Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana olejów w napędach
Autor Wiadomość
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-05, 20:18   

Dopiero się umawiam z kolegą. W tym, albo przyszłym tygodniu wymienimy. Będzie nalewane od dołu. Dam znać co i jak.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
darekxxl 
ROZKRĘCA SIĘ
darekxxl


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 10 Lis 2016
Posty: 46
Wysłany: 2018-03-05, 20:31   

U mnie w zeszłym tygodniu wymiana w obu napędach. Nalewanie klasycznie przez korek kontrolny. w tylnym bez problemu. Przedni napęd korek spustowy na dole a korek kontrolny z boku pod aluminiową osłoną. Aby się do niego dostać trzeba rurę wydechową - kolanko odkręcić i wtedy bez większego problemu idzie wlać olej. cała operacja ok 1do 1,5h.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 166000km Rok prod.: 2013
 
Plonek48 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 50
Skąd: Mikołów/Bełk
Wysłany: 2018-03-05, 20:36   

maq napisał/a:
Dopiero się umawiam z kolegą. W tym, albo przyszłym tygodniu wymienimy. Będzie nalewane od dołu. Dam znać co i jak.


OK także czekam co tam wymyśliliście.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 223000km Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-08, 09:15   

Wczoraj z nim gadałem i ma się zająć sprawą w przyszłym tygodniu. Ma jakąś specjalną pompkę warsztatową z różnymi końcówkami i nalewanie oleju przez korek spustowy robił już nie jeden raz. Tak się chyba nalewa również w DSG. Wydębię od niego jakieś zdjęcia, a może i sam pojadę na miejsce zdarzenia :)
Poza tym do tylnego napędu wleję teraz 75W90. Po ostatniej wymianie na 75W140 przejechałem z tysiąc czy dwa i płukanie można uznać za zakończone, no i Tomek mnie nastraszył. Dopasowanie zatem aparatury będzie na tylnym dyferencjale, a potem można spokojnie zająć się przodem. Nie sądzę, aby korki były inne. Tak czy siak wszystko da się zrobić. Dobrym patentem do uszczelnienia jest taśma z gumy samowulkanizującej. Można nią owinąć króciec, sklei się toto samo i potem jest na tyle miękkie, że dopasuje się do kształtu otworu.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
Plonek48 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 50
Skąd: Mikołów/Bełk
Wysłany: 2018-03-08, 19:35   

[quote="maq"]

jakby Ci się udało zdjęcie tej pompki ogarnąć było by spoko. właśnie myślałem o takiej wielkiej litrowej strzykawce ale chyba największe są 400ml. trochę wężyka i ogólnie poleganie na szybkich rączkach. Tak dokładnie w skrzyniach DSG się tak wymienia
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 223000km Rok prod.: 2012
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-08, 20:44   

Zrobię zdjęcia. Strzykawa 400 ml też może być. Zaciśniesz przewód i ją odłączysz. Nabierzesz kolejną dawkę i dolejesz. Ja sobie taką i tak kupię. Do napędów quada nalewa się okropnie. Wszystko dookoła potem trzeba czyścić z oleju.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
wma 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Mar 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-08, 22:54   

Panowie ja olej w PTU wymieniałem samodzielnie. I powiem tak. Nie wiem jak chcecie nalewać przez korek spustowy, ponieważ to do niego jest problem z dostaniem. Oczywiście widać go ale odkręcić nie idzie bez zdemontowania paru rzeczy. Poza tym nie wiecie ile nalać, nie wchodzi pełne 0,8l. Dostęp do korka wlewu nie jest tragiczny aczkolwiek łatwy nie jest. Mi cała operacja trochę zajęła, pewnie łącznie z 8 godzin, ale nie wiedziałem co i jak i robiłem sam w garażu bez kanału ani podnośnika. Samochód na kobyłkach. We dwóch ze znajomością tematu 3-4 godziny z przerwami na piwko. I nie ma tragedii idzie to zrobić.
Oczywiście nie wiem jak jest przy innych silnikach ale chyba wielkiej różnicy nie ma.
A możecie zdradzić jaki jest patent na zakręcenie korka przy wymianie od dołu?
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-09, 09:56   

Różnice w samochodach są spore. Przede wszystkim u Ciebie jest osłona silnika od spodu, a w 3.6 nie ma. Taka robota bez kanału, albo podnośnika, to rzeczywiście karkołomna operacja. Są dla amatorów miejsca warsztatowe do wynajęcia i nie trzeba się tak męczyć.
Jeżeli nie ma wycieków, to trzeba wlać tyle, ile było. Ja tam jeszcze nie zaglądałem. Jeżeli jednak można podejść kluczem, to najwyżej po wlaniu nowego oleju od dołu, odkręcić wlew i nadmiar wypłynie. Tymczasem teoretuzuję. Pojadę do kolegi, to będę wiedział.

A jak się wkręca korek po nalaniu oleju od dołu? Szybko ;)
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
wma 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Mar 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-09, 11:26   

Co do wynajmowania warsztatów to przy prostych operacjach tak. Ale jak czas się wydłuża to robi się to mało opłacalne. Poza tym kwestia wyposażenia. Potrzebne są czasami specyficzne wynalazki i spokój. Czasami trzeba coś przemyśleć coś się urwie trzeba dokupić.
Co do różnic to się nie wypowiem bo nie wiem.
Co do wlewania u mnie było przelane dość sporo, bo jak odkręciłem górny korek to się sporo polało, także mogę się domyślać, że ostatnia wymiana była od dołu lub było tak fabrycznie (nie mam pewności co robił poprzedni właściciel). W sumie jeździł i nic się nie stało. Trochę oleju w jedną czy drugą stronę nie robi różnicy.
Tylko kwestia szybkiego dokręcenia korka jest kłopotliwa tam jest mało miejsca i takie szybkie dokręcenie wymaga gimnastyki. U mnie dolny korek był niedostępny przez poduszkę silnika/skrzyni.
Ciekawe jak to jest rozmieszczone u Ciebie. Jakbyś miał jakieś pytania to służę pomocą.
Pochwal się jak wymienisz.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1984
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-09, 13:07   

Chyba najlepszy patent: wkrętarka i przedłużka z kluczem pasującym do imbusa/czworokąta który jest w korku.
Wkrętarką szybciutko się zakręci, aby się nie lało, następnie dokręcić już normalnie.

Oczywiście robota dla dwóch -jeden szybko nalewa i przytrzymuje korek strzykawki, a drugi czeka w gotowości z korkiem i wkrętarką

Taki pomysł :mrgreen:
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
Plonek48 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 50
Skąd: Mikołów/Bełk
Wysłany: 2018-03-09, 19:43   

Nie podejdzie wkrętarką tak jak kolega wyżej pisze poduszka skrzyni jest centralnie pod korkiem ale na szybkie ręce musi się udać.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 223000km Rok prod.: 2012
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1984
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-09, 19:59   

Plonek48 napisał/a:
Nie podejdzie wkrętarką tak jak kolega wyżej pisze poduszka skrzyni jest centralnie pod korkiem ale na szybkie ręce musi się udać.


To w takim razie w Pentastar jest inaczej - dzisiaj zmieniałem olej w silniku i przy okazji zajrzałem jak z tym PTU jest - w 3.6 korek spustowy od PTU jest bezpośrednio dostępny od dołu, nic go nie ogranicza :mrgreen:
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
wma 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Mar 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-10, 01:11   

Jako że jestem ciekawski to mam prośbę maq jak będziesz wymieniał to zrób zdjęcie spodu chciałbym zobaczyć jak to wygląda w benzynie. Mało informacji i zdjęć na internecie jest.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
Plonek48 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 50
Skąd: Mikołów/Bełk
Wysłany: 2018-03-12, 19:08   

Witam właśnie dziś jestm po wymianie przedniego mostu, i zaznaczę tu bez wyciągania tłumika oraz bez odkręcania poduchy silnika.wystarczyło odkręcić 2 nakrętki 13-stki trzymające aluminiowa osłonę i odgiać ja troszeczkę i pyk mamy dostęp do korka wlewowego. Zalewane przez strzykawke litrową oczywiście olej ten sam co do tyłu. Motul gear 300 75w90. Fakt miejsca tam za dużo nie ma ale przy moich gabarytach dałem rade ogarnąć☺ cały czas operacyjny ok 2 godzin z tym ze trzeba oczyścić poduchy po zlewni oleju. Co dziwne olej mniej zabrudzone niż w tylnym ale bardziej było go czuć tak jakby był bardziej zużyty spalony
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 223000km Rok prod.: 2012
 
wma 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Mar 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-12, 22:22   

A korek spustowy odkręciłeś bez demontażu poduchy? Normalnie MacGyver z ciebie.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
Plonek48 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 50
Skąd: Mikołów/Bełk
Wysłany: 2018-03-13, 10:58   

wma napisał/a:
A korek spustowy odkręciłeś bez demontażu poduchy? Normalnie MacGyver z ciebie.


tak bez odkręcania poduchy długi imbus 10 z kulką i bez problemu idzie odkręcić:)
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 223000km Rok prod.: 2012
 
wma 
ROZKRĘCIŁ SIĘ


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 08 Mar 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-13, 23:02   

Ale jednak odkręcając poduszkę, a dużo roboty z tym nie jest, mamy ją czystą. A tak leci po niej i pewnie po bokach. Ale w sumie chyba nic jej nie będzie.
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-20, 10:52   

Panowie sprawdzili w katalogach i wyszło in, że z tyłu leje się do Freemonta 75W140 a z przodu to samo co do skrzyni, czyli PTU+4.
  
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-20, 12:14   

Hux z serwisem.

C4A61C11-60A5-4F02-B8F1-664A58C06870.jpeg
Plik ściągnięto 2470 raz(y) 57,72 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1984
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-20, 13:11   

Dokładnie taki zalałem poprzednio i na następny serwis też taki będzie. Żadnych problemów do tej pory
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-20, 13:28   

I dlatego taki kupiłem :)
Jestem przerażony poziomem wiadomości w autoryzowanym serwisie. Kolesie potem nieco mienili front, kiedy im mówiłem że wiem co tam trzeba lać, ale i tak nie wybrnęli z sytuacji.
Rzekomo obecnie zalecany olej do tylnego dyfra, to 75W140, ale nie daję temu wiary. Na sobie sprawdziłem, że niczemu taki nie przeszkadza. Teraz jednak, po "płukaniu", zaleję 75W90, żeby było po Twojemu :)
Można sobie tylko wyobrazić co by się stało, gdybym oddał auto do nich na wymianę płynów. Jak nic miałbym płyn chłodzący w silniku, hamulcowy w dyfrach i do spryskiwaczy w skrzyni.
Jednak butelka Amsoil 75W90 SVG 946 ml kosztowała 64,90 w sklepie Petrostar.

Do domu dostałem starą Hondę 5D, z przebiegiem prawie 300 tys km. Przesiadka z Freemonta, to jak z Poloneza do Malucha :)

Aha. Tacy magicy są w sklepie w serwisie Fiata na Łopuszańskiej.
  
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-20, 15:34   

Kolega dzwonił, oleje w przednim i tylnym dyfrze wymienione. Nie mam niestety zdjęć, ale pasowała końcówka od DSG, jak ją dorwę, to uwiecznię. Duża strzykawka załatwiła sprawę. Zalane 800 ml. Dojścia do nakrętki wlewu nie ma zupełnie, nawet jej nie widać, ale to już wiemy :)

Zrzut ekranu 2018-03-20 o 15.47.58.png
Plik ściągnięto 2443 raz(y) 115,59 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1984
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-20, 19:33   

Chwila, to znaczy to jest do kupienia, tak? A gdzie? Masz namiar na typ tej złączki?

Jak rozumiem, stroną gwintowaną wkręcasz w miejsce korka zlewowego, a cienki koniec podłączasz rurkę ze strzykawki z olejem? Przy wykręcaniu i zmianie korka udało się nie wylać zbyt dużo nalanego właśnie świeżego oleju?
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-20, 19:41   

Jutro poproszę Piotrka o rozmiar gwintu i dokładne dane. A nawet może do niego podjadę i sam to pomacam. Nie było dzisiaj czasu. Oddał mi wóz i gdzieś poleciał ;)
Jest to adapter do skrzyń biegów. Mechanicy mają całe zestawy, różnych kalibrów, ale jestem przekonany, że da się nabyć pojedynczą sztukę. Po wkręceniu w napęd, na króciec założył wężyk i używał strzykawki jak Twoja. Tylko trzeba złapać jaki jest gwint w naszych korkach. Jutro się dowiem. Przy okazji zapytam ile oleju się złapie w rękaw koszuli podczas takiej wymiany ;)
  
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2609
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-20, 19:49   

Obstawiam, że są z wentylami. Za stówę można mieć cały zestaw ;)

417DD017-5C0E-4676-9D6B-BF5015275F75.jpeg
Plik ściągnięto 2420 raz(y) 36,96 KB

  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group