonywal inny serwis z Wroclawia) i rano poprosilem mechanika by wsiadl odpalil, ruszyl, zgasil, ponownie odpalil i ruszyl i STUKNELO przy zmianie z P na D. Pan poswiadczyl, ze nie jest to normalne. Odpalil ponownie, zmienial biegi i juz nie stukalo. Kontaktowal sie ze swoimi spostrzezeniami z serwisem z Wroclawia ale stwierdzili jak wyzej czyli ze jest ok bo ten typ tak ma.
Mam ogromna prosbe do uzytkownikow benzynowej wersji by sprobowali takiego schematu rano odpalajac auto. Jestem ciekaw czy "ten typ tak ma" i skrzynia nie dozyje 50tys km.
Dodam jeszcze ze zglaszalem na serwisie wyciek oleju z tylnej pokrywy zaworow i nie zostal usuniety co sprawdzilem dopiero wczoraj
Pozdrawiam i dziekuje z gory za wszelka pomoc i uwagi.
Przepraszam za pisownie (korzystam z telefonu) |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
|
|
|
|
 |
xMaraSSx
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 263 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-09-13, 06:40
|
|
|
Z moich obserwacji szarpie, kiedy zostawisz samochód na pochyłym i nie zaciągniesz do końca postojowego - wtedy samochód przemieszcza się o parę cm i zatrzymuje na ograniczniku pozycji "P" - dlatego później szarpie przy zmianie.
Poza tym kilka razy doświadczyłem szarpnięcia przy zmianach z "D" na "R" (i na odwrót) podczas manewrów na parkingu - może robiłem to zbyt energicznie (mimo że pilnowałem aby samochód stał w miejscu podczas przełączania). |
_________________ -= Freemont 3.6 AWD Lounge =-
-= Thema 3.6 AWD Executive =- |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 156000km Rok prod.: 2013
|
|
|
|
 |
bg.gorniak
ZNAWCA

FF/DJ: -----
Pomógł: 9 razy Dołączył: 09 Lut 2014 Posty: 883 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-09-13, 09:28
|
|
|
U mnie też podczas manewrowania na parkingu i zmiany z D na R i odwrotnie czuć szarpnięcie. |
_________________ bg.gorniak |
|
|
|
|
Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
|
|
|
|
 |
Seth
ZNAWCA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Lis 2012 Posty: 951 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2015-09-13, 10:15
|
|
|
Ja też potwierdzam. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 154000km Rok prod.: 2012
|
|
|
|
 |
bendeho
OBSERWATOR

Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 5
|
Wysłany: 2015-09-13, 11:33
|
|
|
Szarpniecie przy odbiciu o kraweznik czy parkowanie na pochylej to sparawa jasna i naturalna. Wtedy jest silowanie sie z dzwignia by w ogole zmienic pozycje z P na N D i R. U mnie to wyglada jak na filmach https://m.youtube.com/watch?v=tiZ3Vi3U4-o. Film 09 pokazuje 1 odpalenie kiedy wszystko jest ok.
[ Dodano: 2015-09-13, 12:42 ]
Dodam jeszcze,ze jezdzilem kolegi dieslem. Zmiana biegow wyczuwalna jak w kazdym automacie bez zarzutu. Zadnych stukniec tylko lekkie szarpniecie autem. U mnie to wyglada jak na filmikach na YT. Efekt doslownie taki jakby ktos mlotem przywalil w podloge czy wal napedowy ze czuc w tylku na fotelu |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
|
|
|
|
 |
nthx
CZŁOWIEK FORUM Eko Gaz


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2013 Posty: 245
|
Wysłany: 2015-09-14, 09:38
|
|
|
Potwierdzam czeste szarpniecia, rano, z garazu. Stoje na prostym ;) - bez hamulca postojowego.
Glosny stuk, szarpniecie autem - przy wchodzeniu z P na D.
Zawsze myslalem, ze ten typ tak ma. Nie znalazlem reguly. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95000km Rok prod.: 2013
|
|
|
|
 |
tomek
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 40 razy Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 2021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-14, 11:22
|
|
|
Zdarza się lekki stuk u mnie (nie zawsze) w momencie gdy auto stoi na pochyłym i ogranicznik skrzyni jest obciążony, gdy wrzucane jest D lub R, a także gdy za szybko zmienię z D na R i odwrotnie, przy parkowaniu - ale nie aż tak jak na filmie
Nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny.
Nic innego nie zanotowałem. Ale też raczej rzadko robię postój po wyjechaniu z garażu.
Nic do tej pory nie było wykonywane przy skrzyni - olej/płyn mam zamiar wymienić dopiero przy 90kkm.
Te wszystkie czynności ASO wykonało / wymieniło ze względu na Twoje zgłoszenie tego szarpnięcia?
Może konwerter masz uszkodzony? Tego chyba nie ruszali? |
_________________ pozdr.
Tomek |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 160000km Rok prod.: 2013
|
|
|
|
 |
Wawa
ZNAWCA

FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 310 Skąd: ŁorsoŁ
|
Wysłany: 2015-09-14, 11:47
|
|
|
Hmm, czasem się to zdarza, ale nie znalazłem reguły (oprócz tego, że chyba zawsze na zimnym silniku).
Też nie sądziłem, że to wada.
Skrzynia b. w FF to raczej toporna konstrukcja. |
_________________ FF "Czarny Książę"
Aprilia Tuono V4 |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 88000km
|
|
|
|
 |
subuk
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Wrz 2012 Posty: 2851 Skąd: B-B
|
Wysłany: 2015-09-14, 12:30
|
|
|
Ja mam jak tomek
Nie zauważyłem nic niepokojącego. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
|
|
|
|
 |
MarekM
ROZKRĘCA SIĘ

Dołączył: 05 Lut 2015 Posty: 17 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-09-14, 12:47
|
|
|
U mnie też czasem stuka przy przełączaniu z P na R, raz słabiej, innym razem trochę mocniej. Tak jest od nowości. Zauważyłem, że najczęściej wtedy, gdy samochód stał bez zaciągniętego hamulca postojowego. Czasem też zastanawiałem się, czy to normalne, ale - z tego co czytam - chyba "ten typ tak ma". |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 108000km Rok prod.: 2013
|
|
|
|
 |
subuk
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Wrz 2012 Posty: 2851 Skąd: B-B
|
Wysłany: 2015-09-14, 15:37
|
|
|
Wystarczy działać zgodnie z logiką zwłaszcza na pochyłym; pełny stop, hamulec w podłodze -> mocno ręczny (nożny ) i dopiero wtedy na "P", aby oszczędzić skrzyni niepotrzebnych przeciążeń |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
|
|
|
|
 |
bendeho
OBSERWATOR

Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 5
|
Wysłany: 2015-09-14, 19:04
|
|
|
Naprezenie przy slabo zaciagnietym lub w ogole hamulcu postojowym nie powoduje szarpniecia autem tylko "strzal" w skrzyni w momencie przestawiania dzwigni z P. U mnie jest problem przy przelozeniu z P na D. I nie jest to "strzal" tylko silne uderzenie w momencie jak dzwignia znajduje sie w pozycji D.
Odsylam do fajnych artykulow nt wad naszych skrzyn. Nie dajmy sie zwariowac, ze losowe stuki w nowych pojazdach to cos naturalnego. Strach pomyslec co bedzie przy przebiegu 100tys...
http://www.prnd.pl/chrysl...cznej,4,33.html
[ Dodano: 2015-09-15, 10:59 ]
Dzwoniłem przed chwila do ciao fiat z pytaniem kiedy otrzymam odpowiedź na moje zgłoszenie reklamacji (zgłoszenie przyjęli 08.09.2015) i otrzymałem informację :"proszę czekać na kontakt ze strony serwisu". Pytam czy mam czekać kolejny tydzień czy dłużej. Pani nie była w stanie określić terminu. Ręce opadają. Czy zawsze jest tak , że przy zakupie- sprzedaży wszystkim zależy a w przypadku reklamacji totalna zlewka i spychologia? Po kilku wizytach w serwisie. Po o godzinnych oczekiwaniach na pojazd zastępczy wiadomo, że nic dobrego z tego nie będzie.. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
|
|
|
|
 |
tomek
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 40 razy Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 2021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-15, 11:00
|
|
|
A czy magicy z ASO, po tych wszystkich operacjach/wymianach na twojej skrzyni, zrobili jej adaptację? Za pomocą komputera diagnostycznego - o ile go mają |
_________________ pozdr.
Tomek |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 160000km Rok prod.: 2013
|
|
|
|
 |
bendeho
OBSERWATOR

Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 5
|
Wysłany: 2015-09-17, 20:19
|
|
|
Po dotychczasowych przygodach wszystkiego sie moge spodziewac od serwisu.
Jakby bylk malo irytujacych usterek dzisiaj odkrylem kolejna: klima od strony pasazera grzeje zamiast chlodzic. Telefon do serwisu i odpowiedz ze bez wizyty sie nie obejdzie bo jakies klapki sie zablokowaly...pokaralo mnie za kupienie 1 raz nowej benzyny by uniknac problemow z wtryskami i turbinami. |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT
|
|
|
|
 |
verbea
ZNAWCA Dodge Durango 5,7 HEMI

FF/DJ: -----
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Lis 2014 Posty: 449 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2015-09-22, 21:33
|
|
|
Stukanie w momencie przełożenia z P na D to najczęściej konwerter skrzyni. Źle się ustawia lub coś poważniejszego. Na szczęście posiadamy skrzynie jedno sprzęgłowe więc wszelkie naprawy nie są drogie aczkolwiek nie powinno się to pojawić. Najwrażliwszy punkt naszej skrzyni to 6 przełożenie ale rzadko się psuję.
Może trzeba jej zrobić dobry learn?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK Przebieg: 175000km Rok prod.: 2009
|
|
|
|
 |
tucz
ZNAWCA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2015 Posty: 319 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2015-09-23, 09:05
|
|
|
verbea napisał/a: |
Może trzeba jej zrobić dobry learn?
|
może wyjdę na laika, ale co to znaczy? :) |
|
|
|
|
Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 20260km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
tomek
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 40 razy Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 2021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-23, 09:24
|
|
|
tucz napisał/a: | verbea napisał/a: |
Może trzeba jej zrobić dobry learn?
|
może wyjdę na laika, ale co to znaczy? :) |
To znaczy właśnie adaptacja.
Wykonuje się ja za pomocą odpowiedniego oprogramowania diagnostycznego, które powinno mieć ASO.
Powinien to być komputer / oprogramowanie z funkcją PINION FACTOR (wpisywanie rozmiaru opon) i QUICK LEARN (nauka komputera).
Jest także tzw. Shift Quality Learn Procedure którą należy wykonywać po każdorazowym odłączeniu aku.
Quick Learn powinno się także wykonywać nawet po wymianie oleju - inna gęstość, opory, itp.
Z tego co wiem, w Polsce są warsztaty, zajmujące się skrzyniami do amerykanów, które maja niezbędne wyposażenie - bo ASO pewnie jeszcze się nie zaopatrzyły
Wszystkie te informacje można znaleźć na forach amerykańskich dotyczących samochodów wyposażonych w skrzynię 62TE
Znalazłem coś takiego:
http://www.prnd.pl/warsztaty,8,0,2.html
Można przynajmniej spróbować podzwonić, będzie się mądrzejszym w dyskusji z ASO.
U mnie gwarancja się skończyła, na razie wszystko ok, ale jak przyjdzie wymienić olej w skrzyni, to na pewno do ASO NIE zawitam |
_________________ pozdr.
Tomek |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 160000km Rok prod.: 2013
|
|
|
|
 |
tucz
ZNAWCA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2015 Posty: 319 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2015-09-23, 10:59
|
|
|
a czy nowe auto nie jest odpowiednio skonfigurowane? Czy należy też przeprowadzić taką procedurę? |
|
|
|
|
Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 20260km Rok prod.: 2014
|
|
|
|
 |
tomek
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 40 razy Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 2021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-23, 11:26
|
|
|
Nowe powinno być, ale z czasem i przebiegiem oleju, komputer skrzyni wprowadza poprawki związane ze zużyciem m.in. oleju, stylem jazdy kierowcy, zużyciem tarczek sprzęgłowych itp, więc jak zmienimy np. olej i filtr na nowy, nagle komputer steruje urządzeniem, do którego ma niewłaściwe korekty. Wprawdzie w tej skrzyni istnieje coś takiego jak auto adaptacja przez pierwszych kilkadziesiąt przejechanych kilometrów, ale do pewnego zakresu - może nie wystarczyć.
Na forach chryslera zalecają ZAWSZE wykonać przynajmniej opcję QuickLearn po każdej wymianie oleju, nie mówiąc o innych ew. wymianach lub dużym przebiegu. |
_________________ pozdr.
Tomek |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 160000km Rok prod.: 2013
|
|
|
|
 |
verbea
ZNAWCA Dodge Durango 5,7 HEMI

FF/DJ: -----
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Lis 2014 Posty: 449 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2015-09-23, 13:50
|
|
|
Podjedź do warsztatu specjalizujące się w Amerykańskich skrzyniach i zrobią Ci coś takiego. U mnie zawsze robione jest po wymianie oleju.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK Przebieg: 175000km Rok prod.: 2009
|
|
|
|
 |
subuk
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Wrz 2012 Posty: 2851 Skąd: B-B
|
Wysłany: 2015-09-23, 17:49
|
|
|
W dieslu to by się taki konkretny learn przydał |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
|
|
|
|
 |
tomek
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 40 razy Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 2021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-10-21, 17:36
|
|
|
verbea napisał/a: | Podjedź do warsztatu specjalizujące się w Amerykańskich skrzyniach i zrobią Ci coś takiego. U mnie zawsze robione jest po wymianie oleju.
Pozdrawiam |
verbea, a gdzie robisz tą wymianę oleju w skrzyni, z jednoczesnym Quick Learn?
Masz jakiś konkretny sprawdzony warsztat na myśli? Podaj adres, może skorzystam. Nie chcę tego robić w ASO |
_________________ pozdr.
Tomek |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 160000km Rok prod.: 2013
|
|
|
|
 |
verbea
ZNAWCA Dodge Durango 5,7 HEMI

FF/DJ: -----
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Lis 2014 Posty: 449 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2015-10-21, 18:12
|
|
|
Mam konkretny warsztat ale w okolicy Płocka. Ale ostatnio sam to robię. Generalnie sama wymiana to proste. Odkręcasz miskę skrzyni. Wymieniasz filtr. Czyścisz miskę, składasz miskę i co ważne koniecznie na silikon (specjalny MOPARA do misek olejowych) Nigdy nie zakładaj uszczelki!!!!!! Quick learn to można zrobić przełączając na odpowiednie pozycje wajchę od skrzyni. (ale nie pamiętam po kolei co trzeba włączać) Jutro zadzwonię do fachowca i napiszę jakie pozycję skrzyni w jakiej kolejności należy włączyć.
P.S oczywiście olej to MOPAR ATF +4 (to amerykańska skrzynia) |
|
|
|
|
Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK Przebieg: 175000km Rok prod.: 2009
|
|
|
|
 |
tomek
LIGA SUBUKA

FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 40 razy Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 2021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-10-21, 18:20
|
|
|
verbea napisał/a: | Mam konkretny warsztat ale w okolicy Płocka. Ale ostatnio sam to robię. Generalnie sama wymiana to proste. Odkręcasz miskę skrzyni. Wymieniasz filtr. Czyścisz miskę, składasz miskę i co ważne koniecznie na silikon (specjalny MOPARA do misek olejowych) Nigdy nie zakładaj uszczelki!!!!!! Quick learn to można zrobić przełączając na odpowiednie pozycje wajchę od skrzyni. (ale nie pamiętam po kolei co trzeba włączać) Jutro zadzwonię do fachowca i napiszę jakie pozycję skrzyni w jakiej kolejności należy włączyć.
P.S oczywiście olej to MOPAR ATF +4 (to amerykańska skrzynia) |
Napisz jak się dowiesz, przyda się |
_________________ pozdr.
Tomek |
|
|
|
|
Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 160000km Rok prod.: 2013
|
|
|
|
 |
verbea
ZNAWCA Dodge Durango 5,7 HEMI

FF/DJ: -----
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Lis 2014 Posty: 449 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2015-10-21, 18:21
|
|
|
Jutro napiszę co i jak. To jest może bardzie adaptacja skrzyni ale jest to ważne po wymianie.
Z tego co wiem to najważniejszy jest soft a to łatwo sprawdzić bo wystarczy zadzwonić do ASO (niestety tylko oni mogą to wgrać ale radze użytkownikom FF dzwonić do Dodgea bo jest taniej) i sprawdzić po vin czy jest jakaś aktualizacja.
Jeśli chodzi o quick learn w ASO to w Jeep, Chrysler kosztuję to około 250zł |
|
|
|
|
Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK Przebieg: 175000km Rok prod.: 2009
|
|
|
|
 |
|