Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Temperatura silnika i wrzenie płynu chłodzącego...
Autor Wiadomość
phrenic 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 446
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-09-01, 15:42   Temperatura silnika i wrzenie płynu chłodzącego...

Jakie macie w dniu dzisiejszym lub w podobne upalne dni temperatury silnika? U mnie pokazało dzisiaj w czasie jazdy 108C (temperatura płynu chłodzącego), a po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika doszło do zagotowania i wycieku części płynu przez korek.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2013
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2887
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-01, 18:12   Re: Temperatura silnika i wrzenie płynu chłodzącego...

W dieslu w normie. Dodam, że nie sprawdzałem temperatury odczytanej w wartościach cyfrowych. Dziś termometr w samochodzie pokazał 36 stopni Celsjusza....
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2015-09-01, 18:42   

Mi jeszcze nigdy nie przekroczyło 100 ...
Jeździsz na gazie ? Ponoć ma wyższą temperaturę spalania - może to przez to ? ;-) Albo przez kiepski olej ... jaki lejesz ?
Chyba, że piłowałeś długo jak dzikus po motorbanie na wysokich rpm - to może być taki efekt :mrgreen:
Gnojarz jechał przez Włochy w 40 stopniowym upale, obciążony i z boxem, nie gaszony na postojach i tak przez cały dzień i wszystko było OK :lol: (poza tym rzecz jasna, że to diesel ...)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
phrenic 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 446
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-09-01, 18:56   

subuk napisał/a:
Mi jeszcze nigdy nie przekroczyło 100 ...
Jeździsz na gazie ? Ponoć ma wyższą temperaturę spalania - może to przez to ? ;-) Albo przez kiepski olej ... jaki lejesz ?
Chyba, że piłowałeś długo jak dzikus po motorbanie na wysokich rpm - to może być taki efekt :mrgreen:
Gnojarz jechał przez Włochy w 40 stopniowym upale, obciążony i z boxem, nie gaszony na postojach i tak przez cały dzień i wszystko było OK :lol: (poza tym rzecz jasna, że to diesel ...)


Nie jeżdżę, ani na LPG, ani na podwójnym :mrgreen: Olej Selenia jak zalecany. Zdarzyło się dzisiaj i wczoraj tylko podczas jazdy po mieście...
W lipcu zrobiliśmy 3K do Chorwacji i z powrotem i nic się nie działo, chociaż wtedy nie miałem włączonego na stałe termometru... W ubiegłym tygodniu przy dolewaniu płynu do spryskiwacza zauważyłem, że poziom płynu na zimno jest trochę poniżej minimum... W piątek zrobiłem dolewkę ParafluUp pół na pół z wodą do 2/3 między zalecanym poziomem... Wczoraj po zatrzymaniu na parkingu po powrocie do auta zauważyłem plamę pod autem i "mokre" dookoła korka chłodzenia, poziom płynu cm powyżej minimum... dzisiaj dolałem znowu i ta sama śpiewka...
a temperatura oleju silnika cały czas poniżej 98C... a wskazówka temperatury cały czas trzyma pion...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2013
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2015-09-01, 19:22   

Hmm a co mówi instrukcja o poziomie chłodziwa na zimno ? :roll:
Może przelałeś niepotrzebnie ... gdy układ jest szczelny płynu chyba nie powinno ubywać ...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
phrenic 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 446
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-09-01, 19:35   

z jednej strony nie powinno, z drugiej nie jest to okład na 100% szczelny i zamknięty (korek ciśnieniowy)...
instrukcja mówi, żeby sprawdzać poziom płynu co 1 m-c i ew. uzupełniać na zimno...
na zbiorniku wyrównawczym jest pokazany poziom płynu chłodzącego na zimno, od-do... i tego nie przekroczyłem... inna sprawa to bulgotanie po wyłączeniu, wcześniej go nie zauważyłem, albo nie zwróciłem uwagi, i stąd moje pytanie czy w innych benzyniakach też tak jest...
jak się płynu ulało przez korek i jest tuż poniżej minimum, to już dalej nie pluje, chociaż nadal bulgoce...
pytanie, czy po dolewce nie powinno się układu odpowietrzyć, ale nie ma nigdzie takiej informacji...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-09-01, 19:42   

Przelałeś trochę chyba tego płynu.
U mnie w taki upał , jak korki lub ostra jazda, to często powyżej 100st temp. płynu, ale nic się nie dzieje. Temp. oleju wtedy między 90 a 100 :mrgreen:
Nic nie przelewa, ale też nic nie dolewałem. Na zimnym, w zbiorniku między min a Max w połowie.
Nic nie bulgocze- a gdzie to słychać? W zbiorniku?
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
phrenic 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 446
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-09-01, 19:56   

Bulgoce w zbiorniku. Nawet to ładnie widać. Jak spadło w okolice min nie wylewa się. Jak dolałem żeby było w połowie wykipiało jak z garnka z pyrami...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2013
 
wojtek_pl 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-02, 06:32   

phrenic napisał/a:
Bulgoce w zbiorniku. Nawet to ładnie widać. Jak spadło w okolice min nie wylewa się. Jak dolałem żeby było w połowie wykipiało jak z garnka z pyrami...

Przeważnie taki jest objaw padniętej uszczelki pod głowicą... Albo pękniętej głowicy. Albo bloku. Co mogło się właśnie stać po przegrzaniu.

Jeszcze pytanie, czy po tym zagotowaniu się dolałeś płynu od razu jak trochę wystygło? I czy odpowietrzyłeś układ chłodzenia? Bo może masz szczęście i tylko zapowietrzony masz układ i stąd bąbelki...

BTW temperatura wrzenia płynu, dobrego płynu, jest wyższa niż 100C. Prestone ma chyba 137 ? Może miałeś wlaną wodę? Sprawdź jakość płynu.
_________________
"Proszę być tolerancyjnym dla mojego braku tolerancji."
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
phrenic 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 446
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-09-02, 09:42   

Trudno mówić o przegrzaniu... Poziom płynu nigdy nie spadł jakoś drastycznie... Temperatura nigdy nawet nie podeszła pod czerwone pole... Płyn dolewany na zimno... Nie odpowietrzałem, bo nie wiem gdzie jest odpowietrznik... W przyszłym tygodniu mam przegląd na 24K więc każę sprawdzić, ale do tego czasu będzie mnie to nurtować... Bulgotać zaczęło po pierwszym odkręceniu korka... Myślę jeszcze, czy ten korek słabo nie trzyma... Spadek ciśnienia w układzie chłodzenia też powoduje spadek temperatury wrzenia... jeśli korek nie trzyma ciśnienia teoretycznie może to obniżać temperaturę wrzenia płynu...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2013
 
wojtek_pl 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-02, 10:46   

phrenic napisał/a:
Myślę jeszcze, czy ten korek słabo nie trzyma... Spadek ciśnienia w układzie chłodzenia też powoduje spadek temperatury wrzenia... jeśli korek nie trzyma ciśnienia teoretycznie może to obniżać temperaturę wrzenia płynu...
Jest to powiązane ze sobą. Ale ciśnienie to powinien trzymać korek na chłodnicy a nie ten na zbiorniczku wyrównawczym.
_________________
"Proszę być tolerancyjnym dla mojego braku tolerancji."
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
phrenic 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 446
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-09-02, 10:52   

korek na zbiorniku wyrównawczym ma odpowietrzenie i uszczelkę na sprężynie...

[ Dodano: 2015-09-02, 16:22 ]
dzisiaj przy temperaturze zewnętrznej 21C jeżdżę w kółko po mieście, mocniej dodając gazu i temperatura trzyma się w granicach 90-100, tylko 1 raz po szybkim przyspieszeniu i zatrzymaniu na chwile podeszła do 103 ale od razu obniżyła się poniżej 100... i nic nie bulgoce :evil:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2013
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2887
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-02, 16:16   

Korek dobrze zakręcony? Pytam, bo on się zakręca "na dwa razy".
Swoją drogą dolewałem u siebie płyn pierwszy raz od 3,5 roku nie dalej jak miesiąc temu. Stan płynu opadł do kreski minimum. Wymagana była dolewka ok 1 l. (tyle jest różnicy pomiędzy poziomem MIN i MAX).
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
phrenic 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 446
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-09-02, 17:46   

Korek zakręcony dobrze. :mrgreen: Będę jeździł i obserwował, a na przeglądzie podam temat do sprawdzenia, tylko, czy na słowo mi uwierzą... :-?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2013
 
McNik 
ZNAWCA


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 657
Skąd: Katowice - Górny Śląsk
Wysłany: 2015-09-03, 19:24   

Jeśli bulgotanie płynu nie ustało, to faktycznie możesz mieć uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, jak pisał Wojtek_pl . Wyjmij bagnet poziomu oleju i sprawdź, czy olej ma naturalny połysk, jeżeli jest zmydlony to świadczy o przedostaniu się płynu chłodzącego do miski olejowej. W tym wypadku nie odpalaj silnika, bo go zniszczysz.
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
phrenic 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 446
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-09-03, 20:53   

olej prawidłowy, przy niższych temperaturach zewnętrznych nie bulgoce i temp, mieści się pomiędzy 90-100... przy mocniejszym przyspieszaniu zdarzyło się, że na krótko doszła do 103 i zaraz się obniżyła...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2013
 
wojtek_pl 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-04, 06:18   

To jeszcze przy uruchamianiu zimnego silnika sprawdź czy nie masz chmury dymu/pary wodnej na początku.
_________________
"Proszę być tolerancyjnym dla mojego braku tolerancji."
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
phrenic 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 446
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-09-04, 06:41   

Nie mam ;-)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2013
 
bg.gorniak 
ZNAWCA


FF/DJ: -----
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 844
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-04, 07:25   

Możesz mieć nieszczelny układ chłodzenia na węży czy złączce lub chłodnicy.Zobacz cz nie kapie płyn lub nie unosi się para jak rozgrzejesz samochód.
_________________
bg.gorniak
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
phrenic 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 446
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-09-04, 07:33   

Nie kapie i nie unosi się...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2013
 
bg.gorniak 
ZNAWCA


FF/DJ: -----
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 844
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-04, 08:22   

Może jednak uszkodzona jest uszczelka pod głowicą :?:
_________________
bg.gorniak
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
emmer 
CZŁOWIEK FORUM
Fiat Linea T-Jet



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 216
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 2015-09-04, 09:19   

Otwórz zbiorniczek wyrównawczy i odpal samochód. Niech sobie pracuje. Moze po prostu jest zapowietrzony.

Trzeba też popatrzeć czy nie ma gdzieś jako takich odpowietrzników.
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
phrenic 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 446
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-09-04, 12:21   

póki co, odkąd spadła temperatura zewn. tj. od środy nic się nie dzieje... jw.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 64000km Rok prod.: 2013
 
bg.gorniak 
ZNAWCA


FF/DJ: -----
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 844
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-04, 18:15   

Może słaba wydolność pompy wodnej

[ Dodano: 2015-09-04, 19:16 ]
lub któryś z wentylatorów jest niewydolny
_________________
bg.gorniak
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2887
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-05, 17:08   

Instalowałeś dolną osłonę silnika?
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group