Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Temperatura silnika i wrzenie płynu chłodzącego...
Autor Wiadomość
phrenic 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 446
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-09-05, 19:26   

Nie mam osłony
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2013
 
wojtek_pl 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-06, 10:53   

Przede wszystkim sprawdź jakość płynu. Jak ma za niską temperaturę wrzenia to może go miejscowo gotować w silniku.

Albo/również korek chłodnicy nie utrzymuje odpowiedniego ciśnienia w układzie.
_________________
"Proszę być tolerancyjnym dla mojego braku tolerancji."
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
phrenic 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 446
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-09-13, 14:17   

Wczoraj na przeglądzie na 24k zgłosiłem problem i po sprawdzeniu okazało się ,że wentylator nie załącza drugiego biegu. Przy okazji podobno w podszybiu były jakieś ślady obcego lokatora. Póki co nie znaleźli przyczyny problemu z wentylatorem ale też nie znaleźli uszkodzenia spowodowanego przez tego intruza. Jutro powinno się wyjaśnić.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-09-13, 17:18   

A jak stwierdzili ten brak załączania 2 biegu wentylatora?
Jak miałeś intruza, to przegryzienie kabelka np. od czujnika może być niezauważalne na pierwszy rzut oka, ale w systemie jakieś błąd powinien wyjść - pytanie czy podłączali się do sterowników.
Nie wiem jak jest we Freemoncie / Journey-u, ale np. w Mercedesach był możliwy test serwisowy wszystkich urządzeń podłączonych do CanBus , od przepustnic nawiewów po sterowanie lampkami, hamulcami i wentylatorami, itp. Tu także powinno być coś takiego ;-) , tym bardzie że jest także magistrala Can.

Dobrze że przynajmniej bezpośrednia przyczyna się znalazła :-/

U mnie EVIC jest ustawiony non stop na wskazanie temp.oleju i przyznam, iż w super upalne dni, jak pojeżdżę ostro, to temp. oleju przekracza wtedy 95 stopni, dochodząc do 100stopni, a płynu chłodniczego nawet do 108, ale nigdy nic nie bulgotało i się nie wylewało - nigdy też nie był dolewany (od odebrania auta ) płyn chłodniczy (specjalnie pytałem o to przy każdym serwisie), a poziom jest w normie.

Może z powodu nadgryzienia przez intruza u ciebie, jakiś czujnik ma błędne wskazania, ale mieszczące się w zakresie poprawnego pomiaru i dlatego sterownik nie wywala błędu?
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
phrenic 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 446
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-09-14, 08:29   

tomek napisał/a:
A jak stwierdzili ten brak załączania 2 biegu wentylatora?
Jak miałeś intruza, to przegryzienie kabelka np. od czujnika może być niezauważalne na pierwszy rzut oka, ale w systemie jakieś błąd powinien wyjść - pytanie czy podłączali się do sterowników.
Nie wiem jak jest we Freemoncie / Journey-u, ale np. w Mercedesach był możliwy test serwisowy wszystkich urządzeń podłączonych do CanBus , od przepustnic nawiewów po sterowanie lampkami, hamulcami i wentylatorami, itp. Tu także powinno być coś takiego ;-) , tym bardzie że jest także magistrala Can.

Dobrze że przynajmniej bezpośrednia przyczyna się znalazła :-/

U mnie EVIC jest ustawiony non stop na wskazanie temp.oleju i przyznam, iż w super upalne dni, jak pojeżdżę ostro, to temp. oleju przekracza wtedy 95 stopni, dochodząc do 100stopni, a płynu chłodniczego nawet do 108, ale nigdy nic nie bulgotało i się nie wylewało - nigdy też nie był dolewany (od odebrania auta ) płyn chłodniczy (specjalnie pytałem o to przy każdym serwisie), a poziom jest w normie.

Może z powodu nadgryzienia przez intruza u ciebie, jakiś czujnik ma błędne wskazania, ale mieszczące się w zakresie poprawnego pomiaru i dlatego sterownik nie wywala błędu?


nie wiem jak sprawdzili, bo to była tylko krótka informacja przez telefon, facet z serwisu powiedział, że nie załącza się wentylator, ale skoro sam słyszałem i widziałem że pracuje, wykoncypowałem, że chodzi o drugi bieg... a co do temperatur u mnie olej trzymał się 90-maks.95. Płyn do 108 i wtedy bulgotał po wyłączeniu silnika, nigdy w czasie jazdy...

[ Dodano: 2015-09-14, 14:21 ]
no i mam samochód z powrotem... przewody nieuszkodzone, wyczyścili styki, sprawdzili, jeździli, zagrzali i jest wszystko ok, nic się nie gotuje, nic się nie dzieje... termostat otwiera się w temp. od 95 do 105C... wentylator załącza się prawidłowo przy 105C... w kompie nie ma błędów...
pozostaje jeździć i obserwować czy się nie powtórzy...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2013
 
verbea 
ZNAWCA
Dodge Durango 5,7 HEMI


FF/DJ: -----
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 449
Skąd: Płock
Wysłany: 2015-09-21, 22:15   

U mnie jak jeździłem w Włoszech w sierpniu (na zewnątrz było 42) miałem temp. płynu 107. 7 osób na pokładzie i box na dachu. Olej oczywiście najlepszy z możliwych czyli Mopar 5w20:)
Pozdrawiam.
P.S nic nie bulgotało i wszystko ok
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK Przebieg: 175000km Rok prod.: 2009
 
Rexel 
ROZKRĘCA SIĘ



Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 35
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2016-08-05, 21:21   

Właśnie dziś wpadłem na forum poczytać czy to tylko u mnie płyn ma taka temperaturę 103-107 stopni w warszawskich korkach gdzie na dworze 30 stopni...
Naprawdę ten silnik musi mieć taką wysoką temperaturę? Autko po przeglądzie u Dukiewicza, twierdza że do 110 stopni to normalka w skwarne dni. Az się wierzyć nie chce, zważywszy, że wentylator na chłodnicy jakby na pół gwizdka chodził... Nie można tego jakoś obniżyć do rozsądnej temperatury?
_________________
Nóweczka Kia-nka Sportage XL! 300C 3,5l czarna mamba i do tego PT w kolorze wisienki. Lubie jakoś te amerykany :)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 142000km Rok prod.: 2013
 
kaacka 
CZŁOWIEK FORUM
bzzzz


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 217
Wysłany: 2017-03-16, 23:24   

podłącze się pod kotleta - wydaje mi się też że te temperatury płynu chłodniczego są zbyt wysoko ustawione - wiatrak mógłby się szybciej załączać przy jeździe po mieście...
do rzeczy, ubywało mi trochę płynu chłodniczego przez zimę - niby symbolicznie podczas mrozów, dolałem raz czy dwa i teraz wydaje się ok.
przy ostatniej wymianie oleju posłałem próbkę do badania - okazuje się że mam śladowe ilości sodu w oleju. to może znaczyć że płyn chłodniczy przedostaje się do oleju..... a olej czysty....

czy u Was też zaobserwowaliście ubytki płynu przez zimę ?? jakie ilości
czy ktoś robił badanie oleju - i jak wyniki ?[/list]
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2014
 
Pinio 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-11-24, 16:28   

Jest problem nowy z moim Fiatem. We wtorek wracając z trasy zauważyłem że temperatura pracy chłodnicy nie spada i podejrzane jest wysoka. Dochodzi do 118 stopni. Wiatrak chodzi jak wściekły ale nie daje rady zbić temperatury. poziom płynu chłodzącego w normie. Dziś byłem na diagnostyce w Fiacie. Okazuje się że są ślady dwutlenku węgla w płynie chłodzącym. Oznacza to nieszczelność głowicy, uszczelkę pod głowicą lub o zgrozo pęknięty blok silnika. Jestem wkurwiony na maksa bardzo ciągle mam wydatki na auto. Jeśli to blok to pozamiatane. Miał ktoś taki przypadek? Zna ktoś szacunkowe koszty naprawy?
We Fiacie z rozbrajającą szczerością przyznali że nie mieli takiegoż przypadku i nie mogą mu nic powiedzieć o kosztach. Nawet nie rozbierali takiego silnika. Jadę w poniedziałek do gościa co się specjalizuje w tych silnikach.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2596
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-11-24, 16:30   

Masz LPG?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-24, 19:12   

Nigdy nie słyszałem o pękniętym bloku czy głowicy w pentastarze.
Natomiast na forach amerykańskich doczytałem o 2-3 przypadkach uszkodzonych ( nie działających poprawnie) termostatach, które dokładnie dają takie objawy jak opisałeś.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2596
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-11-24, 20:20   

Myślisz, ze tego nie sprawdzili?
Ja się kiedyś w quadzie zakręciłem i myślałem, że padł termostat. W każdym razie najprościej taki wymontować i zalać wrzątkiem. Jak się rozszerzy, to dobry. Tania diagnoza.
Tylko mam Service manual i wiem dokładnie gdzie czego szukać ;)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
Pinio 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-11-24, 21:27   

Termostat ok raczej, mam LPG
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2596
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-11-24, 21:34   

Jak termostat się zepsuje, to nie otworzy dużego obiegu płynu. Wtedy motor się będzie grzał. Przy naszym benzyniaku jednak myślę, że raczej wtedy stopi maskę niż tylko podniesie się temperatura na zegarze. Może głowica strzeliła, albo zawory? Sprawdź jednak dokładnie teorię Tomka, bo chłop się zna jak mało kto, żeby nie powiedzieć nikt.
Dobrze, że jedziesz do mechanika, bo serwis nie jest od naprawy samochodu, tylko od wymiany części.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-24, 21:37   

Szczerze wątpię aby sprawdzili - bo co, wymontowali go?
Jak się doczytałem to chłodzenie w pentastarze ma klika stopni wydajności, zależy od bieżących mierzonych temperatur oleju (są dwa czujniki), płynu chłodzącego, zmierzonej aktualnej prędkości pojazdu, itp. Nie chodzi tylko o przełączanie wydajności wentylatora.

Prawdopodobnie sterownik robi co może, aby wychłodzić silnik, mierząc te wszystkie parametry, lecz termostat nie otwiera na pełną wydajność obiegu na chłodnicę.

Przyczyną może być także padaka z pompą chłodzenia, ale raczej z nią, to znalazłem jedynie przypadki (znowu na forach amerykańskich, gdzie tych silników jeździ cala masa), iż tylko pojękuje na niskich obrotach, lecz wydajność i szczelność trzyma.

Kolega miał jeszcze jakieś przygody / uderzenia, może zakres tego był większy niż pierwotnie to oceniono? Niewiele na ten temat napisał (co zostało wtedy uszkodzone).

Oczywiście temat np. uszczelki pod głowicą także jest do weryfikacji (kolega ma lpg chyba), lecz ja osobiście zacząłbym od termostatu - oryginalny kosztuje niewiele, a wymiana także raczej jest prosta, bo jest dostępny:

https://www.youtube.com/watch?v=-CvuiKRM9W0
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2596
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-11-24, 21:47   

Kiedy silnik rozgrzany, to płyn idzie na chłodnicę. Łatwo to sprawdzić. Jestem z tych, co zanim kupią, lubią wiedzieć co dokładnie potrzeba ;) Metoda prób i błędów mnie nie kręci, chociaż inaczej się nie da.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
Pinio 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-11-24, 21:56   

No nie wiem ... Byłem po drodze jak mi się to zesrało u jakiegoś przydrożnego mechanika, od razu powiedział że dużo nie pomoże ale stwierdził macając wszystkie przewody od układu chłodzenia że obieg raczej jest. Odkręcił płyn chłodzący i na nosa stwierdził że zapach jakiś nietaki :)

Ostatnio też miałem wrażenie że generalnie jakoś mi temperatura szwankuje nawet w środku auta. Ale to pewnie inna bajka. Mam wrażenie że po awarii aku coś się z elektroniką / czujnikami temperatury mogło powalić ... jakoś teraz to inaczej działa mniej intuicyjnie niż wcześniej.

Pewnie temat układu chłodzenia jest oddzielnym zagadnieniem. Jadę w poniedziałek do gościa co robi amerykańskie auta i zna te silniki. Mam wrażenie że znajdzie usterkę, tylko szlag mnie trafia jak widzę ile mam maszyn na pod warsztatem ... pewnie ze dwa tygodnie będzie się bawił.

Aha, temperatura oleju przy temp chłodziwa na poziomie 115 stopni wynosi jakieś 105 stopni.

Noż k. blok chyba się nie rozszczelnił (auto dzwona nie miało), sam chyba by nie pękł :(
  
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2012
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-24, 21:57   

maq napisał/a:
Kiedy silnik ciepły, to płyn idzie na chłodnicę. Łatwo to sprawdzić w każdym razie.


No akurat w pentastarze to ciężko, bo tam jest gorąco nawet jak nie idzie obieg na chłodnicę, a przypuszczam że u kolegi termostat po prostu się nie otwiera do końca - więc chłodnica będzie ciepła, lecz jej wydajność niska. Gdyby się nie otwierał zupełnie, to zagrzałby ten silnik to dużo wyższej temp., komputer generuje wtedy jakiś informację na EVIC (wg. informacji zza oceanu).

Pocieszające jest to, że w każdym z tych przypadków, jakie doczytałem, po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy, a samo przegrzanie nie spowodowało jakichś negatywnych skutków w dalszym użytkowaniu.

Kiedyś, oglądając na jakiejś prezentacji na youtube, charakterystykę cieplna tego silnika, temp. oleju rzędu 110stC. jest jeszcze daleko do granicznych wartości (właściwie to między 90 a 110 stC był określany jako optymalny punkt pracy). Myślałem że pomyliłem wtedy przeliczenia ze st.F na st.C :mrgreen:
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
Pinio 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-11-24, 21:59   

Ok, to w takim razie skąd CO2 w płynie chłodniczym?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2012
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-24, 22:02   

W przypadku awarii aku, często jest potrzebna kalibracja klapek nawiewnych i mieszających cieple/zimne powietrze... Temat już ktoś na forum przerabiał.

Zapach płynu o niczym nie świadczy, każdy płyn chłodniczy, jak się rozgrzeje do takich temperatur to będzie "nie tak" pachniał.... Byś może po wszystkim trzeba będzie go zmienić...
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-24, 22:03   

Pinio napisał/a:
Ok, to w takim razie skąd CO2 w płynie chłodniczym?


Hmm, a dużo go stwierdzili?
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2596
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-11-24, 22:11   

W polonezie łapało się za rurę z silnika do chłodnicy i to był wskaźnik dzialania termostatu. Może przy amerykańskiej technice też od tego zacząć?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
Pinio 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-11-24, 22:14   

Nikt mi wartości nie podał z badania, ale podobno ewidentnie CO2 jest w płynie przy pomiarach
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2596
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2017-11-24, 22:18   

Tylko proszę pamiętaj, że rąk nie wolno pchać w okolice wiatraka chłodnicy.
Chodzi mi o to, że jak się w tym nie robi, to trzeba mocno uważać ;)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-24, 22:26   

Pinio napisał/a:
Nikt mi wartości nie podał z badania, ale podobno ewidentnie CO2 jest w płynie przy pomiarach


Kup najlepiej we własnym zakresie tester :

https://www.youtube.com/watch?v=ZNf7-bvF7Dw

https://www.youtube.com/watch?v=h6wQ54JH6EI

Będziesz pewny że ci nikt kitu nie wciska..

Poza tym nie pamiętam już, ale jeśli Pentastar ma EGR (nasz chyba nie, dopiero ta najnowsza wersja ma na na pewno), to też CO2 może być w płynie chłodniczym, jak chłodniczka EGR jest uszkodzona...
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group