Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
P06DD
Autor Wiadomość
legion12 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 161
Skąd: Kębłowo k/Wejherowa
Wysłany: 2018-03-18, 16:06   P06DD

Witam!
Koledzy taki błąd mi wyskoczył.Czy może ma ktoś jaką wiedzę na ten temat?Po wpisaniu w google pokazało że ten błąd dotyczy pompy olejowej.Dziękuje z góry za wszystkie odp.
Pozdrawiam
_________________
Gloria Victis
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100300km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-18, 17:30   

A jakie ciśnienie oleju wskazuje ci czujnik na EVIC-u po załączeniu silnika? Zmienia się czy np. jest cały czas 600kPa lub 6bar?

Tu znalazłem opis co może być przyczyną tego błędu. W skrócie - niewłaściwe ciśnienie oleju w zależności od obrotów (ma się zmieniać wg założeń.)

https://www.youtube.com/watch?v=lfetHAInCss
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
legion12 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 161
Skąd: Kębłowo k/Wejherowa
Wysłany: 2018-03-19, 08:14   

Ciśnienie pokazuje moim zdanie dobre.Tylko,czasami wskaźnik się „zamraża”na kilka sekund.Z obserwacji widzę ,że przy zmianie prędkości obrotowej silnika czujnik reaguje prawidłowo.czyli przy zwiększaniu obrotów wzrasta ciśnienie,przy zmniejszaniu opada.W czasie biegu jałowego pokazuje coś okol 1-1,3Bar
_________________
Gloria Victis
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100300km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2600
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-19, 11:05   

A może to sensor ciśnienia zastrajkował? Jeżeli naprawa będzie metodą prób i błędów, to taniej zacząć od tego. Chłopaki za oceanem piszą, że ich serwisy często zaczynają od odłączenia akumulatora.
Najprościej chyba będzie podłączyć manometr i sprawdzać co pokazuje podczas zwiększania obrotów, a co wówczas widzisz na wyświetlaczu. Jak majster będzie miał odpowiedni zestaw, to wkręci trójnik w miejsc czujnika, a ten do niego.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
legion12 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 161
Skąd: Kębłowo k/Wejherowa
Wysłany: 2018-03-19, 13:22   

Dziękuje za odpowiedzi.Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to czekam .
Pozdrawiam
_________________
Gloria Victis
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100300km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-19, 14:44   

maq napisał/a:
A może to sensor ciśnienia zastrajkował? Jeżeli naprawa będzie metodą prób i błędów, to taniej zacząć od tego. Chłopaki za oceanem piszą, że ich serwisy często zaczynają od odłączenia akumulatora.
Najprościej chyba będzie podłączyć manometr i sprawdzać co pokazuje podczas zwiększania obrotów, a co wówczas widzisz na wyświetlaczu. Jak majster będzie miał odpowiedni zestaw, to wkręci trójnik w miejsc czujnika, a ten do niego.


To nie będzie łatwe (z tym wkręceniem trójnika), bo czujnik znajduje się pod kolektorem ssącym przy chłodnicy oleju (pomiędzy głowicami cylindrów). Więc kupa.

Z moich obserwacji wynika, iż przy zwiększaniu czy zmniejszaniu obrotów, ciśnienie zmienia się cały czas na czujniku, nie ma mowy o jakiś "przystankach". Jeśli trwa to więcej niż 4-5 sekundy (czas kiedy zmieniany jest bieg pompy i "odpowiedź" ciśnienia), to generowany jest ten błąd.

Z tego co wiem, była jakaś akcja serwisowa dla kilku partii pentastara produkowanego w 2014 i dotyczyła tego czujnika, ale efekt był że on padał zupełnie.

Ten błąd jest wtedy, gdy układ spodziewa się odpowiedniego w zakresie ciśnienia oleju, zależnego od temperatury sinika (płynu chłodzenia) i aktualnej wydajności pompy oleju (ma dwa biegi).

Sprawdziłbym najpierw, czy np. korek wlewu oleju ma nieuszkodzony oring (szczelność), czy filtr oleju nie jest zapchany/uszkodzony, i czy jego dekiel ma nieuszkodzony oring (był zmieniany razem z filtrem??), także miarka oleju ma oring, który powinien byc szczelny.

Czy zastosowany filtr oleju jest oryginalny? Czasami zbyt gęste filtry powodują zakłócenie przepływu. Kiedy był zmieniany olej? Zmieniasz go jak bozia przykazała co 12-16kkm?

Jeśli ten błąd pojawia się sporadycznie, to w/w mogą być przyczyną.

Czy komputer ogranicza moc (obroty silnika) jak ten błąd wystąpi? Jest to tryb ochrony, jeśli nie ma odpowiedniego ciśnienia smarowania. Będzie wiadomo czy brak jest wyższego ciśnienia czy niższego, zależnie od wydajności pompy.

Sam czujnik ciśnienia jest podobno tani, ale gorzej z jego wymianą - trzeba rozebrać kolektor jak do wymiany świec i chyba odkręcić chłodniczkę oleju (zintegrowaną z obudową filtra). A to się wiąże z dużym czasem.

Ostatnia sprawa do sprawdzenia, to praca pompy oleju - ona ma dwa biegi i specjalny solenoid, który je przełącza (zmienia wydajność), sterowany z ECU elektrycznie. Jest możliwy do wymiany osobno, po odkręceniu zupełnie miski olejowej i dostaniu się do pompy oleju.

Spróbuj zresetować błąd jakimś skanerem OBD, zobaczysz czy się powtórzy np przy gwałtownym zwiększeniu obrotów.

Wszystko powyższe przeczytałem na forum dodga :mrgreen:

Tutaj jest skrót:

The engine oil pump features seven vanes and a moving element that continuously adjusts to maintain a regulated oil pressure supply by varying the displacement of the pump. The pump has two regulated pressure stages of operation controlled by an on/off solenoid. Low pressure mode regulation (solenoid on) is approximately 200 kPa (29 psi) and high pressure mode regulation (solenoid off) is approximately 450 kPa (65 psi). The Powertrain Control Module (PCM) switches the pump between stages based on engine operating conditions, oil and coolant temperatures, speed and load. Under most typical conditions, the pump will run in low mode from idle up to around 3000 RPM and switch fromlow to high mode between 3000 and 4000 RPM. The maximum oil pressure in the engine is limited to 1000 kPa (145 psi) by the relief valve. Pressure in the main oil gallery of the engine can be monitored with diagnostic equipment through the oil pressure sensor mounted on the rear of the oil filter module. The minimum pressure for the engine is 41 kPa (6 psi) at any operating condition. Anything under this pressure could result in damage to critical moving parts.

When Monitored: The monitor runs when engine speed (RPM) is over a calibrated value, based on engine oil temperature. When the engine oil temperature is lower, the engine speed necessary to enable the monitor will be lower (Minimum speed is 1000 RPM). To evaluate the dual stage oil pump, fully warm up the engine. To run DUAL STAGE OIL PUMP STUCK LOW (P06DD), drive vehicle with engine speed over 3500 RPM.
Set Condition: The Powertrain Control Module (PCM) senses the oil pressure is less than a low threshold for 5.0 seconds. One Trip fault.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2600
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-19, 15:05   

Niestety czujnik u kolegów z z Olkusza kosztuje prawie 400.

https://sklepjeep.redcart.pl/p/16688/2454403/czujnik-cisnienia-oleju-mopar-zegar-fiat-freemont-3-6-v6-czujniki-cisnienia-oleju-czujniki-uklad-elektryczny-freemont-fiat.html

Pompę gdzieś widziałem za prawie 700.

Tu było o czujniku:
http://www.freemont.pl/vi...der=asc&start=0
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-19, 15:23   

Ten sklep generalnie jest ok, ale nie są tani.



Proponuję sprawdzony sklep ze stanów:

https://www.rockauto.com/...+solenoid,56020


https://www.rockauto.com/...r+/+switch,4588

Nawet jeśli doliczą cło (4-5%, ale to jest cześć poniżej 150Eur, więc nie ma cła, tylko VAT) i Vat (23%) to i tak będzie taniej.

Z tego co zrozumiałem, to w pompie jedynie, jeśli już, do wymiany może być ten solenoid, nie musi być cała pompa zmieniana.
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
legion12 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 161
Skąd: Kębłowo k/Wejherowa
Wysłany: 2018-03-19, 18:11   

Panowie dziękuje za odpowiedzi.
Olej zmieniam w serwisie co 15 tys,czasami nawet wcześniej .
Silnik nie przechodzi w stan awaryjny po wyświetleniu alarmu,mam całą moc dostępną a i obserwuje Evic,pokazuje ciśnienie ale tak jak pisałem wcześniej czasami się zamraża na klika naście sekund.
Zaobserwowałem,że alarm wchodzi jak ciśnienie zejdzie poniżej 1 bara
Resetowałem kilka razu ale po dniu lub dwóch wskakiwał znowu,ale potrafił też po wyłączeniu ,a potem ponownym uruchomieniu silnika sam się zresetować bez użycia OBD
_________________
Gloria Victis
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100300km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-19, 19:35   

To znaczy że problem nie jest z przełącznikiem biegu pompy (solenoid) - gdyby tak było, to przy przełączeniu wydajności na wysoki bieg przy dużych obrotach i braku odpowiedniego ciśnienia, system przechodził by w tryb bezpieczny, i odcinałby obroty.

Ciśnienie oleju w Pentastar chyba nie powinno spadać poniżej 1bar (100kPa) - u mnie nie spada tak nisko nigdy.
Oznacza to iż albo masz jakąś nieszczelność układu (patrz oringi), albo przytkany obieg (np.filtr). Bo nie sądzę aby przy tym przebiegu pompa siadała z wydajnością.

Jak będziesz pewny powyższego, to moim zdaniem najpierw do wymiany czujnik ciśnienia :-P

Zbyt niskie obroty silnika to również zbyt niskie obroty pompy i zbyt małe ciśnienie na biegu jałowym.
Obroty biegu jałowego masz poprawne, gdy np. jest D i hamulec wciśnięty. na gorącym silniku?
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-19, 22:59   

Poniżej film z youtube super gościa, który bardzo dobrze rozkminił pentastar-a, na wielu jego filmach. Facet jest zawodowcem.

Film pokazuje gdzie jest zlokalizowany czujnik ciśnienia i jak sprawdzić ciśnienie, bez dobierania się do niego i rozbierania kolektorów, mając dostęp jedynie do filtra i używając specjalnych przejściówek.
Serwisy w usa je mają, pytanie czy nasze ASO coś takiego posiada, pewnie można to kupić na amazon, jak gość wspomina.

Można w ten w miarę łatwy sposób wykryć, czy to czujnik ciśnienia pada, czy też realnie takie problemy z ciśnieniem masz. I nie wymieniać niepotrzebnie sprawnej części, z całymi kosztami roboty.

https://www.youtube.com/watch?v=LuU3ZrcY_4o


Zobacz także, czy czasem podczas wymiany filtra oleju, nie została urwana końcówka zaworu przelewowego (bypassu) - ten spiczasty koniec w obudowie filtra chodzący na sprężynce, na który nasuwa się filtr - jak został urwany to pompa ma problem ze zbudowaniem ciśnienia, bo przelewa się olej przez bypass a nie przez filtr, który ma opór.

Tutaj masz opisane co jest grane z tym zaworem i ciśnieniem:

https://www.youtube.com/watch?v=jjGnEI1HmNY
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
legion12 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 161
Skąd: Kębłowo k/Wejherowa
Wysłany: 2018-03-20, 06:27   

Na filtrze chyba się nic nie urwało ,bo przejechałem już jakieś 9000tys zanim wszedł alarm .
Dziękuje Tomek za wszystkie rady ,zastosuje je po powrocie do domu,a także przekaże do serwisu jeśli ewentualnie będę musiał skorzystać z ich pomocy.
Pozdrawiam
_________________
Gloria Victis
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100300km Rok prod.: 2013
 
verbea 
ZNAWCA
Dodge Durango 5,7 HEMI


FF/DJ: -----
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 449
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-03-20, 09:03   

Ciśnienie w moim (byłym już) Dj nigdy nie spadło poniżej 1,7 bara. Olej Mopar wymieniany co 10000 kilometrów.
_________________
Fuck Fuel Economy
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK Przebieg: 175000km Rok prod.: 2009
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-20, 13:26   

verbea napisał/a:
Ciśnienie w moim (byłym już) Dj nigdy nie spadło poniżej 1,7 bara. Olej Mopar wymieniany co 10000 kilometrów.


No właśnie, u mnie przy super rozgrzanym silniku w gorące dni, na biegu D i hamulcu też było w tych granicach
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
maq 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2600
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2018-03-20, 13:31   

Tak jest, dzisiaj sprawdzałem przez dłuższą jazdę po Warszawie i okolicznych ekspresówkach. Na wolnych obrotach 2 bary, podczas normalnej jazdy z przyspieszaniem do 3, a kiedy jest bardzo dynamicznie, to wskakuje pod 6, to jednak przy niemal maksymalnych obrotach.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 95059km Rok prod.: 2014
 
legion12 
CZŁOWIEK FORUM


FF/DJ: FREEMONT
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 161
Skąd: Kębłowo k/Wejherowa
Wysłany: 2018-03-20, 17:22   

Jak juz pisalem po powrocie do domu sprawdze ponownie cisnienia oleju.Dziekuje jeszcze raz wszystkim za zainteresowanie i pomoc
_________________
Gloria Victis
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100300km Rok prod.: 2013
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group