Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana olejów w napędach
Autor Wiadomość
Plonek48 
ROZKRĘCA SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 41
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-03-13, 10:58   

wma napisał/a:
A korek spustowy odkręciłeś bez demontażu poduchy? Normalnie MacGyver z ciebie.


tak bez odkręcania poduchy długi imbus 10 z kulką i bez problemu idzie odkręcić:)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 223000km Rok prod.: 2012
 
wma 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Mar 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-13, 23:02   

Ale jednak odkręcając poduszkę, a dużo roboty z tym nie jest, mamy ją czystą. A tak leci po niej i pewnie po bokach. Ale w sumie chyba nic jej nie będzie.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-20, 10:52   

Panowie sprawdzili w katalogach i wyszło in, że z tyłu leje się do Freemonta 75W140 a z przodu to samo co do skrzyni, czyli PTU+4.
  
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-20, 12:14   

Hux z serwisem.

C4A61C11-60A5-4F02-B8F1-664A58C06870.jpeg
Plik ściągnięto 1241 raz(y) 57,72 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1952
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-20, 13:11   

Dokładnie taki zalałem poprzednio i na następny serwis też taki będzie. Żadnych problemów do tej pory
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-20, 13:28   

I dlatego taki kupiłem :)
Jestem przerażony poziomem wiadomości w autoryzowanym serwisie. Kolesie potem nieco mienili front, kiedy im mówiłem że wiem co tam trzeba lać, ale i tak nie wybrnęli z sytuacji.
Rzekomo obecnie zalecany olej do tylnego dyfra, to 75W140, ale nie daję temu wiary. Na sobie sprawdziłem, że niczemu taki nie przeszkadza. Teraz jednak, po "płukaniu", zaleję 75W90, żeby było po Twojemu :)
Można sobie tylko wyobrazić co by się stało, gdybym oddał auto do nich na wymianę płynów. Jak nic miałbym płyn chłodzący w silniku, hamulcowy w dyfrach i do spryskiwaczy w skrzyni.
Jednak butelka Amsoil 75W90 SVG 946 ml kosztowała 64,90 w sklepie Petrostar.

Do domu dostałem starą Hondę 5D, z przebiegiem prawie 300 tys km. Przesiadka z Freemonta, to jak z Poloneza do Malucha :)

Aha. Tacy magicy są w sklepie w serwisie Fiata na Łopuszańskiej.
  
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-20, 15:34   

Kolega dzwonił, oleje w przednim i tylnym dyfrze wymienione. Nie mam niestety zdjęć, ale pasowała końcówka od DSG, jak ją dorwę, to uwiecznię. Duża strzykawka załatwiła sprawę. Zalane 800 ml. Dojścia do nakrętki wlewu nie ma zupełnie, nawet jej nie widać, ale to już wiemy :)

Zrzut ekranu 2018-03-20 o 15.47.58.png
Plik ściągnięto 1214 raz(y) 115,59 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1952
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-20, 19:33   

Chwila, to znaczy to jest do kupienia, tak? A gdzie? Masz namiar na typ tej złączki?

Jak rozumiem, stroną gwintowaną wkręcasz w miejsce korka zlewowego, a cienki koniec podłączasz rurkę ze strzykawki z olejem? Przy wykręcaniu i zmianie korka udało się nie wylać zbyt dużo nalanego właśnie świeżego oleju?
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-20, 19:41   

Jutro poproszę Piotrka o rozmiar gwintu i dokładne dane. A nawet może do niego podjadę i sam to pomacam. Nie było dzisiaj czasu. Oddał mi wóz i gdzieś poleciał ;)
Jest to adapter do skrzyń biegów. Mechanicy mają całe zestawy, różnych kalibrów, ale jestem przekonany, że da się nabyć pojedynczą sztukę. Po wkręceniu w napęd, na króciec założył wężyk i używał strzykawki jak Twoja. Tylko trzeba złapać jaki jest gwint w naszych korkach. Jutro się dowiem. Przy okazji zapytam ile oleju się złapie w rękaw koszuli podczas takiej wymiany ;)
  
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-20, 19:49   

Obstawiam, że są z wentylami. Za stówę można mieć cały zestaw ;)

417DD017-5C0E-4676-9D6B-BF5015275F75.jpeg
Plik ściągnięto 1191 raz(y) 36,96 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-20, 20:23   

Z przodu też nie było za czysto. Trzeba zmieniać olej w dufrach razem ze skrzynią. Czyli co 50-60 tys km.

39D0F66F-6D05-4201-A0C7-78A0339E435C.jpeg
Plik ściągnięto 1184 raz(y) 45,78 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2514
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-21, 18:51   

Nie byłem w końcu u kolegi. Wiem jednak, ze gwint od DSG nie psuje, ale zrobił jakiś patent i uszczelnił na czas nalewania. Gada, że trzeba do Fiata dorobić adapter u tokarza.
Znalazłem tymczasem firmę w USA, która produkuje zawory do spuszczania oleju. Można je też wykorzystać w drugą stronę. Zapytałem, może oni wiedzą jaki jest gwint w korku spustowym PTU.
http://www.fumotousa.com

C003A956-7500-416B-9FC0-D2593BFC6EB2.jpeg
Plik ściągnięto 1148 raz(y) 83,93 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 90909km Rok prod.: 2014
 
NieMario 
ROZKRĘCA SIĘ



FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 14 Mar 2018
Posty: 14
Wysłany: 2018-03-26, 21:14   

Jestem po wymianach oleju w skrzyni i tylnym moście, pozostał przedni (przez nieświadomość i niezapoznanie się z tym wątkiem na forum).
Ma ktoś może fotkę lokalizacji korków spustu i kontrolnego na przednim deferencjale, albo rysunek skrzyni z tymi elementami. Trochę by mi to pomogło, bo do serwisu chcę pojechać przygotowany.
Co do wymiany oleju w skrzyni Serwis Firmowy wyjaśnił mi, że u nich tylko serwis skrzyni to zlewanie oleju i wymiana filtra, a lepiej jest wymienić dynamicznie. Poszukałem więc fachowców i tak się stało.
Efekty: olej był zabrudzony, a po wymianie samochód dużo ciszej i płynniej zaczął wchodzić na właściwe przełożenia. Koszt ok 870 zł. Zalecają wymianę co 60 tys. km.
Polecam pamiętać o skrzyni
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1952
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-27, 21:39   

Jest cały wątek o lokalizacji korków dla PTU - poszukaj - nawet zdjęcie i rysunki wklejałem.
Do wlewowego się nie dostaniesz łatwo, ale akurat w dieslu jest to możliwe, już ktoś z forum wymieniał sobie sam.

W V6 przeszkadza jedna z rurek kolektora tylnego, którą trzeba zdemontować.

Część serwisów wlewa korkiem zlewowym :mrgreen:
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
wma 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Mar 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-27, 23:21   

Pooglądaj te zdjęcia, to będziesz wiedział gdzie szukać korków.
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDhJxXR.html
Korek wlewowy jest dość skutecznie zasłonięty przez osłonę termiczną. Aby się do niego dostać trzeba odkręcić wydech (bez demontażu), aby można było swobodnie przesunąć tą rurkę i dostać się do korka. No i kwestia zdjęcia spinki mocującej osłonę termiczną, ja robiłem to z góry.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group