Wymiana olejów w napędach

Opinie i spostrzeżenia

Moderatorzy: pająk, awanturnik, mireks

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2146
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 180000

Post autor: tomek » 23 lut 2018, 23:24

No trochę szlamu, u mnie tego nie było, chociaż olej nie wyglądał dobrze.
Ale nie zalałeś czasem za gęsty? 75W140 nie jest dedykowany do tego dyferencjału, jest za gęsty, taki to się stosuje do dyfra z LSD.

Powinien być raczej 75W90.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2146
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 180000

Post autor: tomek » 23 lut 2018, 23:44

Plonek48 pisze:Witam wszystkich jestem szczęśliwym posiadaczem freemonta od środy.chciałbym w nim wymienić właśnie olej skrzyni biegów doczytałem że Mopar ATF+4 będzie dobry ale czy może ktoś podesłać jaki filtr do skrzyni zastosować bo tego akurat nie potrafiłem znaleźć
W przypadku skrzyni tylko oryginał mopara ( MOPAR 68018555AA ) - każdy inny to badziew (np. typu proking)

Tutaj np. masz:

http://midparts.com.pl/pl/p/62TE-FILTR- ... 555AA/3119


albo najlepiej ze stanów bezpośrednio - wyjdzie taniej, nawet z przesyłką :mrgreen:

http://www.rockauto.com/en/catalog/dodg ... ilter,8600

Szukaj takiego o numerach MOPAR 68018555AA
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2917
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114

Post autor: maq » 24 lut 2018, 0:04

Tak wiem, ale 140 też można lać do zwykłego mostu. Gorzej jak nalejesz 90 do takiego ze szperą.
W każdym razie jak zobaczyliśmy co wyleciało z dyfra, a było to jakieś dziadowstwo słomkowego koloru oraz ilość syfu zebranego na korku, to padło, że lejemy 75W140. Będzie prawdopodobnie wymieniony razem z olejem w skrzyni za około 15 tys km.
Po raz kolejny twierdzę, że w Meksyku leją do aut dziwne środki smarne.

kaacka

ZNAWCA
Posty: 284
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0

Post autor: kaacka » 24 lut 2018, 12:25

ci amerykanie to straszne dusigrosze. normalnie filtr kosztuje 300 pln a im musza obnizac cene do 20 usd zeby chcieli wymieniac :mrgreen:

Plonek48

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 51
Rejestracja: 23 lut 2018, 22:07
Miejsce zamieszkania: Mikołów/Bełk
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 223000

Post autor: Plonek48 » 25 lut 2018, 21:31

tomek pisze:
Plonek48 pisze:Witam wszystkich jestem szczęśliwym posiadaczem freemonta od środy.chciałbym w nim wymienić właśnie olej skrzyni biegów doczytałem że Mopar ATF+4 będzie dobry ale czy może ktoś podesłać jaki filtr do skrzyni zastosować bo tego akurat nie potrafiłem znaleźć
W przypadku skrzyni tylko oryginał mopara ( MOPAR 68018555AA ) - każdy inny to badziew (np. typu proking)

Tutaj np. masz:

http://midparts.com.pl/pl/p/62TE-FILTR- ... 555AA/3119


albo najlepiej ze stanów bezpośrednio - wyjdzie taniej, nawet z przesyłką :mrgreen:

http://www.rockauto.com/en/catalog/dodg ... ilter,8600

Szukaj takiego o numerach MOPAR 68018555AA
Tomek wielkie dzięki długo się nie zastanawiając zamówiłem ze stanów.(118zl z groszami wyszło)Czekam na przesyłkę. Doczytałem też żeby lepiej miskę wkleić na silikonie niż zakładać uszczelkę prawda to? Podobno uszczelki i tak po jakimś czasie wydmucha

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2146
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 180000

Post autor: tomek » 26 lut 2018, 8:17

Miska skrzyni tylko i wyłącznie na odpowiednim silikonie, najlepiej MOPAR-a. Po złożeniu czekasz min. godzinę aż podeschnie i można lać olej ATF
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

kaacka

ZNAWCA
Posty: 284
Rejestracja: 27 sie 2016, 20:45
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 0

Post autor: kaacka » 26 lut 2018, 17:43

czesto praktykujecie zakupy bezposrednio ze stanow ?? jak to w praktyce wychodzi - czas / koszty dostawy / formalnosci ?
roznica w cenie x3 daje do myslenia.......

Plonek48

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 51
Rejestracja: 23 lut 2018, 22:07
Miejsce zamieszkania: Mikołów/Bełk
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 223000

Post autor: Plonek48 » 26 lut 2018, 17:53

kaacka pisze:czesto praktykujecie zakupy bezposrednio ze stanow ?? jak to w praktyce wychodzi - czas / koszty dostawy / formalnosci ?
roznica w cenie x3 daje do myslenia.......
Teraz zamówiłem ze stanów i możesz wybrać sobie opcje dostawy np.za13.99$ idzie od 4 do 6 czy tam 12 tyg
Im drożej tym czas jest krótszy.


Właśnie dostałem maila ze strony z której zamawiam filtr i informują mnie w nim ze planowane dostarczenie paczki przypadać będzie na 13 marca wiec nawet przy najtańszej przesyłce czas oczekiwania nie jest taki drastyczny

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2146
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 180000

Post autor: tomek » 26 lut 2018, 22:18

To zależy jaki ciężar przesyłki. Im cięższa, tym się mniej opłaca, bo więcej bulisz zielonych za przesyłkę.

Generalnie teraz dolar trochę staniał, więc większość części do 20-25kg opłaca się sprowadzić z USA, bo jest taniej i bez pośredników.
Dodatkowo z reguły masz większy wybór. Co ciekawe, nawet dużo części do Niemieckich czy Japońskich aut są dostępne i tańsze :mrgreen: Trzeba tylko dokładnie ustalić wersję, zamiennik, itp.


Weź także pod uwagę, ze są różne sklepy, cześć daje zaporowe ceny na wysyłkę do Europy, są też takie, które żądają niewiele więcej niż taka sama przesyłka na terenie stanów.

Zawsze biorę najtańszą opcję dostawy, praktycznie nigdy nie szło więcej niż 12 dni roboczych, jak miałem pecha. Jak szczęście, to przyleciało po 4 dniach, bo akurat mieli zbiorczy ładunek do Europy i się cześć załapała do natychmiastowego transportu.

Dla przykładu czujniki ciśnienia w kołach - produkowane w Angli, i sprowadzone ze stanów wychodzą ponad dwa razy taniej niż te same czujniki wyprodukowane w Angli i kupione w Europie czy w Polsce...

Strzyżą nas tu i tyle..

Acha, jeszcze jedna ważna sprawa. Aktualnie cło na części samochodowe sprowadzone z USA do wartości 150EUR nie jest naliczane (0% do tej kwoty), ale jak będzie niefart, to mogą doliczyć VAT 23%. Wszystko zależy czy paczka jest od firmy do firmy, czy od osoby prywatnej, itp i czy ogólnie zwróci uwagę celnika. Może być tak, że na kilka przesyłek (o wartości do 150EUR), jedna zostanie potraktowana 23% VAT-em.

Opłata (ten VAT) z reguły jest płacona przy dostarczeniu paczki przez kuriera/pocztę.

W przypadku części (paczki) wartej więcej niż 150EUR, doliczane jest cło od 3% do 4,5%.

Ale i tak się opłaca...
kaacka pisze:czesto praktykujecie zakupy bezposrednio ze stanow ?? jak to w praktyce wychodzi - czas / koszty dostawy / formalnosci ?
roznica w cenie x3 daje do myslenia.......
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

Plonek48

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 51
Rejestracja: 23 lut 2018, 22:07
Miejsce zamieszkania: Mikołów/Bełk
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 223000

Post autor: Plonek48 » 05 mar 2018, 19:03

maq pisze:Dzisiaj wymieniłem olej w tylnym moście. Zadane 75W140. Ciekawie natomiast wyglądał korek po przebiegu 85k. Zostaje mi jeszcze przód, ale z tym to dopiero kupa roboty.

Jak ci poszedł ten przedni most??? dziś tez zrobiłem tył MOTUL GEAR 300 75W90 zalałem. Zlokalizowany korek spustowy z przodu a gdzie jest korek wlewowy tego to nie namierzylem jeśli dało by rade wrzuć jakieś zdjęcie. Albo jakiś patent bo dużo miejsca tam nie ma

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2917
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114

Post autor: maq » 05 mar 2018, 20:18

Dopiero się umawiam z kolegą. W tym, albo przyszłym tygodniu wymienimy. Będzie nalewane od dołu. Dam znać co i jak.

darekxxl

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 46
Rejestracja: 10 lis 2016, 23:08
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 166000

Post autor: darekxxl » 05 mar 2018, 20:31

U mnie w zeszłym tygodniu wymiana w obu napędach. Nalewanie klasycznie przez korek kontrolny. w tylnym bez problemu. Przedni napęd korek spustowy na dole a korek kontrolny z boku pod aluminiową osłoną. Aby się do niego dostać trzeba rurę wydechową - kolanko odkręcić i wtedy bez większego problemu idzie wlać olej. cała operacja ok 1do 1,5h.

Plonek48

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 51
Rejestracja: 23 lut 2018, 22:07
Miejsce zamieszkania: Mikołów/Bełk
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 223000

Post autor: Plonek48 » 05 mar 2018, 20:36

maq pisze:Dopiero się umawiam z kolegą. W tym, albo przyszłym tygodniu wymienimy. Będzie nalewane od dołu. Dam znać co i jak.
OK także czekam co tam wymyśliliście.

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2917
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114

Post autor: maq » 08 mar 2018, 9:15

Wczoraj z nim gadałem i ma się zająć sprawą w przyszłym tygodniu. Ma jakąś specjalną pompkę warsztatową z różnymi końcówkami i nalewanie oleju przez korek spustowy robił już nie jeden raz. Tak się chyba nalewa również w DSG. Wydębię od niego jakieś zdjęcia, a może i sam pojadę na miejsce zdarzenia :)
Poza tym do tylnego napędu wleję teraz 75W90. Po ostatniej wymianie na 75W140 przejechałem z tysiąc czy dwa i płukanie można uznać za zakończone, no i Tomek mnie nastraszył. Dopasowanie zatem aparatury będzie na tylnym dyferencjale, a potem można spokojnie zająć się przodem. Nie sądzę, aby korki były inne. Tak czy siak wszystko da się zrobić. Dobrym patentem do uszczelnienia jest taśma z gumy samowulkanizującej. Można nią owinąć króciec, sklei się toto samo i potem jest na tyle miękkie, że dopasuje się do kształtu otworu.

Plonek48

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 51
Rejestracja: 23 lut 2018, 22:07
Miejsce zamieszkania: Mikołów/Bełk
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 223000

Post autor: Plonek48 » 08 mar 2018, 19:35

maq pisze:
jakby Ci się udało zdjęcie tej pompki ogarnąć było by spoko. właśnie myślałem o takiej wielkiej litrowej strzykawce ale chyba największe są 400ml. trochę wężyka i ogólnie poleganie na szybkich rączkach. Tak dokładnie w skrzyniach DSG się tak wymienia

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2917
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114

Post autor: maq » 08 mar 2018, 20:44

Zrobię zdjęcia. Strzykawa 400 ml też może być. Zaciśniesz przewód i ją odłączysz. Nabierzesz kolejną dawkę i dolejesz. Ja sobie taką i tak kupię. Do napędów quada nalewa się okropnie. Wszystko dookoła potem trzeba czyścić z oleju.

wma

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 75
Rejestracja: 08 mar 2018, 0:09
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 0

Post autor: wma » 08 mar 2018, 22:54

Panowie ja olej w PTU wymieniałem samodzielnie. I powiem tak. Nie wiem jak chcecie nalewać przez korek spustowy, ponieważ to do niego jest problem z dostaniem. Oczywiście widać go ale odkręcić nie idzie bez zdemontowania paru rzeczy. Poza tym nie wiecie ile nalać, nie wchodzi pełne 0,8l. Dostęp do korka wlewu nie jest tragiczny aczkolwiek łatwy nie jest. Mi cała operacja trochę zajęła, pewnie łącznie z 8 godzin, ale nie wiedziałem co i jak i robiłem sam w garażu bez kanału ani podnośnika. Samochód na kobyłkach. We dwóch ze znajomością tematu 3-4 godziny z przerwami na piwko. I nie ma tragedii idzie to zrobić.
Oczywiście nie wiem jak jest przy innych silnikach ale chyba wielkiej różnicy nie ma.
A możecie zdradzić jaki jest patent na zakręcenie korka przy wymianie od dołu?

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2917
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114

Post autor: maq » 09 mar 2018, 9:56

Różnice w samochodach są spore. Przede wszystkim u Ciebie jest osłona silnika od spodu, a w 3.6 nie ma. Taka robota bez kanału, albo podnośnika, to rzeczywiście karkołomna operacja. Są dla amatorów miejsca warsztatowe do wynajęcia i nie trzeba się tak męczyć.
Jeżeli nie ma wycieków, to trzeba wlać tyle, ile było. Ja tam jeszcze nie zaglądałem. Jeżeli jednak można podejść kluczem, to najwyżej po wlaniu nowego oleju od dołu, odkręcić wlew i nadmiar wypłynie. Tymczasem teoretuzuję. Pojadę do kolegi, to będę wiedział.

A jak się wkręca korek po nalaniu oleju od dołu? Szybko ;)

wma

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 75
Rejestracja: 08 mar 2018, 0:09
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 0

Post autor: wma » 09 mar 2018, 11:26

Co do wynajmowania warsztatów to przy prostych operacjach tak. Ale jak czas się wydłuża to robi się to mało opłacalne. Poza tym kwestia wyposażenia. Potrzebne są czasami specyficzne wynalazki i spokój. Czasami trzeba coś przemyśleć coś się urwie trzeba dokupić.
Co do różnic to się nie wypowiem bo nie wiem.
Co do wlewania u mnie było przelane dość sporo, bo jak odkręciłem górny korek to się sporo polało, także mogę się domyślać, że ostatnia wymiana była od dołu lub było tak fabrycznie (nie mam pewności co robił poprzedni właściciel). W sumie jeździł i nic się nie stało. Trochę oleju w jedną czy drugą stronę nie robi różnicy.
Tylko kwestia szybkiego dokręcenia korka jest kłopotliwa tam jest mało miejsca i takie szybkie dokręcenie wymaga gimnastyki. U mnie dolny korek był niedostępny przez poduszkę silnika/skrzyni.
Ciekawe jak to jest rozmieszczone u Ciebie. Jakbyś miał jakieś pytania to służę pomocą.
Pochwal się jak wymienisz.

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2146
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 180000

Post autor: tomek » 09 mar 2018, 13:07

Chyba najlepszy patent: wkrętarka i przedłużka z kluczem pasującym do imbusa/czworokąta który jest w korku.
Wkrętarką szybciutko się zakręci, aby się nie lało, następnie dokręcić już normalnie.

Oczywiście robota dla dwóch -jeden szybko nalewa i przytrzymuje korek strzykawki, a drugi czeka w gotowości z korkiem i wkrętarką

Taki pomysł :mrgreen:
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

Plonek48

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 51
Rejestracja: 23 lut 2018, 22:07
Miejsce zamieszkania: Mikołów/Bełk
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 223000

Post autor: Plonek48 » 09 mar 2018, 19:43

Nie podejdzie wkrętarką tak jak kolega wyżej pisze poduszka skrzyni jest centralnie pod korkiem ale na szybkie ręce musi się udać.

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2146
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 180000

Post autor: tomek » 09 mar 2018, 19:59

Plonek48 pisze:Nie podejdzie wkrętarką tak jak kolega wyżej pisze poduszka skrzyni jest centralnie pod korkiem ale na szybkie ręce musi się udać.
To w takim razie w Pentastar jest inaczej - dzisiaj zmieniałem olej w silniku i przy okazji zajrzałem jak z tym PTU jest - w 3.6 korek spustowy od PTU jest bezpośrednio dostępny od dołu, nic go nie ogranicza :mrgreen:
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

wma

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 75
Rejestracja: 08 mar 2018, 0:09
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 0

Post autor: wma » 10 mar 2018, 1:11

Jako że jestem ciekawski to mam prośbę maq jak będziesz wymieniał to zrób zdjęcie spodu chciałbym zobaczyć jak to wygląda w benzynie. Mało informacji i zdjęć na internecie jest.

Plonek48

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 51
Rejestracja: 23 lut 2018, 22:07
Miejsce zamieszkania: Mikołów/Bełk
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 223000

Post autor: Plonek48 » 12 mar 2018, 19:08

Witam właśnie dziś jestm po wymianie przedniego mostu, i zaznaczę tu bez wyciągania tłumika oraz bez odkręcania poduchy silnika.wystarczyło odkręcić 2 nakrętki 13-stki trzymające aluminiowa osłonę i odgiać ja troszeczkę i pyk mamy dostęp do korka wlewowego. Zalewane przez strzykawke litrową oczywiście olej ten sam co do tyłu. Motul gear 300 75w90. Fakt miejsca tam za dużo nie ma ale przy moich gabarytach dałem rade ogarnąć☺ cały czas operacyjny ok 2 godzin z tym ze trzeba oczyścić poduchy po zlewni oleju. Co dziwne olej mniej zabrudzone niż w tylnym ale bardziej było go czuć tak jakby był bardziej zużyty spalony

wma

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 75
Rejestracja: 08 mar 2018, 0:09
Miejsce zamieszkania: Warszawa
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 0

Post autor: wma » 12 mar 2018, 22:22

A korek spustowy odkręciłeś bez demontażu poduchy? Normalnie MacGyver z ciebie.

ODPOWIEDZ