Wymiana olejów w napędach

Opinie i spostrzeżenia

Moderatorzy: pająk, awanturnik, mireks

Gliwice3.6

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 69
https://32.phpbb3styles.net
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:02
Miejsce zamieszkania: Gliwice
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 77000

Post autor: Gliwice3.6 » 24 cze 2018, 18:32

Chodzi o śrubę przy kole?? Czy może na wale ?? Z góry dzięki...

pitwad1

OBSERWATOR
Posty: 4
Rejestracja: 16 sie 2018, 22:33
Miejsce zamieszkania: Lublin
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2015
Przebieg: 126

Post autor: pitwad1 » 23 sie 2018, 21:44

Witam wszystkich posiadaczy FF. dziś sam wymieniałem olej w przednim napędzie. W disealu korek spustowy jest nad poduszką skrzyni, a wlewowy znajduje się pod aluminiową obudową od strony rury wydechowej. Udało się odkręcić dwie nakrętki na klucz 13 mocujące tą osłonę aluminiową , później nalezy ją delikatnie odgiąć i jest dostęp do korka wlewowego. gorzej z dolnym korkiem ale klucz imbus w kształcie litery L - 10 z Tesco wystarczył. jego krótszą część skróciłem ok 1 cm. i udało się korek poluzować, a następnie odkręcić palcami. poduszę skrzyni zasłoniłem osłonką wykonaną z butelki po napoju, po której po odkręceniu korka spłynął olej. całość wykonana bez demontażu rury wydechowej. ps. u mnie poduszki nie da się wyjąć gdyż śruba którą jest przykręcona - jej główka skierowana jest w stronę wydechu. Więć nie można jej wyjąć. całość zajęło ok 1 godz. olej amsoil 75w90. pozdrawiam i zachęcam do samodzielnj wymiany.

Awatar użytkownika
maq

LIGA SUBUKA
Posty: 2917
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:39
Miejsce zamieszkania: Józefosław
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 114114

Post autor: maq » 24 sie 2018, 8:06

Bardzo ważne jest przy tekiej operacji, zwłaszcza jeżeli korek jest na imbus, żeby go za mocno nie przykręcać. Inaczej następnym razem będzie bieda.

Awatar użytkownika
Orson

PRAWIE U SIEBIE
Posty: 139
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:21
Miejsce zamieszkania: Jaworzno
Model: FREEMONT
Silnik: 2.0 MJ 170 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 153000

Post autor: Orson » 06 sie 2019, 19:18

Gliwice3.6 pisze:u mnie "łupnięcie" pojawia się przy dynamicznym ruszaniu przy około 40km/h podczas zmiany biegu (wciśniętym cały czas pedale gazu).
Coś mi się nie wydaje, że tak powinno być :(
Hej, od kilku dni mam podobny przypadek. Słychać "łupnięcie" dokładnie przy przekraczaniu 40km/h, ewidentnie z tylnego napędu.
Jutro lecę po olej do tylnego mostu i sprawdzę też te śruby przy półosiach, o których ktoś pisał.
Dodam, że skrzynia zmienia biegi płynnie, a olej wymieniany był ok 18 tys km temu. Auto ma przejechane 149000 km, a w książce nie ma żadnych wpisów odnośnie wymiany oleju w napędach. Wydaje mi się, że nie był wymieniany w ogóle. Myślicie, że może to być przyczyną?

Żadne komunikaty od serwisu AWD się nie wyświetlają
Pozdrawiam,
Mateusz.

niumin

ZNAWCA
Posty: 336
Rejestracja: 23 lip 2012, 19:54
Miejsce zamieszkania: Gorlice
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 0

Post autor: niumin » 29 wrz 2019, 7:40

Czy ktoś korzystał z nowych opakowań przekładniówki?
https://zmienolej.pl/pl/oleje-przekadni ... 7012426010
czy to oznacza że nie potrzebna już strzykawka do wepchnięcia oleju do napędów? Nadchodzi czas na mnie i nie wiem czy szukać strzykawki czy się obejdzie bez niej...

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2146
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 180000

Post autor: tomek » 29 wrz 2019, 10:23

To tylnego RDA to nowe opakowanie jest ok, ale do przedniego PTU nie da rady - albo strzykawa i wlewanie korkiem spustowym albo rozbieranie dwururki od wydechu i wlewanie korkiem kontrolnym (i także strzykawa).
Ja zamiast korka spustowego w PTU , zamontowałem zaworek (taki specjalny, do olejów) a także zaopatrzyłem się w pompkę do oleju (o wiele łatwiej pompować z butelki niż strzykawką)
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

niumin

ZNAWCA
Posty: 336
Rejestracja: 23 lip 2012, 19:54
Miejsce zamieszkania: Gorlice
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 0

Post autor: niumin » 30 wrz 2019, 5:32

tomek pisze:...zamiast korka spustowego w PTU , zamontowałem zaworek (taki specjalny, do olejów) a także zaopatrzyłem się w pompkę do oleju ...
Mógłbys linka lub chociaż zdjęcie zamieścic żeby mieć ogląd o co chodzi?
Pompka do oleju, wiele się pod tym kryje. Coś jak ener pack?
No nic, każdy musi własną ścieżkę wyznaczyć.

michbl1

ROZKRĘCA SIĘ
Posty: 12
Rejestracja: 17 lip 2019, 8:56
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 161000

Post autor: michbl1 » 30 wrz 2019, 16:30

tomek pisze:...
Pompka do oleju, wiele się pod tym kryje. Coś jak ener pack?.
Ja spróbuję wykorzystać coś takiego, za wymianę płynów w obu mostach zabiorę się dopiero w listopadzie.

Elektryczna pompka do spuszczania/zalewania płynów.

https://zapodaj.net/44be594cfb79c.png.html

Awatar użytkownika
tomek

LIGA SUBUKA
Posty: 2146
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:38
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 180000

Post autor: tomek » 30 wrz 2019, 16:44

Chodzi o to, ze zamiast standardowego korka spustowego PTU, zamontowałem zawór spustowy do oleju, przez który jednocześnie można wtłoczyć świeży olej.

Poniżej link do zaworku z łącznikiem:

https://www.ebmia.pl/6816-zawory-spusto ... 20spustowy
https://www.ebmia.pl/6817-laczniki-gn-8801?s=GN%20880.1


I do pompeczki:

https://www.emarine.pl/sm/narzedzia/298 ... owego.html


Nie mam zdjęcia niestety, jak to wygląda po zamontowaniu, zrobię przy następnej okazji.

Wykonane jest to tak, iż w oryginalny korek spustowy, nawiercony do odpowiedniego rozmiaru gwintu, jest wkręcony zaworek spustowy z powyższego linku.

Jak chcę spuścić olej, to wystarczy iż odkręcę zabezpieczenie i podłączę rurkę (łącznik) ze szybkozłączką, która jednocześnie odblokowywuje przepływ.

Jak olej zleci, to zamiast rurki spustowej zakładam na szybkozłączkę rurkę od pompki i pompuję nowy olej. Jak wleci ile trzeba, nic nie trzeba szybko przykręcać, wystarczy odłączyć szybkozłączkę, aby zawór szczelnie się zamknął (mocna sprężyna w środku). Dodatkowo zakręcam dla spokoju zabezpieczenie, które jest z dodatkową uszczelką.

Jak wiadomo, dostać się do korka wlewowego PTU w pentastarze, bez demontażu dwururek (w praktyce palnik i nowe śruby) nie sposób, zniechęca to do wymiany oleju. A w ten sposób można zmienić olej szybko i bez większego brudzenia się, np. przy okazji zmiany oleju w skrzyni.
pozdr.
Tomek

FF, 3.6 V6 Pentastar, AWD Lounge

lukasz3.6

ROZKRĘCIŁ SIĘ
Posty: 90
Rejestracja: 02 sty 2014, 10:57
Miejsce zamieszkania: Kraków
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 57000

Post autor: lukasz3.6 » 30 wrz 2019, 21:54

Świetny patent, podasz konkretne oznaczenia kodowe.
Łukasz

niumin

ZNAWCA
Posty: 336
Rejestracja: 23 lip 2012, 19:54
Miejsce zamieszkania: Gorlice
Model: FREEMONT
Silnik: 3.6 280 KM
Skrzynia biegów: AUTOMAT
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 0

Post autor: niumin » 10 paź 2019, 5:32

Temat ogarnięty na cztery ręce. Strzykawka od dołu i drugi czeka z korkiem na przedłużce klucza. Powiem że w oczami wyobraźni widziałem cały olej na posadzce ale poza małym kleksem pełen sukces. Tyle że tylko zgrubna kontrola z podziałki pojemnika kontrolnego.
Za ciosem wymieniony olej w silniku, skrzyni i obu napędach. Ten z tylnego był już delikatnie brejowaty - przebieg 62 tysie.
Opiłków nigdzie nie zauważyłem, oczywiście szlam był, ale w przyzwoitych ilościach. W filtrze ze skrzyni trochę farfocli silikonowych, z miski zapewne.
Z nowym ATFem samochód stał się żwawszy. Czuć uślizgujące się opony przy ruszaniu bez jakiegoś deptania w podłogę. Co najważniejsze - teraz jak dojdzie do żabiego skoku przy ruszaniu, nie ma takiego okrutnego tąpnięcia w układzie przeniesienia, jest miękcejsze bym powiedział.

ODPOWIEDZ