Stuki w napędzie.

Opinie i spostrzeżenia

Moderatorzy: pająk, awanturnik, mireks

Pele

OBSERWATOR
Posty: 6
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 26 paź 2018, 20:22

Stuki w napędzie.

Post autor: Pele » 17 lis 2018, 14:18

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Dodge Journey 3.6 Awd. Tydzień temu wymieniłem olej w skrzyni, dyfrach i silniku. Wszystko na oleje mopara. Niestety auto przy skrecaniu stuknie z tyłu w moście. Tak samo dzieje się przy odejmowaniu gazu jak i przy dodawaniu. Mechanik który wymieniał mi olej w skrzyni stwierdził po przejazdce iż jest to wina tylnego dyfra. Ja myślałem że jest to wina skrzyni automatycznej. Czy ktoś z Was miał taki przypadek? Czasem też lekko stuknie przy zmianie biegów na prostej drodze. Auto ma 129 tys km przebiegu i 19 koła. Opony wszystkie takie same. Z góry dziękuję za odpowiedź.

michal82

OBSERWATOR
Posty: 7
Rejestracja: 12 kwie 2019, 10:41

Post autor: michal82 » 20 maja 2019, 19:51

witaj mam ten sam problem most był w naprawie wymienione uszczelniacze i łozyka a problem nadal ten sam. czyu cbjest już ok? wiesz wczym tkwił problem

lukasz3.6

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 90
Rejestracja: 02 sty 2014, 10:57
Miejsce zamieszkania: Kraków

Post autor: lukasz3.6 » 22 maja 2019, 13:15

Dopadło i mnie. Przy skręcie w lewo niskie prędkości trzeszczy/przeskakuje ? Najgorsze niestety jest stuknięcie, jak by ktoś młotkiem walnął w okolicy tylnej osi przy przełączaniu biegu z 2 na 3. Podejrzewam sprzęgło ECC. Trzeba wyciągnąć wał napędowy i sprawdzić, oby nie skrzynia.
Łukasz

lukasz3.6

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 90
Rejestracja: 02 sty 2014, 10:57
Miejsce zamieszkania: Kraków

Post autor: lukasz3.6 » 29 maja 2019, 22:04

Wał wyciągnięty. Mam teraz wersje FWD. Wszystkie objawy zniknęły. Niestety w moim przypadku to sprzęgło 4x4. W dieslu tez mi padło. Nr części w Fiacie to dla 3.6 Wiskoza K68058066AB LUB AA cena 5800 w Chrysler 4800. Nr identyczny. Używanych brak, nie pasuje od ON.
Łukasz

Byq

CZŁOWIEK FORUM
Posty: 157
Rejestracja: 08 lut 2018, 13:01
Miejsce zamieszkania: Wrocław

Post autor: Byq » 10 cze 2019, 19:05

sprawdź na stronach amarykańskich, tam to co u nas kosztuje miliony monet jest w normalnych pieniądzach, nawet doliczając koszt przesyłki

lukasz3.6

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 90
Rejestracja: 02 sty 2014, 10:57
Miejsce zamieszkania: Kraków

Post autor: lukasz3.6 » 10 cze 2019, 21:24

jakoś nie bardzo mogę znaleźć, albo nie ma albo źle szukam.
Łukasz

mmz

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 41
Rejestracja: 09 wrz 2017, 10:32

Post autor: mmz » 17 cze 2019, 12:55

Też mnie to mocno irytuje, te wszystkie stukania i pukania.
Co można z tym zrobić - zlikwidować. Pytanie jak zdiagnozować przyczynę - tutaj nie jest to takie oczywiste. Nie każdy ma na tyle dobry szósty zmysł, że potrafi samodzielnie sprawdzić co jest przyczyna problemów.
Najlepiej wjechać na ścieżkę do jakiejś okregowej stacji obsługi pojazdów.
Na tej podstawie, można sprawdzić co jest nie tak i dokonać napraw.
Części - ważny jest dobry stosunek ceny do jakości.
Tutaj mają dużo tego: https://motoszef.pl/partscatalogue/fiat,1-00035.aspx - plusem jest też łatwy kontakt, w celu wytypowania najlepszej jakości części.

Awatar użytkownika
Orson

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 139
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:21
Miejsce zamieszkania: Jaworzno

Post autor: Orson » 12 sie 2019, 18:18

Panowie, dotknęło i mnie... Zaczęliśmy od wymiany oleju w tylnym moście. Po spuszczeniu okazało się, że wypłynęło go ok... 300ml :shock: :shock: Poza tym było w nim pełno opiłków. Mechanik zajrzał przy okazji do środka i stwierdził, że mechanizm różnicowy jest w tragicznym stanie. W sumie to się nie dziwię, patrząc na to ile oleju tam było.
Wymontowaliśmy wał i tak jak u kolegi wyżej jak ręką odjął. Cisza, spokój i żadnych stuków puków.
I teraz moje najważniejsze pytanie. Za kilka dni jadę do Chorwacji na urlop. Czy ze zdemontowanym wałem spokojnie mogę się wybrać w taką trasę? Kolejna sprawa - mechanik powiedział mi, że najlepiej wymienić cały tylny most, jednak na używki trzeba uważać. Przede wszystkim sprawdzić czy nie ma wspomnianych wyżej przeze mnie opiłków metalu. Jak będą, to od razu dać sobie spokój z zakupem. Stąd moje pytanie - czy może da się to gdzieś zregenerować? Może ktoś się tym zajmuje? Słyszeliście cos na ten temat?
Będę wdzięczny za jakieś info, bo w tym wypadku każda złotówa się bedzie liczyć.
Pozdrawiam,
Mateusz.

mayiv

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 17
Rejestracja: 01 lip 2013, 7:32
Miejsce zamieszkania: Warszawa

Post autor: mayiv » 13 sie 2019, 14:26

lukasz3.6 pisze:jakoś nie bardzo mogę znaleźć, albo nie ma albo źle szukam.
Pewnie za późno, ale jest: https://www.factorychryslerparts.com/pr ... 066AB.html

Awatar użytkownika
Orson

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 139
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:21
Miejsce zamieszkania: Jaworzno

Post autor: Orson » 13 sie 2019, 15:18

Oooooo, do mojego diesla tez jest :)
Pozdrawiam,
Mateusz.

izu82

OBSERWATOR
Posty: 7
Rejestracja: 14 mar 2019, 21:01
Miejsce zamieszkania: Lutynia

Przeskok na tylnich kołąch przy skręcie.

Post autor: izu82 » 24 wrz 2019, 22:29

Cześć, Mam freemonta 2,0 jtd, chyba mam podobny problem, po przejechaniu kilkunastu kilometrów ze stałą prędkością, czasami czuć wibracje wału, po czym przy najbliższym skręcie czy w lewo czy prawo słychać mocny strzał z pod samochodu (coś jakbym przejechał po czymś), myślę, że niestety ale mam ten sam problem co wy. Istnieje możliwość zaglądnięcia do tego reduktora jest w nim olej i w jakim jest stanie. I czy to będzie ten tylni most, znacie może numer części do diesla?

ODPOWIEDZ