Portal
PORTALFORUMCHATSZUKAJPOMOCUŻYTKOWNICYGRUPYSTATYSTYKIALBUMDOWNLOAD
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM Strona Główna FIAT FREEMONT OPINIE FORUM
FIAT FREEMONT OPINIE FORUM

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z silnikami Pentastar 3.6L?
Autor Wiadomość
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-10-04, 18:32   Problemy z silnikami Pentastar 3.6L?

Witam.

Znalazłem ostatnio ciekawą informację o pewnym szczególnym problemie dot. 1 % wyprodukowanych silników (z ponad miliona) przez Chrysler-a. Mianowicie chodzi o problemy z uszkodzeniem głowicy w 2 cylindrze (drugim w sekwencji).

Na amerykańskich stronach Jeepa jest pełno wpisów na ten temat. Chrysler wymienia głowice na gwarancji, która w USA wynosi aż 5 lat na silnik.

Poniżej podaję link do jednego z artykułów na ten temat (in english):

http://www.torquenews.com...-powered-models

Czy ktoś z obecnych tu właścicieli wersji 3.6L zauważył jakieś stukoty podczas rozruchu i pracy silnika? Wystepuje to podobno najczęściej po 5-8tys km przebiegu narastajaco i często kończy się ostatecznie wyłączeniem zapłonu na 2 cylindrze i zgłoszeniem błędu.

Problem jest już znany, i od Lipca podobno wszystkie nowe montowane silniki mają zmienioną/poprawioną głowicę. :!:

Jestem tylko ciekaw jak u nas byłyby respektowane takie zgłoszenia - czy także na gwarancji?

Pytam dlatego, że czekam właśnie na model z silnikiem 3.6L. :mrgreen:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
Otomek 
ZNAWCA



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 640
Skąd: Piastów
Wysłany: 2012-10-04, 19:00   

A ile oktan ma benzyna w Stanach, bo coś kiedyś mi się obiło o uszy, że jest ta liczba niższa niż u nas. U nas standard to 95 i 98 oktan.
Być może silniki nie "dają rady" na paliwie o niższej liczbie oktanowej - dochodzi do spalania stukowego, a to zdrowe nie jest dla żadnego silnika.

PS Mam auto - mimo, że mające już wiele lat - gdzie producent wymaga paliwa 98 oktan. To nie jest zalecenie, a nakaz - nie stosowanie się może powodować właśnie uszkodzenie silnika.
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2887
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-04, 19:17   

Otomek napisał/a:
A ile oktan ma benzyna w Stanach, bo coś kiedyś mi się obiło o uszy, że jest ta liczba niższa niż u nas. U nas standard to 95 i 98 oktan.
Być może silniki nie "dają rady" na paliwie o niższej liczbie oktanowej - dochodzi do spalania stukowego, a to zdrowe nie jest dla żadnego silnika.

PS Mam auto - mimo, że mające już wiele lat - gdzie producent wymaga paliwa 98 oktan. To nie jest zalecenie, a nakaz - nie stosowanie się może powodować właśnie uszkodzenie silnika.


Faktycznie coś jest na rzeczy z liczbą oktanową.
Fragment z artykułu, do którego link podał tomek
If someone was to put very low quality, low octane gasoline in their Pentastar vehicle and then run the vehicle hard in very hot conditions, there is a good chance that detonation could be the issue especially when the driver keeps running the same gasoline and driving hard. However, the Chrysler Group believes that the variables needed to experience these problems will prevent the problem from occurring in most Pentastar powered vehicles. That being said, running higher quality gasoline could prevent those Pentastar powered vehicles from running into the #2 cylinder issue.

Paliwo w USa ma liczbę oktanową 87 (źródło), ale to jest jakiś inny rodzaj miary niż w europie. Ponoć do tej wartości nalezy dodać 3-5 i wychodzi odpowiednik europejski. Ktoś wie na ten temat coś więcej

[ Dodano: 2012-10-04, 20:38 ]
tomek napisał/a:


Problem jest już znany, i od Lipca podobno wszystkie nowe montowane silniki mają zmienioną/poprawioną głowicę. :!:

Jestem tylko ciekaw jak u nas byłyby respektowane takie zgłoszenia - czy także na gwarancji?

Pytam dlatego, że czekam właśnie na model z silnikiem 3.6L. :mrgreen:


Przeglądam od kilku dni forum niemieckie freemont.de i nic jeszcze nie znalazłem na ten temat. Moze na forum włoskim coś będzie (http://www.autopareri.com/forum/fiat/)?
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
niumin 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 331
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2012-10-04, 19:54   

Wklejam w komplecie co znalazłem:

Na świecie istnieją dwie podstawowe normy na oznaczanie liczby oktanowej: RON (Research Octane Number) i MON (Motor Octane Number) – obie opierają się na tej samej zasadzie pomiaru, ale różnią się warunkami przeprowadzania testu. W obu przypadkach test przeprowadza się na jednocylindrowych silnikach o regulowanym stopniu sprężania. W czasie testu utrzymuje się stałe obroty silnika stopniowo zwiększając stopień sprężania. W teście RON stosuje się 600 obrotów na minutę, a w MON 900. W związku z tym MON lepiej oddaje to co się dzieje w silniku pracującym pod dużym obciążeniem, a RON lepiej dla silnika pracującego pod średnim i małym obciążeniem. Dla typowego paliwa pochodzącego z rafinacji ropy naftowej MON i RON różnią się nieznacznie (o ok. 1-2 oktany), jednak dla poszczególnych węglowodorów obecnych w mieszance różnice dochodzą do kilkunastu oktanów, co powoduje, że możliwa jest produkcja paliw, które mają duże różnice między obydwoma metodami pomiaru liczby oktanowej[2].

W Polsce, podobnie jak w całej Europie, obowiązuje norma oznaczania liczby oktanowej zbliżona do RON, natomiast w USA, Kanadzie, Australii i kilku innych krajach liczba oktanowa podawana jest wg normy DON (roaD Octane Number), która jest równa (RON+MON)/2. Wg jednych źródeł wartości liczby oktanowej podawane w Europie i USA w praktyce różnią się nie więcej niż o wartość rzędu 1-2.[3], zaś wg innych wynoszą ok. 4-5.[4].


Najprostszą metodą przeliczenia liczny oktanowej z USA na Polską jest dodanie 5. Czyli tutejsze 93 to 98, tutejsza 89 to 94.

A na Florydzie paliwo jest strasznie wysokooktanowe bo ma 10% alkoholu. Mój IS-F chodzi bez problemu na dowolnej z tutejszych benzyn - nawet 87 mu nie przeszkadza (choć trochę się rzuca na wolnych obrotach). Zwykle jednak leje 93-94 (jaka jest akurat na danej stacji). Za to GS'owi leje 89, bo chodzi na niej najlepiej (na 87 się rzuca a na 94 traci moc).

Aha - na stacjach Shella można kupić 98 tutejszych oktanów = 103 polskie. Na niektórych stacjach jest też paliwo lotnicze które ma chyba 114 tutejszych oktanów.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2887
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-04, 20:04   

niumin napisał/a:
87 oktan ma biopaliwo, "normalne" ma 91 oktan. Z tego co pisano w notce powiedziałbym że nie ma większego ryzyka by spalanie stukowe wystąpiło na naszym paliwie (no chyba że je ktoś "uszlachetnił") a w konsekwencji uszkodzenie głowicy.

Mój miał być wyprodukowany końcem sierpnia więc teoretycznie z nową głowicą :)


Niemcy nic nie piszą na forum o problemach z silnikiem 3.6.
Więc może problem dotyczy tylko samochodów jeżdzących po drogach USA, a problem leży w ich paliwie? Może część użytkowników z przyzwyczajenie leje 87 no i się zaczęły problemy?
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
niumin 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 331
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2012-10-04, 20:21   

Rodzajów paliwa mają od groma. Teraz znalazłem jeszcze paliwo o liczbie oktanowej 84.


Mają trzy podstawowe linie: 87, 89-91, 93. Trzeba do tego dodać 4 do 5 punktów i wychodzi "nasza" benzyna. Oprócz trzech podstawowych regular, midrange i premium jest cała paleta w zależności od stanu i pory roku. Tą informację znalazłem na jakimś hamerykanskim forum.
Przy czym w większości leją najsłabszą, czyli na nasze jakieś 92 oktany. No chyba że lokalnie mają jeszcze coś gorszego - vide 84 z początku postu.

Wcześniej podałem błędną inormację 87 to benzyna pochodzenia mineralnego. Jest jeszcze E85, ale to prawie czysty alkohol. Przy domieszcze 15% benzyny można by się pokusić o chlapnięcie co nieco z dystrybutora :mrgreen:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
T76 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 336
Wysłany: 2012-10-05, 19:56   

Ponieważ posiadam takowyż silnik powiem tak, przejechane mam jakieś 6500KM, z czego około 1500KM na gazie. Niepokojących dźwięków nie zaobserwowałem.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 3000km Rok prod.: 2015
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-10-06, 21:13   

Poczytałem jeszcze trochę i wyglada na to iż chyba wszystkie te przypadki zdażyły się na kontynencie amerykańskim, szczególnie dotykając właścicieli Jeep-ów, choć nie tylko.

Wygląda więc na to, iż to rzeczywiscie jest problem stosowanego paliwa (niskiej jakości) a Jeep-ach dodatkowo dochodzi sprawa montażu silnika i jego skrajnego przegrzewania przy dużych obciążeniach terenowych - kolektor wydechowy przy drugim cylindrze jest gorzej chłodzony przez powietrze czy jakoś tak. :roll: , a średnia temperatura silnika wskazywana jest ok.

A we Freemoncie 3.6 jak jest silnik montowany? Bo jakoś nie zdążyłem podpatrzyć... poprzecznie do przedniej osi czy rzędy cylindrów równolegle do osi przedniej?

pozdr.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
niumin 
ZNAWCA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 331
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2012-10-09, 11:37   

Poprzecznie...
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Rok prod.: 2012
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-03-13, 15:17   

Ukazała się oficjalna informacja na temat rozwiązywania problemu w silnikach wyprodukowanych do Lipca 2012r. Jest także informacja od jakich numerów nowych przeprojektowanych głowic, części te są bardziej odporne na "złej jakości paliwo" i "ciężkie warunki jazdy"

http://www.pentastars.com/engines/repairs.php

Wprawdzie problem ujawnił się przede wszystkim w pewnej ilości Jeep-ów, ale właściciele Freemontów sprzed Lipca 2012r z silnikiem 3.6 moim zdaniem powinni uważać na to co tankują, na wszelki wypadek :mrgreen: W USA gwarancja na ten silnik to 5 (PIĘĆ) lat, a u nas jak zwykle po staremu :-x

Ja idę zaraz poszukać pod maską tych numerów, dla świętego spokoju :mrgreen:
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2013-03-19, 11:58   

tomek i co, znalazłeś numer silnika ?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-03-19, 12:18   

subuk napisał/a:
tomek i co, znalazłeś numer silnika ?


Tak, prawie wszystkie numery znalazłem. Zrobię fotki jak będę miał chwilę. Mój jest już z numerami dużo powyżej tych granicznych :mrgreen: :mrgreen:

Poniżej zdjęcia gdzie można znaleźć nr silnika V6 3.6L. Numery seryjne głowic też są do znalezienia, lecz wykonać zdjęcia jest prawie niemożliwe - tyle osprzętu. :mrgreen:

201303193008-a.jpg
zaznaczone miejsce na czerwono to numer silnika z datą jego produkcji
Plik ściągnięto 17864 raz(y) 59,39 KB

201303193007-a.jpg
Plik ściągnięto 17864 raz(y) 67,63 KB

201303193010-a.jpg
Pierwsze 4 cyfry 2662 oznaczają 266 dzien roku 2012. Dla roku produkcji silnika 2013 ostatnia cyfra powinna być trójka oczywiście
Plik ściągnięto 17864 raz(y) 51,83 KB

_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
Romek 
ROZKRĘCA SIĘ
romi


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-04, 09:44   

Witam
Czy ktoś z silnikiem Pentastara zauważył przy porannym rozruchu obroty wchodzą na 1500 ,pózniej bujają sie w zakresie 1500-1900 ,a zaraz spadają na 1200 i czasami kontrolka mi się zapala Check engine(wypadanie zapłonów)W serwisie wymienili mi świece po 39.000 km
i nadal obroty falują-chociaż trochę wyższe obroty.Serwis mówi że on sobie tak diagnozuje ustawienia.
Macie Państwo jakiś pomysł?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 91600km Rok prod.: 2013
 
verbea 
ZNAWCA
Dodge Durango 5,7 HEMI


FF/DJ: -----
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 449
Skąd: Płock
Wysłany: 2015-10-04, 09:47   

Czy auto posiada instalację LPG?
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK Przebieg: 175000km Rok prod.: 2009
 
Romek 
ROZKRĘCA SIĘ
romi


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-04, 10:08   

Tak ,tylko że jeżdziłem ostatnio też na benzynie i gasiłem na benzynie i te same objawy.
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 91600km Rok prod.: 2013
 
verbea 
ZNAWCA
Dodge Durango 5,7 HEMI


FF/DJ: -----
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 449
Skąd: Płock
Wysłany: 2015-10-04, 10:15   

To nie ma znaczenia. Musiałbyś skasować mapę LPG. Sterownik silnika uczy się błędnych ustawień LPG i dlatego na zimnym silniku pracuję niewłaściwie. Najprawdopodobniej jest zbyt bogata mieszanka LPG w niskim zakresie obrotów i tak się dzieję. Aby potwierdzić moje słowa zdejmij minusową klemę na noc. Rano załóż odpal na benzynie i pojeździj trochę. Jeśli się poprawi to prawidłowa kalibracja LPG i można jeździć.
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK Przebieg: 175000km Rok prod.: 2009
 
Romek 
ROZKRĘCA SIĘ
romi


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-04, 10:28   

tomek napisał/a:
Ukazała się oficjalna informacja na temat rozwiązywania problemu w silnikach wyprodukowanych do Lipca 2012r. Jest także informacja od jakich numerów nowych przeprojektowanych głowic, części te są bardziej odporne na "złej jakości paliwo" i "ciężkie warunki jazdy"

http://www.pentastars.com/engines/repairs.php

Wprawdzie problem ujawnił się przede wszystkim w pewnej ilości Jeep-ów, ale właściciele Freemontów sprzed Lipca 2012r z silnikiem 3.6 moim zdaniem powinni uważać na to co tankują, na wszelki wypadek :mrgreen: W USA gwarancja na ten silnik to 5 (PIĘĆ) lat, a u nas jak zwykle po staremu :-x

Ja idę zaraz poszukać pod maską tych numerów, dla świętego spokoju :mrgreen:


Gdzie znajdę listę nr.silników obietych tym tematem -jakiś link
Pozdrawiam

[ Dodano: 2015-10-04, 11:31 ]
verbea napisał/a:
To nie ma znaczenia. Musiałbyś skasować mapę LPG. Sterownik silnika uczy się błędnych ustawień LPG i dlatego na zimnym silniku pracuję niewłaściwie. Najprawdopodobniej jest zbyt bogata mieszanka LPG w niskim zakresie obrotów i tak się dzieję. Aby potwierdzić moje słowa zdejmij minusową klemę na noc. Rano załóż odpal na benzynie i pojeździj trochę. Jeśli się poprawi to prawidłowa kalibracja LPG i można jeździć.

Dzięki za podpowiedż ale akumulator jest ukryty -bez wyjmowania jestem w stanie coś innego odłączyć

[ Dodano: 2015-10-04, 11:39 ]
verbea napisał/a:
To nie ma znaczenia. Musiałbyś skasować mapę LPG. Sterownik silnika uczy się błędnych ustawień LPG i dlatego na zimnym silniku pracuję niewłaściwie. Najprawdopodobniej jest zbyt bogata mieszanka LPG w niskim zakresie obrotów i tak się dzieję. Aby potwierdzić moje słowa zdejmij minusową klemę na noc. Rano załóż odpal na benzynie i pojeździj trochę. Jeśli się poprawi to prawidłowa kalibracja LPG i można jeździć.


A może podjadę do Gazownika i niech mi zrobi reset mapy LPG,i ponownie wgra?
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 91600km Rok prod.: 2013
 
tomek 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 1978
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-04, 17:04   

A jaką instalację masz?
Na oko wygląda na rozjechane mapy..

Nie musisz się dostawać do aku, wystarczy że wyciągniesz zestaw bezpieczników pod maską na jakieś 2-3 cm za dedykowane rączki, na czas o którym Verba pisze - odłaczy to zasilanie od wszystkiego.

Nie ma listy numerów, w linku kilka postów wyżej jest informacja do których nr sprawa dotyczy. Ale nie sądzę, abyś miał problem z głowicą- to źle ustawiona mapa jest przyczyną
_________________
pozdr.
Tomek
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 140000km Rok prod.: 2013
 
verbea 
ZNAWCA
Dodge Durango 5,7 HEMI


FF/DJ: -----
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 449
Skąd: Płock
Wysłany: 2015-10-04, 18:58   

Jak tak zrobisz to napisz jakie efekty. A tak prawdą to co za mechanik mówi że ten silnik tak ma. Wywalił bym takiego mechanika na zbity pysk. Najłatwiej powiedzieć ze tak musi być albo ze się nie da. Co za kraj?:(
  Silnik: BRAK Skrzynia biegów: BRAK Przebieg: 175000km Rok prod.: 2009
 
emmer 
CZŁOWIEK FORUM
Fiat Linea T-Jet



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 216
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 2015-10-05, 06:58   

Niekoniecznie to problem z mapami. Moze byc tak ze jest gdzieś nieszczelność i silnik odpala na Pb i lpg. Nie wiem jaka to instalacja, ale przede wszystkim do sprawdzenia szczelność reduktora i wtryskiwaczy.
  Silnik: ZASTANAWIAM SIĘ Skrzynia biegów: ZASTANAWIAM SIĘ
 
subuk 
LIGA SUBUKA


FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2851
Skąd: B-B
Wysłany: 2015-10-05, 09:18   

Kto gazem wojuje, od gazu ginie :mrgreen:
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 100000km Rok prod.: 2013
 
Bella 
ZNAWCA
KRK NH



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 400
Skąd: Kraków - Nowa Huta
Wysłany: 2015-10-05, 09:20   

Co prawda jeżdżę gnojakiem i nas dotyczy liczba cetanowa ale wiem, że dla benzyniaków bardzo istotna jest liczba oktanowa ale musi ona być odpowiednia dla wartości sprężania jednostki napędowej. Proporcje są istotne dla sprawności i żywotności silnika.

Silniki benzynowe mają stopnie sprężania coraz bardziej zbliżone do samozapłonów ale benzyny są od lat na tym samym poziomie LOM - są w praktyce zbyt ubogie oktanowo a to powoduje obniżenie sprawności, czy nawet uszkodzenie.
Producenci paliw dodają oczywiście jakieś cuda przeciwstukowe ale to nie podnosi sprawności takiego paliwa tylko niweluje efekty hukowe spalania mieszanki.

Różnica w jakości paliwa ma duże znaczenie bo nasze rafinerie bazują na ropie siarkowej ze złóż euro-azjatykich. W Płocku i Możejkach są inne linie rafinacji niż w Lotosie. Lotos jedzie na bazie surowcowej ze Skandynawii i ropach arabskich. Różnica jest odczuwalna, zwłaszcza przy paliwie Dynamic - nie ma to kryptoreklamy. Nie ma u nas Arala, więc co pozostaje...

A w przypadku gazu, to już zaczyna się gra z wieloma niewiadomymi.
_________________
A D A M
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 106000km Rok prod.: 2014
 
mireks 
ADMIN



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 2887
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-05, 13:11   

Bella napisał/a:
Nie ma u nas Arala, więc co pozostaje...

Off topic. ON Arala wlałem do pełna w Niemczech i przejechałem na nim 800 km. Jechało mi się normalnie, tzn. ani dobrze ani źle. Nie odczuwałem żadnej różnicy pomiędzy paliwem z Arala, a tym co wlałem w PL jadąc do Niemiec. Z przeszłości pamiętam za to reakcję silnika benzynowego po zatankowaniu na stacji ARAL gdy sieć ta była jeszcze obecna w Polsce. To było najlepsze paliwo, na jakim jeździłem. Zupełnie inna dynamika i kultura jazdy.
_________________
˙˙ǝɔuoɹpǝıq ʍ ʎɹnʇɐıʍɐlʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu
  Silnik: 2.0 MJ 140 KM Skrzynia biegów: MANUAL Przebieg: 100000km Rok prod.: 2012
 
Bella 
ZNAWCA
KRK NH



FF/DJ: FREEMONT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 400
Skąd: Kraków - Nowa Huta
Wysłany: 2015-10-05, 13:38   

mireks napisał/a:
Z przeszłości pamiętam za to reakcję silnika benzynowego po zatankowaniu na stacji ARAL gdy sieć ta była jeszcze obecna w Polsce. To było najlepsze paliwo, na jakim jeździłem. Zupełnie inna dynamika i kultura jazdy.


Kiedyś już wspominaliśmy te czasy... ale różnica była odczuwalna na wielki plus
_________________
A D A M
  Silnik: 2.0 MJ 170 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 106000km Rok prod.: 2014
 
Romek 
ROZKRĘCA SIĘ
romi


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-05, 17:49   

emmer napisał/a:
Niekoniecznie to problem z mapami. Moze byc tak ze jest gdzieś nieszczelność i silnik odpala na Pb i lpg. Nie wiem jaka to instalacja, ale przede wszystkim do sprawdzenia szczelność reduktora i wtryskiwaczy.

Instalacja Tartarini montowana przed odbiorem samochodu,1000 km po zainstalowaniu przejechałem na benzynie żeby sie wszystko ułożyło
I do 35.000 było Ok-rewelacyjnie
I tylko z rana zapala ok za pierwszym razem ale obroty falują i czasami zaświeca się check engine .
Byłem w serwisie i wymienili mi świece -na razie Check engine nie zaświeca się ,ale obroty lekko są wyższe.
Na razie umówiłem się z gazownikiem ,a póżniej z warsztatem innym(żeby zresetowali ustawienia ) i zobaczymy
A jakieś rady -bo nie za bardzo sobie w serwisie radzą-trzeba im podpowiadać-gdzie szukać
Co do odłączenia akumulatora na noc to w serwisie powiedzieli że nic nie da-ustawienia się nie zresetują-tak powiedzieli

Witam
Dzięki wszystkim za pomoc,powalczyłem a serwisie ASO wgrali mi Nowe oprogramowanie do centralki silnika(czyli aktualizacja) -przejechałem trochę na benzynie ,pózniej pojechałem do Gazownika i też mi wgrali nowszą aktualizacje Tartarini
Na razie jest OK nie ma falowania obrotami jak się zapala silnik (wygląda na to że będzie OK)
Po wgraniu aktualizacji na benzynie-jest taki trochę przymulony (na tamtym oprogramowaniu jakoś lepiej chodził),ale zaletą jest to że skrzynia biegów nie ma stuków np.zapalam rano silnik przejezdzam 2 km gaszę na 3 minuty szybkie zakupy-zapalam i miałem stuki od skrzyni biegów czy to było ustawienie D lub R-teraz jest OK
  
  Silnik: 3.6 280 KM Skrzynia biegów: AUTOMAT Przebieg: 91600km Rok prod.: 2013
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group